تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۴۹۱۴۸۷
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد:

کرمی: فرد بیکاری که عضو صندوق بیمه کشاورزان بوده اگر شاغل شود این بیمه جزء سوابق او به حساب می‌آید /تمام افراد فاقد بیمه در کهگیلویه و بویراحمد (بین ۱۸ تا ۵۰ سال) می‌توانند عضو صندوق بیمه کشاورزان شوند

۲
مادران در کهگیلویه و بویراحمد از طرح صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر بهره‌مند می‌شوند
کبنا ؛
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: کسانی که ۱۸ سالشان است و عضو بشوند چنانچه بعداً سرکار بروند و برای آن‌ها بیمه پرداخت شود، این بیمه به‌عنوان سنوات خدمتی آن‌ها محسوب می‌شود.
 سعید کرمی در گفت‌وگو با کبنا نیوز اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایر از سال ۱۳۸۴ تأسیس شد و رویکرد آن ارائه خدمات بیمه‌ای بلندمدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت است.
وی افزود: هم اینک جامعه هدف ما ۴۱ هزار نفر است که عضو صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر قرار گرفته‌اند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باتوجه‌به ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به قانون از اول امسال نزدیک به ۱۱ هزار نفر از مادران سه فرزندی تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.
کرمی بیان کرد: طبق ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این صندوق موظف شده مادرانی که سه فرزند دارند و از تاریخ 1 مهرماه 1396 فرزندشان فرزندانشان به دنیا آمده‌اند، تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی دربیایند.
وی ادامه داد: فلسفه این صندوق بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی است که بحث تأمین اجتماعی برای رفاه عموم مردم است. دولت موظف شده این خدمات را به مردم ارائه بدهد.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: تفاوت این صندوق با مابقی مجموعه‌ها این است که افرادی که بین ۱۸ تا ۵۰ سال سن دارند می‌توانند از ظرفیت این صندوق استفاده کنند.
کرمی تأکید کرد: ۷۰ درصد حق بیمه اعضا را دولت پرداخت می‌کند و این یک مزیت بسیار مهم است و هشت سطح برای آن پیش‌بینی شده است
وی عنوان کرد: در سطح یک که بیشتر برای افراد ناتوان از لحاظ مالی و مستمند پیش‌بینی شده، بیمه شده حدود ۹۶۰ هزار تومان در یک سال باید پرداخت کنند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سطح هشت مردم و روستائیان از مزایای بیشتری برخورد می‌شوند؛ اما باید مبلغ بیشتری پرداخت کنند، شرایط خاصی هم ندارد.
کرمی افزود: این بیمه باعث می‌شود خانواده‌ها دچار فقر مطلق نشود و فقر بین‌نسلی اتفاق نیفتد.
نام شما

آدرس ايميل شما

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

مهدی میرزایی - کارشناس آب و توسعه - در یادداشتی در روزنامه همدلی نوشت: برخی از تصمیمات ...
خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

«سیمای لاریجانی خود را همچون کیهان شریعتمداری، نه رسانه‌ای پایبند به خواست‌ها و مطالبات ...
خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

 کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، زنگ خطر وقوع بحران در دشت‌های ...
1