تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب : ۴۷۰۷۹۱
مسئولان دانشگاه ماموران شهرداری را از انجام وظیفه قانونی و ذاتی منع کرده‌اند

درگیری کارکنان شهرداری با دانشگاه یاسوج + توضیح مسئولان

۳
۱
درگیری کارکنان شهرداری با دانشگاه یاسوج + توضیح مسئولان
کبنا ؛ظهر امروز در پی مراجعه نیرو‌های شهرداری ناحیه یک یاسوج برای اعمال قانون، درگیری میان چند تن از کارکنان دانشگاه یاسوج و نیرو‌های شهرداری به وجود آمد و چند نفر نیز زخمی شدند.
به گزارش کبنا، شهردار ناحیه یک یاسوج در این رابطه به ایرنا گفت: دانشگاه یاسوج به عنوان بالاترین دستگاه علمی و فرهنگی در ترویج فرهنگ شهروندی باید پیشقدم باشد این در حالی است که در کنار ساختمان‌های فاقد پروانه در یک اقدام غیرقانونی و خارج از ضوابط شهرسازی در زمینی کاربری مغایر (که کاربری آن فضای سبز دانشگاه است و جزء سرانه‌های دانشگاه بوده و متعلق به دانشجویان آن دانشگاه است اقدام به ساخت و ساز کرده است.
احمد داورخواه افزود: علاوه بر کاربری مغایر نوع خاک این محدوده نیز به نظر می‌رسد شرایط ساخت را ندارد و در همین راستا شهردار و رئیس شورای شهر نیز پیگیری‌های متعددی در خصوص تعیین تکلیف این امر داشته‌اند.
وی تأکید کرد: شهرداری ناحیه یک یاسوج پس از پیگیری‌های مکرر و اخطاریه‌های شفاهی و کتبی در خصوص متوقف نمودن عملیات ساختمانی و تعیین تکلیف نه تنها مسئولان دانشگاه یاسوج هیچگونه توجهی ننموده و بلکه پرسنل گشت این شهرداری را که برای اعمال قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌های کشور در محل حضور یافته‌اند را مورد ضرب و شتم و بی‌احترامی قرار داده‌اند.
شهردار ناحیه یک یاسوج عنوان کرد: مسئولان دانشگاه ماموران شهرداری را از انجام وظیفه قانونی و ذاتی منع کرده‌اند و شایان ذکر است که شهرداری یاسوج طی سنوات گذشته علی رغم بدهی‌های دانشگاه یاسوج هیچ یک از پروزه‌های ساختمانی را تعطیل ننموده است.
داورخواه ابراز کرد: تاکنون تمامی روابط دانشگاه در نهایت تعامل و دوستی بوده است اما در درگیری امروز تعدادی از همکاران ما زخمی شده‌اند.
مدیر روابط عمومی شهرداری یاسوج نیز گفت: ساخت و ساز‌های غیر مجاز در بویراحمد به معضلی اساسی تبدیل شده است و مردم یاسوج حتی به صورت شبانه اقدام به این ساخت و ساز‌ها دارند.
هاشم یوسفی افزود: می‌طلبد فرهنگ‌سازی‌های لازم در این رابطه صورت گیرد.
جایگاه دانشگاه یاسوج در رنکینگ‌ها (رتبه‌بندی‌ها) بسیار خوب است به گونه‌ای که در بین دانشگاه‌های جامع سراسر کشور هفتمین دانشگاه در حوزه آموزش است. در تایمز نیز ۶۰ دانشگاه حضور دارند که این دانشگاه رتبه هفدهم را داراست.
مدیر حوزه ریاست دانشگاه یاسوج نیز با اشاره به ماجرای درگیری بین کارکنان دانشگاه و شهرداری بر سر ساختمان نیمه کاره و بدون مجوز این مرکز علمی به ایرنا گفت: موضوع اصلی درگیری کارکنان دانشگاه یاسوج با ماموران شهرداری مربوط به یک ساختمان نیمه کاره تحت عنوان مجتمع علمی، رفاهی و فرهنگی در ورودی این دانشگاه است.
علی زرنگاریان اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با شهرداری امضا کردیم ازحدود دو ماه پیش تقاضای مطرح شدن این موضوع در کمیسیون ماده ۱۰۰ و پنج را به شهرداری دادیم و همچنان منتظر رای و نتیجه نهایی این کمیسیون هستیم.
وی بیان کرد: این ساختمان پروانه ساخت ندارد و در حال پیگری برای صدور پروانه هستیم.
زرنگاریان تصریح کرد: البته به پیشنهاد خود مجموعه شهرداری قرار بود که در قالب تفاهم نامه‌ای دوجانبه موضوع غیرقانونی بودن ساخت این مجتمع در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و پنج مطرح شود.
وی یادآور شد: عملیات اجرایی ساختمان مجتمع رفاهی و فرهنگی از تیرماه سال جاری و در زمینی به متراژ ۶۰۰ متر مربع آغاز شد.
زرنگاریان طراحی این پروژه در چهار طبقه پیش‌بینی شده و تاکنون طبقه اول آن در حال تکمیل شدن است.
مدیر حوزه ریاست دانشگاه یاسوج افزود: ما قایل به اجرای قانون و اجرای تفاهم نامه با شهرداری هستیم.
زرنگاریان یادآور شد: منتظر نتیجه نهایی از سوی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و پنج و اعلام نظر شهرداری یاسوج هستیم.
کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری مرجعی برای رسیدگی به تخلفات ساختمانی از لحاظ ضوابط شهرسازی و ایمنی است. اگر شهروندانی که در ساخت و ساز دست دارند در زمینه ساختمان‌سازی مرتکب تخلفی شوند، این تخلف در کمیسیون ماده ۱۰۰ مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
بر اساس ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران کمیسیون ماده ۵ هم موظف به بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی و شهری و تغییرات آن‌ها می‌باشد.
برآورد می‌شود سال تحصیلی جدید ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۳۲ کد رشته کارشناسی، ۵۲ کد رشته کارشناسی ارشد و ۲۲ کد رشته دکترا تحصیل می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of

سخت گیری های بی مورد و خارج از حوصله آدمی ، شهروندان را به سوی ساخت و ساز بدون پروانه سوق می دهد
تا پروانه بگیری باید هفت خوان رستم را طی کنی
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
اینجا قانون جنگل است نه ضابطه اداری
Iran, Islamic Republic of
همیشه تا شهرداری و بنیاد مسکن. فقط مردم عاجز ایکنن و هر طریقی بو باید یه گیری. مردم بین که هم پیل بکشن بالا
مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان از محکومیت بیش از ۹۶ میلیارد ریالی قاچاقچیان یک نگله موتور ...
1