تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : ۴۹۰۳۵۲
در خطبه های نماز جمعه دهدشت مطرح شد

فیلم اعتراض آبداران از شش ماه حقوق معوق / آبداران بی نان / امام جمعه دهدشت: کسی بنا ندارد صدای آبداران را بشنود./ بازرسی استان را بیدار کنید. / چطور است بانک ها برای شرکت های خودرویی تسهیلات می دهند اما وام ازدواج و معیشت و فرزندآوری در پیچ و خم پروسه بانکی می مانند

۰
کبنا ؛نماز جمعه شهر دهدشت (16 شهریور 1403) به امامت حجه الاسلام علی وحدانی فر اقامه شد.نماز جمعه دهدشت در ادامه مطالبات عمومی از مسئولان،   اینبار زبان گویای دویست آبدار حقوق نگرفته بود و امام جمعه  ادامه پیگیری و طرح موضوع آبداران در نماز جمعه را تا به سرانجام رسیدن و پرداخت حقوق آبداران را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش کبنا نیوز ، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با اشاره به عدم پرداخت حقوق آبداران در استان،گفت:
دویست آبدار در استان از اول سال حقوق نگرفته‌اند. ظاهرا کسی بنا ندارد صدای آبداران را بشنود.  آبداران بی نان ؛ حکایت کارگران شرکت آب و فاضلاب است که ماه هاست حقوق نگرفته اند.من توصیه به مسیولین مربوطه دارم که یک ماه حقوق نگیرید و امورات زندگی را بگذرانید تا متوجه بشوید زندگی در چنین شرایطی چگونه است.
وی ادامه داد: در شرایطی که مشکلات اقتصادی به همه اقشار به ویژه کارگران فشار وارد می آورد عدم پرداخت حقوق و مطالبات آبداران چه توجیهی دارد؟
فیلم | اعتراض آبداران به معاون وزیر نیرو و جلوگیری از حرکت ماشین وی در بازدید 30 تیر ماه از سد کوثر 
.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر گفت: آبداران در خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم  قرار دارند، اختلافات درونی شما چرا باید به کارگر ضربه بزند؟ نباید در این شرایط اقتصادی خاص فشار معیشت به آبدار بیاید.
خطیب نماز جمعه دهدشت بیان کرد: حقوق ناچیز و بخور و نمیری که آبداران در این اوضاع نامناسب اقتصادی به آن دل خوش و بخشی از هزینه‌های زندگی‌شان را از این طریق تأمین میکنند را هم پرداخت نمی کنند. 
وی با بیان اینکه آقایان تعطیلی مدیریتی را بس کنند! افزود: این کارگر در آستانه سال تحصیلی جواب فرزندانش را چه بدهد؟مسیولین بازرسی استان چرا ورود نکردید؟ وچرا ورود نمی کنید؟ هر چه حضوری و تلفنی مکرر گفتیم اثر نکرد باید به خطبه نماز جمعه بکشد ما منتظریم این مسئله حل شود.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در بخش دیگری از خطبه با تشبیه انقلاب اسلامی به درختی که قد کشیده و امروز به درخت بابرکت شگفت انگیز شده است،افزود: انقلاب اسلامی در مسیر تکامل فراز و نشیب‌های بسیار و سختی هایی وجود داشت. انقلاب تولد دارد، رشد دار، عمر طولانی دارد؛ اما برخی عوامل باعث کندی رشد خواهندشد که نیاز به مراقبت دارد.
امام جمعه دهدشت در تبیین آنچه  باعث کندی این حرکت شده است افزود:
یکی از عوامل عدم شناخت است. اگر مسیولین قدر خود را ندانند و شناخت کافی از کشور نباشد، شناخت از موانع درونی نباشد حرکت کند می‌شود. اگر موانع درونی برداشته شود و نگاه د به ظرفیت های درونی باشد عامل پشرفت است.
وی گفت: سستی بینش و ایمان اسلامی به انقلاب و عدم توجه به ظرفیت های درونی از دیگر عوامل است. منابع فراوان و ظرفیت های بسیار در کشور وجود دارد اما یکی از موانع باور نداشتن اینهاست.
خطیب نماز جمعه دهدشت بیان کرد: از دیگر عوامل کندی کار دولتها اعتماد به نسخه های بیگانگان است.  تجربه هم داریم. به اقتصاد مقاومتی کم توجهی شد و امروز عواقب آن را می بینیم.
وی دنیا زدگی و اشرافی گری مسئولان را از  دیگر عوامل کندی حرکت انقلاب نام  برد و گفت که اگر مسئولان دچار اشرافی گری باشند نمی توانند کشور را نجات دهند.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر هم چنین حاتم بخشی بانکها به کارکنان را یادآور شد و گفت: بانک ها عدد قابل توجهی وام به کارمندان خود می دهند اما مردم برای گرفتن وام خرد 50 میلیونی  عذاب می کشند. چطور است برای شرکت های ایرانخودرو و سایپا تسهیلات می دهند اما وام ازدواج و معیشت و فرزندآوری در پیچ و خم پروسه بانکی می ماند! دولت باید موضوع بانک ها را یکبار برای همیشه حل کند. باید مسئله بنگاهداری بانکها را حل کند. میگویند این تسهیلات قانونی است . خب قانون اشتباه است، قانون را اصلاح کنید.
امام جمعه کهگیلویه هم چنین فعال شدن کرانه باختری و آمدن به کمک حماس و حزب الله را متذکر شد و گفت: دشمن یا نمی خواهد بداند و یا می داند و در باتلاق افتاده است که گزینه دوم صحیح است.  تصورش این است هرچه جنگ افروزی بیشتر باشد جبهه مقاومت تضعیف می‌شود اما بر عکس است. هرکجا جنگ افروزی بیشتر شد شرایط به نفع مقاومت شد . آمدند قراردادی را با برخی اعراب مثل امارات و عربستان  تحت عنوان پیمان ابراهیم بستند تا با چپاول نفت منطقه ، جبهه مقاومت را فلج کنند و از طریق سرزمین های اشغالی راه و ترانزیت ایجاد کنند و جلوی تنفس اقتصاد جبهه مقاومت را بگیرند که طوفان الاقصی همه نقشه های آنها را بهم ریخت.
حامیان عبری عربی رژیم صهیونیستی ممکن است جنگ را طولانی کنند، ممکن است تنفس مصنوعی بدهند اما این بیمار مرگ مغزی شده به اهدای عضو هم نخواهد رسید.
 
امام جمعه کهگیلویه گفت: مدیران استان کار را رها نکنید تغییر دولت نباید سبب شود برخی بی خیال امورات مردم شوند طرحها و اعتبارات مشخص است تغییر دولت بهانه تعطیلی کار نشود. برخی به جای انجام کار مردم به فکر اینن اند چگونه در دولت جدید ابقا شوند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
فایل های مرتبط
1