تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۴۹۰۴۴۲
با ارسال متنی انجام گرفت

پاسخ استانداری کهگیلویه و بویراحمد به مطلب کبنانیوز

۱۸
۰
پاسخ استانداری کهگیلویه و بویراحمد به مطلب کبنانیوز
کبنا ؛بعد از انتشار مطلبی در پایگاه خبری کبنا نیوز با عنوان «ناکارآمدترین شهردار کهگیلویه و بویراحمد تحت عنوان نیروی نخبه جذب راه و شهرسازی می‌شود / مسئولان شفاف‌سازی کنند / طرح شهید زین‌الدین در استان همچنان نیروی رانتی تحویل می‌دهد» استانداری کهگیلویه و بویراحمد جوابیه زیر را برای این پایگاه خبری ارسال کرده که در ادامه آن را می‌خوانید. لازم به ذکر است که پایگاه خبری کبنا نیوز در مطلب منتشر شده نامی از کسی نبرده است و این پایگاه خبری به‌زودی پاسخ آن را به‌طور مفصل خواهد داد و مسئولیت جوابیه‌ی زیر بر عهده استانداری کهگیلویه و بویراحمد است.
در تاریخ پانزدهم شهریورماه مطلبی با عنوان «ناکارآمدترین شهردار کهگیلویه و بویراحمد تحت عنوان نیروی نخبه جذب راه و شهرسازی می‌شود / مسئولان شفاف‌سازی کنند / طرح شهید زین‌الدین در استان همچنان نیروی رانتی تحویل می‌دهد» به قلم نگارش درآمده که حاوی اطلاعات نادرست و غیرواقعی است. این مقاله، بر اساس ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی، بند ۱۱ ماده ۶ قانون مطبوعات و ماده ۱۸ جرایم رایانه‌ای، می‌تواند در مراجع قضایی مورد پیگرد قرار گیرد؛ بنابراین، ضروری است که طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات، پاسخ این استانداری عیناً و بدون هرگونه تغییر، جهت روشن‌سازی افکار عمومی منتشر شود.
نخست، آزمون جذب نیروی انسانی از طریق طرح شهید زین‌الدین در استان کهگیلویه و بویراحمد، هم‌زمان با دیگر استان‌های کشور در خردادماه سال جاری برگزار شده و استانداری هیچ‌گونه مداخله‌ای در فرایند برگزاری آن نداشته است. این آزمون تحت نظارت دستگاه‌های نظارتی و از طریق مرکز آزمون جهاد دانشگاهی در سراسر کشور، از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد، برگزار شده است. ازاین‌رو، اتهامات مطرح شده در خصوص دخالت‌های ناحق در برگزاری آزمون فاقد هرگونه پایه و اساس است و گمراه‌کننده است.
دوم، شرط سنی برای شرکت در آزمون‌های استخدامی بر اساس ضوابط قانونی حداکثر ۴۰ سال است. بر اساس قانون جوانی جمعیت که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، امتیازاتی برای تأهل و فرزندان در نظر گرفته شده و طبق جز ۳ تبصره ۲ ماده ۱۱ شرایط عمومی داوطلبان، سنوات خدمتی نیز به‌شرط سنی اضافه می‌شود. در زمان ثبت‌نام، شهردار یاسوج تمامی شرایط سنی قانونی را دارا بوده و ثبت‌نام ایشان کاملاً مطابق با مقررات بوده است؛ بنابراین، انتشار مطالبی مبنی بر عدم رعایت شرایط سنی و غیرقانونی بودن حضور ایشان در آزمون کاملاً بی‌پایه‌واساس است.
سوم، در خصوص شایعات منتشر شده مبنی بر تحصیلات شهردار یاسوج و نقش آن در شرکت در آزمون، لازم به توضیح است که بر اساس قانون، هیچ منع قانونی برای شرکت افراد در مناصب مختلف مدیریتی در آزمون‌های استخدامی وجود ندارد. شهردار یاسوج با مدرک کارشناسی‌ارشد عمران در آزمون شرکت کرده و موفق به کسب نمره قبولی و ورود به مرحله ارزیابی تکمیلی شده است. تبلیغات و اظهارنظرهایی مبنی بر عدم توانایی علمی ایشان، ادعاهایی غیرمستند و بی‌اساس بوده که از روی بدخواهی منتشر شده است و هیچ‌گونه ارزش قانونی و اخلاقی ندارد.
چهارم، انتشار اطلاعات نادرست توسط یک پایگاه اطلاع‌رسانی و استناد به شنیده‌ها، بدون رعایت اصول حرفه‌ای رسانه‌ای و قانونی، نه‌تنها به اعتماد عمومی به فرایندهای قانونی و شفاف کشور لطمه می‌زند، بلکه زمینه‌ساز ایجاد بی‌اعتمادی و تشویش اذهان عمومی می‌گردد. این نوع رفتارها که منجر به تضعیف سلامت رسانه‌ای جامعه می‌شود، کاملاً ناپسند و غیراخلاقی است و هیچ دستاوردی جز ایجاد اختلاف و تخریب شخصیت‌ها ندارد.
پنجم، این استانداری حق خود را در پیگیری حقوقی دروغ‌های انتسابی و اتهامات بی‌اساس مطرح شده محفوظ می‌داند. انتظار می‌رود که پایگاه اطلاع‌رسانی کبنا نیوز ضمن انعکاس دقیق این پاسخ، به نحو شایسته‌ای نسبت به اصلاح و جبران اشتباهات صورت‌گرفته اقدام نماید. در غیر این صورت، این استانداری از تمام حقوق قانونی خود برای پیگیری این موضوع در مراجع قضایی بهره خواهد برد.
امید است با انتشار این جوابیه و رعایت اصول حرفه‌ای رسانه‌ای، زمینه برای اطلاع‌رسانی شفاف و منصفانه فراهم گردد و از انتشار مطالب غیرواقعی و تخریبی در آینده جلوگیری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

احسان
Iran, Islamic Republic of
با دستمال کثیف نمیشه شیشه پاک کرد
Iran, Islamic Republic of
حرف نزنید
این بیانه مثل دفاع استاندار از موضوع معافیت فرزندش است
Iran, Islamic Republic of
واقعا فکر می کنید مردم /!!!!!
Iran, Islamic Republic of
لااقل با شعور جامعه بازی نکنید
بیکار
Iran, Islamic Republic of
من فکر می کردم شهردار پاتاوه است
حالا که مشخص شد شهردار یاسوج است به یقین رسیدم ..
سیاسی
Iran, Islamic Republic of
الله اکبر
الله اکبر از این‌همه جفا
الله اکبر
الله اکبر از این‌همه ...
Iran, Islamic Republic of
رانت ظاهرسازی و فامیل بازی
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه آزاد بلهزار ۹۹ درصد یاسوجیها رو مهندس عمران کرد.ولی دریغ .
دلاور
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای فضای رها و یله و بی صاحب رسانه ای در فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد
رحمانی پور
Iran, Islamic Republic of
ضمن سپاس از سایت وزین کبنانیوز ،اولا شخص بنده از طرفداران پروپاقرص دولت شهید رئیسی درهمه ادوار بوده ام ،انصافا اینکه در اطاعیه یا جوابیه استانداری اعلام کردند ازمونی برگزار شده / می باشد ثانیا بزرگترین بی عدالتی درهمه ادوار دربحث استخدامیهای بی ضابطه درهمین دوره می باشد ،ثالثا درهمه ادارات کل متاسفانه افرادی بدون ضابطه دربدنه ادارات جذب شدند ،البته وقتی سوال می کنی به بهانه اینکه این افراد تحت عنوان برون سپاری یا شرکتی بوده است از مسولیت وپذیرش این کارهای خلاف خلع مسولین می کنند ولی همگان می دانند عملا این افراد بعداز شش ماه به استخدام رسمی درمی آیند رابعا افراد جذب شده به نوعی از وابستگان مسولین ودوایر استانداری یا مدیران کل یا سفارش نمایندگان مجلس می باشند ،مردم واقعا از این اعمال خلاف به ستوه امده اند جوانان عقده ای شدند ،به جرات حاضرم درهر محکمه ای اعلام کنم بزرگترین ظلم به جوانان دربحث استخدامهای بی ضابطه در دوران تصدی اقای احمد زاده بوده است ،هیچ کدام از مسولین استانداری ومدیران کل ومسولین شهرستانی به اندازه بنده از دولت شهید رئیسی دفاع نکرده است ،اما انصافا مدیران دولت شهید رئیسی دراین استان بزرگترین اجحاف را در موضوعات مختلف مرتکب شدند ،وخدارحمت کنه شهید رییسی را که اگر شهید نمی شدند به واسطه مسولین این استان به اندازه اقای جلیلی هم رای نمی اوردند ،شهید رئیسی واقعا مظلوم بود ومظلومیت ایشان نه به واسطه مخالفین فکری ایشان بلکه بواسطه کسانی بود که در دولت ایشان مسولیت داشتند وبه ایشان وراه ایشان خیانت کرده ومی کنند وحالا که سایت کبنانیوزمبادرت کردند به افشاگری انها درجوابدهی قلدر مابانه جواب می دهند ،
Iran, Islamic Republic of
برادر محترم، مگر شهردار نخبه بوده که توانسته است در این آزمون شرکت کند، چرا شما متوجه نمی شوید؟ مگر این آزمون مخصوص نخبگان نیست؟ خیلی از ماها کارشناسی ارشد و دکترا از بهترین دانشگاه های دولتی تهران داریم، هزار تا کار انجام دادیم، چرا این آقا باید بتونه در این آزمون شرکت کنه؟
برهمند
Iran, Islamic Republic of
البته کبنا هم در حاشیه سازی و اشاعه دروغ و حدس و گمانه زنی، ید طولایی دارد
Iran, Islamic Republic of
البته تو مطلب رو بخون و نظر بده، چکار داری که کی نوشته، اتفاقا همیشه حرف حق رو زده
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
یا باید دم از ازادی قلم ورسانه نزنیم ماننداینترنت :::یا باید قبول رفتار وکردارهایمان باشیم ::رسانه ها دربطن مردم اطلاع رسانی می کنند خیلی تکذیبها صواب از اب در امده یا هم رسانه های خارجی ازادانه از شخص اول کشورشون تااااااا درج میکنند """
Iran, Islamic Republic of
کبنا نیوز که معروف به کذاب نیوز
م. ف.
Iran, Islamic Republic of
سلام

چه آزمونی؟ چه جوابیه ای؟ چه دفاعی؟

اولا / تعدادی نیرو در قالب طرح شهید زین الدین بدون هیچ آزمونی جذب شدند.

اصلا در طرح شهید زین الدین قرار بود بر اساس نیاز احصا شده از دستگاه های دولتی از نخبگان بر اساس رشته تحصیلی و ردیف شغلی اعلام شده جذب نیرو صورت گیرد. تاکید می کنم از نخبگان و قطعا شاخص های نخبگی کاملا روشن است و حداقل می باید از طریق بنیاد نخبگان استان و دانشگاههای استان اقدام به شناسایی و جذب این نیروها می شد.اگر هم فرد نخبه ای از طریق بنیاد نخبگان و دانشگاه ها معرفی نمیشد، حق نداشتند افراد غیر نخبه را جذب کنند.

در استانداری کهگیلویه و بویراحمد تیم آقای استاندار و تیم آقای معاون استانداری اقدام به جذب افرادی که هیچکدام از شاخص های نخبگی را نداشتند و انتصاب آنها در پستهای مدیریتی در تشکیلات استانداری کردند. در این بین سهمیه جذب برخی از دستگاهها هم جابجا شد.

این افراد چه کسانی هستند؟ وابسته به چه افرادی هستند؟

عمده آنها افرادی وابسته به آقای استاد ... هستند از جمله ح. با ماشین خارجی و مدیریت چندین سالن ورزشی و درآمد چند صد میلیونی از همین سالن ها الان به عنوان نخبه علمی معاون یک مدیرکل است.

/ ناعادلانه اقدام به جذب این نیروهای نالایق و ناکارامد و در اقدامی فجیع تر برکناری افراد شایسته از پستهای مدیریتی و جایگزینی با این نیروهای بی تجربه و نالایق نمودند.

آقایان با سیاستی تحت عنوان یک دست سازی به خودشان حق دادند هر کاری که می خواهند بکنند، آنها حتی به اصول گرایان هم رحم نکردند و آنهایی را که به قول خودشان در مکتب آقای استاد .. نبوده و یا در انتخابات هم رای استاد .. نبودند بدون در نظر گرفتن شایستگی و توانمندی از پست های مدیریتی برکنار و گوشه نشین کردند.

آنها حتی نیروهای وابسته به خود را در قالب نیروهای شرکتی و راننده هم وارد بدنه کردند که در اولین فرصت تبدیل وضعیتشان کنند.
اصلا پیگیری کنید ببنید پشت پرده شرکت پیمانکاری نیروی انسانی در استانداری چه کسی است؟
مشاوران استاندار چه کسانی هستند ؟ چه سوابقی دارند و وابسته چه افرادی هستند؟

این قصه سر دراز دارد...
علی
Iran, Islamic Republic of
کاش اصلأ استان بدون استاندار میبود
Iran, Islamic Republic of
سلام و عرض ادب / خدا صد شاهد هست نا لایق ترین شهردار این استان آقای آشنا بوده / ایشون از کی شده نخبه / آزمون کجا بود که ار علم ایشان صحبت میکنید / هر کسی شک دارد و میخواهد از شهردار دفاع کند فقط یک کار مثبت از ایشان حتی در زمان شورای شهر بیان کند / از لحاظ علمی فقط بگویید یک معادله دو مجهولی حل کند تا پی به سواد و مدرک ایشان ببرید
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

اگر براي رياست سازمان بورس فراخوان داده شود. شخصيتي متخصص و متشخص و دانا و با تجربه انتخاب ...
1