تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : ۴۹۱۴۳۱
کبنا گزارش می‌دهد؛

کارگر بی‌‌نوای شهرداری مارگون در بیمارستان به‌دلیل نداشتن بیمه گیر افتاده / برگه ترخصی داده‌‌اند و پدرم را ترخیص نمی‌کنند چون بیمه ندارد / شهردار مارگون: در دوران حاجی‌زاده تأمین نیروهای شرکتی به سازمان همیاری شهرداری‌ها سپرده شد / این کارگر نیروی شهرداری نیست / باید سازمان همیاری بیمه کارگر را بپردازند / جبار روشن: حساب مالی سازمان همیاری بسته است، نمی‌توانیم بیمه پرداخت کنیم

۲
۱
کارگر بی‌‌نوای شهرداری مارگون در بیمارستان به‌دلیل نداشتن بیمه گیر افتاده /  برگه ترخصی داده‌‌اند و پدرم را ترخیص نمی‌کنند چون بیمه ندارد  / شهردار مارگون: در دوران حاجی‌زاده تأمین نیروهای شرکتی به سازمان همیاری شهرداری‌ها سپرده شد / این کارگر نیروی شهرداری نیست /  باید سازمان همیاری بیمه کارگر را بپردازند / جبار روشن: حساب مالی سازمان همیاری بسته است، نمی‌توانیم بیمه پرداخت کنیم
کبنا ؛
یکی از کارگران شهرداری مارگون برای عمل جراحی به بیمارستان شهدای گمنام یاسوج مراجعه می‌کند و پس از انجام عمل بیمارستان متوجه می‌شوند که این کارگر بیمه ندارد که هزینه از بیمه‌اش کسر شود و باوجوداینکه بیمار برگه ترخیص دارد او را مرخص نمی‌کنند و از سوی دیگر او توان پرداخت هزینه عمل جراحی‌اش را ندارد و اکنون معطل مانده است.
به گزارش کبنا نیوز، کارگر شهرداری مارگون که سال‌ها در کوچه‌‌‌ها و خیابان‌ها با سخت‌کوشی در حال تمیز کردن بود، بی‌خبر از این بود که بیمه او واریز نمی‌شود. آن‌طرف‌تر در شهر یاسوج مسئولان مربوطه فکر نمی‌کردند که این کارگر بی‌نوا نیاز به درمان پیدا کند و بی‌خیال پرداخت بیمه او بودند. کارگر قصه ما چشمش ناخونک می‌زند که احتمال دارد این ناخونک هم به‌دلیل آلودگی باشد. او ناخونک چشمش را در بیمارستان شهدای گمنام یاسوج عمل کرده است و قبل از عمل بیمه وی بررسی نشده و اکنون عمل شده و هنگام ترخیض او را گرفته‌اند که بیمه نداری و اول باید تسویه کنی و بعد ترخیص شوی. متأسفانه این کارگر شهرداری پول کافی ندارد و الان فرزندان او برای ترخیصش با مشکل مواجه هستند. بیمارستان اعلام کرده شهرداری برای این کارگر بیمه واریز نکرده است. در‌حال حاضر هیچ‌کس پاسخگو نیست. نه شهرداری و نه استانداری و ۹ میلیون هزینه بیمارستان مانده و دست این کارگر هم خالی است. او را در بیمارستان نگه داشته‌اند تا پولش را پرداخت نکند اجازه خروج به او نمی‌دهند.
نزدیکان او به خبرنگار ما می‌گویند که او شبانه‌روز کار می‌کند؛ اما موقع درمان باید التماس کند. چه کسی باید پاسخگو باشد.
فرزند این کارگر می‌گوید: ساعت هفت صبح تاکنون در سازمان همیاری‌های استان هستم؛ اما به بنده اعلام کرده‌اند که پدرت بیمه را واریز نکرده است. سال گذشته مادرم هم شیمی‌درمانی کرد و در گیرودار این بی‌توجهی‌ها فوت کرد و بیمه‌شان را پرداخت نمی‌کردند.
اکنون به پدرم برگه ترخیص داده‌اند؛ اما او را ترخیص نمی‌کنند؛ چون بیمه ندارد. به فرمانداری هم مراجعه کرده‌ام اما می‌گویند به ما ربطی ندارد و این غیرقانونی است و زیر نظر استانداری است.
پدرم صبح تا شب زحمت می‌کشد؛ اما یک نفر پاسخ ما را نمی‌دهد، او کارگر شهرداری مارگون است.
شهرداری مارگون پول حقوق و بیمه را به سازمان همیاری‌ها واریز کرده است و سازمان همیاری باید بیمه را برای کارگران واریز کند.
سازمان همیاری شهرداری‌های استان زیر نظر استانداری است و کار غیرقانونی انجام داده‌اند. سازمان همیاری شهرداری‌های استان می‌گوید؛ چون حساب‌های ما بسته است نمی‌توان کاری انجام داد.
۱۷ میلیون باید برای بیمه ۶ نفر کارگر شهرداری واریز شود. حالا پدرم در بیمارستان است و چشم‌انتظار ترخیص او هستیم.
جبار روشن رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: حساب‌های ما مسدود است و حتی اکنون نیرو‌هایمان هم مشکل دارند.
وی تأکید کرد: ما در حال حاضر هیچ پولی نداریم که بیمه کارگران را واریز کنیم و حسابمان بسته است. نامه زده‌ایم برای شهرداری‌ها تا خودشان بیمه‌شان را واریز کنند و ما از صورت‌وضعیتشان کم کنیم.
روشن ابراز کرد: حساب سازمان توسط تأمین اجتماعی، شهرداری لیکک، کارگران خدماتی شهرداری لیکک و سایر مطالبات مسدود است و اکنون هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم مگر شهرداری مارگون خودش کاری انجام دهد.
رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: هیچ‌گونه همکاری با این سازمان وجود ندارد مگر اینکه معاونت عمرانی راهی برای این مسئله بیاید.
وی عنوان کرد: در مجموع، به علت مسدود بودن حساب‌ها توسط کارگران شهرداری لیکک، تأمین اجتماعی و اشخاص حقیقی و حقوقی بیمه کارگران پرداخت نشده است.
الله بخش الیاسی شهردار مارگون نیز گفت: طبق مصوبه شورا و کمیته انطباق و دستورات معاونت عمرانی وقت که هنوز هم بنده شهردار نبودم، اعلام شده بود که نیروی شرکتی‌تان را از طریق سازمان همیاری‌ها بگیرید که هم مطمئن‌تر باشند و امنیت شغلی‌شان هم بهتر باشد و کمکی هم به سازمان بشود.
وی ابراز کرد: ما حقوق کارگران شهرداری را سروقت داده‌ایم تنها برج ۶ پرداخت نشده که به دلیل مسدود بودن حساب‌های سازمان همیاری شهرداری‌های استان بوده است.
شهردار مارگون بیان کرد: هر چه تماس می‌گیریم می‌گویند حقوق برج ۶ را پرداخت نکنید. این‌ها نیروی همیاری‌اند نه شهرداری. ما تنها حقوقشان را به‌حساب همیاری‌ها واریز می‌کنیم و سازمان همیاری به‌حساب این کارگران واریز می‌کند.
الیاسی تأکید کرد: مشکل نزد همیاری است نه شهرداری یا کارگر. مستندات کاملاً موجود است. در یک‌کلام طبق قراردادی که داریم این‌ها نیروی همیاری‌اند و حتی اگر ما نرسیم حقوق کارگران را پرداخت کنیم باید سازمان همیاری بیمه کارگر را بپردازند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
آقای روشن خداوکیلی این استاندار هم اگر شما را برنداره آبروی خودش را می‌بره من نمی‌دونم این روستا چرا شما را عوض نمیکنه واقعا چه بر سر این استان اومده که سازمانی که عرضه واریز یک بیمه را هم ندارم استاندار باید بداند باید جوابگو باشد
رضا
Iran, Islamic Republic of
به خدا این روشن اومد تو یاسوج و این سازمان را بدبخت کرد دلیل مسدودی یک حساب بجز بی لیاقتی یک مدیر چی می‌تونه باشه خودت جواب بده طوری میگه حسابم بسته است یکسال اونجایی فقط حسابها را بستی خوشبحالت
آخ از بخت این کارگران بدبخت و سو مدیریت در استانداری
جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

مهدی میرزایی - کارشناس آب و توسعه - در یادداشتی در روزنامه همدلی نوشت: برخی از تصمیمات ...
خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

«سیمای لاریجانی خود را همچون کیهان شریعتمداری، نه رسانه‌ای پایبند به خواست‌ها و مطالبات ...
خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

 کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، زنگ خطر وقوع بحران در دشت‌های ...
1