تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب : ۴۹۰۲۸۷
یادداشت ارسالی؛

نقدی بر عملکرد 6 دوره حضور موحد در مجلس

۱۳
۵
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نقدی بر عملکرد 6 دوره حضور موحد در مجلس
کبنا ؛یادداشت - روح‌الله راوی - بررسی عملکرد نماینده کهگیلویه جناب آقای سید حاجی محمد موحد نماینده شش دوره این حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ و یک دوره حوزه انتخابیه بهبهان و آغاجاری از لحاظ میزان تأثیر‌گذاری و مقایسه شاخص‌های نمایندگی حاکی از آماری وحشتناک، بسیار ضعیف و ناامید‌کننده دارد که با در قیاس و تناسب با همکاران خود از لحاظ مدت دوره نمایندگی و میزان فرصت، با در نظر گرفتن تمام موارد زیر اگر ادعا شود که آقای موحد را ضعیف‌ترین نماینده مجلس در تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی ایران است بلاشک سخنی به گزافه نرفته است.
بنده سعی کردم در توضیح و تفسیر این موضوع ابتدا با معرفی شاخص‌های یک نماینده قوی از دیدگاه‌های کارشناسی اشاره کنم و بعد میزان تأثیر‌گذاری و کارکرد‌ ایشان را شرح دهم تا مخاطبان بتوانند با مقایسه‌ی بین این دو رکن اصلی قضاوتی منطقی داشته باشند.
۱-قوی و کارآمد برای مدیریت اجرایی کشور
نخستین ویژگی که یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک نماینده مجلس است و باید در انتخابات جزء رئوس کار قرار گیرد، قوی و کارآمد بودن برای مدیریت اجرایی کشور است. با دقت و تفکر در این شاخص مشاهده می‌کنیم هرگاه فردی به عنوان نماینده به مجلس راه یافته و فاقد این شاخصه بوده است، در بزنگاه‌های حساس که کشور برای ادامه راه خود به فردی نیاز دارد که باید با قدرت تصمیمات خاص خود را اتخاذ کند.
در این حوزه جناب آقای موحد هیچ گاه یک تصمیم قاطع، معقول و شفاف نداشته است و با اتخاذ تصمیمات اشتباه و منفعل سعی کرد از زیر بار مسئولیت‌شانه خالی کند (یا به قول خودش زرنگ بازی کند) اما همین زرنگ بازی در حقیقت همان رویه اشتباهی بود که باعث شد هیچ گاه طیف سیاسی خاصی‌ ایشان را قبول نداشته باشد و همه بهتر می‌دانند در این کشور نماینده‌ای که در پازل سیاسی طیف سیاسی خاصی قرار نگیرد هیچ گاه نمی‌تواند مطالبه‌گر خوبی باشد، چرخش‌های احساسی و بدون تفکر و تعقل در سال‌های دراز دوران نمایندگی، ‌ایشان را به نماینده‌ای فاقد تفکر منسجم سیاسی تبدیل کرد که صرفاً علاف و سردرگم و ناکارآمد باشد.
نماینده‌ای که در طول هفت دوره حضور در مجلس (یک دوره بهبهان) هیچ گاه نتوانست تعامل و کارآمدی مفیدی جهت ریاست یک کمیسیون در مجلس را داشته باشد باید فاتحه حوزه انتخابیه‌اش را پیش پیش خواند و حلوایش را نذر کرد و برای‌ امید در آن حوزه انتخابیه سنگ قبر سفارش داد!!
نماینده‌ای که هیچ گاه نتوانستند برآیندی از وضعیت سیاسی کشور داشته باشد و در هفت دوره نمایندگی فقط با یک رئیس جمهور هم رای و هماهنگ بوده که آن هم انتخابی تحمیلی بوده و تنها بهره‌برداری از این هماهنگی چیزی جز معامله و لابیگری غیر متعارف برای پست‌گیری رفقا هیچ چیزی عاید کهگیلویه نشده بود چه انتظاری از‌ ایشان برای تعامل و همکاری برای سر و سامان دادن به اوضاع وخیم اقتصادی باید داشت!
۲- دارای تفکر معقول و شجاعت در عمل
این ویژگی یکی دیگر از خصوصیاتی است که باید در نمایندگان وجود داشته باشد تا با تفکرات معقول و سنجیده طرح‌های مربوط را ارائه کرده و سپس قوانین لازم را به تصویب برسانند. این ویژگی هنگامی اهمیت پیدا می‌کند که یکی از نمایندگان مجلس گفته بود که به دلیل اشتباه‌های نمایندگان مجلس در تصویب قوانین نیمی از دوران چهار ساله نمایندگی مجلس به اصلاح قوانین اشتباه می‌گذاشت. از سویی دیگر باید نمایندگان مجلس در عملکرد‌های خود شجاعت داشته باشند تا در برابر عوامل زور و زر و تزویر‌ ایستادگی کرده و حقوق مردم را استیفا کند.
اما نگاهی به آرشیو‌های مختلف صوتی تصویری، خبری نوشتاری حکایت از این دارد که آقای موحد هیچ گاه در قید و بند وظیفه ذاتی یک نماینده که ارائه طرح و یا تصویب لوایح بوده، نبود و در دنیای متفاوت از وظیفه نمایندگی مجلس در گوشه دنج به معاملات و مطالبات دوستان خود فکر می‌کرده و با پیشنهاد و ارائه طرح جهت گره گشایی از مردم بیچاره کهگیلویه کاملاً بیگانه بوده، با این رویه که نماینده مردم در سال‌های متمادی دوران نمایندگی مجلس داشته بحث معامله رای‌ایشان به طیف سیاسی خاصی نیز خارج از تصور نیست!! بنده مشتاقم که اگر مصداقی از ارائه طرح و برنامه‌ای راهگشا از آقای موحد در طول دوران نمایندگش وجود دارد که به صورت عملی وارد فاز اجرا و بهره‌برداری و اشتغالزایی شده بیان شود؟!
احداث سد‌های متعهد بر روی رودخانه‌های کهگیلویه بدون بهره‌وری حوزه انتخابیه، غارت منابع طبیعی به صورت خام از سیلستن لیکک تا معادن سرفاریاب وچرام، عدم تعیین تکلیف و سردرگمی در مقوله سد آبریز و در آخر هم واگذاری دنای شمالی از افتخارات دوران نمایندگی این نماینده خود شیفته و مسئولین منصوبش است!!
۳ - خستگی ناپذیر و دارای همت جهادی
نماینده مجلس در مواجه با مشکلات مردم باید خستگی ناپذیر بوده و برای حل این مشکلات همت جهادی داشته باشد. نماینده‌های که در مواجه با مشکلات، همت حل آن‌ها را نداشته باشند نباید در مجلس حضور داشته باشند، چراکه صندلی و مکان یک فرد دغدغه‌مند را اشغال کرده و هزینه بیت المال را هدر می‌دهند.
حاضر شدن روی پروژه‌ها کلنگ زنی‌های بدون مطالعه و بی‌برنامه و گرفتن عکس خبری در لوکیشن پروژه‌های آماده‌ای که محصول تلاش دیگران است یا ربطی به نماینده مجلس ندارد عین به تمسخر گرفتن افکار عمومی جامعه مطالبه‌گر است و مصداق تقابل با تفکر جهادی می‌باشد، کاری که در این سال‌ها آقای موحد آن را به طور مداوم انجام داده و هزاران کلنگ در گل مانده‌زده که هیچ گاه چشمه‌ای از آن نجوشیده و گنجشکی از آن سیراب نشده است!
حوزه انتخابیه کهگیلویه بهمئی لنده و چرام در دوره نمایندگی حاج آقا موحد چه پیشرفتی داشته، طی ربع قرن نمایندگی چه صنعتی وارد شده چه اشتغالزایی انجام گرفته است؟؟!!!
بحث مقایسه کهگیلویه بعد انقلاب با کهگیلویه قبل از انقلاب بحثی منقضی برای فریب افکار عمومی و فرار از پاسخگویی است، مقایسه آماری برای پیشرفت یک شهر، استان، یا حوزه انتخابیه باید با داده‌های آماری بعد انقلاب و مقایسه با شهر‌ها، و استان‌های مجاور و مشابه انجام شود که با چنین مقایسه‌ای حوزه انتخابیه آقای موحد از لحاظ معیشت و سکونت، رفاه و اشتغال در وضعیت فاجعه باری قرار دارد.
تنها صنعتی که حاج آقا موحد بار‌ها در جلسات، نطق‌ها و تبلیغات انتخاباتی از آن سخن به میان آورده بحث پتروشیمی دهدشت است، که سالهاست هم نماینده و هم رقیبان انتخاباتی‌اش سند مالکیت آن را از آن خود می‌دانند ولی با این همه طول و تفسیر فکر نکنم این روبان بکسل مانند با قیچی نحیف افتتاحیه‌های معمول بریده شود!!
۴ - حاضر در بین مردم و دانای نیاز‌های جامعه
یک نماینده خوب و طراز انقلاب اسلامی، فردی است که همواره در میان مردم حاضر شده و با شناسایی نیاز‌های آن‌ها در صدد رفع این نیاز‌ها برآید.
در این فقره آقای موحد با حرکت‌های تبلیغاتی و فریبنده خود را پیشگام حضور دربین مردم و حل مشکلات آن‌ها به عنوان معرفی کرده است.
اما سؤال اینجاست که کجا و چه کسی با این بازار دعا‌نویسی که آقای موحد راه انداخته است مشکلش حل و گره از کارش باز شد؟!
به طور قاطع می‌گویم در دنیای امروزی (عصر دیجیتال) این نمایش عامیانه و منقضی و علی اصغری دیگر دردی از کسی را دوا نمی‌کند و چیزی جز اتلاف وقت و هزینه و سرگردانی و در آخر ناامیدی روی دست این قشر محروم نمی‌گذارد و در نقطه مقابل انرژی و وقت خاص نماینده محترم در رستوران‌های لاکچری و هتل‌ها و باغ ویلا‌های شمال تهران صرف حل مشکلات پیمانکاران و مشاوران سیاسی برای رسیدن به اهداف مورد نظر شد و پیشرفت آسانسوری این افراد گواهی به این ادعای بنده این است که مصداق‌های فراوانی وجود دارد که در صورت لزوم به آن اشاره خواهد شد!!
۵ - دوری از منفعت‌های شخصی و جناحی و طایفه‌ای
انتخابات عالیترین نماد مشارکت سیاسی مردم در تعیین سرنوشت خود می‌باشد در تعیین نتیجه انتخابات فاکتور‌ها و پارامتر‌های مختلفی شامل برنامه محوری کاندیدا‌ها، ایجاد توسعه و اشتغال و شایسته سالاری نقش اساسی دارد. مهمترین فاکتور و کارنامه تعیین‌کننده نتیجه انتخابات قوم گرایی، انتصابات‌ فامیلی و رفاقتی می‌باشد که خروجی واقعی آن به قهقرا رفتن اهداف و عدم پیشرفت در آن حوزه انتخابیه است.
همه می‌دانند که پایگاه قدرت آقای موحد چه کسانی هستند سؤال اینجاست که آیا این پایگاه‌های تولید رأی، اتاق فکری از اقشار تحصیل کرده و کارشناسان جامعه جهت چالش‌های پیش رو یک نماینده و گذر از آنهاست، یا افرادی فرصت طلب و بیسواد و سیستم تزریق پول و تولید وعده‌های متنوع و فریبنده جهت احراز برای پست و مقام و اشتغالزایی و گرفتن پیمان‌های کلان اقتصادی می‌باشند؟
ضمن احترام به معدود قشر کارشناس و تحصیل کرده و رای دهنده به آقای موحد که مخاطب نیستند.
توجه به قشر خاص و سوار کردن آن‌ها بر گرده مردم در دوران آقای موحد اظهر من الشمس بوده و هست آقای موحد در طول این سال‌ها چنان با ایل و طایفه خود بها داده که اگر مستندی از قبل و بعد دوره نمایندگی‌ایشان در مورد آن‌ها ساخته شود دوران رنسانس اروپا پیش آن لنگ می‌اندازد، ‌ایشان با واگذاری پست‌های کلیدی، استخدام‌های ناعادلانه و بدون آزمون، تغییر مسیر بسیاری از پروژه‌های اقتصادی سادات رضا توفیق را به بالاترین حد خود از زمان شکل‌گیری رساند!! و به ندرت درب خانه‌ای‌زده شود که حداقل یک نفر از این ایل بدون حمایت و لابی‌ایشان مشغول نباشد.
صد البته که سادات رضاتوفیق هم مانند بقیه طوایف داری استعدادهای درخشان و ذاتی هستند و تعداد کثیر و عمده آنها با تکیه بر دانش و توان خود راه سعادت خود را جدا کرده و در مسئولیتهای مختلف مشغول هستند.
۶-ساده زیست و دوری از اشرافیگری
نماینده واقعی ملت باید مانند پیشوایان دین و امام خمینی و رهبر انقلاب ساده زیست باشد و از اشرافی گری دوری کند. دارا بودن چنین ویژگیهایی باعث می‌شود تا نماینده به جای پرداختن به اسراف و تبذیر به فکر رتق و فتق امور مردم باشد.
آقای موحد بارها از زندگی خود صحبت به میان آورده و خود فردی ساده زیست و متوسط معرفی کرده است. 
اما فکر نمیکنم امروز با وجود این همه رسانه‌های صوتی و تصویری بتوان پوششی برای این دم خروس پیدا کرد.
چیزی که عیان است آپارتمان های چند واحده لوکس و مجلل در گرانترین مناطق تهران اعم از عباس آباد و سعادت آباد و عمارت پنج در مشابه قصر بهرام بیگی در دهدشت حکایت از پشتوانه مالی محکمی دارد که سر به ثریا می‌ساید و و آمپر سنجش آن سالهاست از حد خط ثروت فراتر رفته که دامنه آن دست نیافتنی جلو میکند!
پاتوق‌های شخصی و رفقای گردن کلفت و سالها مرارات و دویدن بین وزارتخانه ها جهت تخصیص پیمانهای مختلف به اقشار خاصی که با آنها خانه یکی هستید گواه ضرب المثل معروفیست که این «رشته سر دراز دارد» که خدا میداند سرش به کجا وصل است، و این امین اموال ها بی‌شمار چه امانت دارهای قابلی هستند که وقت و عمر کهگیلویه صرف آنها شده است. 
واگذاری مدیریت تنها دفتر نمایندگی مجلس به ابراهیم موحد در مرکز کهگیلویه بزرگ این شائبه را تقویت کرده که نماینده هیچ اعتقادی به تعامل و ارتباط ساده با مردم ندارد و حتی نمیتواند به یک نفر غیر از برادرش اعتماد کند و این بزرگترین توهین به رای اعتماد چند هزار نفری است که «احتمالا در یک فرایند سالم» با رای اکثریت آنها روانه مجلس شده است.
اما گشت و گذار روزانه رئیس دفتر نماینده در ادارات استان دخالت مستقیم در انتصابات استانی و شهرستانی مراودات خارج از عرف برادر نماینده همه و همه بیشتر نشان از دلالی دارد تا دفتر ارتباط نماینده کهگیلویه با مردم !!!
۷ـ قدرت بکارگیری افراد کارمند در بدنه اجرایی دولت جهات پیشبرد اهداف و اجرایی کردن آنها در این مورد بهترین قضاوت را مردم دارند 
در طول دوران نمایندگی آقای موحد یک مصداق بیاورند که من فلان فرد را با آگاهی از اینکه مخالف سیاسی هستیم بنا به کارآمدی و تخصص و تعهد با ایشان همکاری کردم و تعصبات جناحی و قومی را برای خلع ایشان بکار نگرفته‌ام جز در مواردی که ایشان دیگر قدرتی جهت این کار نداشته و مصادیق بارزی در دولتهای مختلف داشته و کاری از دست این بزرگوار ساخته نبود!
استفاده از مدیران ناکارآمد و ضعیف در حوزه انتخابیه و عدم توانایی در انجام وظایف نمایندگی آقای موحد در طول سالیان متمادی کهگیلویه را روز به روز در وضعیت بدتر قرار داده تا جاییکه امروزه از لحاظ اشتغالزایی، تولید، ایجاد زیر ساخت، کمبود مسکن، حق بهره‌برداری از منابع و معادن در بدترین وضعیت ممکن از ۱۰۰ سال پیش قرار دارد.
آمارهای مربوط به کمبود مسکن، خودکشی جوانان نبود زیر ساخت لازم در بخشهای مسکن و مدیریت شهری، عدم برخورداری از منابع طبیعی حوزه انتخابیه گواهی بر این همه ناکارآمدی است.
۹- ارتباط با دانشگاه و اقشار تحصیلکرده به عنوان بازوی توانمند در سیاست و اقتصاد جامعه 
در هر جامعه سیاسی، جوانان از جمله مهمترین قشرهای هر جامعه هستند که خصوصیات بی‌بدیل آن‌ها در سطح مدیریت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بررسی حضور آن‌ها در مناسب مهم سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را محل بحث و تبادل آراء قرار داده است. لذا جوان‌گرایی در حکمرانی کشور و گردش نخبگان، موضوع بسیار مهمی است که همواره  مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است.
اما رویکرد آقای موحد در طول دوران نمایندگی مجلس و ارتباط با این قشر کاملآ نقطه مقابل این دیدگاه بوده و هست.
تکیه آقای موحد به مشورت و استفاده از نیروهای و رفقای قدیمی از مشخص‌ترین بارزه‌های شخصیتی ایشان که هیچ گاه ابایی از پنهان کردن آن نداشت و کمتر کسی هست که در جای جای شهرها و روستاهای کهگیلویه این افراد را نشناسد و نداند که این‌ها برای نیل به اهداف نامتعارف خود چه موقعیت‌های تکرار نشدنی از جوانان و نخبگان را زیر پای خود له کرده‌اند. 
اما اینکه آقای موحد برخلاف تبلیغات انتخاباتی در دوران نمایندگی دراز خود حتی یک جلسه در دانشگاهی یا در نشت خبری شلوغی و یا در جایی‌که عملکردش به چالش کشیده شود و وارد موضوعات تخصصی در حوزه‌های اقتصاد سیاست و مسائل اجتماعی شود نداشت جای بسی تعجب و حیرت است!! نماینده کهگیلویه هیچ گاه با لنز دوربین و تریبون بحث آزاد رابطه خوبی نداشته و ندارد جز در ایام انتخابات که ناطق مطلق باشد و دیگران مخاطب سخنانش!!
نتیجه‌گیری از عدم ارتباط با دانشگاه و اقشار تحصیلکرده و نخبگان و عدم استفاده از علم و فناوری را امروزه میتوان در چهره مغموم و کم برخوردار شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه و و رنگ رخسار بیمار و بیکار جوانان و تحصیلکردگان حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام مشخص و عیان است را میتوان به وضوح دید و فهمید!
کلام آخر
واما اگر بخواهیم دوران نمایندگی آقای موحد حتی در حوزه انتخابیه با نمایندگان مجلس در همین حوزه انتخابیه هم مقایسه کنیم از حاج بهرام تاجگردون گرفته تا حاج آقا بزرگواری، سردار عدل هاشمی پور و حتی با حسنعلی نجفی که از مجلس اخراج شده در جدول تناسب رد صلاحیت آقای موحد و عملکرد فاجعه بار در فرایند انتخابات بهبهان مقایسه کنیم جز اینکه ایشان در اعمال پروسه‌های لابیگری غیر قانونی و غیره اصولی متخصص‌تر بوده است به نکته بارز و مثبتی روبرو نخواهیم شد!
به هرحال سید محمد موحد با همین روش ها در حال گذراندن هفتمین دوره نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی است. استمرار قدرت او هم متکی به هوش سیاه و هم موازنه قدرت مخربیست که توامان در دو سطح استانی و کشوری برای خود دست و پا کرده است. به نظر بنده، موحد قریب چهل سال در لبه یک پرتگاه ایستاد. ایشان نه قدرتی دارد تا بر بحران‌ها فائق آید و به پیش برود و نه به واسطه اقدمات پیشگیرانه گذاشت نیروی قابلی وجود داشته باشد تا او را به زیر بکشد و تکلیف حوزه انتخابیه را روشن کند.
به این ترتیب، نیم قرن از بهترین اوقات رشد و توسعه و پیشرفت مردم حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام هدر رفت. اما با وجود سلطان صاحبقران هیچ چیزی عاید کهگیلویه نشد که نشد!
 
نام شما

آدرس ايميل شما

همت
Iran, Islamic Republic of
خلاصه مطلب:
24سال عقب ماندگی،
24 سال رو سیاهی
24 سال فقر
24 سال فلاکت
24سال غارت منابع طبیعی
24سال کشته شدن جوانان و زنان گوجه چین در تصادفات
و .............
ده عاجزم بیشتر از این نام ببرم
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کند لیدرای تکراری و مسئله دار
که چهارتا شهرستان مظلوم را به قهقرا بردند.
سوق
United States
دشت سوق چسبیده به سد مارون می‌باشد بعد از شش دوره که مردم سوق موحد را به مجلس بردند عرضه نداشت آن را زیر شبکه آبیاری ببرد
موحد دنبال کار برای مردم نبود دنبال فریب مردم بود
United States
موحد نیست نبود سازمان آب و برق خوزستان انتخابات کهگیلویه را تصاحب کرده و منافع آن را میبرد
سی سال سد و رودخانه مارون در اختیار سازمان آب و برق خوزستان قرار گرفت
مردم کهگیلویه نماینده در مجلس ندارند نماینده آنها توسط سازمان آب و برق خوزستان قاپیده شده
عدالت
Iran, Islamic Republic of
مردم شهرستان بهمئیی حق دارند طومار بنویسند وخواستار الحاق به استان خوزستان باشند ما هم آرزو داریم روزی کهگیلویه به استان خوزستان ملحق شود . به جدت همین استان خوزستان بیشتر از یاسوج به شهرستان کهگیلویه کمک کرده است .پروژه برق فشار قوی که سال ۱۴۰۲ افتتاح شد بخش عظیمی از شهرها وروستاهای شهرستان های کهگیلویه ، لنده ، بخش های چاروسا ، دیشموک را از خاموشی های چندین ساله نجات داد . جهت راست آزمایی بیایید با چشم ببینید . اما بودجه استانی ما ۸۰ درصد آن در یاسوج هزینه می شود و۲۰ درصد آن به دیگر شهرستانهای استان اینو هم با چشم وگوش ودست خود می ببینید ولمس می کنید . سیمان وآهن آلات ما از خوزستان تامین می شود .بازار خرید ما به جهت سهولت وارزان تر از یاسوج از بهبهان انجام می گیرد.سوال می شود یاسوج چه نفعی برای شهرستانهای گچساران ، دهدشت ، بهمئی ، چرام ، لنده ، باشت دارد جز بدبختی ، تبعیض وتعصبات قومیتی .
United States
موحد نماینده کهگیلویه یا نماینده مافیای آب خوزستان ؟
Iran, Islamic Republic of
موحدوواگذار میکنم به جده سادات حیف وصدحیف که موحد سید هست
ف. ص
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یه دهدشتی میگم
آه تمام جوانانی که بی گناه به پای بی تدبیری مسئولان شهر سوختند و سوختند و سوختند و تلف شدند و نابودشدن در این دنیا و دنیای دیگه گردن شخص سید محمدموحد🖤
💔من به این جمله ایمان دارم که "جای مردان سیاست بنشانید درخت که هوا تازه شود"
ای کاش دستم جایی بند میبود
چه کنم که ناتوانم در برابر این حجم بی عدالتی
Iran, Islamic Republic of
سید‌ محمد‌ موحد‌ نباید‌ نماینده‌ می شد‌
کهگلویه‌ لند‌ه‌ چرام بهمئی‌ دیگر‌ ازنظر‌ فقر‌ در
تمام‌ شهرستانهای ایران‌ از‌ نظر‌ عقب‌ افتادگی و فقر وبن‌ بست‌ وبی‌ سوادی‌ وبهداشت‌ درمان‌ حرف‌ اول‌ را‌ میزند‌ ومیداند
زنان‌ گوجه‌ چین‌ جوانان‌ جویای کار‌ کلیه‌ های‌‌خودرامی‌ فرو
شند‌ تاامرار‌ معاش‌ کنند
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
درخصوص جناب سناتور باید بگم عملکرد کاری ایشان در حق زیرساخت های مردم کهگیلویه چیزی به مثابه جنایت بوده نه خدمت و محرومیت زدایی
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت این دوست کارشناس وکاربلد آقای نقد کننده عزیز وبه ظاهر دلسوز مردم کهگیلویه شما عمل کرد چهار نماینده ادوار مختلف مجلس در حوزه انتخابیه کهگیلویه را اول بررسی میکردی ومیزان پیشرفت ووشاخص های آماری را به مردم نشان می‌دادی بعد عملکرد آقای موحد را بااون عزیزان مقایسه میکردی شما بگو در طول دوران اون عزیزان چه المی برای کهگیلویه بر پا کردن چه خدماتی به کهگیلویه داده شد بعد در زمان کدام نماینده یا نمایندگان حق آبه کهگیلویه گم وگور شد و آیا تو خدمات در حوزه دشمن زیاری وچاروسا وبهمئی سردسیروحتی شهرستان بهمئی را با قبل از موحد وبعداز موحد و مقایسه با بقیه نمایندگان ادوار مختلف به مردم نشان دادی که دلسوزی برای کهگیلویه میکنی الان همه چی به قول حضرت عالی عوض شده این گوی واین میدان خدا کنه شما که کاربلد و آگاهی مطلوبی از ساز وکار های پیشرفت و توسعه برای برون رفت کهگیلویه از بن بست دارید مایه امیدواری مردم شویداما مشکل میبینم باتشکر فراوان نیک نژاد
Iran, Islamic Republic of
با نوشتن نام خود ثابت کردین
از پاچه خواران سناتور هستین تکلیف شما ها مشخصه
فرمودی این گوی و میدان
آیا چیزی از عمر و زندگی بی رمق مردم مانده است
که فتوای حسن شیرازی را صادر می کنید
از وجدان درونی خود بترسید
دین و مذهب به کنار
افسوس افسوس
Iran, Islamic Republic of
کبنا
مطالب مردم را سانسور نکن
حیف از این رسالت
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

اگر براي رياست سازمان بورس فراخوان داده شود. شخصيتي متخصص و متشخص و دانا و با تجربه انتخاب ...
رانت مومنانه

رانت مومنانه

روزنامه سازندگی نوشت: «عشقی»‌ها همیشه در تاریخ ایران سرشناس بوده‌اند. از سیدمحمدرضا کردستانی ...
1