تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۴۹۰۳۰۴
کبنا گزارش می‌دهد:

فیلم و تصاویر | گزارش کامل افتتاح و کلنگ‌زنی 180 پروژه در کهگیلویه با 270 میلیارد تومان اعتبار / از رفع مشکل برق مسکن‌ ملی دهدشت تا قتلگاهی که ایمن می‌شود

۰
کبنا ؛ هفته دولت بهانه‌ای‌ است تا پروژه‌هایی افتتاح یا کلنگ‌زنی شود .13 شهریور 1403 به مناسب هفته دولت، شهرستان کهگیلویه میزبان معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و جمعی از مسولان استانی جهت افتتاح یا کلنگزنی پروژه‌هایش بود. سید محمد موحد نماینده کهگیلویه به همراه فرماندار کهگیلویه و مدیران شهرستانی نیز مسولان استانی را همراهی کردند.
به گزارش کبنا، علیمحمد روستا معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار کبنا به تشریح پروژه‌های افتتاحی و قابل کلنگ‌زنی پرداخت و گفت: خوشحالم بار دیگر در جمع مردم خونگرم شهرستان کهگیلویه حضور داشتم و امیدوارم شیرینی پروژه‌هایی که امروز افتتاح یا کلنگ زنی شدند را مردم این شهرستان بچشند. امروز  مجموعاً 180 پروژه در کهگیلویه بالغ بر 270 میلیارد تومان افتتاح و یا کنلگ زنی شد. از این تعداد 50 پروژه افتتاحی با اعبار بالغ بر 118 میلیارد تومان، 27 پروژه کلنگ‌زنی با اعتبار 142 میلیارد تومان و 103 پروژه دیگر نیز در حوزه بخشداری‌ها و دهیاری‌ها قرار دارد.
دکتر روستا در پاسخ به  فرماندار کهگیلویه که از فرسوده بودن ماشین آلات شهرستان و نیاز این شهرستان به ماشین آلات جدید با توجه به موقعیت توپوگرافی کهگیلویه گفت: با توجه به فرسودگی ماشین آلات من این نوید را می‌دهم با تفاهمی که با مجموعه راهداری داشتیم بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان برای خرید ماشین آلات در نظر  و مجوزش گرفته شده است و تا چند ماه آینده وارد استان خواهد شد که سهم هر شهرستان سه چهار دستگاه خواهد بود تا حداقل فرمانداران بتوانند از این ظرفیت برای حل مشکلات مردم استفاده کنند.  
وی همچنین از انعقاد قرار داد با یک شرکت اصفهانی به منظور تعمیر و اورهال ماشین آلات نیز خبر داد.
سید حمزه محقق زاده فرماندار شهرستان کهگیلویه راه‌های شهرستان را همچنان نیازمند توجه ویزه دانست و افزود:
راه‌های دیشموک و قلعه رئیسی به شدت نیازمند توجه است. امیدواریم با حمایت‌هایی که مدیران کل از این شهرستان دارند اقدامات قابل توجهی در سطح شهرستا داشته باشیم تا شاهد برون‌رفت از مشکلات موجود در این مناطق باشیم.
فیلم | وضعیت راه های چاروسا ودیشموک
.
مهم‌ترین پروژه‌های افتتاحی یا کلنگ‌زنی شده در هفته دولت
کلنگ زنی اصلاح و حذف نقاط حادثه خیز تنگ پیرزال

با توجه به حادثه خیز بودن این جاده و وجود پیچ‌های خطرناک که جان تعدادی از تردد‌کنندگان از این مسیر را گرفته بود با رایزنی‌های نماینده محترم مجلس، و پیگیری‌های مجموعه استانداری اعتبار ملی به ارزش ۱۱ میلیارد و دویست میلیون تومان به این مسیر اختصاص یافت تا رفع نقاط حادثه خیز صورت گیرد.
علیمحمد روستا معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد پیرامون همین جاده به کبنا گفت: در ابتدای همین مسیر در در جخونه، سرفاریاب، سادات و دلیمو ۲۱ کیلومتر با اعتبار ۳۸ میلیارد تومان روکش و بهسازی جاده را انجام دادیم.
خبر اختصاصی از کلنگ زنی پروژه تنگ پیرزال 
افتتاح هشت کیلومتر باقی مانده از جاده چرام به دهدشت
مسیر ارتباطی دهدشت به چرام از آن دست جاده‌هایی است که پیوند تلخی با تصادفات منجر به فوت دارد. مسیری که دو شهرستان کهگیلویه و چرام را به هم متصل می‌کند و بعضا بخشی از بار ترافبکی کهگیلویه به گچساران را نیز متحمل می شود.
جاده دهدشت به چرام با طول ۱۵ کیلومتر چندین سال است در دستور کار راه و شهرسازی قرار داشت تا هم عریض‌تر و هم ایمن‌تر شود. پروسه تکمیل این پروژه بیش از حد به صول انجامید. در سال‌های گذشته ۷ کیلومتر این مسیر بهسازی و بهره‌برداری رسیده بود. هشت کیلومتر باقی مانده نیز در هفته دولت امسال با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی افتتاح شد.
البته قابل ذکر است که از این هشت کیلومتر تنها یک کیلومترش نیوجرسی(حایل جداکننده)شده است که با وعده‌ی معاون عمرانی استاندار در آینده نزدیک پیمانکار جدید انتخاب و در دستور کار قرار خواهد گرفت.
خبر اختصاصی افتتاح پروژه جاده دهدشت به چرام 

 کلنگ زنی پروژه برق رسانی به مسکن ملی دهدشت
فیلم |توضیحات روستا پیرامون وضعیت مسکن ملی دهدشت 
.

مسکن ملی ۱۰۱۰ واحدی دهدشت در بحث پیشرفت فیزیکی در وضعیت قابل قبولی قرار دارد. از جمله مشکلات این سایت موضوع تأمین برق است. پروژه برق‌رسانی به سایت مسکن ملی دهدشت با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان کلنگ زنی شد.
گفتنی است کلنگ زنی این پروزه به نمایندگی از ۲۴ پروزه برق‌رسانی قابل افتتاح و کلنگ‌زنی شهرستان از جمله: برق‌رسانی به روستا‌های بدون برق «دورق»، برد عسکری، کوه پات و نر دراز و همچنین احداث شبکه برق دو مداره شهید سلیمانی(قلعه ریسی به دیشموک) از خروجی تونل کوه پات به طول ۶ کیلومتر و اصلاح شبکه برق و بهسازی روستا‌های چارؤسا و سوق و.... صورت گرفته است.
 پروژه پل و جاده بین مزارع طولیان
پروژه جاده بین مزارع طولیان  به طول سه کیلومتر با تعبیه سه دهانه پل، ۲۵۰  هکتار زمین زیر کشت طولیان را پوشش می‌دهد. این پروژه به نمایندگی از ۱۵ پروزه جهاد کشاورزی از جمله احداث کانال‌های آبیاری عمومی، احداث زیرساخت مجتمع گلخانه‌ای، سد آب‌بندی، مرمت قنوات، مرمت و تعمیر‌ایستگاه‌های پمپاژ عمومی و طرح‌های دیگر  افتتاح شد.
فیلم ا افتتاح پروژه جاده بین مزارع طولیان
.
اعتبار این پروژه بنابر آنچه در بنر نصب شده در افتتاحیه نصب شد هر چند دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان نوشته شد اما به صورت کاملاً جالب اعتبار هزینه شده در این پروزه را سه میلیارد و هفتصد میلیون ذکر کردند که احتمالاً یا اشتباه تایپی صورت گرفته و یا موضوع نیاز به توضیح و پاسخگویی و روشن شدن  ابعاد این اتفاق دارد.

افتتاح شصت هزارمین واحد بازسازی شده در استان توسط بنیاد مسکن
فیلم ا افتتاح شصت هزارمین واحد روستایی بازسازی شده توسط بنیاد مسکن 
.

به نمایندگی از شصت هزارمین واحد واحد مسکونی روستایی  بازسازی و بهسازی شده در استان استان کهگیلویه و بویراحد توسط بنیاد مسکن افتتاح شد. هر واحد 350 میلیون تومان با سود 4 درصد تسهیلات دریافت کرد.
 اقدامات اولیه پروژه برق رسانی در چاروسا و دیشموک
افت ولتاژ و قطعی برق در دیشموک و چاروسا از معضلات و مشکلاتی است که داد مردم این دو بخش را درآروده است. خسارات بیشماری که به خاطر آفت ولتاژ برق به وسایل برقی اهالی دشموک و چاروسا وارد شده است قابل توجه است. روشنایی معابر این دو بخش در وضعیت نامناسبی است که توجه ویژه مسولان اداره برق را میطلبد .
فیلم| روستا و موحد پیرامون برق چاروسا و دیشموک 
.
علی‌محمد روستا با نام بردن از خط دو مداره دیشموک وعده رفع کامل ناترازی برق دیشموک را داد و گفت:  با آقای اسدی مدیر برق منطقه خوزستان رایزنی کردیم و بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان تفاهمنامه بستیم برای رفع ناترازی برق مصرفی مسکونی صنعتی و کشاورزی. دیشموک یکی از پروژه‌های خوبمان  با  خط دو مداره به متراژ ۱۲۰ کیلومتر است؛ ۶۰ کیلومتر رفت و ۶۰ کیلومتر برگشت که اگر این اتفاق بیفتد ناترازی برق دیشموک به طور قطع رفع خواهد شد.
همچنین سید محمد موحد نیز از دغدغه و پیگیری مشکل برق چاروسا و دیشموک گفت: محل احداث نیروگاه در چاروسا مشخص شده است و کارهای خرید زمین آماده است . این پروژه حدودا یک هزار میلیارد تومان اعتبار برایش در نظر گرفته شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
1