تاریخ انتشار
شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۵۲
کد مطلب : ۴۰۳۳۰۷
کبنا گزارش می‌دهد

مطالبه‌گری دانشجویان بسیج دانشگاه یاسوج از شهردار / ابرسیستم‌های گوش‌خراش تا کی در باغات یاسوج جولان می‌دهند / تخفیف چند صد میلیونی به فرد خاص / مقدم: همچنین تخفیفی نداده‌ام برای حقوق مردم با کسی تعارف ندارم

۰
کبنا ؛ دانشجویان بسیجی دانشگاه یاسوج از شهردار این شهر مطالبه‌گری کردند، در این جلسه در خصوص خیابان‌ها و کوچه‌های بدون آسفالت تا زباله‌ها و نبود سینما در یاسوج سووال شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، عصر روز (چهارشنبه 4 مهرماه) جلسه هسته های علمی مطالبه گر بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج با حضور نستهن مقدم شهردار یاسوج برگزار شد.
بنا بر این گزارش، در ابتدا دانشجویان دانشگاه یاسوج سووالات و مطالبات خود را در حوزه شهری با شهردار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کردند و در ادامه نسهتن مقدم شهردار یاسوج به سووالات آنها پاسخ داد.
یکی از دانشجویان پیرامون وضعیت خیابان‌ها و کوچه های باریک و گاهاً بدون آسفالت و با آسفالت کهنه سوال کرد و ادامه داد: چرا شهر یاسوج با مدیریت مسوولانه اداره نمی‌شود و ابر سیستم‌های گوش‌خراش تا کی باید در باغات شهر یاسوج جولان دهند.
این دانشجو همچنین در خصوص وضعیت بهداشتی شهر و نبود سطل زباله و زمین‌های خالی که به زباله‌دان تبدیل شده‌اند، حرف‌هایی را زد.
بخشی از مشکلات از گذشته به جا مانده است / طرح ترافیک یاسوج برای دوره 18 ساله مصوب شده است
نستهن مقدم شهردار یاسوج در پاسخ به این دانشجو در ابتدا شهادت امام حسین (ع) و یارانش را تسلیت گفت و به حادثه تروریستی اهواز هم اشاره کرد و گفت: مطالبه گری دانشجویان به عنوان اقشار فرهیخته جامعه آئینه مطالبات مردمی است و از این بابت خوشحال هستیم که در خدمت شما دانشجویان می باشیم.
مقدم گفت: بخش اعظمی از وضع موجود از گذشته به جا مانده است و این را هم باید بدانید که مشکلات شهر بدون مشارکت مردم برطرف نمی شود و از قبل هم گفته اند که «شهر ما خانه ما»
شهردار یاسوج به اقدامات خود را در راستای فرهنگ سازی جهت شهر زیبا و پاک اشاره کرد و افزود: اقداماتی را در بحث زیبایی و بهداشت شهر انجام دادیم که ما ابتدا یک فراخوان عمومی در سطح استان و کشور دادیم و در این فراخوان از شهروندان خواستیم که به سووال پژوهشی ما با عنوان «شهر پاک» به شکل مقاله و پژوهش پاسخ دهند و دبیرخانه‌ای را هم در شهرداری یاسوج ایجاد کردیم که مقالات و کارهای پژوهشی ارسالی را مورد ارزیابی قرار دهند.
شهردار یاسوج با بیان اینکه فرهنگ سازی در این رابطه که همه ما در زیبایی شهر مسوول هستیم، یک ضرورت است، افزود: دیگر نمی‌توان با رویه‌های گذشته شهر را اداره کرد، به طور مثال سال 95 مرسوم بود که سطل زباله در سطح شهرها احداث کنند اما بر اساس ابلاغیه ای که به دست ما هم رسیده، شهرداری‌ها مکلف به تفکیک سازی زباله ها هستند.
وی افزود: طرح بازیافت و تفکیک زباله ها در دستور کار ما قرار گرفته است و ما اکنون در حال رایزنی برای ایجاد کارخانه بازیافت زباله هستیم. همچنین خودروهای پرس را به واحد جمع آوری زباله اضافه می کنیم
مقدم به عریض نبودن معابر اشاره کرد و گفت: 10 سال است که طرح تفصیلی یاسوج بازنگری و اصلاح نشده و اکنون در حال بازنگری آن هستیم.
شهردار یاسوج از تصویب طرح جامع ترافیک برای یک دوره 18 ساله خبر داد و افزود: مشاور ذی صلاح برای این طرح هم انتخاب کردیم و مطالعات آن در حال انجام گرفتن است و قطعاً در این طرح کلیه اقدامات از قبیل زیرگذر، روگذر، علائم راهنمایی و رانندگی، عابر پیاده، پارکینگ و ... مورد نظر قرار خواهد گرفت.
وی افزود: شهرداری یاسوج مدیریت ترافیک نداشت و کارشناس ترافیک اسماٌ داشتیم که در این مدت مسوولیت بنده معاونت ترافیک را ایجاد کردیم و کارشناس های لازم را در اختیار این معاونت نیز قرار دادیم.
نسهتن مقدم با بیان اینکه بیشتر ترافیک های ایجاد شده در سطح شهر ساخته و پرداخته خود شهروندان است که همکاری لازم را ندارند، اظهار داشت: واحد مانیتورینگ به منظور کنترل ترافیک، معابر و میادین پرترافیک در شهرداری یاسوج ایجاد شده که شهر را به صورت الکترونیکی از لحاظ ترافیک مورد نظارت قرار دهیم و خرید تجهیزات این واحد در دستور کار قرار دارد.
 چرا شهر یاسوج سینما ندارد؟
در ادامه زهرا شریفی جانشین بسیج دانشجویی خواهران دانشگاه یاسوج سووالات خود را مطرح کرد و گفت: آقای شهردار چرا پایتخت استان کهگیلویه و بویراحمد سینمای ایده‌آل در این شهر نمی‌بینیم، شهرستان‌های کوچک سینما دارند، اما چرا باید مرکز استان از همچنین چیزی محروم باشد.
این دانشجوی دانشگاه یاسوج در ادامه نبود کتابخانه تخصصی، پارک بانوان یاسوج، عدم رونق اقتصاد گردشگری، بودجه فرهنگی شهر و عدم برگزاری جشنواره های مناسب با ظرفیت شهر یاسوج را مورد نقد و سووال قرار داد و اظهار کرد: پارک بانوان یاسوج به هر چیزی شبیه است به غیر از پارک بانوان و امکانات ناچیزی هم ندارد. خانم‌های این شهر بانوانی ارزشمند هستند و اگر چیزی به آنها اختصاص داده می شود، بهتر است که یک چیز ارزشمندی باشد.
وی افزود: مکان های برای تفریحات سالم و مناسبی در سطح شهر وجود ندارد و جوانان این شهر مجبور هستند که در پارک ها وقت بگذرانند که این خود آسیب های جدی به دنبال دارد.
این دانشجوی دانشگاه یاسوج با بیان اینکه یاسوج شهر دانشگاهی و دانشجو پذیر است، افزود: بیکاری در سطح کشور و این استان بیداد می کند، حضرتعالی چقدر از این امتیاز استفاده کرده اید، برای رفع این معضل.
شریفی افزود: یاسوج ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی به لحاظ منابع طبیعی، گردشگری و گیاهان دارویی دارد، اما جشنواره هایی در این راستا همانند جشنواره گلاب گیری کاشان برگزار نکردید و آن را به ثبت ملی نرسانده اید.
وی از شهردار یاسوج خواست تا میزان بودجه شهرداری را در بحث فرهنگی ارائه و عملکردش را در این باره توضیح دهد.
جانشین بسیج دانشجویی خواهران دانشگاه یاسوج همچنین گفت: شنیده می شود که شهرداری یاسوج برای فرد خاصی به عنوان کارآفرین ورود شده و شهرداری هم عوارض کلان میلیون را به ایشان بخشیده است که این دور از عدالت اجتماعی باشد.
شریفی افزود: اعضای شوراهای اسلامی در انتخاب معاونین شهرداری دخالت می کنند و بیان می شود که انتصاب معاونین شهرداری یاسوج رنگ قومیت به خوب گرفته است.
در ادامه نستهن مقدم شهردار یاسوج به سووالات «خانم شریفی» جانشین بسیج خواهران دانشگاه یاسوج پرداخت و اظهار کرد: خانم‌های خیلی ریز بین هستند و وقتی در منزل چیزی گم می‌شود، خانم ها زودتر آن را پیدا می کنند.
مقدم اضافه کرد: نبود فرهنگ سرا در شهر یاسوج مرکز استان به عنوان یک معضل شناخته می شود و اکنون با پیگیری دو دستگاه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری در حال احداث فرهنگ سرا در یاسوج هستیم واداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بحث ایجاد فرهنگ سرا را در برنامه خود دارد و به محض اینکه تکمیل شود، در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت و همچنین با جلساتی که با حوزه هنری استان داشتیم، ترمینال قدیمی را به عنوان فرهنگ سرا در نظر گرفته ایم.
سینما در حال ساخت است / راه‌اندازی پارک مطالعه
وی شهر یاسوج را فاقد سینما دانست و گفت: محل قدیمی سینما با مشارکت سرمایه گذار در حال ساخت است و با تکمیل و افتتاح آن یاسوج از سینما ایده آل بهره خواهد برد، اگر چه مدتی این پروژه متوقف شد، اما با پیگیری های لازم فعالیت آن مجدداً شروع شده است.
شهردار یاسوج ادامه داد: در مرکز یاسوج مجتمع بزرگ تجاری، رفاهی، تفریحی و اجتماعی با کاربری مناسب برای استفاده شهروندان تعریف کردیم و ما همه جوره پای کار هستیم که سرمایه گذار این پروژه را حمایت کنیم و با احداث آن پارکینگ خوبی برای شهر ایجاد خواهد شد.
وی گفت: وظیفه شهرداری یاسوج ساخت کتابخانه نیست، اما در نشست با مسوولان کتابخانه های عمومی شهر در خصوص نحوه حمایت از آنها صحبت های لازم صورت گرفت.
مقدم افزود: آمادگی داریم که پارک مطالعه را در یاسوج راه اندازی کنیم.
قبول دارم پارک بانوان یاسوج در شأن زنان این شهر نیست
شهردار یاسوج در ادامه با بیان اینکه ما هم قبول داریم که پارک بانوان یاسوج را در خور و شأن بانوان این شهر نیست و افزود: متأسفانه این پارک در جای خوبی واقع نشده از جناحین به آن اشراف دارند و یک خانم به راحتی و آزادانه نمی تواند در این پارک به تفریح و ورزش بپردازد. همچنین کانال خروجی آب های سطحی که خطرناک هم هست از داخل این پارک عبور می کند.
 مقدم به برگزاری جشنواره ها اشاره کرد و گفت: در بحث برگزاری انواع جشنواره در شهر یاسوج عقب که نیستیم بلکه در سطح کشور از ما به جهت برگزاری انواع جشنواره تقدیر کرده اند.
وی در پاسخ به سووال دانشجویی در خصوص عفو 400 میلیونی به یک فرد خاص در شهرداری، اظهار کرد: من برای حقوق مردم با هیچ کسی تعارف نداریم و همچنین تخفیفی را به کسی نداده ایم من دست هر سرمایه گذار و یا کارآفرین را می بوسم که بخواهد به شهرم خدمت کند، اما در بحث اخذ عوارض شهرداری که حق مردم نیز هست، کوتاهی نمی کنم و تعارف هم ندارم چرا که حقوق شهروندان است.
شهردار یاسوج گفت: حقوق و مطالبات کارگران را مرتب پیگیری می کنم که پرداخت شود و گفته ام که حقوق کارکنان و کارگران باید همزمان و باهم پرداخت گردد.
مقدم دخالت اعضای شورای شهر یاسوج را در انتصاب معاونینش رد کرد و گفت: عده ای برچسب می زدند. بالاخره در استان ما هر فردی را که بکار بگیری شاید با بنده و یا هر شخص دیگری قوم و خویش باشد.
وی افزود: اعضای شورای شهر یاسوج نسبتاً چابک و پای کار هستند. اگر یک دست باشد به مصلحت بنده و شهروندان یاسوج هم نیستند. اختلاف نظر پایش شورا بر شورا می شود و در جلسات بر اساس خردجمعی مصوبات تصویب می شوند.
شهردار یاسوج گفت: خودم را شهردار شهر می دانم، حالا در این بین عده ای به من رأی داده اند و بعضی هم نه.
 مقدم در بخش پایانی صحبت‌های خود، درس خواندن را وظیفه اصلی دانشجویان دانست و گفت: دانشجویی که درس نمی‌خواند و به تحقیق و پژوهش رو نمی‌آورد، به درد جامعه هم نمی‌خورد و بدون شک مردم اینگونه دانشجویان را به عنوان قشر فرهیخته و پیش رو نمی‌داند.

بخش بعدی هم متعاقباً منتشر می‌شود
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
.ی ما باور کردیم کافی یک سر به پارک ولایت بزنی ببینی که آشِغال توش ریخته و بعضی شبها بالاخص تابستان بساط قلیان فروشها و فروشندگان دوره گرد چه صحنه های زشتی که برای این شهر که پایتخت طبیعته را بوجود نیاورده دوم برو توی خیابانهای امامت بالاخص ۴و۵ ببین خاک چه بلایی که سر ساکنین این خیابانها فرود نمی آورد حشرات اعم از سوسک و جیرجیرک و عنکبوت و هزار پا وووو خواب را از ساکنینش گرفته ساخت و سازهای خارج از چهارچوب قانونی آسفالت ترکیده سوم بین چهارراه عدل و میدان انقلاب ببین کارشناسان به قولا شهر ساز چگونه ایجاد ساختمانهای پلکانی در شهر مجوز نداده اند و سایر مواردی که گفتنش یه شاهنامه میخواد
والسلام
Iran, Islamic Republic of
بسجیل
ای خدا وکبنانخو با ای خبر زدنش
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
1