تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۴۷۲۵۴۴
کبنا گزارش می‌دهد

جوابیه راهداری کهگیلویه و بویراحمد به گزارش وضعیت بحرانی اتوبوس‌های مسیر یاسوج -تهران / توضیح کبنانیوز؛ بهترین قاضی در خصوص عملکردها مردم هستند!

۱۵
۳
جوابیه راهداری کهگیلویه و بویراحمد به گزارش وضعیت بحرانی اتوبوس‌های مسیر یاسوج -تهران / توضیح کبنانیوز؛ بهترین قاضی در خصوص عملکردها مردم هستند!
کبنا ؛بعد از انتشار گزارشی باعنوان «وضعیت بحرانی اتوبوس‌های مسیر یاسوج - تهران؛ چه کسی به فکر مردم است؟ /معاون عمرانی استاندار و مدیرکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد به مردم پاسخ بگویند! (شماره اول)» اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد با ارسال جوابیه‌ای توضیحاتی درباره این گزارش ارائه داد که کبنا نیوز در ادامه پاسخی به این مطلب داده است که در ادامه آن را می‌خوانید.
 مدیریت محترم خبرگزاری کبنا نیوز
سلام علیکم
احتراماً به منظور شفاف‌سازی و تنویر اذهان عمومی مواردی در خصوص خبر با کد مطلب 472188 مورخ 16 /11/ 1402 مواردی به شرح ذیل جهت استحضار و نشر به‌عنوان جوابیه به حضور ارسال می‌گردد.
1.در حال حاضر اتوبوس‌های مسیر یاسوج تهران همگی از نوع  VIP و جزء جوان‌ترین ناوگان استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور محسوب می‌گردد که این موضوع نقش برجسته مسئولان عالی استان و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای در خصوص پیگیری و به نتیجه رسیدن نوسازی این ناوگان را به همراه داشته است.
2.به صورت معمول روزانه 4 دستگاه اتوبوس در مسیر یاسوج تهران با ظرفیت 100 نفر صندلی در حال فعالیت می‌باشند که در روزهای خاص به تناسب میزان تقاضا یک تا دو دستگاه اتوبوس 44 نفره به صورت فوق‌العاده به کار گرفته می‌شود. لازم به ذکر است با توجه به بعد مسافت استقبال کمتری از سفر با اتوبوس‌های 44 نفره می‌شود.
3. اتوبوس‌های جاده‌ای به صورت مداوم از طریق سامانه‌های پایش و همچنین بازرسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و همچنین نیروهای پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد در حال رصد و نظارت می‌باشند.
4. از مسافران شریف استان درخواست می‌گردد به منظور افزایش نظارت‌های مردمی مشکلات و شکایات خود را از طریق تلفن گویای 141 اعلام فرمایند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پیگیری و نتیجه پیگیری نیز از طریق همان تلفن منعکس می‌گردد.
5. از آنجائیکه مسئولیت یک سفر از ابتدا تا انتها با شرکت صادر کننده بلیط می‌باشد در صورت مشاهده هر گونه تخلف و گزارش از طریق تلفن گویای 141 در کوتاه‌ترین زمان ممکن در کمیسیون ماده 12 (رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل) و در کمیسیون ماده 11 (رسیدگی به تخلفات رانندگان جاده) برخورد خواهد شد.
6. با توجه به قیمت بالای اتوبوس جاده‌ای، پایین بودن سطح درآمدها در بخش حمل و نقل جاده‌ای و پایین بودن نرخ حمل و نقل مسافر، سرمایه گذاران در این خصوص با یک چالش بی‌رغبتی مواجه شده‌اند.
7. به منظور رفاه حال مراجعه کنندگان جهت تهیه بلیط، و جلوگیری از مراجعه مردم به پایانه‌های مسافربری بلیت سفرها در سایت‌ها به صورت اینترنتی ارائه می‌گردد.
8. با توجه به اینکه اتوبوس‌های مسیر دهدشت به تهران و گچساران به تهران از مسیر یاسوج عبور می‌نماید هماهنگی‌های لازم جهت تکمیل ظرفیت در شهر یاسوج انجام می‌گردد.
9. بررسی شمای کلی حمل و نقل بین شهری در حمل و نقل جاده ای و هوایی نشان می‌دهد کمبود و قیمت بالای بلیط هواپیما منجربه استفاده‌ی بیشتر ازحمل ونقل جاده‌ای وافزایش تقاضای سفرهای اتوبوسی شده است؛ ازسوی دیگر صدمات قابل توجه بیماری کرونا به بخش حمل و نقل جاده‌ای و خروج سرمایه‌گذاران از این بخش در کنار نرخ پایین کرایه و هزینه‌های گزاف تهیه ناوگان و تعمیر و نگهداری آن به دلیل شرایط تحریمی کشور باعث کمبود صندلی‌های ارائه شده به مسافران در این بخش و در سطح کشور گردیده است.
روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد
..............................................................................................................................................
توضیح پایگاه خبری تحلیلی کبنا نیوز؛
همان‌گونه که در گزارش قبل ذکر شده بود، پایگاه خبری تحلیلی کبنا نیوز به‌عنوان صدای مردم و دانشجویان در پیگیری مطالبات آنها از مدیران و دستگاه‌های اجرائی در خصوص سماجت و اصرار مکرر آنان، مدت‌هاست که تحت‌فشار گزارش و انعکاس اخبار سهل‌انگاری دستگاه‌های نظارتی بر اتوبوس‌های مسیر تهران یاسوج و بالعکس و پایانه‌های حمل‌ونقل برون‌شهری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد و لذا درصدد برآمده که در سلسله گزارشاتی به این موضوع بپردازد.
در خصوص جوابیه راهداری استان به اولین قسمت از این گزارش‌ها مواردی چند قابل‌ذکر است؛
بند 1: به گونه‌ای نوشته‌اند که اتوبوس‌های مسیر از نوع VIP و جوان هستند که گویا مردم نمی‌دانند که قریب به ده سال است که دیگر همه اتوبوس‌های تولیدی از همین نوع هستند و اینکه برخی از اتوبوس‌های این مسیر به گونه ای بوده اند که همان اتوبوس‌های قدیمی را با تغیراتی (مثلاً تغییر تعداد صندلی‌ها) اصطلاحاً vip کردند. به طور کلی این مورد افتخار و موفقیت محسوب نمی‌شود.
بند 2: در بند 2 گفته اند که به طور معمول روزانه 4 دستگاه اتوبوس در مسیر یاسوج- تهران با ظرفیت 100 نفر در حال فعالیت است؛ کیست که نداد که از حدود 20 سال پیش هم تعداد این اتوبوس‌ها که روزانه به سمت تهران می‌رفتند و بعکس، همین 4 دستگاه بوده، یعنی مردم نباید بعد ده تا بیست سال، ببینند که تعداد اتوبوس‌ها اضافه شده اند؟ یعنی اضافه جمعیت شهر یاسوج و نیاز به ترددهای مسافرتی در این 20 سال قابل تغییر و روئت نیست!؟
بند 3: درخصوص بند 3، سامانه پایش چه نظارتی انجام می‌دهد که حقوق اولیه مسافران در این سال‌ها به نسبت قبل روزبروز کمتر رعایت می‌شود و مردم و دانشجویان می‌گویند دریغ از پارسال! (در شماره‌ای مستقل تحلیل خواهد شد)
بند 4: از مردم خواسته شده از طریق سامانه گویای 141، شکایات خود را منعکس کنند. بهتر نیست این شماره و اطلاعات آن به صورت تابلوهای کوچک در اتوبوس‌ها نصب شود و در خودِ ترمینال مسافربری یاسوج در چند تابلوی بزرگ در روئت مردم قرار بگیرد تا تکلیف خود بدانند.
بند 5: درخصوص این بند، نیز بر سبیل بند قبل عمل شود.
بند 6: درخصوص این بند و پایین بودن نرخ حمل و نقل، باید گفت این سخن به نوعی چراغ سبز سازمان راهداری به برخی اتوبوس‌های متخلف است که کرایه بیشتر می‌گیرند و اتوبوس‌های خود را محل حمل کالا قرار دهند که این موضوع در یک شماره گزارش مفصل مورد بررسی قرار خواهد گرفت!
بند 7: در بند 7 گفته اند که فروش بلیط‌ها به صورت اینترنتی است؛ گویا مردم استان به تازگی با فروش اینترنتی بلیط آشنا شده اند. بیش از ده سال است که فروش بلیط‌ها و بسیاری از امور دیگر به صورت آنلاین و اینترنتی شده است و این هنر نیست که بلیط‌های این مسیر اینترنتی به فروش می‌رسد!
بند 8: در خصوص بند 8 که ادعا شده اتوبوس‌های گچساران و دهدشت در یاسوج تکمیل ظرفیت می‌کنند، داستان پرغصه این قصه، مفصل است که در یک شماره مستقل با شواهدی از برخی نقاط کشور مورد تحلیل و ارزیابی قرار خواهد گرفت تا مردم داوری کنند؛ به عنوان مثال آیا اتوبوس تهران به دهدشت از یاسوج می‌گذرند؟ مسافر یاسوجی این مسیر را کجا پیاده می‌کنند؟ (پلیس راه اصفهان نه!)
بند 9: در بند 9 ذکر شده که با گران شدن بلیط هواپیما، مسافران این مسیر بیشتر شده است؛ باید گفت جانا سخن از زبان مردم می‌گویید. پس چاره کنید و تعداد اتوبوس‌های مسیر را بیشتر کنید و از انحصار برخی تعاونی داران بکاهید!
نتیجه: به نظر می‌رسد که برخی از دستگاه‌های مربوطه از بسیاری از امور و ماوقع اطلاع کامل ندارند و نیازمند انعکاس گزارش‌ها مردمی هستند (البته خود باید مسائل کاری خود را بدانند و نیازمند گزارش‌ها مردمی نباشند) و همچنان که در قسمت انتهایی گزارش شماره 1، ذکر شد مردم منتظر عملکرد عینی و محسوس در گودکار و نه پاسخ‌های رسانه ای و کاغذی هستند. انشالله به ترتیب مواردی که از سوی دانشجویان و مردم گزارش شده است مورد بررسی و انتشار قرار خواهد گرفت، به امید آنکه به اصلاح امور جاری مردم منجر شود و به شهر و استانی بهتری با رعایت حقوق مسافر و مدیران دلسوزتری مبدل شویم.
تحریریه پایگاه خبری تحلیلی کبنا نیوز
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

راننده
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا الان اتوبوس‌ها و سرویس دهی ها کامل هستند.
در بعضی از مواقع مثل اول مهر و دم عید مثل سایر کشور شلوغ است که امری طبیعی می باشد
United States
هیچگونه‌مدیریتی نیست
طرف فقط می‌رود نامه ها را بروی سیستم اتوماسیون ارجاع می‌دهد به کارشناسان اداره
اسمش هم مدیر اداره یاسازمان یا دانشگاه است
یک آدم کلو
Iran, Islamic Republic of
آفرین کبنا خوب بهشون جواب دادی همچین نوشتن اتوبوس vip داریم که آدم یاد ایرلاین های امارات و قطر میفته، الان مسیر دارغوز آباد به غوز آباد هم اتوبوس vipهس، بعدش کدوم امکانات صندلی رو کم کردین فقط، صندلی که همونه کیفیت افتضاح
Iran, Islamic Republic of
افتضاح ترین اتوبوس ها رو داریم لطفا یه سر به اتوبوسهای شیراز بزنید تا متوجه بشین ما چی میکشیم از دست این اتوبوس های قراضه
Iran, Islamic Republic of
رفتار راننده ها خوب نیست بخصوص تعاونی 10 ترمینال جنوب تهران
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
سالهاست یک قسمت کمترازصدمترجاده کریک بیاره هنوزآسفالت نشده...یکی ازنمادهای فشل بازی راهداری استان ونمایندگانی که هیچ اقدامی نکرده اند...این جاده یاسوج به سیسخت الان دست هرکی بودتمام شده بودودارندلاک پشتی کارمیکنندوهی بودجه پشت بودجه....پل معلق پل کلو چراچندماهه کلنگ زنی شده وهیچ اقدامی نشده؟حدفاصل بین ده برافتاب تاتونلها چراعملیات تعریض ماهها است تعطیل شده؟این قسمت نرسیده به دوراهی کریک سیسخت تادشت بازارچراعملیات تعریض جاده حتی یک سانتی مترهم کارنشده...همش عقب ماندگی وبجای اینکه یک ماه زودترتمام بشه چندسال پس رفت داشته...شاهکارتون راتوی همین مسیرببینید..
یاسووج
Iran, Islamic Republic of
عجب ادره ای
عجب نظارتی
مردم را دهاتی فرض نکنید لطفا
قرن 21 هست
همکار اداری
Iran, Islamic Republic of
به جای فعال کردن تیم کامنت نویسی در حمایت از اتوبوس ها و راهداری، ایرادات را رفع کنید. مردم خسته شده اند
مهمان
Romania
با سلام با تشکر از سایت کبنا نیوز اگر سعی کنید گزارشات را واقعی بنویسید مشکلات موجود حوزه حمل ونقل جاده ای را هم بررسی کنید خیلی خوب است چون تحلیل شما یک طرفه است ونخواستید واقعیت هارا ببینید
سعید
Iran, Islamic Republic of
چند مورد من خودم تجربه کردم:
۱_عدم حرکت در زمان مشخص
۲_مثل تاکسی درون شهری تا خود تهران مسافر میزنن
۳_عبور از جاده بروجن(افتضاح) بجای جاده اصلی بخاطر حمل وسایل و تخلیه ان
۴_برخورد بدور از نزاکت عوامل با مسافران
۵_گاها مسافر روی پله های اتوبوسم میزنن
۶_خرابی صندلیها . شارژر کنار صندی و عدم پذیرایی حتی اب خنک
صداقت
Iran, Islamic Republic of
سلام
پایگاه محترم کبنا نیوز
شما که به بند بند جوابیه پاسخ داده اید به نظر می رسد که نفس تون از جایی گرمی بلند شده است...
همه پاسخ ها جهت دار و نرود میخ آهنین در سنگ است.... حالا کبنا نیوز در طول عمر رسانی ای خودتون هم میشه گفت که چرا شما فحه تحریریه را عوض نمی کنید همه اش همونه که هست
شهروند
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرود
در مورد پایانه های مسافربری استان بخصوص شهرستان گچساران واقعا"جای تاسف دارد که هیچ گونه نظارتی نیست چونکه با علم وتکنولوژی امروزه پایانه مسافربری گچساران هنوز به روش سنتی بیست وسی سال پیش بلیط می فروشند ( به روش دستی ) مثل اینکه با اینترنت بیگانه است وخبری از سایت به گوش شان نخورده است ودر دنیای دیگری به سر می برنددر صورتی که تمامی شهرستان های کشور از طریق سایت بلیط تهیه می نمایند ، از همه بدتر و به خاطر فرار از مالیات دستگاه کارت خوان جهت پرداخت ندارند ومسافر به خاطر پول نقد در به در وآواره می گردد .
لطفا" ادارات مربوطه از خواب بیدار شوند و نظارت داشته باشند
Iran, Islamic Republic of
شهر گل و بلبل
شهر رفاه و ارامش اصلا هم هیچ مشکلی نداره
یاسوج با مرفه ترین شهر های جهان در رقابته
انگار نونیم من خود تهران اتوبوس دست دوم اضافی کشورل دنه استفاده ایکنه
اتوبوس vip همه چی آرومه ما چقد خوشحالیم
اتوبوس
Iran, Islamic Republic of
من وندین بار مراجعه کردم برای گرفتن مجوز خط تهران به یاسوج ولی همیشه با برخورد بد تعاونی ها برخوردم و هیچ امتیازی واگذار نمیکنن بهمین خاطر از خرید اتوبوس منصرف شدم.. دلیل اینکه خط واگذار نمیکنن اینه که خودشون مالک و مسءول تعاونی هستن و نمیخوان کسی دیگه وارد ناوگان بشه متاسفانه
Iran, Islamic Republic of
چرا اهواز ...یاسوج سرویس نمی زارن...که هم مردم راحت باشن و هم چندتا شغل ایجاد شود.
بورس داغ دلالی

بورس داغ دلالی

«کارگری‌کردن صرفه اقتصادی ندارد!»؛ این جمله بارها از زبان متقاضیان بازار کار و کارفرمایان ...
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
1