تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۴۳۳۷۷۱
جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در گچساران برگزار شد

آغاز واکسیناسیون افراد بالای 80 سال در گچساران / واکنش رئیس بیمارستان به کمبود اکسیژن / اتابک: با تجمعات انتخاباتی کاندیدای مجلس و شورای شهر برخورد می‌شود (+فیلم)

۲
۱
فایل مرتبط کبنا ؛هشتاد و دومین نشست ستاد کرونا شهرستان گچساران با حضور علیرضا اتابک فرماندار گچساران و اعضای ستاد مقابله با ویروس کرونا در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز: فرماندار گچساران در این نشست اظهار داشت: بسیاری از افراد بودند که این بیماری را ساده می‌انگاشتند اما وقتی که خود و خانواده به این بیماری مبتلا شدند متوجه شدند که این بیماری به چه اندازه شوم است.
علیرضا اتابک با اشاره به اینکه تعطیلی بازار و جلوگیری از تجمعات در سطح بازار از وقوع بحران کرونایی در گچساران جلوگیری شد، عنوان کرد: همگان اذعان دارند که کسبه در این شرایط آسیب دیده‌اند اما برای جلوگیری از تجمع مجبور به تعطیلی بازار هستیم.
وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی شهرستان، مراسمات  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
اتابک  با بیان اینکه درصد مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته برای انجام نمونه‌گیری کرونا در شهرستان کاهش یافته است، افزود: بسیاری از مرگ و میرهای ناشی از کرونا افرادی بودند که دارای بیماری زمینه‌ای بودند.
وی بیان کرد: خوشبختانه مشکلات دارویی بیماران کرونایی برطرف شده و رسیدگی خوبی صورت گرفته است.
 فرماندار گچساران اظهار کرد: انتظار می‌رود بازار و مردم همکاری لازم را داشته باشند تا از پیک این بیماری گذر کنیم.
 اتابک عنوان عنوان کرد: ایرادی که وجود دارد همه می‌گویند کنترل ویروس کرونا بر عهده بهداشت و درمان  است  اما باید از ظرفیت گروه‌های مرجع از جمله هنرمندان، روحانیون و رسانه‌ها به جهت ارائه سبک جدیدی از زندگی در کاهش افراد مبتلا به کرونا بهره برد.
اتابک افزود: در وضعیت قرمز کرونایی شهرستان فعالیت برخی از ادارات کاهش داده شد و ادارات موظف هستند که دورکاری را رعایت کنند.
 وی با بیان اینکه کارهای خوبی از سوی بهداشت و درمان، هلال احمر و...  در سطح شهرستان صورت گرفته است، عنوان کرد: رفع محدودیت‌ها منوط به تصمیمات ستاد ملی کرونا است و با توجه به اینکه شهرستان گچساران در وضعیت قرمز بیماری قرار دارد همچنان محدودیت‌های سختگیرانه در شهرستان اعمال می‌شود.
فرماندار گچساران با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت شهرستان به ثبات رسیده و باید تلاش کرد که روند نزولی این بیماری طی شود، گفت: تلاش‌های خوبی صورت گرفته و باید ساده انگاری را کنار بگذاریم چرا که در ماه آینده برگزاری امتحانات و انتخابات را پیش رو داریم.
اتابک خاطرنشان کرد: افرادی که برای انتخابات میاندوره ای مجلس و شورای شهر نام نویسی کردند و اکنون در رسانه‌ها تبلیغ می‌کنند این کار خلاف قانون است و موجب تجمعات می‌شود و برای این افراد پرونده تشکیل  و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
در ادامه رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 984 بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا به بیمارستان شهید رجایی گچساران مراجعه کرده که از این تعداد 314 نفر در اردیبهشت ماه امسال بوده است.
سید طاهر حسینی  با بیان اینکه از این تعداد 451 نفر بستری شدند، افزود، از مجموع این تعداد، 533 مراجعه کننده خدمات سرپایی دریافت کردند.
حسینی افزود: در این مدت 4 بیمار مبتلا به کرونا برای انجام درمان به بیمارستا ن شهید جلیل یاسوج اعزام شدند.
 حسینی بیان کرد: در اردیبهشت ماه امسال 162 بیمار مبتلا به کرونا بستری، 152 بیمار خدمات سرپایی دریافت و 2 بیمار به بیمارستان شهید جلیل یاسوج  اعزام شدند.
حسینی عنوان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 33 نفر براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده  که از مجموع فوت شدگان 19 بیمار فوت شده کرونایی در اردیبهشت ماه امسال تا به این لحظه بوده که بسیاری از این افراد  دارای بیماری زمینه‌ای بودند.
رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران تصریح کرد: هم اکنون 75 بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید رجایی  بستری که از این تعداد هشت بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه و 51 بیمار مبتلا قطعی به کرونا شناسایی شدند.
حسینی با اشاره به افزایش روند مراجعات به بیمارستان شهید رجایی گفت: تعدادی قابل توجهی از مراجعه کنندگان به بیمارستان شهید رجایی گچساران در زمینه  بیماری کرونا غیر بومی و از شهرستان‌های همجوار هستند.
رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران به خبر کمبود اکسیژن در بیمارستان که در برخی رسانه‌ها و کانال‌های خبری  منتشر شده بود واکنش نشان داد و افزود: شرایط خدمات رسانی به بیماران کرونایی مطلوب و هیچگونه مشکلی در زمینه رسیدگی به بیماران وجود ندارد.
وی عنوان کرد: هم اکنون تعدادی دستگاه اکسیژن ساز فعال وجود دارد و در کنار آن تعداد زیادی کپسول اکسیژن برای استفاده آماده به کار هستند.
حسینی خاطرنشان کرد: افرادی که به کرونا مبتلا و قرنطینه خانگی هستند متاسفانه دستورالعمل‌ها  بهداشتی را رعایت نکرده و باعث انتشار این بیماری می‌شوند.
در ادامه معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران اظهار داشت: در یک هفته اخیر 324 مورد بازرسی از صنوفی که در حال فعالیت هستند توسط بازرسان بهداشت و درمان گچساران  بازرسی به عمل آمد.
سید امین رضایی افزود: هم اکنون 93 بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های شهید رجایی و نفت گچساران بستری است که از این تعداد  51 بیمار مبتلا قطعی به کرونا شناسایی شده است.
رضایی عنوان کرد: هم اکنون 75 بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان رجایی و 18 بیمار در بیمارستان بعثت نفت گچساران بستری هستند.
وی بیان کرد: در حال حاضر هشت بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.
معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران عنوان کرد: از مجموع تست‌های دریافت شده  هشت هزار و 738 مورد مثبت قطعی به کرونا شناسایی شده  که بیش از 27 درصد مثبت بوده است.
رضایی تصریح کرد: آن چیزی که بیش از گذشته اهمیت دارد موضوع واکسیناسیون کرونا است که در چهار فاز تعریف شده و اکنون فاز نخست آنها که مربوط به واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان بوده به اتمام رسیده است.
رضایی خاطرنشان کرد:  هم اکنون  تمامی کارکنان، پزشکان متخصص، پرستاران بخش کرونا، آی سی یو و سی سی یو در گچساران علیه بیماری کرونا واکسینه شدند.
معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران  با اشاره اینکه در فاز دوم تزریق واکسن کرونا به افراد بالای 65 سال، افراد دارای بیماری خاص، سالمندان و افرادی بالای 80 سال در گچساران صورت می‌گیرد عنوان کرد: از امروز تزیق واکسن به افرادی بالای 80 سال آغاز شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آقای رضایی معاون شبکه بهداشت نیست !
فقط رئیس امور عمومی هست !
همشهری
حالا واسه شما چه فرقی داره معاون باشه یانباشه شما چرا فشار بهت اومده که اقای رضایی چه کاره تو دیگه کی هستی حتما جاتو گرفته خداوند ادمای حسود رو زمین برداره امین
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
فایل های مرتبط
1