تاریخ انتشار
جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۴۶۹۶۴۶
در بازدید مسوولان استانی و شهرستانی از بخش زیلایی مطرح شد

فرماندار مارگون: عزم دولت سیزدهم برای زدودن زنگار محرومیت از رخسار بخش زیلایی

۷
۱
فرماندار مارگون: عزم دولت سیزدهم برای زدودن زنگار محرومیت از رخسار بخش زیلایی
کبنا ؛فرماندار مارگون گفت: دولت سیزدهم عزم جدی برای زدودن زنگار محرومیت از رخسار بخش زیلایی دارد و پروژه‌های متعددی در بخش شروع شده که با تکمیل آنها شاهد شرایط بهتر بخش خواهیم بود.
مختار اندرخور عصر روز (پنجشنبه، دوم آذرماه 1402) در حاشیه بازدید مسئولان استانی و شهرستانی از بخش محروم زیلایی در شهرستان مارگون اظهار کرد: با همکاری و پیگیری‌های استاندار مردمی و دلسوز استان، معاونت محترم عمرانی‌ایشان و با توجه ویژه مرد خوشنام حوزه محرومیت زدایی، ریاست محترم ستاد فرمان امام جناب دکتر شایان نادری و با پیگیری مجموعه دولت در شهرستان مارگون و بخشدار جوان و مردمی زیلایی پروژه‌های متعددی در بخش زیلایی و در قالب «طرح اقدام» در دستور کار قرار گرفته است که این پروژه‌ها فاقد کد اعتباری بوده و در دستور کار نبوده‌اند.
وی افزود: این پروژه‌ها شامل زیرساخت‌های مختلف آموزشی، ورزشی، کشاورزی، فناوری و ارتباطات، آبرسانی، راه روستایی، برق‌رسانی، روشنایی معابر، بهداشت و سایر موارد است.
فرماندار شهرستان مارگون با بیان اینکه مقرر شده‌است این پروژه‌ها در مدت یک‌سال به بهره‌برداری برسد، گفت: در توافق با ستاد اجرایی فرمان امام ۴۰ میلیارد تومان پروژه محرومیت‌زدایی در بخش زیلایی کلنگ‌زنی شده‌است و توافق شده تقریباً ۵۰درصد هزینه‌ها توسط دولت و ۵۰ درصد توسط ستاد اجرای فرمان تأمین گردد.
وی تصریح کرد: مهم‌ترین این پروژه‌ها شامل کلنگ‌زنی راهدارخانه مسیر برف‌گیر و حادثه‌خیز شبلیز به زیلایی، اصلاح شبکه یا احداث مخزن آبرسانی به روستا‌های این بخش از جمله اصلاح و احداث مخزن زیرنا را داریم.
فرماندار مارگون: عزم دولت سیزدهم برای زدودن زنگار محرومیت از رخسار بخش زیلایی
اصلاح شبکه روستا‌هایی را داریم که چند دهه از اجرای شبکه این روستا‌ها گذشته و چه از نظر انتقال آب و چه از نظر بهداشتی با مشکل مواجه شدند یا اصلاح شبکه روستا‌هایی که با مشکل انتقال اب مواجه بوده‌اند بر همین اساس اصلاح و تقویت شبکه ابرسانی پوله، بالرود، چاهن، تلخدان، کاهدونکی، موشمی علیا، له فراخ، موشمی وسطی و موشمی سفلی را داریم ترمیم و تعمیر مخزن آب شرب روستای «بردپهن» در دستور کار قرار دارد.
اندرخور با بیان اینکه خانه زیست پزشک موشمی سفلی در روز‌های آینده افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: احداث خانه بهداشت زیرنا یکی دیگر از پروژه‌های «طرح اقدام» عمل با همکاری ستاد فرمان می‌باشد.
سیل بند روستای «بردپهن» را داریم اسفالت جاده میان روستای «پوله» که مدت‌ها بلاتکلیف مانده بود نیز در دستور کار قرار دارد. البته علاوه بر سیل بند روستای بردپهن، دیوار حایل روستای برد پهن روبه اتمام است.
وی گفت: در حوزه برق نیز ۳۵۰ عدد چراغ روشنایی برای معابر روستایی منطقه زیلایی پیش‌بینی شده‌است که قیمت هر عدد چراغ چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.
فرماندار مارگون: عزم دولت سیزدهم برای زدودن زنگار محرومیت از رخسار بخش زیلایی
فرماندار شهرستان مارگون از احداث سالن ورزشی روستای «چاهن» در بخش زیلایی خبر داد و افزود: سه زمین چمن مصنوعی در روستا‌های «بالرود»، «بردپهن» و «مورزرد» احداث می‌شود.
وی تصریح کرد: جهت تعمیر و تجهیز مساجد منطقه زیلایی مبالغی بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان اختصاص داده شده و ساخت دو خانه عالم در روستا‌های «زیرنا» و «چاهن» را در دستور کار داریم.
اندرخور خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی در روستا‌های پوله، زیرنا و مورزرد احداث ۶۰۰ متر کانال هدایت آب به مرحله مناقصه رفته است.
وی افزود: علاوه بر موارد ذکر شده که با همکاری ستاد فرمان امام در طول یک سال آینده به مرحله اجرا و بهره‌برداری خواهد رسید ما توسط خود دولت پروژه‌های متعددی را به مرحله بهره‌برداری رسانده‌ایم یا در مرحله مناقصه و اجرا می‌باشند.
به عنوان مصادیقی از عملکرد مجموعه دولت، در حوزه راهسازی، زیرسازی جاده بالرود به چاهن به طول شش کیلومتر، انجام شده‌است و اعتبار آسفالت آن به زودی نیز تزریق می‌شود.
فرماندار شهرستان مارگون گفت: زیرسازی راه روستایی «له‌فراخ_موشمی علیا به کاهدونکی» به اتمام رسیده‌است و به زودی عملیات آسفالت آن آغاز می‌شود.
وی افزود: شش کیلومتر از راه ارتباطی روستای مورزرد آسفالت شده‌است که با تزریق اعتبارات سفر ریاست جمهوری سه کیلومتر باقی‌مانده نیز آسفالت می‌شود.
وی تصریح کرد: احداث چمن مصنوعی در روستای «برد پهن» توسط آموزش و پرورش یک میلیارد و ۲۰۰ تومان جهت تکمیل سالن ورزشی این روستا نیز اختصاص یافته است.
اندرخور خاطرنشان کرد: جهت تکمیل سالن ورزشی روستای «کاهدونکی» نیز یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده‌است.
وی افزود: مبلغ دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای تکمیل و بهره‌برداری کتابخانه روستای «بردپهن» اختصاص یافته است. کتابخانه موشمی سفلی را داریم. سیل بند و احداث پل روستای موشمی وسطی را داشتیم. اجرا و بهره‌برداری برق‌رسانی و اب‌رسانی روستای کیمه را داشتیم.
فرماندار شهرستان مارگون از اختصاص ۱۱۵ میلیارد تومان به راه ارتباطی «تاکسیسه_مورزرد» خبر داد و گفت: مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای راه ارتباطی «سیاه‌کوه_مورغم» مصوب گردیده است که در یکی دو سال اینده ان‌شالله شاهد تأمین اعتبار و اجرای این دو پروژه مهم خواهیم بود.
فرماندار مارگون: عزم دولت سیزدهم برای زدودن زنگار محرومیت از رخسار بخش زیلایی
فرماندار شهرستان مارگون با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ لکه‌گیری آسفالت هفت کیلومتر راه روستایی از سیاه‌کوه تا پوله انجام شده‌است، افزود: یکی از مطالبات مردم زیلایی تغییر پیچ‌های منطقه «گچ» به دلیل ریزش و رانش زمین بود که برای این مورد فعلاً چهار میلیارد تومان اختصاص یافته و برای شروع و اتمام، تقریباً به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی تصریح کرد: ارتقا شبکه ارتباطی برد پهن و موشمی‌ها و راه‌اندازی سایت جدید ۴G ایرانسل در منطقه چاهن از دیگر اقدامات انجام شده در بخش زیلایی است.
اندرخور خاطرنشان کرد: در حوزه گازرسانی زیلایی که یکی از ابر پروژه‌های شرکت گاز استان می‌باشد مبلغ ۱۷۵ میلیارد تومان اعتبار اولیه در نظر گرفته شده و این پروژه عظیم هم‌اکنون در حال اجرا است. که تلاش می‌شود تا قبل از سال، شاهد روشن شدن شعله گاز در برخی روستا‌های بخش زیلایی باشیم.
در این بازدید مدیرکل امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار شهرستان مارگون، بخشدار زیلایی، ریاست بنیاد مسکن شهرستان بویراحمد، ریاست راهداری و امور عشایر شهرستان مارگون از نزدیک به بررسی مشکلات این روستا‌های بخش زیلایی پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما

زیلایی
United States
درود بر فرماندار محترم


من شنیدم سوپرایز دارن برا بخش
محمد رضا
United States
جناب اندرخور اگر کمی نگاهشون اصلاح کنند و اهدافشون بزرگتر ببینند و سعی کنند درگیر تخریب گران قرار نگیرند فرماندار موفقی خواهند بود
United States
امامیدواریم روزی دیگر زیلایی محروم نباشد تا نامزدهای انتخاباتی از نام زیلایی سو استفاده کنند
البرز
United States
خداوند پشت و پناهتون
بادست
Iran, Islamic Republic of
فرماندار قاطع شجاع کاردان متخصص فقط سید فاضل پورخسررو
بعده خوش مارگون مسئولی در خورشان فرمانداری نداشته
دسترنج
Iran, Islamic Republic of
والله قسم اگر بهونه اصلاح طلبی و اصول گرایی نبی
باید شیری مث پورخسرو من راس فرمانداری مارگون بیی
تا بدون ترس و واهمه باج وه احدی ندایه بیی؟
صداقت
United Arab Emirates
نمونه بارز اب کیمه است که درزمان دولت قبلی به بهره برداری رسیدوفقط برای تبلیغ برای نماینده چندپروژه اعلام کردند/چطور پروژه های کددار راه زیتون وچال باغچه ومورغم کارنشده
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1