کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

باشت در تسخیر «شلغم وحشی» (+ تصاویر)

16 فروردين 1398 ساعت 1:02

علف‌های هرز از جمله «علف هرز شلغم وحشی» که در زبان محلی تُرب گاه و یا تُرب گره نامیده می‌شود، در بیشتر کوچه‌ها و بلوار شهر باشت روئیده است.


علف‌های هرز و گیاهان «خود رو» از جمله علف هرز «شلغم وحشی» کوچه‌ها و بلوار شهر باشت را تسخیر و قبل از هر چیزی چهره شهر را نامناسب کرده است.
به گزارش کبنا، با افزایش جمعیت شهرنشین در چند دهه اخیر مساله فضای شهری و توسعه پایدار فضایی از اهمیت قابل توجهی برخوردار گردیده و از محورهای تاثیر گذار در برنامه ریزی شهری است. و از مهمترین مباحث آن بررسی مبلمان‌های فضای سبز شهری است که قسمت عمده‌ای از عناصر تشکیل دهنده سیمای هر شهر می‌باشد. سایبان‌ها و نیمکت‌ها و نشستگاه‌ها و دیگر اجزایی که گذشته از کاربردهای خاص خود به زیبایی و انتظام شهر نیز سامان می‌بخشد. و همچنین شکل گیری عناصر بصری که تصویر هر شهر را به وجود می‌آورند خاطره ها برای هر بیننده در ذهن باقی می‌گذارد.
علف‌های هرز از جمله «علف هرز شلغم وحشی» که در زبان محلی تُرب گاه و یا تُرب گره نامیده می‌شود، در بیشتر کوچه‌ها و بلوار شهر باشت روئیده است.
البته نمی‌توان خدمات شهردار جوان باشت را نادیده گرفت، لطف‌الله موسوی شهردار باشت در ایام دهه فجر 40 پروژه شهری را در آستانه دهه پنجم انقلاب اسلامی افتتاح و کلنگ‌زنی کرد و علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آخرین جلسه شورای اداری سال 97 با اهداء لوح تقدیری به پاس خدمات شهرداری باشت به مردم از موسوی قدردانی  و تاکید کرد: شهردار باشت با جان و دل به مردم خدمت می‌کند.
امید می‌رود شهردار و اعضای شورای باشت برای ایجاد فضای سبز مناسب در بلوار کمربندی شهر و جلوی قبرستان و سایر نقاط شهر باشت چاره‌اندیشی کند.
 


کد مطلب: 408393

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/408393/2/باشت-تسخیر-شلغم-وحشی-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1