تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب : ۴۰۵۷۲۵
در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گچساران مطرح شد

دفتر گمرگ گچساران راه اندازی می‌شود/  کشف 41 میلیارد ریال کالای قاچاق در گچساران/ یک بانو دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز گچساران شد + تصاویر

۱
کبنا ؛نشست کمیسیون  برنامه ریزی و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان  با حضور فرماندار، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ، مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد، واعضای کمیسیون  در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران درنشیت  کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گچساران گفت: کشفیات قاچاق کالا در گچساران نسبت به سال گذشته پنج درصد کاهش داشته است.
سرهنگ سید محمد موسوی بیان کرد:330 نفر متخلف امسال در این زمینه شناسایی و دستگیر شدند.
موسوی ابراز کرد: 136 دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق امسال در این شهرستان متوقف شد.
وی عنوان کرد: کالاهای کشف شده از سوی ادارات و نهادهای متولی و نظارتی شامل گوشی تلفن همراه، انواع وسایل آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی، پوشاک و سیگار بوده است.
موسوی با بیان اینکه اقدامات چشمگیری در راستای کشف کالاهای قاچاق ذر این شهرستان تاکنون انجام شده، افزود: تدابیر لازم برای کنترل بیشتر قاچاق کالا در این شهرستان اتخاذ شده و با متخلفان برخورد می شود.
وی بیان کرد: قاچاق کالا سبب سلب اعتماد عمومی، عدم ثبات بازار، تضعیف تولید کننده داخلی و کالای ایرانی و بیکاری جوانان می شود که به همین دلیل متولیان امر باید اهتمام جدی به مقوله مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته باشند.
در این نشست رئیس تعزیرات حکومتی گچساران  با بیان اینکه بیشترین رسیدگی به پرونده قاچاق کالا و ارز  در شهرستان گچساران در اداره تعزیرات حکومتی گچساران انجام می گیرد، اظهار کرد: بیش از نیمی از پرونده های قاچاق کالا در سطح استان کار رسیدگی به آنها در تعزیرات حکومتی گچساران صورت می گیرد.
 ارسلان عباسی افزود: با توجه به اینکه سهم تعزیرات حکومتی گچساران در رسیدگی به پرونده های مرجوعه به این اداره  به نسبت دیگر شهرستان ها در استان  بسیار بالا است، گفت: یکی از مشکلات تعزیرات حکومتی گچساران نبود امکانات مورد نیاز است در حالی که بیش از نیمی از پرونده های قاچاق کالا و ارز  در اداره تعزیرات حکومتی گچساران مورد بررسی قرار می گیرد.
وی بیان کرد: در شهرستان یاسوج تعداد 6 شعبه تعزیرات حکومتی وجود دارد لیکن رسیدگی به پرونده ها مرجوعه به  تعزیرات حکومتی گچساران با توجه به حجم بالا در اسرع وقت  انجام می گیرد.
عباسی با بیان اینکه مشکلی برای رسیدگی به این پروندها وجود ندارد، ابراز کرد: از ابتدای سالجاری تعداد 199 مورد پرونده در زمینه قاچاق کالا و ارز  جهت رسیدگی و اعمال قانون به تعزیرات حکومتی گچساران وارد شده که از این تعداد 182 مورد مختومه اعلام شده است.
 رئیس تعزیرات حکومتی گچساران با بیان اینکه  از مجموع این تعداد پرونده 20پرونده  باقی مانده که 3 پرونده از سال گذشته  است، گفت: عملکرد تعزیرات حکومتی گچساران در زمینه رسیدگی به پرونده ها بیش از 91 درصد است.
عباسی با اشاره به مبلغ جریمه این تعداد پرونده گفت: از مجموع این تعداد پرونده وارده به تعزیرات حکومتی گچساران به مبلغ 19 میلیارد و890 میلیون و 64 هزار ریال جریمه این پرونده‌ها است.
وی خاطرنشان کرد: جریمه متوسط هر پرونده قاچاق کالا و ارز  در گچساران به  مبلغ 125 میلیون  و 886 هزار  و 481ریال است.
عباسی بیان کرد: پرونده های قاچاق کالا شامل مواد خوردنی، آشامیدنی، بهداشتی و دارویی، پوشاک و لوازم خانگی بوده که  وارده تعزیرات حکومتی شهرستان گچساران شده است.
رئیس تعزیرات حکومتی گچساران با اشاره به پرونده‌های  قاچاق کالا و خدمات تصریح کرد: در 9 ماهه سالجاری در زمینه قاچاق کالا و خدمات تعداد 711 پرونده به اداره تعزیرات وارد شده که از طریق مراجع قانونی و بازرسی، تعداد 710پرونده مختومه اعلام شده است.
عباسی اذعان کرد: میزان محکومیت این پرونده‌ها مبلغی افزون بر 734میلیون و 159هزار و 472 ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت واریز خواهد شد.
وی ابراز کرد: کلیه کالاهای بهداشتی و خوراکی تاریخ گذشته و قاچاق،  پرونده‌های آنها که به اداره تعزیرات جهت رسیدگی ارجاع داده شده با حکم اداره تعزیرات حکومتی معدوم می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: کار رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز با همکاری ماموران انتظامی و مراجع بازرسی توسط شعبه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز بدون فوت وقت و در سریعترین وقت ممکن انجام می‌شود.
 عباسی عنوان کرد: تعداد 125 کیسه آرد عرضه خارج از شبکه در باشت کشف و پرونده  مورد بررسی قرار گرفته است.
 در ادامه این نشست مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه وبویراحمد رضا زیرائی با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات در اداره تعزیرات حکومتی گچساران گفت: عمده پرونده رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز  در تعزیرات جکومتی گچساران انجام می گیرد.
رضا زیرائی: اعتبارات تعزیرات حکومتی متمرکز است و اختصاص اعتبارات در جهت تجهیزات اداره تعزیرات در گچساران محدود است.
 وی خاطرنشان کرد:  در سالجاری از محل اعتبارات استانی مبلغی برای تعمیر و تجهیز ادارات تعزیرات حکومتی  در سطح استان اختصاص داده می شود.
در ادامه مدیرکل گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گچساران اظهار داشت: میزان صادرات کالا از طریق گمرک این استان امسال 2 میلیون و 741 هزار و860 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش حدود 22 درصد رشد داشته است.
بهنام احمدی  بیان کرد: عمده‌ترین کالاهای صادر شده از استان در طی این مدت شامل عصاره زعفران، پودر و عصاره شیرین بیان، موکت، درختچه گل رز و لوازم آرایشی و بهداشتی و قطره های خوراکی بوده است.
احمدی اظهار داشت: این میزان کالا از طریق گمرک این استان به کشورهای آلمان، سوئیس، عراق، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی و افغانستان صادر شده است.
وی گفت: 37 فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش 2میلیون و 243 هزار و 198 دلار و وزن 561 تن در مدت مشابه در این استان صادر شد.
فرماندار گچساران در این نشست با اشاره به اهمیت راه‌اندازی گمرک برای ایجاد توسعه متوازن گفت: با توجه به افزایش قاچاق کالا در این شهرستان راه‌اندازی گمرک در گچساران ضروری است.
عبدالرحیم رحیمی افزود: زیرساخت های راه اندازی دفتر گمرک در گچساران بزودی فراهم خواهد شد.
وی بیان کرد: امسال 42 مورد بازدید از مصرف‌ کنندگان عمده و مجاری عرضه سوخت در گچساران انجام شده است.
رحیمی ابراز کرد: 94 میلیون و 674 هزار و 700 لیتر انواع فرآورده های نفتی از ابتدای امسال تا کنون در گچساران توزیع شده است.
وی ادامه داد: 45 میلیون و 797 هزار لیتر بنزین موتور، یک میلیون و 438 هزار و 100 لیتر بنزین سوپر، 376 هزارو 100 لیتر نفت سفید،333 هزار لیتر نفت کوره غیر و 46 میلیون و 729 هزار لیتر نفتگاز توزیع شده است.
رحیمی تصریح کرد: امسال سه میلیون و 660 هزارو 400 لیتر سوخت در بخش صنعت، یک میلیون و 800 لیتر سوخت در بخش کشاورزی، سه میلیون و 789 هزارو 150 لیتر سوخت در بخش راه در این شهرستان توزیع شد.
گفتنی است: در پایان این نشست از تلاش و خدمات چندین ساله اردشیر جلالی دبیر کمیسیون برنامه ریزی و هماهنگی بر قاچاق کالا و ارز شهرستان گچساران که به کسوت بازنشستگی نایل گردیده تشکر و قدردانی ویژه بعمل آمد و محبوبه رضوانی بعنوان دبیر جدید کمیسیون برنامه ریزی و هماهنگی بر قاچاق کالا و ارز شهرستان معرفی شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پژمان صادقی از گچساران
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز ،همسایه خوبم جناب حاج اردشیر جلالی..

آری ، چه غرور آفرین است.برای جنابعالی که در کمال صداقت و درستکاری بیش از سی سال از بهترین سالهای عمر خود را در سنگر خدمت (فرمانداری)در پست های حساس وارزشی، گذراندید و در جهت تحقق اهداف کارتان خالصانه از هیچ کوششی دریغ نورزیدید
و با پذیرش غم و شادی ، عتاب و عقاب ، صبر و شکیبائی و با توکل به ایزد منان در کنار سایر همسنگران از جان و مال خود گذشتید و اینک با کوله باری از تجربه سنگر را به همکاری دیگر سپردید.
لذا این افتخار بازنشستگی را به حضرتعالی وخانواده مکرم تبریک گفته واز ایزد منان عاقبت بخیری توام با تندرستی برای شما واهل بیت محترم آرزو مندم..🌹
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1