کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مطالبه افکار عمومی؛

خطاب به نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد؛ لزوم تحقیق و تفحص در خصوص طرح شهید زین‌الدین و به‌کارگیری 100 نفر نیرو / نتایج تحقیق و تفحص را به‌طور شفاف در رسانه‌ها اعلام نمایید / چرا اغلب جوانان نخبه کهگیلویه و بویراحمد از ابتدا تا انتهای این آزمون اطلاعی ندارند اما برخی با بیش از 40 سال سن در این طرح جذب شده‌اند؟

17 شهريور 1403 ساعت 19:16

به دلیل ابهامات بسیاری که پیرامون جذب نیروهای نخبه و انقلابی تحت عنوان طرح شهید زین‌الدین، مطالبه افکار عمومی از نمایندگان استان این است که پس از تحقیق و تفحص کامل، نتیجه را به صورت شفاف اعلام کنند.


به دلیل ابهامات بسیاری که پیرامون جذب نیروهای نخبه و انقلابی تحت عنوان طرح شهید زین‌الدین، مطالبه افکار عمومی از نمایندگان استان این است که پس از تحقیق و تفحص کامل، نتیجه را به صورت شفاف اعلام کنند.
به گزارش کبنا، در برخی از استان‌های بزرگ کشور، به دلیل وجود کارخانجات و شرکت‌های بزرگ و متعدد، فرصت‌های شغلی بسیاری برای کارجویان وجود دارد. بنابراین در آن استان‌ها اقبال چندانی نسبت به استخدام‌های دولتی وجود ندارد. چرا که قدرت انتخاب افراد در انتخاب شغل مورد نظر با حقوق مناسب برایشان فراهم است. اما در مقابل، در استانی همچون کهگیلویه و بویراحمد، فرصت‌های شغلی آزاد به شدت محدود است؛ به همین خاطر بازار رقابت در مشاغل دولتی بسیار داغ است. به طور کلی، در کهگیلویه و بویراحمد، معنای اشتغال، حضور داشتن در مشاغل دولتی است و کسی که شغلی دولتی نداشته باشد، تقریباً بیکار نامیده می‌شود.
واضح است که در صورت وجود شرکت‌ها و کارخانجات، جوانان کهگیلویه و بویراحمد مجبور نبودند به هر طریقی به دنبال استخدام دولتی باشند. اما عجالتاً وضعیت موجود اینچنین است و فعلا راه دیگری وجود ندارد. اما مسأله این‌جاست که همین استخدام‌های دولتی به درستی و بر اساس ضوابط انجام نمی‌شوند. به صورت مداوم در فضای عمومی استان شنیده می‌شود که تعدادی به صورت فله‌ای و خارج از ضابطه جذب شدند. این داستان یک بار و یک روز نیست بلکه به تناوب صورت می‌گیرد.
حالا اگر بکارگیری به صورت پیمانی و قراردادی را در نظر نگیریم و با اغماض از کنار آنها بگذریم، نمی‌شود از استخدام پر از ابهام طرح شهید زین‌الدین در کهگیلویه و بویراحمد چشم‌پوشی کرد.
قرار بود عده‌ای که نخبه، مستعد و انقلابی هستند بر اساس طرح شهید زین‌الدین در ادارات دولتی به صورت نیرو و مدیر و معاون جذب شوند. برای نخبگان استانی روزنه‌ای فراهم شده بود که به جایگاهی که حقشان است برسند، اما در کمال تعجب هیچکدام از نخبگان اصلاً مطلع نبودند که نیروهای مورد نظر چگونه جذب شدند.
گویا تنها قرار بود باز هم همان رویه گذشته ادامه داشته باشد اما این بار به نام نیروهای نخبه و انقلابی. البته فضای جذب و بکارگیری این نیروها آنقدر پر از ابهام بود که حتی اگر هم به درستی صورت گرفته باشد، در حال حاضر افکار عمومی بر این باور است که این هم همچون گذشته خارج از ضابطه صورت گرفته است.
از نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه غلامرضا تاجگردون و محمد بهرامی درخواست می‌شود به این موضوع ورود کنند و با تحقیق و تفحص به صورت کاملا آشکار مشخص کنند، رویه استخدام در طرح شهید زین‌الدین به چه صورت بوده است.
غلامرضا تاجگردون در انتخاب رئیس دیوان محاسبات نیز نقش دارد می‌تواند دستور دهد تمام فرایند این طرح به طور شفاف روشن شود و برای افکار عمومی اعلام کند آزمون چه زمانی برگزار شده؟ چه کسانی در آن شرکت کرده‌اند؟ فراخوان کی اعلام شده؟ شرایط شرکت در آن چطور بوده؟ منابع آزمون چه بوده؟ چه کسی آزمون را برگزار کرده؟ نتایج چگونه بررسی و اعلام شده؟ شرایط سنی و دیگر شرایط افرادی که در آزمون شرکت کرده‌اند چه بوده؟ آیا همه کسانی که واجد شرایط بوده‌اند می‌توانسته‌اند و مطلع بوده‌اند که در آزمون شرکت کنند؟ پس از اعلام نتایج، چند برابر ظرفیت در گزینش شرکت کرده‌اند؟ چه کسانی مصاحبه‌ها را گرفته‌اند و در نهایت چه افرادی جذب شده‌اند؟
تمام سوالات بالا به طور مکرر در فضای سیاسی و اجتماعی استان پرسیده می‌شود. چرا که به هیچکدام از آنها تاکنون پاسخ درستی داده نشده است.
افرادی که دارای مدرک دکتری هستند و بالای 35 سال نیز سن ندارند؛ فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد با سن زیر 30 سال نیز اغلب از زمان و مواد آزمون اطلاعی ندارند. آنوقت چگونه است که افرادی بالای 40 سال که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند جذب شده و یا در حال جذب هستند؟
آیا این رویه، بوی خویشاوندسالاری و پارتی‌بازی نمی‌دهد؟ حتی اگر جذب این افراد نیز به درستی انجام شده باشد، به دلیل ابهامات زیاد، موجب ایجاد احساس تبعیض در بین جوانان شایسته و نخبه کهگیلویه و بویراحمدی شده است. بسیاری از جوانان و فارغ‌التحصیلان تحصیلات تکمیلی حتی زمان آزمون را نیز نمی‌دانند، پس واضح است که احساس تبعیض کنند.
ازاین‌رو مطالبه عمومی از مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد این است که به این موضوع ورود کرده و طرح شهید زین‌الدین در کهگیلویه و بویراحمد را از ابتدا تا به امروز تشریح کنند و به سوالاتی که در بالا پرسیده شد پاسخ دهند.
روشن است در صورتی که این مسأله حل نشود و به سؤالات افکار عمومی پاسخ داده نشود، این مسأله هم روی دیگر مسائل استان انباشته می‌شود؛ مسائل حل نشده در کهگیلویه و بویراحمد معضلی است که دیر یا زود سر باز می‌کنند؛ دیر نیست اعتماد به نظام اداری در استان از وضعیت موجود به شدت کمتر شود.  


کد مطلب: 490412

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/490412/خطاب-نمایندگان-کهگیلویه-بویراحمد-لزوم-تحقیق-تفحص-خصوص-طرح-شهید-زین-الدین-به-کارگیری-100-نفر-نیرو-نتایج-به-طور-شفاف-رسانه-ها-اعلام-نمایید-چرا-اغلب-جوانان-نخبه-ابتدا-انتهای-این-آزمون-اطلاعی-ندارند-اما-برخی-بیش-40-سال-سن-جذب-شده-اند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1