تاریخ انتشار
جمعه ۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب : ۴۰۵۸۲۹
کبنا گزارش می‌دهد

متن، تصایر و حواشی افتتاح بیمارستان شهید جلیل یاسوج

۰
کبنا ؛مرکز آموزشی درمانی شهدای دولت آباد و بیمارستان شهید دکتر قربانعلی جلیل با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افتتاح و به بهره براری رسید.
به گزارش کبنا، بیمارستان 294 تختخوابی بزرگ یاسوج در زمینی به مساحت 50 هزار مترمربع و زیر بنای 24 هزار و 800 متر مربع احداث شد.
این بیمارستان در 8 طبقه و دارای 32 بخش تخصصی و فوق تخصصی است که با اعتباری بالغ بر  170 میلیارد تومان احداث و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح و راه اندازی شد.
 وزیر بهداشت در ادامه سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد، سه طرح بزرگ درمانی دیگر در شهرستان‌های گچساران، باشت و دهدشت را افتتاح خواهد کرد.
همزمان با مراسم افتتاح بیمارستان شهید جلیل یاسوج، جمع زیادی از بازنشستگان و جوانان جویای کار جلوی درب بیمارستان تجمع کرده بودند.
بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در تجمع خود جلوی درب بیمارستان خواستار پرداخت مطالبات معوق خود شدند.
یکی از این بازنشستگان می‌گوید: چندین سال است که بازنشسته شده ام و سال‌ها در مناطق محروم این استان خدمت کرده ام، و الان فرزندم وقت ازدواجش هست و پولی در دست ندارم. اکنون حق بازنشستگی خودم را می خواهم و هیچ بحث دیگری هم نیست.
بازنشسته دیگری گفت: مسوولان توجه خاصی به مطالبات بازنشستگان ندارند.
جوانی که هم جلوی درب بیمارستان شهید جلیل ایستاده بود، خواستار رعایت عدالت، انصاف و قانون در بکارگیری نیروها شدند.
فرد دیگری گفت: 10 سال است که بیکار هستیم و از مسوولان می خواهیم که سهم هر شهرستان را در بکارگیری نیروها لحاظ نمایند.
به گزارش کبنا، هنگام افتتاح مراسم متأسفانه شاهد بی‌نظمی بودیم، خبرنگاران و رسانه‌ها برای پوشش خبری با مشکل مواجه شدند.

مجوز جذب 31 هزار نیرو را داریم، اما اعتبار نداریم

در ادامه این مراسم سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جذب این تعداد نیرو با توجه به ارزیابی ها و جمع بندی نهایی خود مجموعه دولت، سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی بوده است.
وی خواستار توجه ویژه دولت و نمایندگان مجلس برای تامین بودجه لازم برای جذب این تعداد نیرو در بودجه سال آینده شد.
هاشمی تاکید کرد: وزارت بهداشت به ویژه در برخی استان های کمتر برخوردار کشور همچون کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و برخی استان های مرزی به شدت با کمبود نیروی انسانی مواجه است.
وی ادامه داد که حوزه سلامت با جان مردم سرو کار دارد و تامین نیروی انسانی نیز مهمترین مولفه در تحقق این هدف است که کمترین کم توجهی و کوتاهی در این راستا توجیه پذیر نیست.
وی همچنین دسترسی عادلانه خدمات بهداشتی و درمانی و تمرکز زدایی را از رویکردها و سیاست های راهبردی دولت تدبیر و امید و حوزه سلامت دانست و گفت: امروز مساله سلامت در کانون توجه ارکان نظام ، دولت و مجلس قرار گرفته است.
هاشمی با بیان اینکه ایرانی درجه یک و دو نداریم و همه استان ها و مردم در مناطق مختلف باید دیده شوند، گفت: دولت و شخص رئیس جمهوری بارها تاکید کرده که نباید هیچ مرزی در زمینه توزیع خدمات در کشور قائل بود.
وزیر بهداشت همچنین با تاکید بر اینکه که مشکلی در تامین داروهای اساسی با وجود تحریم ها نیست، گفت: تا حدودی با مشکل انتقال نقدینگی با برخی کشورها مواجه شدیم که این مهم نیز با رایزنی ها و هماهنگی های لازم در حال مرتفع شدن است.
هاشمی افتتاح بیمارستان 294 تختخوابی یاسوج پس از 11 سال از آغاز عملیات اجرایی آن را از آرزوی قلبی خود و یکی از مجهزترین و به روز ترین بیمارستان های کشور دانست و گفت: بخش عمده از ساخت و تمامی تجهیزات درمانی آن ظرف پنج سال گذشته انجام شد.
وزیر بهداشت امروز در سفری 2 روزه برای افتتاح چند طرح بهداشتی و درمانی به کهگیلویه وبویراحمد سفر کرده است. این طرح ها شامل بیمارستان های یاسوج و باشت، اورژانس دهدشت و مرکز درمان ناباروری (IVF) بیمارستان بی بی حکیمه خاتون (س) گچساران است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
واقعا با این بی نظمی ها آبروی استان برده می شود .در گزارش خبری که از سیما پخش شد بی نظمی در افتتاح به خوبی مشهود بود
Iran, Islamic Republic of
واقعا با این بی نظمی ها آبروی استان برده می شود .در گزارش خبری که از سیما پخش شد بی نظمی در افتتاح به خوبی مشهود بود
Iran, Islamic Republic of
درود بر زارعی
Iran, Islamic Republic of
حضور ذهن داشته باشید دوستان گفتن اکثر کارها در ۵ سال گذشته انجام شده درود بر امیرکبیر بویراحمد. یا زهرا
Denmark
منظور از پنج سال دولت آقای روحانی ست
علی
Iran, Islamic Republic of
بنده حقیر یکی از مالکلن زمین واهدا کنند گان زمین تحت هیچ شرایطی راضی به نام بیمرستان نمی باشم. می دانم به گوش خانواده شهید جلیل برسانیدو.........
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1