تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۴۳
کد مطلب : ۴۰۸۹۸۱
کبنا گزارش می‌دهد

گزارش کامل سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به گچساران (+ حواشی و تصاویر)

۱
کبنا ؛تعدادی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با سفر به شهرستان گچساران ابتداء با غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهداء از پروژه بافت فرسوده محله لبنان، سادات و شهرک صنعتی چهاربیشه و تاسیسات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران بازدید کردند.
به گزارش کبنا نیوز: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از کارخانه‌های روکش‌های PVC جنوب کشور، آب معدنی عرش، کارخانه صنایع غذایی بیدزرد،  آرد مارون شهرستان گچساران بازدید کردند، تحریم قطعات کارخانه، سختگیری بانک‌ها، سازمان تأمین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی، کمبود نقدینگی،  مواد اولیه و نوسانات قیمت ارز و دلاراز مهم‌ترین مشکلاتی بود که مدیران واحدهای تولیدی به آن اشاره کردند.
خاطر نشان می‌سازد: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با دعوت رئیس اتاق بازرگانی یاسوج به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کردند.
جبار کیانی‌پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: هدف از این  سفر بررسی مشکلات واحدهای  تولیدی، شناساندن ظرفیت‌های استان، مطالبات  و تخصیص اعتبارات است.
 وی  با بیان اینکه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه از پنج واحدی تولیدی در شهرک صنعتی چهاربیشه بازدید به عمل آورده و از نزدیک شاهد مشکلات آنها بوده‌اند، گفت:  باتوجه به نامگذاریسال از سوی مقام معظم رهبری به سال رونق تولید بایستی به صورت عملیاتی، جهادی، منطقی، کارشناسانه و علمی وارد میدان شویم.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه هم‌اکنون 30 درصد واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان فعال هستند، عنوان کرد: 70 درصد واحدهای تولیدی راکد مانده که نیاز به دریافت تسهیلات دارد.
 کیانی اذعان کرد: مشکل اصلی واحدهای تولیدی استان نبود سرمایه در گردش، تأمین نقدینگی، بازار،  تأمین اجتماعی، افزایش مالیات، افزایش نرخ ارز، نبود  بازار صادراتی و کاهش قدرت خرید مردم است.
 این مسوول با بیان اینکه اگر بتوانیم این تعداد واحدهای‌های تولیدی  فعال در استان را حفظ کنیم نیاز به اعتبارات است، ابراز کرد: با پرداخت تسهیلات به این واحدها حداقل اشتغال موجود را در استان حفظ  کنیم و پیشنهاد این است  برای رونق تولید در استان بازنگری صورت  گیرد.
کیانی با اشاره به مشکلات موجود در واحدهای تولیدی و صنعتی گفت:  سهمی که تولید کنندگان در رکود فضای کسب و کار دارند سهم بسیار ناچیزی است.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج  با بیان اینکه در چنین شرایطی نمی‌توان اشتغال ایجاد کرد، افزود: بایستی مشکلات صنعت را شناسایی و کلینیک های آسیب شناسی را راه اندازی شود و به مداوای تک تک واحدهای آسیب دیده بپردازیم.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد نیز در بازدید مسئولان از شهرک صنعتی چهاربیشه گچساران گفت: ۹۹ واحد تولیدی در شهرک صنعتی چهاربیشه و ناحیه صنعتی امامزاده جعفر(ع) گچساران وجود دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هم اکنون ۴۰ طرح تولیدی و صنعتی و ۲۳۰ طرح صنفی در شهرک های صنعتی گچساران در دست اجرا است که  با تکمیل این تعداد طرح ها ضمن ایجاد اشتغال به رونق تولید نیز کمک خواهد کرد.
موسوی با اشاره  به بازید اعضای کمیسیون برنامه و بودجه از شهرک صنعتی چهاربیشه عنوان کرد:  این بازدید با هدف احصاء مسائل، موانع تولید وتسهیل در امر سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی گچساران انجام شده است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد 320 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در واحدهای تولیدی  مشغول به کار هستند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ آخرین وضعیت فعالیت واحد دماوند کار گچساران  خاطرنشان کرد: واحد دماوند کار تولید کننده دیوار پوش های PVC به علت عدم تامین مواد اولیه با مشکلاتی مواجه گردیده که در تلاشیم این واحد از طریق کار گروه های استانی و در صورت لزوم از طریق وزارت متبوع به چرخه تولید برگردد.
این مسئول از ایجاد یک ناحیه و شهرک صنعتی در آینده نزدیک در گچساران خبر داد و گفت: مصوبه ی ایجاد ناحیه از شورای برنامه ریزی استان و شهرک صنعتی از هیات دولت اخذ شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در حال پیگیری جهت اجرایی شدن این مصوبات هستیم که تحقق این مهم نیازمند همکاری و هم افزایی تمامی بخش‌ها و نهادهای متولی است.
موسوی همچنین از ایجاد آب پایدار برای شهرک صنعتی چهاربیشه گچساران خبر داد و گفت: به دلیل پایین رفتن سطح آب زیرزمینی تمهیدات لازم جهت تامین آب مناسب برای این شهرک با همکاری آبفای شهری صورت پذیرفت که عملیات اجرایی در حال اتمام است.
وی  بیان کرد: به علت وجود نوسانات برقی در فصل تابستان در شهرستان گچساران برق ۲مداره با قدرت۳۳کیلووات برای این شهرک صنعتی در حال اجرا است که به زودی مشکل نوسانات برق مرتفع می‌گردد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه و تحقق رونق تولید ابراز امیدواری کرد سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه بتواند گامی در تحقق رونق تولید به عنوان شعار سال باشد.
حواشی
*یکی از حواشی این بازدید بنر خوشامد گویی شهرداری و شورای شهر دوگنبدان به اعضای کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات در نزدیکی محلی نصب شده بود که دو هفته پیش آرم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اقدامی عجیب و غریب توسط چندتن از نیروهای شهرداری دوگنبدان تخریب شد که این موضوع با عکس العمل (پست اینستاگرامی) غلامرضا تاجگردون بر علیه شهرداری دوگنیدان مواجه شد.
*شهردار و هیچ کدام از اعضای شورای شهر دوگنبدان در این بازدید حضور نداشتند.
*تمجید بی‌سابقه نمایندگان مجلس از غلامرضا تاجگردون سبب شد تا امام جمعه باشت در همان جلسه واکنش نشان دهد و بگوید: آقای تاجگردون فرزند منطقه ما است و لازم نبود که شما اینقدر تعریف او را بدهید، ما خودمان ایشان را بهتر از شماها می‌شناسیم.
*غلامرضا تاجگردون هم پاسخ داد: نه به تعریف کسی بلند شد و نه به عیب گفتن دیگری، کسی عزیز شد. به هر حال حضرت عالی اگر از جانب همکاران ما به ساحت مقدس حضرت عالی تعرضی شد، من عذرخواهی می‌کنم، ائمه جمعه بسیار خوب، مؤدب، محترم، در همه حالت‌ها احترام می‌گذارند به بقیه. قطعاً از دوستان بنده هستید، خدای نکرده قصد جسارت به حضرت عالی نخواهیم داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1