تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۲
کد مطلب : ۴۰۸۳۹۳
کبنا گزارش می‌دهد

باشت در تسخیر «شلغم وحشی» (+ تصاویر)

۰
کبنا ؛علف‌های هرز و گیاهان «خود رو» از جمله علف هرز «شلغم وحشی» کوچه‌ها و بلوار شهر باشت را تسخیر و قبل از هر چیزی چهره شهر را نامناسب کرده است.
به گزارش کبنا، با افزایش جمعیت شهرنشین در چند دهه اخیر مساله فضای شهری و توسعه پایدار فضایی از اهمیت قابل توجهی برخوردار گردیده و از محورهای تاثیر گذار در برنامه ریزی شهری است. و از مهمترین مباحث آن بررسی مبلمان‌های فضای سبز شهری است که قسمت عمده‌ای از عناصر تشکیل دهنده سیمای هر شهر می‌باشد. سایبان‌ها و نیمکت‌ها و نشستگاه‌ها و دیگر اجزایی که گذشته از کاربردهای خاص خود به زیبایی و انتظام شهر نیز سامان می‌بخشد. و همچنین شکل گیری عناصر بصری که تصویر هر شهر را به وجود می‌آورند خاطره ها برای هر بیننده در ذهن باقی می‌گذارد.
علف‌های هرز از جمله «علف هرز شلغم وحشی» که در زبان محلی تُرب گاه و یا تُرب گره نامیده می‌شود، در بیشتر کوچه‌ها و بلوار شهر باشت روئیده است.
البته نمی‌توان خدمات شهردار جوان باشت را نادیده گرفت، لطف‌الله موسوی شهردار باشت در ایام دهه فجر 40 پروژه شهری را در آستانه دهه پنجم انقلاب اسلامی افتتاح و کلنگ‌زنی کرد و علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آخرین جلسه شورای اداری سال 97 با اهداء لوح تقدیری به پاس خدمات شهرداری باشت به مردم از موسوی قدردانی  و تاکید کرد: شهردار باشت با جان و دل به مردم خدمت می‌کند.
امید می‌رود شهردار و اعضای شورای باشت برای ایجاد فضای سبز مناسب در بلوار کمربندی شهر و جلوی قبرستان و سایر نقاط شهر باشت چاره‌اندیشی کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

علیرضا
Iran, Islamic Republic of
با سلام
ببخشید تیتر و متن و القای مفاهیم و گره زدن اون با موضوعات دیگه، انحرافی است در جهت افکار عمومی که اخیرا در این قبیل نوشتارهای با نویسندگان ناشناس مد شده است.
برعکس متن این گزارش، رویش تربگاه یکی از نشانه های بهار و یکی از زیبایی های بصری منطقه باشت باوی است و همگان بارها و بارها مشاهده کرده ایم که بسیاری با این گیاه خودرو و زیبا با اون گل های زردش عکس های یادگاری گرفته اند...
مطمئنا این گیاه که خود یکی از نشانگرها و زیباهای بهار از گذشته های دور بوده است، با چنین نوشتارهایی حذف نخواهد گردید.
نداشتن موضوع و بیکاری برخی افراد نبایستی مسبب دامن زدن به تخریب طبیعت بهاری باوی گردد. گیاهی که حدود یک ماه میهمان منطقه باوی هست و خیلی زود خودش با متانت خداحافظی میکند در نتیجه نیازی به قوه قهریه و حذف و نابودسازی این قبیل گیاهان خودرو نیست.
امیر
Iran, Islamic Republic of
فقط باشت اسیر ترب گاه است . ترب گاه های شهر گچساران بالای دو متر شده اند . ۱۰۸ و رزمندگان پانصد دستگاه ها کارکنان رلدک و سادات سی دستگاه بنیاو شهید هشتاد دستگاه فرهنگیان شهید محلاتی و .... همه و همه در اسارت می باشند و زیبایی خاصی دارند .
گچساران
Iran, Islamic Republic of
چقدر نویسنده کج سلیقه بوده.
از باشت
Iran, Islamic Republic of
مسخره. زحمت بکش برو اداره جهاد کشاورزی یه سم بگیر و ریشه همه این علفها رو خشک کن.
Iran, Islamic Republic of
گچساران بدتراباشته.چکارش کنن
متاسفانه فضایی خواهدشدبرای جولان حشرات موذی وماروافعی ها
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1