تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۳۴
کد مطلب : ۴۴۰۴۹۸
در سفر سرپرست وزارت آموزش و پرورش به کهگیلویه و بویراحمد:

(فیلم ) معلم کهگیلویه و بویراحمدی: نیروهای بدون داشتن فاکتورهای مناسب معلمی جذب آموزش و پرورش شده‌اند / لایحه رتبه‌بندی معلمان بدون افزودن تبصره‌های عجیب و غریب تصویب شود

۱
۱
فایل مرتبط کبنا ؛علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد که نشست صمیمی با معلمان یکی از برنامه‌های او در این سفر بود. ریحانه حسینی از معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: «در سال‌های گذشته نیروهای بدون داشتن فاکتورهای مناسب معلمی جذب آموزش و پرورش شده‌اند. لذا خواهش داریم که دانشگاه فرهنگیان مرجع و منبع تأمین نیروی انسانی باشد و در صورت نیاز با مشخص کردن شرایط و فاکتورهای مناسب زمینه جذب افراد متعهد و توانمند و با ثبات را در این دستگاه مهم و حساس فراهم نمائید.
    

به گزارش کبنا، متن صحبت‌های ریحانه حسینی به شرح زیر است؛
به نام او که ناگفته حاجات بندگان است را می‌داند اما به ادعونی استجب لکم فرا می‌خواند تا بندگان به درگاهش نیاز برند.
 جناب آقای دکتر کاظمی؛ مقام عالی وزارت آموزش و پرورش و هیئت محترم همراه به استان ما و شهر زیبای برف و آفتاب و سی سخت خوش آمدید.
 جناب آقای دکتر کاظمی؛ بنده ریحانه حسینی به عنوان نماینده معلمان لحظاتی کوتاه از زمان ارزشمندتان را مصدع می‌شوم تا بخشی از مشکلات موجود را مطرح نمایم.
 جناب آقای دکتر کاظمی؛ آنچه این روزها همکاران بنده را رنجیده خاطر کرده است، نگاه بسیار سطحی بعضی از مسئولان به جایگاه معلم و آموزش و پرورش است.
 همان‌ها که برخلاف فرمایش صریح مقام معظم رهبری که هرگونه هزینه در آموزش و پرورش را سرمایه گذاری برای آینده می‌دانند؛ اعتقادی به اهمیت کار آموزش و پرورش ندارند و سال‌ها در تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان تعلل می‌کنند. اکنون که میزبان جنابعالی هستیم استدعا داریم برای نجات کشور از خمودگی، بی‌انگیزگی و بی‌سوادی؛ یکبار برای همیشه با قاطعیت پیگیر تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان بدون افزودن تبصره‌های عجیب و غریب باشید. تا تنها دغدغه فرهنگیان چه و چگونه آموختن باشد و تأمین هزینه‌های زندگی.
 جناب آقای دکتر کاظمی؛ فرزندان فرهنگیان این بار تمام مشکلات را به دوست می‌کشند اما هرگز در استخدام‌ها و آزمون‌ها امتیازی نداشته‌اند به نیابت از تمام همکارانم تمنا دارم دستور فرمایید تا همانند فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، فرزندان فرهنگیان هم در آزمون سراسری کنکور و آزمون‌های استخدامی از امتیاز خانواده فرهنگی برخوردار شوند.



 جناب آقای دکتر کاظمی؛ مشکلات موجود در کتاب‌های درسی در تمام رشته‌ها معلمان را به دردسر انداخته است، اشتباهات علمی کتاب‌های دستی را، حتی اگر اندک باشد، نمی‌توان کم اهمیت انگاشت. همچنین حذف برخی مطالب باعث از هم گسیختگی مطالب آموزشی در کتاب‌هایی مثل؛ تاریخ و تاریخ ادبیات شده است. قطعاً با دخالت دادن معلمان در امر تدوین کتاب‌های درسی می‌توان بخش بزرگی از اشکالات را مرتفع نمود.
جناب آقای دکتر کاظمی؛ علی رغم تصور عموم مردم که آموزش مجازی را به راحت‌طلبی معلمان تعبیر می‌کنند؛ همکاران بنده به خاطر مشکلات نرم افزار ساده و سرعت پایین اینترنت و نبودن زیرساخت‌های مناسب در مناطق محروم و مخصوصاً مناطق روستایی که به شبکه تلویزیونی آموزش هم دسترسی ندارند؛ گرفتاری و دردسرهای زیادی دارند. لذا امیدواریم با دستور حضرتعالی و همت مسئولان محترم این مشکلات کمتر شوند.
جناب آقای دکتر کاظمی؛ ما جوانانی داریم تحصیلکرده و بسیار با سواد که مشتاقانه آماده خدمت در آموزش و پرورش هستند ولی راهی برای ورود نمی‌یابند اما در سال‌های گذشته نیروهای بدون داشتن فاکتورهای مناسب معلمی جذب آموزش و پرورش شده‌اند. لذا از حضرتعالی خواهشمندیم که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان مرجع و منبع تأمین نیروی انسانی باشد و در صورت نیاز با مشخص کردن شرایط و فاکتورهای مناسب زمینه جذب افراد متعهد و توانمند و با ثبات را در این دستگاه مهم و حساس فراهم نمائید.
در پایان از حضور حضرتعالی و هیئت همراه در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان دنا تقدیر و تشکر نموده و آرزو می‌کنیم این سفر سبب خیر و برکت باشد برای حضرتعالی، همراهانتان و تمام فرهنگیان.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
نیرویی جذب شده است که متولد ۱۳۴۰ میباشد یعنی شصت سال تمام دارد و قرار است معلم شود.
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1