تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۵۲
کد مطلب : ۴۰۴۹۲۴
با کوشش حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت

رونمایی از هشت کتاب حوزه دفاع مقدس در یاسوج + تصاویر

۰
کبنا ؛چهل و پنجمین مراسم خاطره گویی و رونمایی از آثار تولیدی دفاع مقدس در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
 به گزارش کبنا، چهل و پنجمین مراسم خاطره گویی و رونمایی از آثار تولیدی دفاع مقدس، به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان و با همکاری مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز با حضور جمعی از رزمندگان استان، خانواده‌های شهدا، مسوولان سپاه فتح استان و نویسندگان آثار دفاع مقدس در کنگره شهدای استان برگزار شد.
 در این مراسم چند تن از رزمندگان دوران دفاع مقدس به بیان خاطرات خود ار ان دوران پرداختند.
 سرهنگ ایمان خردمند مسوول کنگره شهدا و سرداران استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: هشت جلد کتاب با عنوان “این جمعه تعطیل نیست”،”حمایل خونین گل سرخ” ”تشک افتو“،”گل واژه‌های زخم“،”فرشتگان خاکی“،”نوعروسان جنگ“ و “قنوت آخر” در این همایش رونمایی می‌شود.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این آیین گفت: ۱۴ کتاب توسط حوزه هنری استان در محورهای ادبیات پایداری در دست تولید است.
شریف اسلامی افزود: این ۱۴ کتاب مراحل مختلف گردآوری، تدوین و کسب مجوز و چاپ را می‌گذرانند.
اسلامی از تولید سه کتاب طی سال جاری توسط حوزه هنری خبر داد و بیان کرد: کتاب‌های "این جمعه تعطیل نیست خاطرات رمضان جمعه نژاد" و کتاب "حمایل خونین گل سرخ، خاطرات علی داد انصاری نیک" در برنامه امروز رونمایی شدند.
رئیس حوزه هنری استان از رونمایی چند کتاب در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: کتاب راه بیکنار عشق طی یک ماه آینده چاپ و رونمایی می‌شود.
اسلامی تصریح کرد: حوزه هنری استان این افتخار را دارد که در بخش‌های تولید آثار ادبیات پایداری و خاطرات رزمندگان دفاع مقدس پیش گام بوده و کتاب‌هایی در سطح ملی تولید کرده است.
اسلامی با اشاره به تولید کتاب "پایی که جاماند" توسط حوزه هنری، ابراز داشت: کتاب "فتاح" و کتاب "مقاومت خندقیان" از جمله این آثار است.
وی افزود: کتاب "مقاومت خندقیان" در مهرماه سال جاری از سوی نویسنده کتاب به مقام معظم رهبری تقدیم شد.
کتاب خاطرات جنگ‌های چریکی و پارتیزانی «رمضان جمعه نژاد» رزمنده هشت سال دفاع مقدس از کردستان و مناطق غرب ایران با عنوان «این جمعه تعطیل نیست» رونمایی شد.
 
حرکت رو به جلوی انقلاب با وجود تحریم‌ها متوقف نشده است
جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دستاوردهای 40 ساله انقلاب گفت: حرکت رو به رشد انقلاب اسلامی در طول چهل سال انقلاب و با وجود تحریم‌ها متوقف نشده است.
به گزارش کبنا، سرهنگ جهانگیر انصاری در مراسم رونمایی از هشت آثار کتاب دوران دفاع مقدس، گفت: هشت سال دفاع مقدس استمرار حادثه عظیم عاشورا بود.
جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگر بعد از ۴۰ سال امنیت بر کشور ما حاکم است همه به برکت خلق حماسه شهدا و جامعه ایثارگری است، ما با صلابت و اقتدار در آستانه برگزاری جشن ۴۰ سالگی انقلاب هستیم.
وی بیان کرد: در ۴۰ سالگی انقلاب علی‌رغم اینکه در حوزه‌های مختلف تحریم هستیم اما همچنان در عرصه‌های مختلف رو به حرکت هستیم شاید در عرصه‌ای سرعت کم شده باشد اما متوقف نشده است.
این مسوول بیان کرد: در جنگ هشت ساله ۴۰ کشور از رژیم بعث حمایت کردند اما با دست خالی در مقابل ماشین جنگی مجهز دشمن ایستادیم و پیروز شدیم.
وی با اشاره به پیروزی‌های جبهه مقاومت گفت: داعش را استکبار جهانی به وجود آورد و ۸۰ کشور از آن هم پیروی کردند اما باز هم این محور مقاومت بود که به پیروزی رسید.
انصاری عنوان کرد: در هر جایی که ندای مظلوم بلند شود جبهه مقاومت از آن فریاد حمایت می‌کند، آل‌سعود به کشور مظلوم یمن حمله کرده و از زمین، هوا و دریا به این کشور تعرض می‌کند اما رزمندگان یمنی با دست خالی با آل‌سعود مبارزه می‌کنند.
جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دفاع هشت ساله مقدس پر بود از دلاوری‌های رزمندگان، لذا توصیه می‌کنیم خاطراتی که در سینه رزمندگان است برای نویسندگان گفته شود تا با انتشار کتب دفاع مقدس، مردم و جوانان ما بدانند با داشتن رزمندگانی خستگی‌ناپذیر و شهادت طلب یک وجب از خاک کشور را به دست دشمن ندادیم.
 در پایان این آیین از نویسندگان و مولفان این آثار با اهدای لوح تقدیر شد
نام شما

آدرس ايميل شما

دلو
Iran, Islamic Republic of
نکنه اینا هم از کتابای فتحعلی هستن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1