تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب : ۴۷۷۱۱۱
فاجعه در بیمارستان دولتی یاسوج؛

جزئیات زنده شدن دوقلوهای مرده در بیمارستان امام سجاد یاسوج / دستور فوری رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج به حراست و معاون درمان

۲۵
۷
جزئیات زنده شدن دوقلوهای مرده در بیمارستان امام سجاد یاسوج / دستور فوری رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج به حراست و معاون درمان
کبنا ؛بارها در رسانه‌ها و در نشست‌های خبری واژه قتلگاه را کنار نام بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج آمده و همیشه هم گفته‌ایم انصاف نیست که این واژه را روی نام این بیمارستان گذاشت؛ چرا که بعضی از پرسنل و کارکنان بیمارستان شبانه‌روزی صادقانه کار می‌کنند. بااین‌وجود بعضی اتفاق‌ها در بیمارستان امام سجاد(ع) چنان نگرانی را در دل خانواده‌ها و مراجعه‌کنندگان به‌وجود می‌آورد که درست و غلط موضوع برای هیچ‌کس مشخص نیست. 
مهاجرت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به استان‌های همجوار برای درمان به ویژه مهاجرت مادران برای زایش و تولد فرزندان خود که 9 ماه طاقت‌فرسا را تحمل می‌کنند به امید اینکه فرزندشان به دنیا بیاید و به زندگی‌شان شیرینی و طراوات ببخشد، به‌وفور انجام می‌گیرد.
اخیراً ماجرای، مراجعه خانواده‌ای که بیش از 22 سال انتظار و تحمل درد و رنج ناباروی و تحمل هزینه‌های گزاف مالی به بیمارستان امام سجاد (ع) بسیار عجیب و اتفاق نادری است که توقع ورود و برخورد دستگاه‌های نظارتی و مدعی‌العموم وجود دارد.
اتفاقاتی در بیمارستان امام سجاد (ع) در ماه‌ها و سال‌های اخیر افتاده که می‌توان گفت شبیه این اتفاقات در دنیا و کشور کمتر رخ داده و شرح آنها بسیار تکان دهنده است.
بیمارستان یکی از اصلی‌ترین اجزای نظام سلامت محسوب می‌شود. بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج با وجود پیشرفت‌هایی که در زمینه‌های مختلف از جمله زیرساخت‌ها داشته است؛ اما جوابگوی بسیاری از بیماران نیست و گلایه بیماران از کادر درمان این بیمارستان و سایر مراکز درمانی روز‌به‌روز افزایش پیدا می‌کند. افزایش ۱۰۰ درصدی پرونده‌های قصور پزشکی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل قابل توجه است. این موضوع نشان‌دهنده نارضایتی فزاینده مراجعین به مراکز درمانی و کیفیت نامطلوب خدمات ارائه شده در برخی موارد است. ۷۵ مورد از این پرونده‌ها منجر به محکومیت شده که نشان‌دهنده اثبات قصور پزشکی در این موارد است.
کامروز‌امینی، مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به این موضوع اظهار داشت: «در سال ۱۴۰۲، تعداد پرونده‌های قصور پزشکی منجر به محکومیت در این استان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.»
وی در ادامه به ارائه آمار و ارقام مربوط به این موضوع پرداخت و گفت: «در سال گذشته ۳۶۶ پرونده در کمیسیون‌های پزشکی استان تشکیل شده که ۱۴۵ مورد از آن‌ها مربوط به قصور پزشکی بوده است. از این تعداد، ۷۵ پرونده منجر به محکومیت شده که این رقم نیز نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.»
امینی ۱۷ درصد از این پرونده‌ها را مربوط به زنان و زایمان  عنوان کرد. این آمار می‌تواند بیانگر کمبود امکانات و تجهیزات در برخی از مراکز زایمان، خطا‌های پزشکی در حین زایمان و یا کمبود ماما و متخصص زنان و زایمان در استان باشد.
متأسفانه شیوه مدیریت بر مراکز درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد پوسیده، سیاسی و خاله‌خرزویی است و به همین دلیل شاهد اتفاقات ناگوار در بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی هستیم. 
روز شنبه (26 خردادماه 1403) مادری بیش از 22 سال انتظار و تحمل سختی‌های فراوان مالی و روانی ناشی از ناباروری، توانست دو قلو باردار شود. وی بعد از مشکلی که برایش پیش می‌آید به بیمارستان امام سجاد (ع) مراجعه می‌کند.
در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها اینگونه این ماجرا را روایت کرده‌اند که این خانم هفت ماه در استراحت مطلق بوده و راه رفتن و تحرک برایش خطرناک بود به دلیل نبود ویلچر و آسانسور در بیمارستان، از پله‌ها بالا برود. پزشک زایشگاه که زحمت آمدن به بیمارستان را هم به خود نداده بود با تلفن و از راه دور، ختم بارداری این خانم را اعلام کرده و به پرستاران می‌گوید آمپول سقط جنین تزریق شود. [توجیه نیز پاره شدن کیسه آب در رحم خانم بود.]
 پس از زایمان طبیعی و به دنیا آمدن دو فرزند دوقلو که به فاصله یک ساعت از هم متولد شدند به خانواده آنها اعلام می‌شود که نوزادان مرده به دنیا آمدند. در ادامه نوزادان این خانواده رنج‌ دیده را وضعیت مبهم، نگران‌کننده و جلوی چشمان بهت‌زده پدر و مادر این نوزادان در کاور مخصوص باندپیچی و آنها را برای انتقال به سردخانه آماده می‌کنند.
علی‌رغم ممنوعیت حضور افراد متفرقه در بخش زایشگاه، عوامل بخش زایشگاه با اصرار خانواده مذکور برای دیدن دوقلو‌ها مواجه می‌شوند که گویا برخورد مناسبی با این خانواده ندارند و بعد از مدتی درحالی که اعضای خانواده و کادر درمان زایشگاه در حین بحث و گفت‌وگو بودند و پدر و مادر این نوزادان در غم و اندوه شدیدی بسر می‌بردند، صدای گریه یکی از نوزادان امید را در دل‌ها زنده می‌کنند و کادر درمان و خانواده نوزادان متوجه می‌شوند که آنها زنده هستند و اصلاً فوت نکرده‌اند و تشخیص پزشک و کادر درمان اشتباه بوده است.
 نوزادان به بخش NICU برای درمان انتقال داده شدند و الان وضعیت جسمی و حال عمومی این نوزادان مشخص نیست و سؤال اساسی این است که با این وضعیت آیا عمر نوزادان به دنیا هست یا خیر؟
یونس حاتمی رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) است. خبرنگار کبنا نیوز بارها با او برای پیگیری این موضوع تماس گرفته و پاسخ نداد. 
محمود شهامت معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است که او در گفت‌وگوی کوتاه با خبرنگار کبنا نیوز گفت: در جلسه معاونین درمان سراسر کشور حضور داشتیم و تازه از موضوع این دوقلوها با خبر شدم و 2 ساعت دیگر اطلاعات کافی را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهم.
وی افزود: جلسه‌ای در بیمارستان امام سجاد (ع) برای این موضوع تشکیل شده است.
سعید جاوادن‌سیرت رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد است. او پس از ماجرای دوقلوهای بیمارستان امام سجاد (ع) دستور ویژه و فوری به حراست، معاونت درمان و دیگر عوامل دانشگاه و بیمارستان امام سجاد (ع) برای بررسی دقیق و موشکافانه این حادثه را صادر کرد.
جاودان‌سیرت اعلام کرد: این موضوع به‌صورت جدی در حال پیگیری است و به خانواده نوزادان اطمینان می‌دهیم تمام توان خود را برای بررسی و پیگیری جدی تا حصول نتیجه نهایی به کار خواهیم گرفت.
 وی تصریح کرد: در صورت کمترین قصور از سوی کادر درمان بیمارستان برخوردهای قانونی و لازم را به طور حتم انجام خواهیم داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
پرادعاتر و مغرورتر از متخصصهای زنان تو کل کادر درمان ندیدم
Netherlands
یه نکته ای که تو این مدت فهمیدم اینه که اکثر تجهیزات الکترونیکی بیمارستان امام سجاد دکوری هستند و اصلا کار نمیکنند و فقط برای رفع تکلیف گذاشتن در حالیکه اصلا کار نمیکنن
Iran, Islamic Republic of
مشاوره تلفنی دیگه چه صیغه ایه؟چرا پزشک تو محل کار حاضر نمیشه و کسی بازخواستش نمیکنه؟
Iran, Islamic Republic of
یعنی اینقدر بیمارستان بی صحابه که پزشک تلفنی مرگ ۲ انسان رو اعلام کرده و گفته آمپول سقط بزنید؟یا خدا مگه میشه؟مگه داریم؟
علوم پزشکی
Iran, Islamic Republic of
محمود شهامت فردی ضعیف است متاسفانه
سید
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف داره همیشه امام سجاد حاشیه هاش تمومی نداره البته از روی ناکارامدی مدیریتش میباشد مردم باید تا کی تاوان همچین کارهایی رو بدن
Iran, Islamic Republic of
مسئولان علوم پزشکی وقتی خیلی از پزشکان زیر میزی طلب میکنند و پولی شدن بهتر از این نمیتونند کار کنند.
Iran, Islamic Republic of
وقتی منشی چشم پزشک درخواست ۵ میلیون برا عمل دارد و بعد نوبت عمل میدهد
یا دکترای زنان زیر می‌خواهند همه چیز رشوه ایی شده
Iran, Islamic Republic of
دقیقا
مسلم
Russian Federation
چقدر اهمال و سهل انگاری ،مگه جان این مردم محروم از اینقدر بی ارزش شده ،فردا هم رای میخواید
Iran, Islamic Republic of
شبکه های خارجی هم این فاجعه رو پوشش دادند و سواستفاده کردند از بی توجهی مسولان بی کفایت
برنو
Iran, Islamic Republic of
عزل جاودان سیرت تننخا راه خله
Iran, Islamic Republic of
مدیریت سفارشی ، رانتی، نیروهای سفارشی، حاصلش همینه دیگه / هیچی نمیشه چهارتا بیانیه میدن و تمام.
Iran, Islamic Republic of
وامصیبتا
متاسفم
Iran, Islamic Republic of
جلسه جلسه،این جلسات هیچ خروجی مطلوبی نداشته و نخواهد داشت،لطفا توجه کنید ...
Iran, Islamic Republic of
معلوم نیست چند خانواده را نامید کردن
ف.ع
Iran, Islamic Republic of
وقتی نیرو سهمیه ای بگیرد همینجور هم میشه.کادر درمان نباید سهمیه باشه حتی خانواده شهدا
وفن
United States
چی جواب میدی در دنیا واخرت فقط به فکر بقا هستی بادرج این پیام وزیر محترم کسی در بویراحمد رای نمیده
Iran, Islamic Republic of
برای تغییر حتما باید رای بدی
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
بله این جا یاسوج است
خداوند دو قلوی به ما داده و متاسفانه مجبور هستم چون ماه‌های پایانی است ،فردا بروم شیراز ،به خدا پول ندارم و نمی دانم تکلیفم چیه
شهروند
Iran, Islamic Republic of
وقتی هیچ انگیزه ایی برای کار در بیمارستان نباشه
وبدونی که با کشیکاهای سخت و طاقت فرسا با ی کارمند عادی و راحت طلب هیچ فرقی نداری.
و پارتی بازی و باند بازی های وسیع رو در علوم پزشکی ببینی هیچ انگیزه ایی برای کادر درمان باقی نمیمونه.
تمام انتصابات در بدنه دانشگاه علوم پزشکی پارتی بازی هسش
Iran, Islamic Republic of
اون پزشک زنان که تلفنی مریض رو میبینه نباید مدرکشو باطل کرد ؟؟؟؟؟
توانی
Iran, Islamic Republic of
تا صبح بزن دم دله،،،هر وقت خنک شدی متوجه میشی که گاله زدنه کرکو منش نی..
Iran, Islamic Republic of
اینجا معلوم میشه که بیمار و همراه بیماران حق دارن ..
باید ادب بشن
Iran, Islamic Republic of
بعد اگر مراجعین بیمارستان عصبانی شوند داد وفریاد که ای مردم به پرسنل بیمارستان توهین کردند
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1