تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۴۰۷۶۰۳
با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت:

آیین کلنگ‌زنی طرح «زیست پالایشگاه اتانول و کنجاله تخمیری » در خان احمد باشت/ وزیر در مورد تاجگردون چه گفت؟(+تصاویر)

۰
کبنا ؛وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین کلنگ زنی طرح زیست پالایشگاه اتانول و کنجاله تخمیری شهرک صنعتی خان احمد باشت که با حضور غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت،سید شریف حسینی قائم مقام وزیر، شهریار طاهر پور سرپرست سازمان گسترش و نوسای صنایع ایران ، علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی  برگزار شد با اشاره به وضعیت اقتصادی فعلی کشور حفظ وضعیت موجود اشتغال در صنعت کشور را بسیاری ضروری دانست.
به گزارش کبنا نیوز: رضا رحمانی ایجاد زنجیره تولید را راهکار رونق اشتغال در کشور عنوان کرد و افزود: استفاده از ظرفیت های صنعت معدن و کشاورزی برای تحقق زنجیره تولید و فرصت های شغلی تازه ضرورت زیادی دارد.
رحمانی گفت: آمریکا اردیبهشت سال 1397 تحریم های ظالمانه را علیه ایران کلید زد و برای برای رکود صنعت کشور برنامه ریزی کرد اما با تلاش دولت تدبیر و امید و همت مردم این نقشه خنثی شد.
وزیر صنعت معدن و تجارت توجه به مناطق محروم و ایجاد واحدهای صنعتی دانش بنیان را از راهبردهای حوزه صنعت کشور دانست و افزود: پالایشگاه بیواتانول باشت هر دو ویژگی را دارد که تلاش می شود برای ساخت و بهره برداری آن طبق برنامه زمان بندی شده کار کرد.
رحمانی افزود: 70 درصد از تجهیزات و ماشین آلات این واحد صنعتی به دست متخصصان داخلی تولید می شود .
وی عنوان کرد: بیواتانول با عدد اکتان 111 و داشتن یک اتم اکسیژن به ازای دو کربن، استفاده از مواد زیستی و فرآیندی زیستی به عنوان اکتان افزای پاک و سبز شناخته شده و در بیش از 15 کشور دنیا روزانه 750 میلیون لیتر بیواتانول تولید و در پالایشگاه‌ها با بنزین مخلوط شده و موجب کاهش آلودگی هوا و افزایش کیفیت بنزین می‌شود.
رحمانی تصریح کرد: در کشور ما نیز شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران امتزاج 1% بیواتانول با بنزین در پالایشگاه‌ها را تصویب کرده که با توجه به مصرف 50 میلیون لیتر بنزین پتانسیل مصرف روزانه 4 میلیون لیتر بیواتانول وجود دارد.
وزیر صنعت معدن و تجارت در ادامه به تعریف و تمجید و توانمندی ها و شایستگی های تاجگردون پرداخت و گفت: در آن دوران نمایندگی مجلس هر وقت کار و موضوعی و مشکلی داشتیم به سراغ آقای تاجگردون می رفتیم و ایشان کارمان را انجام می دادندو ایشان شخصیت برجسته ای هستند و فعالیت های جناب تاجگردن را هم روحی و هم جسمی حس می کنم.
آقای تاجگردون یکی از سرمایه ملی که ما به وی افتخار می کنیم و قطعا مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و  شهرستان های گچساران و باشت قدر وی را می دانند و به فرزند خود افتخار می کنند.
رحمانی گفت: من یک تبریزی ام به تاجگردون افتخار می کنم، دکتر سید شریف حسینی(قائم مقام وزیر) یک اهوازی است به تاجگردون افتخار می کند، دکتر شهریار طاهر پور رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع یک همدانی است ایشان هم به تاجگردون افتخار می کند.
 در ادامه نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: این پالایشگاه با سرمایه گذاری سه هزار و 900 میلیارد ریال نخستین واحد صنعتی شهرستان باشت است و در طول 30 ماه به بهره برداری می رسد.
تاجگردون تصریح کرد: پالایشگاه شهرک صنعتی خان احمد در زمینی به مساحت 12 هکتار و زیربنای 8 هکتار ساخته می شود و برای 135 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می کند.
وی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از استان هایی است که در حوزه صنعت توسعه نیافته از وزیر صنعت و معدن و تجارت خواست برای رونق صنعت در این خطه برنامه ریزی کند.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سرانه درآمد مردم کهگیلویه بویراحمد 60درصد میانگین کشوری است که این امر همت مسئولان برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم را طلب می کند.
تاجگردون با اشاره به اینکه برای توسعه زیرساخت های راه های ارتباطی،آب، برق و سایر امکانات اولیه سرمایه گذاری های خوبی در سال های اخیر انجام شده بیان کرد: هم اکنون نوبت بهبود وضعیت معیشت مردم است.
وی بیان کرد: مطالعات اجرای این طرح از بهمن ماه سال گذشته شروع شد و این طرح سالیانه 66 میلیون لیتر بیواتانول و 66تن کنجاله تخمیری تولید می کند.
تاجگردون اضافه کرد: مطالعات ایجاد این واحد صنعتی از مناطق خیرآباد ، لیشتر تا خان احمد انجام شد و بر اساس نظر کارشناسان شهرک صنعتی خان احمد برای احداث آن انتخاب شد.
گفتنی است: در این آیین از خانواده مرحوم مهندس سید نقی نشاطی یکی از تلاشگران نام آشنای عرصه صنعت، معدن و تجارت شهرستان گچساران که در سانحه هوایی تهران، یاسوج جان خود را از دست داد، توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت تقدیر بعمل آمد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حمیدزمانی
Iran, Islamic Republic of
اگرمثل لاستیک سازی نباشه خوبه ولیییییییی چشمم اب نمیخوره
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1