تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۴۹۰۴۴۶
در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه‌وبویراحمد: در بحث حجاب و عفاف اگر معلم اهل رعایت نباشد، طبیعتا دانش‌آموز خوب تربیت نمی‌شود / نباید معلم در مدرسه لباس مناسبی و بیرون مدرسه لباس نامناسبی بپوشد / بی‌ثباتی در مدیریت را نمی‌پذیریم / مسئله فرهنگ قربانی سیاست‌های نامیمون شده است / در بحث افت‌تحصیلی نباید تمام کاسه‌ کوزه‌‌‌ها را روی سر آموزش‌وپرورش خرد کنیم

۴
۰
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه‌وبویراحمد: در بحث حجاب و عفاف اگر معلم اهل رعایت نباشد، طبیعتا دانش‌آموز خوب تربیت نمی‌شود / نباید معلم در مدرسه لباس مناسبی و بیرون مدرسه لباس نامناسبی بپوشد /  بی‌ثباتی در مدیریت را نمی‌پذیریم / مسئله فرهنگ قربانی سیاست‌های نامیمون شده است / در بحث افت‌تحصیلی نباید تمام کاسه‌ کوزه‌‌‌ها را روی سر آموزش‌وپرورش خرد کنیم
کبنا ؛نماینده ولی‌فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز مسئله عفاف و حجاب را داریم، یکی از راه‌های ترویج عفاف و حجاب این هست که دانش‌آموزان خوب تربیت شوند، اگر معلم گران‌قدر اهل رعایت نباشد، طبیعتاً دانش‌آموز خوب تربیت نمی‌شود، یا اینکه معلم در مدرسه لباس مناسبی بپوشد و بیرون مدرسه لباس نامناسبی بپوشد.
به گزارش کبنا نیوز، آیت‌الله سید نصیر حسینی قبل از ظهر امروز (یکشنبه 18 شهریورماه 1403) در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست سیدعلی احمدزاده استاندار این استان و جمعی از مدیران عضو این شورا برگزار شد، اظهار کرد: امنیت مدارس باید تأمین باشد، گاهی اوقات مزاحمت‌هایی برای دانش‌آموزان دختر ایجاد می‌کنند.
آیت‌الله حسینی بیان کرد: لباس دانش‌آموزان اختیاری است؛ ولی باید نظم و انضباط بر مدارس حاکم باشد.
وی افزود: مدرسه معارف برادران و خواهران از مراکز آموزشی تأثیرگذار است و باید به آن توجه بیشتری شود و مدرسه از جهاتی تقویت شود.
آیت‌الله حسینی اظهار کرد: امروز مسئله عفاف و حجاب را داریم، یکی از راه‌های ترویج عفاف و حجاب این هست که دانش‌آموزان خوب تربیت شوند، اگر معلم گران‌قدر اهل رعایت نباشد، طبیعتاً دانش‌آموز خوب تربیت نمی‌شود، مثلاً اینکه معلم در مدرسه لباس مناسبی بپوشد و بیرون مدرسه لباس نامناسبی بپوشد.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه افت‌تحصیلی محصول آموزش‌وپرورش نیست و دانشگاه‌‌ها نیز درگیر این ماجرا هستند و شرایط در دانشگاه‌‌ها به‌مراتب بدتر است، اظهار کرد: در بحث افت‌تحصیلی نباید تمام کاسه و کوزه‌‌‌ها را روی سر آموزش‌وپرورش خرد کنیم، نگران خسارت‌های علمی به دانش‌آموزان و دانشجویان با کم‌توجهی به حوزه تعلیم‌وتربیت هستیم و در آینده متوجه می‌شویم که چه ضربات علمی به ما وارد شده است.
جلسه شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد
آیت‌الله حسینی افزود: بی‌ثباتی در مدیریت را نمی‌پذیریم و شرایط خوبی نیست متأسفانه مسئله فرهنگ که باید به‌خوبی مدیریت شود قربانی سیاست‌های نامیمون شده است که یک خطر برای فرهنگ، علم و آموزش‌وپرورش است که غلط و اشتباه است و بارها این موضوع را تذکر دادیم و خسارت‌ها را هم یادآور شدیم.
وی بیان کرد: گاهی یک مدیری ناتوان است یا مشکلی دارد که باید عوض شود؛ اما دخالت سیاسیون در حوزه آموزش و تعلیم‌وتربیت عاقلانه نیست که این مرض از همان بالابه‌پایین سرایت کرده و دولت‌ها را با مشکل مواجه کرده است؛ اما کسی هم گوش نمی‌دهد.
محمد جمالی‌آرند سرپرست آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص انتقاد یکی از حاضرین گفت: دانش‌آموزان خوبی در مدارس عادی داریم و در مدرسه عادی دانش‌آموز با معدل 19/75 داریم، و این را عنوان می‌کنم کیفیت مدارس دولتی استان در جایگاهی بالاتر از مدارس غیردولتی قرار دارد.
سرپرست آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین کلاسی دانش‌آموزان دوره ابتدایی ۱۸ نفر، متوسطه اول ۱۹ و متوسطه دوم ۲۲ نفر است؛ اما در شهرستان بویراحمد به دلیل نبود امکانات تعداد کلاسی دانش‌آموزان ۳۲ نفر است که طراحی کوچک مدارس دلیل این مشکل است و حتی در برخی محلات مدرسه‌ای وجود ندارد.
سرپرست آموزش‌وپرورش بویراحمد هم بویراحمد را در نقطه تاریک آموزشی توصیف کرد و گفت: اگر نتوانیم مشکل کمبود فضای آموزشی در یاسوج را رفع کنیم ظرف سال‌های آینده این موضوع به بحران جدی تبدیل می‌شود.
صالح داستار با بیان اینکه ساختمان‌هایی در مرکز استان است که مربوط به دهه ۵۰ و ۶۰ است گفت: ۶ کلاس کانکسی در ۴ مدرسه استان وجود دارد حتی با این افتتاحیه‌ها مشکل کمبود فضای آموزشی حل نمی‌شود.
سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مراکز 13 گانه آموزش‌وپرورش از بابت کمبود فضای آموزشی در بویراحمد نگرانی وجود دارد که نوسازی مدارس باید این مشکل را حل کند.
سید علی احمدزاده اظهار کرد: شرکت نفت گچساران در این حوزه کمک‌هایی کرده است و در بهمئی نیز مدیرعامل منطقه نفت این منطقه باید حمایت کند. کارخانه سیمان و کارخانه‌های دیگری که در استان داریم باید در قالب مسئولیت‌های اجتماعی کمک‌هایی داشته باشند.
جلسه شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد
وی گفت: شأنیت و حرمت دانش‌آموزان و خانواده‌ها رعایت شود و اجناس دست‌دوم و بی‌کیفیت نباید به دانش‌آموزان داده شود به هیچ دانش‌آموز حق ندارید که جنس دست‌دوم و استفاده شده، تحویل داده شود. حتماً امکانات با کیفیت داده شود و حرمت آنها حفظ شود.
احمدزاده اظهار کرد: سوم مهرماه اولین خوابگاه دانش‌آموزی دخترانه در دیشموک افتتاح می‌شود که این خوابگاه اهمیت زیادی دارد و امنیت خوبی برای دانش‌آموزان دختر ایجاد خواهد کرد.
احمدزاده در ادامه خطاب به مدیران و معاونین استانداری گفت: دولت، الان دولت آقای پزشکیان است و همه باید بر اساس سیاست‌های این دولت کار بکند. در دولت آقای پزشکیان هستیم و مدیران باتوجه‌به نگاه و برنامه‌های این دولت کار کنند.
احمدزاده تصریح کرد: 870 کلاس درس در این سه‌ساله به بهره‌برداری رسیده است.
وی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در ابتدای سال تحصیلی پای‌کار باشند و همکاری لازم را در جهت آغاز سال تحصیلی جدید انجام دهند.
جلسه شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌های خود، گفت: هفته گذشته با وزیر محترم آموزش‌وپرورش جلسه داشتیم بحث محوری همه استانداران آغاز سال تحصیلی بود که من در آنجا در خصوص برخی از موارد مهم صحبت کردم.
وی افزود: وجود 483 مدرسه سنگی و ناایمن مهم‌ترین مسئله‌ای بود که مطرح کردم. همچنین گفتم که مدت‌ها است که آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با سرپرستی اداره می‌شود و لازم است که سریع‌تر برای آن تصمیم‌گیری شود.
احمدزاده گفت: دولت جدید مستقر شده و 90 درصد سیاست‌های دولت‌ها یکی است و 10 درصد تفاوت دارند. حق بر این است که مدیران کل زیر نظر استانداران آینده انتخاب شوند و به همین دلیل ما خواهش کردیم که زودتر استانداران آینده مشخص شود.
وی تأکید کرد: به آقای رئیس‌جمهور هم گفتیم که با وجود آغاز سال تحصیلی در تغییر استانداران تسریع داده شود.
جلسه شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد

جلسه شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد

جلسه شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
البته مسئول هم نباید در صف اول نماز جمعه باشد
اما برای مردم کاری نکند و فقط به فکر جیب خود ودوستان و بستگانش باشد
.اگرکار معلم و رفتار معلم حساس و الگو دهنده هست معیشت و ارزش اجتماعی اش هم باید لحاظ شود
ضمنا معلم بی سواد هم نباید وارد اموزش شود
معلم دنا
Iran, Islamic Republic of
از نماینده ولی فقیه خواهشمندیم که از آقای معاون سیاسی بپرسد چرا یک معلم با ۲۰ ساله سابقه کار را به جرم اینکه به روشنفکر رای نداد حقش را می خورند
معاون سیاسی بداند ایشان و دارو دسته اش و آقای روشنفکر مقصر اصلی هستید
Iran, Islamic Republic of
معاون سیاسی و احمد زاده کاری کردند که دیگر کسی به صندوق اعتماد ندارد
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
بابت علم روز را به اطلاع رساندن از رسانه جای تشکر داره :::: اما اوردن میران و وزیران و افراد جناحی وباندی وبدتر از ان غیر تخصصی بی تجربه ورها کردن معلم وندیدن معیشت انها وبی دفاع بودنشان :::وسیاهترش مدارس غیر دولتی که برخلاف قانون اساسی هست دکه بازکردن وخالی کردن جیبها شده :::وتبعیض
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

اگر براي رياست سازمان بورس فراخوان داده شود. شخصيتي متخصص و متشخص و دانا و با تجربه انتخاب ...
رانت مومنانه

رانت مومنانه

روزنامه سازندگی نوشت: «عشقی»‌ها همیشه در تاریخ ایران سرشناس بوده‌اند. از سیدمحمدرضا کردستانی ...
1