تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۷
کد مطلب : ۴۷۷۷۴۱
بر اساس شنیده‌ها

سیاست چماق و هویج در دانشگاه یاسوج

۷
۱
سیاست چماق و هویج در دانشگاه یاسوج
کبنا ؛بر اساس اطلاعاتی که به این پایگاه خبری رسیده، حوزه ریاست دانشگاه یاسوج برای تطمیع برخی از اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه، استراتژی چماق و هویج را در پیش گرفته است. 
به گزارش کبنا، دانشگاه یاسوج سال‌هاست که از رویه اصلی خود دور شده است. با شیوع ویروس کرونا بود که این دانشگاه برای چند سال وارد دوره‌ای از اغما شد و هر چند وقت یک‌بار اطلاعاتی در مورد سوءمدیریت در دانشگاه یاسوج منتشر می‌شود.
در تازه‌ترین خبر، شنیده شده رئیس دانشگاه یاسوج، در خصوص برخی از اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه، سیاست چماق و هویج را در پیش گرفته است. چماق و هویج اشاره به سیاست ارائه تشویق و تنبیه برای گرفتن رفتار مطلوب از طرف مقابل دارد. در این سیاست، رئیس به‌عنوان یک طرف مذاکره، خواستار چیزهایی از طرف دیگر مذاکره می‌شود و مجازاتی را برای طرف مقابل در صورت عدم انجام درخواست مطرح می‌کند. در یک سازمان، هویج اشاره به ترفیع و وعده دارد و چماق نیز نماد ترس و تهدید است.
چند روزی تا انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده است. در این مدت، بیانیه‌های مختلفی از سوی گروه‌های سیاسی و اجتماعی در حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری منتشر شده است. در همین راستا، گفته می‌شود بیانیه‌ای از طرف اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج تنظیم شده که هنوز منتشر نشده است. گویا تنها برخی از اعضای هیئت علمی با متن این بیانیه موافق هستند. واضح است که نمی‌توان تصور کرد همه اساتید دانشگاه طرفدار یک طرز فکر و یک سیاست باشند. تنوعات فکری از اصول اساسی دانشگاه است و نمی‌توان همه را یکدست و یک‌شکل کرد. حتی تصور آن نیز دور از ذهن است. اما گویا قرار شده نسبت به برخی از اساتیدی که حاضر به امضای این بیانیه نشده‌اند، طور دیگری رفتار شود. 
اگر این ادعا درست باشد، روشن است که ریاست دانشگاه نمی‌تواند همه اساتید را مجبور به امضای این بیانیه به نفع یک کاندیدای خاص کند. ازاین‌رو آن دسته از اساتیدی طعمه سیاست چماق و هویج قرار می‌گیرند که از نظر امنیت شغلی در وضعیت پایداری قرار نداشته باشند. اساتیدی که می‌خواهند تبدیل وضعیت شوند یا پرونده آن‌ها به هر دلیلی مشکل دارد، مهمترین گروه برای اجرای این سیاست هستند.
بر اساس اطلاعاتی که از دانشگاه یاسوج رسیده، به این دسته از اساتید گفته شده مشکل تبدیل وضعیت آن‌ها یا سایر مشکلات شغلی‌شان در دست رفع و بررسی قرار می‌گیرد (همان هویج آویزان)، در مقابل باید آن بیانیه به نفع یک کاندیدای خاص را امضاء کنند (چماق).
گفتنی است در روزهای اخیر نیز پیامکی انتخاباتی برای اساتید دانشگاه ارسال شده است. در زیر این پیامک عنوان «کانون دانشگاهیان ایران اسلامی» قید شده است. 

به همین راحتی سیاست چماق و هویج اجرا می‌شود و آب از آب تکان نمی‌خورد. البته بر اساس برخی دیگر از منابع اطلاعاتی، اجرای این سیاست محدود به اعضای هیئت علمی نیست و کارکنان دانشگاه که دارای شرایط مشابه هستند، در معرض اجرای خطر این سیاست قرار دارند.
همان‌طور که گفته شد این اطلاعات از منابع خبری‌مان به این پایگاه خبری رسیده است و نمی‌توان صحت آن را به‌طور کامل تأیید یا رد کرد. لازم است رئیس دانشگاه یاسوج به‌طور شفاف در مورد آن توضیح دهد. این پایگاه خبری آمادگی انتشار جوابیه دانشگاه یاسوج را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مطلع
Iran, Islamic Republic of
کاملا درست
کارمند دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
کرو بگه تقسیم کار کردنه. قائمی مسئول کارمندله. علیزایه هم مسئول اساتید😂😂😂
Iran, Islamic Republic of
هر دم ار این باغ بری می رسد.
از وقتی بهادر کرمی شده رئیس دانشگاه
یه جای برای دانشگاه نگذاشته.
مملی
Iran, Islamic Republic of
عجب !!!!!!!
سبسیب
Iran, Islamic Republic of
سبسب
واقعیت
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه زندگی نخبگان در ایران زندگی در برزخ است!!!
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
کدام دانشگاه شبيه دانشگاه ياسوج است!!! هیأت علمی چه گناهی کرده در این دانشگاه مشغول شده!!
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1