تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب : ۴۷۲۳۵۶
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

اجرای 28 طرح آماری به صورت همزمان در استان کهگیلویه و بویراحمد

۲
اجرای 28 طرح آماری به صورت همزمان در استان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای ۲۸ طرح آماری به صورت همزمان در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا است.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، جهانگیر شاهینی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ۲۸ طرح آماری در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۲در حال اجرا است که از این تعداد ۱۱ طرح به صورت ماهانه، ۵ طرح فصلی، ۲ طرح شش ماهه و ۹ طرح به صورت پروژه‌ای (سالیانه) است.
وی با بیان اهمیت بسیار بالای هریک از این طرح‌ها، بیان داشت که این طرح‌ها در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند و به‌صورت نمونه‌گیری در سطح استان به انجام رسیده‌اند و یا در حال اجرا هستند.
رئیس سازمان مدیریت استان همچنین توجه به عوامل تأثیر‌گذار در اجرای طرح‌های آماری منجمله؛ «تناسب تشکیلات نیروی انسانی با فعالیت‌های محوله»، «تناسب اعتبارات پیش‌بینی شده برای اجرای طرح‌های آماری با فعالیت‌های محوله»، «همکاری جامعه‌های آماری با ماموران آمارگیر» و «بهره‌مندی کافی دستگاه‌های اداری استان از آمار ثبتی مبنا» را از موضاعات پیش روی اجرای این طرح‌ها دانست.
شاهینی تأکید کرد: با اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع درخصوص اهمیت فوق‌العاده طرح‌های آماری و نتایج حاصله، انتظار همکاری از نهاد‌های مرتبط و مردم عزیز بیشتر است و این امر در نهایت، علاوه بر افزایش دقت و صحت اطلاعات گردآوری شده، منجر به افزایش سرعت انجام امور توأم با کاهش هزینه‌های جانبی می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد سایر فعالیت‌ها و وظایف حوزه آمار سازمان نیز مواردی را بیان داشت و تهیه اطلاعات مربوط به حساب‌های منطقه‌ای را جزء مهم‌ترین وظایف برشمرد.
وی بیان کرد با هماهنگی و همکاری سازمان و دستگاه‌های اجرایی و با گردآوری اطلاعات مریوطه در ۱۶ بخش و تدوین آن‌ها در قالب‌های مشخص شده از سوی مرکز آمار ایران، اطلاعات خام اولیه در راستای محاسبه‌ی ارزش افزوده استان گرد‌آوری می‌شوند.
شاهینی، حرکت استان به سمت استقرار و بهره‌مندی از نظام آماری ثبتی مبنا را جزء برنامه‌ها و اهداف بلند مدت و قطعی سازمان مدیریت برشمرد و ابراز‌امیدواری کرد که با تحقق این هدف، تمامی اطلاعات و شاخص‌های مهم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان، به‌صورت برخط و آنی در اختیار همگان، بالأخص مسئولان در حوزه تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی و اجرایی قرار گیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد که در این دولت، نحوه نگرش در زمینه اطلاعات مربوط به تولید ناخالص، از سطح استانی به سطح شهرستانی تغییر پیدا کرده و با توجه به اهمیت بحث ارزش افزوده در برنامه توسعه هفتم، بررسی این مبحث در سطح بخش‌های هر شهرستان را نیز یاد‌آور شد. وی همچنین بیان داشت که با تغییر نگرش در این زمینه، مرکز آمار ایران و سازمان‌های استانی اقدام به گردآوری اطلاعات مربوطه در قالب ۹۰۰ شاخص در سطح شهرستان‌ها نمودند که سازمان مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به اینکه، جزء ۳ استانی بوده که قبل از این تغییر نگرش، بحث ارزش افزوده را در سطح شهرستان‌ها مورد بررسی قرار داده، با شروع این فرایند در سطح کشور، جزء استان‌های پیشرو در این عرصه بوده است.
وی همچنین تهیه سالنامه آماری به‌عنوان مهم‌ترین سند آماری در استان را به‌عنوان وظیفه خطیر این سازمان برشمرده و بیان داشت که این کتاب در بردارنده جمیع اطلاعات آماری در سطح استان است و با ارائه‌ی این اطلاعات در قالب جداول، نمودار‌ها و تصاویر متعدد، بهره‌برداری از اطلاعات مهم موجود را بسیار تسهیل نموده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

بورس داغ دلالی

بورس داغ دلالی

«کارگری‌کردن صرفه اقتصادی ندارد!»؛ این جمله بارها از زبان متقاضیان بازار کار و کارفرمایان ...
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
1