تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب : ۴۹۱۴۸۶
گفت و گوی کبنانیوز با باقر نعمتی دهیار روستای آبچندار گلال؛

آسفالت جاده روستا بعد از ۱۵ سال / بی‌توجهی بنیاد مسکن به روستا / دختران این روستا برای تحصیل در مقطع دبیرستان مشکل دارند / مسئول باید با عشق و علاقه برای مردم کار انجام دهد/ اجرای چمن مصنوعی، پل، حصارکشی، دیوار حائل سیل بند/ قهرمانی تیم روستا در لوداب

۰
آسفالت جاده روستا بعد از ۱۵ سال / بی‌توجهی بنیاد مسکن به روستا / دختران این روستا برای تحصیل در مقطع دبیرستان مشکل دارند
کبنا ؛
دهیار روستای آبچندار گلال بخش لوداب گفت: مسئولین باید به فکر خدمت به مردم باشند، و دغدغه مردم را داشته باشند، مسئولی که دغدغه ندارد نمی‌تواند کاری برای مردم انجام دهد، مسئول باید با عشق و علاقه برای مردم کار انجام دهد، اگر برای رفع تکلیفی کار کند، در مسئولیت خود شکست می‌خورد. انتظار ما این هست که مدیرکل نوسازی مدارس، مدیرعامل اداره برق، مدیرکل بنیاد مسکن کمک کنند که مشکلات روستا حل شود و مردم طعم خدمات نظام اسلامی را بچشند.
باقر نعمتی ضمن تبریک به مناسبت روز روستا و عشایر در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز اظهار کرد: به عنوان دهیار روستای آبچندار گلال طی سه سال خدمات خوبی برای روستا ارائه کردیم،
نعمتی با بیان اجرای خدمات عمرانی و فرهنگی در روستا اظهار کرد: اکثر اهالی روستای گلال جوانان هستند و امکانات ورزشی یکی از نیاز‌های مهم شهرستان است، به همین دلیل با تلاشی که انجام گرفت، یک هزار و ۲۰۰ متر مربع چمن مصنوعی توسط اداره ورزش و جوانان استان و با همکاری شرکت نفت اجرا شد، و در اختیار جوانان روستا قرار گرفت.
نعمتی افزود: حدود ۱۳ سال جاده روستا خاکی بود، در این مدت هم از طرف راهداری و هم از طرف دهیاران قبلی کوتاهی صورت گرفته بود، با مکاتبات و رایزنی‌هایی که انجام دادیم، با پای کار بودن مردم و طرح مطالباتشان در ادارات استان، فرماندار بویراحمد، راهداری و نماینده ولی فقیه استان کمک کردند، آقای بهرامی نیز کمک کردند، و در نهایت نماینده ولی فقیه استان پیگیری کرده و با معاون عمرانی استاندار مکاتبه کردند، که طی مدت اخیر اجرای آسفالت ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع جاده روستا‌های علیا و سفلی انجام و در تابستان امسال تکمیل شد.
دهیار روستای آبچندار گلال سفلی بیان کرد: یکی از معضلات قبرستان روستا این بود که حیوانات در قبرستان ایجاد مزاحمت می‌کردند و به همین دلیل حصارکشی قبرستان توسط دهیاری انجام گرفت و سرویس‌های بهداشتی ساماندهی شدند.
وی افزود: با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بنیاد برکت کمک آبدارخانه و کف حیاط مسجد سیمان شدند.
آسفالت جاده روستا بعد از ۱۵ سال / بی‌توجهی بنیاد مسکن به روستا / دختران این روستا برای تحصیل در مقطع دبیرستان مشکل دارند
نعمتی خاطرنشان کرد: منطقه لوداب یکی از پربارش‌ترین مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد است و هر ساله نبود سیل‌بند خسارات زیادی به جاده‌های داخلی روستا وارد می‌کرد، به همین دلیل با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان چندین دیوار حائل سیل‌بند در روستا احداث کردیم.
وی گفت: با همکاری بسیج سازندگی سپاه پاسداران ۳ هزار متر لوله به زمین‌های کشاورزی انتقال داده شد، چندین سال این لوله‌ها در روستا وجود داشتند ولی کاری صورت نمی‌گرفت، این پروژه هنوز افتتاح نشده ولی کار‌های اصلی انجام گرفته و فعال است.
نعمتی افزود: برای انجام امورات کشاورزی، پیش از این تراکتور و خودرو نمی‌توانست وارد زمین‌های کشاورزی شود و امکان حضور ماشین‌های باربری و حمل محصولات وجود نداشت، که با کمک بسیج سازندگی و همکاری فرماندار بویراحمد بیل مکانیکی در اختیار ما قرار گرفت و جاده برای زمین‌های کشاورزی درست کردیم.
وی گفت: تیم فوتسال روستا را تشکیل دادیم، با هزینه فرهنگی دهیاری لباس و کفش و وسایل مورد نیاز تیم مهیا شد، خود بنده سرمربی تیم هستم، که نتیجتاً تیم روستا در بخش لوداب قهرمان شد.
دهیار روستای آبچندار گلال سفلی عنوان کرد: روستای آبچندار علیا و سفلی پس از گذشت چهل سال از عمر انقلاب اسلامی هنوز از نعمت گاز محروم هستند، که طی مکاتباتی که با اداره گاز انجام دادیم، و نامه‌ای که خود بنده به هراست شرکت گاز ایران دادم و پیگیری کردم، در حال حاضر پروژه گازرسانی به روستا فعال است و بعد از گازرسانی به روستای آبچندار علیا، عملیات گازرسانی به آبچندار سفلی نیز انجام می‌شود.
نعمتی تصریح کرد: ۱۵ سال پیش جمعیت روستا‌های آبچندار گلال حدود ۷۰۰ خانوار بود و مردم مشاغل کشاورزی و دامداری داشتند، ولی به دلیل نبود امکانات همه این خانوار‌ها کم کم مهاجرت کردند و الان جمعیت روستا به ۳۵۰ خانوار رسیده است، اگر این خدمات ۱۵ سال پیش وارد روستا می‌شد شاید این همه مهاجرت به حاشیه‌های شهر صورت نمی‌گرفت، و الان‌امیدواریم که بتوانیم خدمات بیشتری به مردم ارائه کنیم و مهاجرت معکوس شکل بگیرد.
نعمتی گفت: نیاز اصلی مردم اشتغال است، به همین دلیل در جهت توانمندسازی جوانان روستایی تلاش کردیم، از طریق بنیاد برکت، بنیاد علوی و بسیج سازندگی کارشناس آوردیم و آزمایش خاک انجام گرفت، گفتند که زمین‌های لوداب برای درخت‌های گردو و بادام مناسب است، پس از این، اول خود من شروع کردیم و بعد هم حدود ۴۰ نفر از جوانان روستا به سمت بادام کاری، زنبورداری و دامداری رفته و اشتغال برای خودشان ایجاد کردند.
وی گفت: بحث لوله کشی به باغات از طرف جهاد کشاورزی و با کمک فرمانداری انجام گرفت و مقداری لوله برای باغ‌ها تعبیه شد.
نعمتی بیان کرد: طی این سه سال بسته‌های لوازم التحریر، بسته‌های معیشتی، سموم کشاورزی، کتاب‌های کمک آموزشی، به مردم روستا ارائه دادیم.
وی افزود: عشایر از جمله مردم محروم و سخت کوشی هستند که با همکاری امور عشایر یک دهنه پل برای عشایر منطقه آبچندار ساخته شد.
نعمتی اظهار کرد: مدرسه ابتدایی روستا نوساز است و از این بابت از متولیات از جمله اداره کل نوسازی مدارس تقدیر و تشکر داریم، ولی مدرسه راهنمایی قدیمی است و عمر ۳۰ ساله دارد، این انتظار را داریم که نوسازی مدارس برای ساخت این مدرسه همکاری کند.
وی با بیان اینکه روستا چند مشکل جدی دارد، گفت: طرح هادی روستایی بسیار ناقص انجام گرفته، فقط بازگشایی جاده‌های داخلی انجام شده و بنیاد مسکن تاکنون هیچ گونه بودجه‌ای برای روستا تخصیص نداده است، بیشتر از ۹ مکاتبه با بنیاد مسکن داشتیم و همینطور حضوری مراجعه کرده‌ایم، با برخی از مدیران و مدیر کل قبلی، قبل از آقای عمادی نیز مدیرکل را دعوت کردیم، و بنیاد مسکن تاکنون کم کاری کرده است.
وی گفت: مشکل دیگر بحث دبیرستان روستا است، روستای آبچندار و حومه دبیرستان ندارد، در ۱۰ سال گذشته تعداد دانش‌آموزان دبیرستانی زیاد بود ولی الان عده‌ای از مردم مهاجرت کرده‌اند و همینطور خیلی از دختران روستا‌های گلال ترک تحصیل کرده‌اند. اگر ۱۰ سال پیش امکانات وجود داشت، اینهمه مهاجرت صورت نمی‌گرفت.
آسفالت جاده روستا بعد از ۱۵ سال / بی‌توجهی بنیاد مسکن به روستا / دختران این روستا برای تحصیل در مقطع دبیرستان مشکل دارند

نعمتی ادامه داد: الان بنده به عنوان دهیار تمرکزم را روی اشتغال و توانمندسازی مردم گذاشته‌ام، برای اینکه مردم به جای دیگری مهاجرت نکنند. از نظر آب آشامیدنی و خانه بهداشت روستای گلال مشکلی ندارد.
وی گفت: یکی دیگر از مشکلات روستا نبود برق سه مجموعه چمن مصنوعی، امام‌زاده و غسال خانه است که در کنار هم قرار دارند، قبلاً با اداره برق مکاتبه کرده‌ایم، مدیر اداره برق آقای مهندس رزمه اعلام کردند که مردم باید ترانس را خریداری کنند و اداره برق همکاری برای خریداری ترانس برای سه مجموعه را ندارد.
نعمتی افزود: اداره ورزش و جوانان باید پیمانکار را مجبور می‌کرد ترانس خریداری کند که اینکار را نکرد و الان مجموعه ورزشی برق ندارد. حتی برای کنتور ثبت نام کردیم ولی بعد از آن کاری انجام نشده است. با آقای فریدونی مکاتبه کردیم و گفته‌اند که تصمیم‌گیری درخصوص ترانس برق با مدیرعامل برق است و باید دستور بدهند.
وی خاطرنشان کرد: تأمین برق لوداب تا یکسال پیش با شهرستان مارگون بود، یک سال است که حدود ۳۰ الی ۴۰ لامپ روشنایی روستای ما سوخته شده و اداره برق مارگون برای تعویض لامپ‌ها همکاری نمی‌کند. در حال حاضر از اداره برق بویراحمد قول داده‌اند تا همین هفته مشکل لامپ‌ها حل شود.
نعمتی درخصوص وضعیت مخابراتی روستا بیان کرد: شبکه‌های تلویزیونی مشکلی ندارند، تلفن همراه قطعی زیادی دارد و هر چند روز یکبار قطعی دارد، در داخل منازل اینترنت وجود ندارد و بیرون منازل اینترنت هست.
وی گفت: بدون تعارف باید مسئولین به فکر خدمت به مردم باشند، و دغدغه مردم را داشته باشند، مسئولی که دغدغه ندارد نمی‌تواند کاری برای مردم انجام دهد، مسئول باید با عشق و علاقه برای مردم کار انجام دهد، اگر برای رفع تکلیفی کار کند، در مسئولیت خود شکست می‌خورد. انتظار ما این هست که مدیرکل نوسازی مدارس، مدیرعامل اداره برق، مدیرکل بنیاد مسکن کمک کنند که مشکلات روستا حل شود و مردم طعم خدمات نظام اسلامی را بچشند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

مهدی میرزایی - کارشناس آب و توسعه - در یادداشتی در روزنامه همدلی نوشت: برخی از تصمیمات ...
خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

«سیمای لاریجانی خود را همچون کیهان شریعتمداری، نه رسانه‌ای پایبند به خواست‌ها و مطالبات ...
خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

 کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، زنگ خطر وقوع بحران در دشت‌های ...
1