تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب : ۴۹۰۴۱۲
مطالبه افکار عمومی؛

خطاب به نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد؛ لزوم تحقیق و تفحص در خصوص طرح شهید زین‌الدین و به‌کارگیری 100 نفر نیرو / نتایج تحقیق و تفحص را به‌طور شفاف در رسانه‌ها اعلام نمایید / چرا اغلب جوانان نخبه کهگیلویه و بویراحمد از ابتدا تا انتهای این آزمون اطلاعی ندارند اما برخی با بیش از 40 سال سن در این طرح جذب شده‌اند؟

۱۹
۱
خطاب به نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد؛ لزوم تحقیق و تفحص در خصوص طرح شهید زین‌الدین و به‌کارگیری 100 نفر نیرو / نتایج تحقیق و تفحص را به‌طور شفاف در رسانه‌ها اعلام نمایید / چرا اغلب جوانان نخبه کهگیلویه و بویراحمد از ابتدا تا انتهای این آزمون اطلاعی ندارند اما برخی با بیش از 40 سال سن در این طرح جذب شده‌اند؟
کبنا ؛
به دلیل ابهامات بسیاری که پیرامون جذب نیروهای نخبه و انقلابی تحت عنوان طرح شهید زین‌الدین، مطالبه افکار عمومی از نمایندگان استان این است که پس از تحقیق و تفحص کامل، نتیجه را به صورت شفاف اعلام کنند.
به گزارش کبنا، در برخی از استان‌های بزرگ کشور، به دلیل وجود کارخانجات و شرکت‌های بزرگ و متعدد، فرصت‌های شغلی بسیاری برای کارجویان وجود دارد. بنابراین در آن استان‌ها اقبال چندانی نسبت به استخدام‌های دولتی وجود ندارد. چرا که قدرت انتخاب افراد در انتخاب شغل مورد نظر با حقوق مناسب برایشان فراهم است. اما در مقابل، در استانی همچون کهگیلویه و بویراحمد، فرصت‌های شغلی آزاد به شدت محدود است؛ به همین خاطر بازار رقابت در مشاغل دولتی بسیار داغ است. به طور کلی، در کهگیلویه و بویراحمد، معنای اشتغال، حضور داشتن در مشاغل دولتی است و کسی که شغلی دولتی نداشته باشد، تقریباً بیکار نامیده می‌شود.
واضح است که در صورت وجود شرکت‌ها و کارخانجات، جوانان کهگیلویه و بویراحمد مجبور نبودند به هر طریقی به دنبال استخدام دولتی باشند. اما عجالتاً وضعیت موجود اینچنین است و فعلا راه دیگری وجود ندارد. اما مسأله این‌جاست که همین استخدام‌های دولتی به درستی و بر اساس ضوابط انجام نمی‌شوند. به صورت مداوم در فضای عمومی استان شنیده می‌شود که تعدادی به صورت فله‌ای و خارج از ضابطه جذب شدند. این داستان یک بار و یک روز نیست بلکه به تناوب صورت می‌گیرد.
حالا اگر بکارگیری به صورت پیمانی و قراردادی را در نظر نگیریم و با اغماض از کنار آنها بگذریم، نمی‌شود از استخدام پر از ابهام طرح شهید زین‌الدین در کهگیلویه و بویراحمد چشم‌پوشی کرد.
قرار بود عده‌ای که نخبه، مستعد و انقلابی هستند بر اساس طرح شهید زین‌الدین در ادارات دولتی به صورت نیرو و مدیر و معاون جذب شوند. برای نخبگان استانی روزنه‌ای فراهم شده بود که به جایگاهی که حقشان است برسند، اما در کمال تعجب هیچکدام از نخبگان اصلاً مطلع نبودند که نیروهای مورد نظر چگونه جذب شدند.
گویا تنها قرار بود باز هم همان رویه گذشته ادامه داشته باشد اما این بار به نام نیروهای نخبه و انقلابی. البته فضای جذب و بکارگیری این نیروها آنقدر پر از ابهام بود که حتی اگر هم به درستی صورت گرفته باشد، در حال حاضر افکار عمومی بر این باور است که این هم همچون گذشته خارج از ضابطه صورت گرفته است.
از نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه غلامرضا تاجگردون و محمد بهرامی درخواست می‌شود به این موضوع ورود کنند و با تحقیق و تفحص به صورت کاملا آشکار مشخص کنند، رویه استخدام در طرح شهید زین‌الدین به چه صورت بوده است.
غلامرضا تاجگردون در انتخاب رئیس دیوان محاسبات نیز نقش دارد می‌تواند دستور دهد تمام فرایند این طرح به طور شفاف روشن شود و برای افکار عمومی اعلام کند آزمون چه زمانی برگزار شده؟ چه کسانی در آن شرکت کرده‌اند؟ فراخوان کی اعلام شده؟ شرایط شرکت در آن چطور بوده؟ منابع آزمون چه بوده؟ چه کسی آزمون را برگزار کرده؟ نتایج چگونه بررسی و اعلام شده؟ شرایط سنی و دیگر شرایط افرادی که در آزمون شرکت کرده‌اند چه بوده؟ آیا همه کسانی که واجد شرایط بوده‌اند می‌توانسته‌اند و مطلع بوده‌اند که در آزمون شرکت کنند؟ پس از اعلام نتایج، چند برابر ظرفیت در گزینش شرکت کرده‌اند؟ چه کسانی مصاحبه‌ها را گرفته‌اند و در نهایت چه افرادی جذب شده‌اند؟
تمام سوالات بالا به طور مکرر در فضای سیاسی و اجتماعی استان پرسیده می‌شود. چرا که به هیچکدام از آنها تاکنون پاسخ درستی داده نشده است.
افرادی که دارای مدرک دکتری هستند و بالای 35 سال نیز سن ندارند؛ فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد با سن زیر 30 سال نیز اغلب از زمان و مواد آزمون اطلاعی ندارند. آنوقت چگونه است که افرادی بالای 40 سال که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند جذب شده و یا در حال جذب هستند؟
آیا این رویه، بوی خویشاوندسالاری و پارتی‌بازی نمی‌دهد؟ حتی اگر جذب این افراد نیز به درستی انجام شده باشد، به دلیل ابهامات زیاد، موجب ایجاد احساس تبعیض در بین جوانان شایسته و نخبه کهگیلویه و بویراحمدی شده است. بسیاری از جوانان و فارغ‌التحصیلان تحصیلات تکمیلی حتی زمان آزمون را نیز نمی‌دانند، پس واضح است که احساس تبعیض کنند.
ازاین‌رو مطالبه عمومی از مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد این است که به این موضوع ورود کرده و طرح شهید زین‌الدین در کهگیلویه و بویراحمد را از ابتدا تا به امروز تشریح کنند و به سوالاتی که در بالا پرسیده شد پاسخ دهند.
روشن است در صورتی که این مسأله حل نشود و به سؤالات افکار عمومی پاسخ داده نشود، این مسأله هم روی دیگر مسائل استان انباشته می‌شود؛ مسائل حل نشده در کهگیلویه و بویراحمد معضلی است که دیر یا زود سر باز می‌کنند؛ دیر نیست اعتماد به نظام اداری در استان از وضعیت موجود به شدت کمتر شود.  
نام شما

آدرس ايميل شما

بلوط
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان خودشون توی این موارد سهمیه دارند .
Iran, Islamic Republic of
یکی از آزمون های نمایندگان ورود به همین‌آزمون است
بسم‌الله
Iran, Islamic Republic of
همه جذب شدگان دانشگاه آزادی و اغلب با سفارش هستن
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
آقایان‌نماینده
وظیفه قانونی شما جلوگیری از این‌تخلف و حق خوری است.
بدبینی مردم و مسایل روانی و تبعات آن‌هم‌جدا
گچساران
Iran, Islamic Republic of
من دوتا دخترم و یک‌پسرم لیکار هستند و دانشگاه دولتی درس خوانده اند
آزمون عادلانه برگزار کنید
یاسوج محمدیان
Iran, Islamic Republic of
این‌همه خودکشی اعتیاد و طلاق و فساد نتیجه همین پارتی بازی ها می باشد که جامعه را دچار افسردگی و ناهنجاری می کند
Iran, Islamic Republic of
این طرح یک فرصت است برای جوب افراد متخصص و باسواد نه پارتی بازی و بیسواد
صداقتی
Iran, Islamic Republic of
انتخاب پخمگان‌به جای نخبگان قطعا آینده خوبی را نخواهد داشت
دانشجوی دکترا
Iran, Islamic Republic of
لازم است نمایندگان یک نامه به استاندار بزنند و از ایشان‌خواستار شفاف سازی شوند
Iran, Islamic Republic of
از استخدامی های مسخر گچسارانم بررسی کنید و مطلب بذارید
چرا فقط سابقه دار ها
این سابقه بیمه چطور بدست اومده
ایا راهی بجز پارتی وجود داره؟؟؟؟
حق جوانان گچسارانی این نیست ک حتی تو حراست و اشپزخونه شرکت هم مشغول بکار بشن؟؟؟؟

و چ‌تعداد این افرادی ک میتونن ثبت نام کنن غیر بومی هستن؟؟؟

و راه ورود ب شرکت برای بی پارتی ها و باسوادها چطوریه

اونها هم چیزی کم از این طرح زین الدین ندارن
Russian Federation
از دادستان محترم خواهشمندیم وارد شوند و تمام خلاف ها و پارتی بازی ها و فامیل بازی ها و رانت های / بررسی و به دست عدالت سپرده شود خدا می داند این چند سال/ چه خیانت هایی در حق مردم استان کردند
فوق لیسانس بیکار
Iran, Islamic Republic of
این گوی و این‌هم‌میدان
جناب آقایان بهرامی و تاجگردون و موحد

ما به شما رای دادیم که عدالت را برقرا کنید دنبال بی عدالتی هم‌نیستیم
Iran, Islamic Republic of
شخص اول همه تخلفات و پارتی بازی های استخدامی در استان آقای// هست
Iran, Islamic Republic of
ممنون از مطالبه گری کبنا...جوانان ما با رزومه ایی در حد استاد تمام دانشگاه در این طرح های نخبگان رد می شوند و متاسفانه افرادی را جذب می کنند که اصلا شرایط و مفهوم نخبگی را نمی دانند
Iran, Islamic Republic of
عدالت مردان دولت که خودرا اتقلابی میدانند باید جواب دهند
Iran, Islamic Republic of
اگر تحقیق وتفحص کنند پس خودشان به چه بهانه ای نیروهای خودشان را بکارگیرند؟
اینها دوباره یه طرح دیگه مباورن وبرای خودسان هم نیرو میگیرند مطمئن باشید نه تحقیقی میشودرونه کسی اخراج بلکه طرح های مشابه اجرا میکنند
محمد
Iran, Islamic Republic of
چرا این قدر ناحق حرف می زنید؟ طرح شهید زین الدین رو همه سایت های کاریابی زدند، ثبت نامش چند بار به تعویق افتاد تا همه بتونن ثبت نام کنن، دفترچه ثبت نام داره و تو اون تمام شرایط توضیح داده شده و شرایطش هم کاملأ مشابه آزمون های استخدامی دولتی دیگه است، آزمون رو هم جهاد دانشگاهی برگزار میکنه. واقعأ باعث تعجبه که نویسنده این متن، همچین مطالبی رو نوشته!!!!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
بنده لازمه که چیزی رو اصلاح کنم! این عرائض مربوط به طرح شهید زین الدین 2 هست، اما اون چه که سایت کبنا توشته مربوط به طرح شهید زین الدین 1 هست که ساختار کاملأ متفاوتی داشته! با عرض پوزش از سایت محترم کبنانیوز!
حقشناس
Iran, Islamic Republic of
مسبب این همه تبعیض ناروا استاندار و پسر عموی ایشان هستن هرچه قوم و خویش داشتن در این دو سال جذب شدن ،خدا ازشون نگذره ،حق جوانان آه و نفرین جوانان بگیرشون
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

اگر براي رياست سازمان بورس فراخوان داده شود. شخصيتي متخصص و متشخص و دانا و با تجربه انتخاب ...
1