تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب : ۴۶۸۶۹۷
رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد؛

انتقاد شدید از بی توجهی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به ورزش / هیأت «والیبال» و «کمان» چند سال بدون رئیس / یک هتل ورزش داشتیم که اسکلت آن در حال خراب شدن است / استعدادهای ما نابود می شوند /مسئولان به ورزش به عنوان یک کار فرهنگی نگاه کنند / شبنم بهشت اولین بار بود که استادیوم شهر یاسوج را می دید / امیدواریم گوش شنوایی وجود داشته باشد

۳
۲
انتقاد شدید از بی توجهی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به ورزش / هیأت «والیبال» و «کمان» چند سال بدون رئیس / یک هتل ورزش داشتیم که اسکلت آن در حال خراب شدن است / استعدادهای ما نابود می شوند /مسئولان به ورزش به عنوان یک کار فرهنگی نگاه کنند / شبنم بهشت اولین بار بود که استادیوم شهر یاسوج را می دید / امیدواریم گوش شنوایی وجود داشته باشد
کبنا ؛
رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مشکلات ورزش استان، بی توجهی مسئولان، نبود بودجه، برگزار نشدن مجمع انتخاباتی هیأت های ورزشی توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش کبنا نیوز، رحمان همت پور اظهار کرد: بزرگترین رویداد تاریخ ورزش ایران جام پرچم بود که در کل کشور نزدیک به 300 هزار تیم از روستاهای کشور در این مسابقات شرکت کردند، در استان کهگیلویه و بویراحمد این جام با حضور 870 تیم افتتاح شد.
همت پور بیان کرد: روستاییان ما مظلوم و محروم هستند و ما از یک هفته قبل دعوت کرده بودیم، مسئولان چه کاری داشتند که از حوزه استانداری یک نفر دعوت ما را نپذیرفت.
وی گفت: مسئولان ما وقتی ورزشی نیستند و به ورزش اهمیت نمی دهند، قهرمانان انگیزه خود را از دست می دهند، در مسابقات پارا المپیک آسیایی که روزهای گذشته برگزار شد، دو مدال طلا داشتیم، این نشان دهنده استعدادهای استان است.
همت پور تصریح کرد: در جام پرچم دختران روستایی تیم روستای گره ای شهرستان چرام در مسابقات جزو سه تیم برتر ایران شد، برای هزینه های رفت و برگشت به وزارت ورزش مراجعه کردیم، ما را به اداره کل ورزش و جوانان ارجاع دادند، مدیرکل می گویند پول نداریم، شما فعلا تیم را اعزام کنید. بدهکاری پشت بدهکاری، یک هیئت چقدر می تواند درآمد داشته باشد، هزینه لباس و خوراک و رفت و برگشت تیم را بدهد و اداره کل هم هیچ کمکی نکند.
همت پور اظهار کرد: والیبال یک رشته المپیکی است، والیبال ملی در مسابقات جهانی و آسیایی جایگاه دارد، اما استان کهگیلویه و بویراحمد چندین سال است که رئیس هیئت ندارد، یکی از آقایان 6 دوره کاندیدا می شود و استعلام هایش هم مشکلی ندارد، ولی به خاطر اینکه مورد نظر آقایان نیست، کنسل می کنند.
وی افزود: مجمع هیئت کمان ما 4 سال برگزار نشده است، عمر نوجوان ما تمام شد و به جوانی رسید، جوانی رفت و بزرگسال شد، مگر عمر یک قهرمان چقدر است، 3 یا 4 سال است. این ضعف ورزش ما است.
رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک هتل ورزش داشتیم که اسکلت آن در حال خراب شدن است. چطور می خواهیم میزبان کشوری باشیم وقتی خوابگاه نداریم. ما وقتی نتوانیم میزبان مسابقات باشیم، نمی توانیم تیم ها را به استان دعوت کنیم، یکی از شرایط موفقیت ورزشکارها داشتن الگو است، وقتی تیم ملی والیبال بیاید، نوجوانان ما یک بازیکن ملی والیبال می بینند، اگر تیمی مثل پرسپولیس یکبار به این استان بیاید، نوجوانان ما یک بازیکن فوتبال می بینند، برایشان انگیزه ایجاد می شود، متاسفانه ما الگو نداریم. وقتی قهرمان کشتی نمی آید، بازیکن تیم ملی والیبال نمی آید، دو میدانی نمی آید، انگیزه ای هم ایجاد نمی شود. 
وی خاطرنشان کرد: ما چندین سوئیت و خوابگاه داشتیم، ولی کارمندان اداره کل ورزش داخل این ساختمان ها ساکن شده اند، قبلا اگر میهمان کشوری به استان می آمد در این سوئیت ها یک شب یا دو شب می ماندند، ولی الان ما باید هتل اجاره کنیم، و بار هزینه ها بر دوش هیئت است.
همت پور تأکید کرد: ورزش در سطح کل کشور سیاسی است، یک ورزشگاه 15 هزار نفری در یاسوج افتتاح کردند، شاید یک پنجم کار آن مانده بود، ولی الان وضعیت بدی پیدا کرده و رها شده است. وقتی زیرساخت نداریم و مدیران علاقه مند به ورزش هم نداریم، وضعیت ما همین می شود که نه زیرساخت ها آماده می شوند و نه بودجه داریم.
وی افزود: استاندار فارس برای جام پرچم استان خود 2 میلیارد تومان از وزارتخانه گرفت، ولی در یاسوج استاندار را دعوت می کنیم و در مراسم حضور پیدا نمی کنند.
همت پور اظهار کرد: چرا هیئت والیبال چند سال است که برگزار نمی شود؟ چرا اجازه نمی دهند کسی رئیس شود؟ استعدادهای ما نابود می شوند. من داور ملی والیبال هستم، چون در استان لیگ نداریم و رئیس هیئت نداریم، من نمی توانم سوت بزنم، چند سال پیش من لیگ دسته یک، لیگ دسته سوم، لیگ نوجوانان سوت می زدم، ولی الان من به عنوان تنها داور ملی شهر یاسوج دیگر حتی قوانین والیبال را هم فراموش کرده ام، چون خیلی وقت است هیچ بازی والیبالی سوت نزده ام.
وی گفت: امیدواریم اتفاقی بیفتد و مسئولان ما روی خوشی به ورزش نشان دهند و کمک کنند. استعدادهای خوبی داریم که دارند حذف می شوند.
رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: خانم شبنم بهشت در مسابقات پرچم روستایی شرکت کرد و من ایشان را به فوتبال معرفی کردم، اولین بار بود که استادیوم شهر یاسوج را می دید، ولی الان با تیم ملی قهرمان چهارم جهان شد. اگر حامی وجود داشته باشد و امکانات وجود داشته باشد، استعدادهای خیلی زیادی در کهگیلویه و بویراحمد داریم.
وی افزود: ممکن است مدیرکل حکم قهرمانی نداشته باشد، ولی معاونانش را افراد ورزشی انتخاب می کند، اختیاراتی به آنها می‌دهد و خودش به دنبال اسپانسر و بودجه می رود. ولی گاهی اوقات می بینیم که مدیر ورزشی نیست، زیرمجموعه او هم ورزشی نیستند.
همت پور در خصوص راهکارهای موجود گفت: اولین موضوع این است که ما باید زیرساخت ها را فراهم کنیم، نزدیک به 100 آکادمی و باشگاه و مدرسه فوتبال در یاسوج داریم، ولی فقط یک زمین چمن در ورزشگاه تختی داریم، زمین مجتمع ورزشی علی‌آباد یاسوج هم زیر کشت شالیزار رفته است.
وی تصریح کرد: یک سالن والیبال قدیمی در مجتمع ورزشی دولت آباد داشتیم، کف پوش آن مشکل دارد، نور مشکل دارد، سرویس بهداشتی مشکل دارد، مسئولان این استان باید فکری به حال این وضعیت کنند.
همت پور افزود: یک روزی تنها خواسته جوانان این شهر وجود تیم شهرداری یاسوج بود، که رها شد، چقدر جوانان این شهر روی سکوها می آمدند، یک هفته انتظار می کشیدند تا دوباره بازی برگزار شود، ما دیگر نه تیم داریم و آن زمین چمن را هم نداریم. از طرفی اسپانسری هم نداریم که کمک کند و باشگاه یا تیمی را داشته باشیم.
وی گفت: مسئولان به ورزش به عنوان یک کار فرهنگی نگاه کنند، با وجود ورزش آسیب های اجتماعی نیز کاهش پیدا می کنند.
همت پور تصریح کرد: امیدواریم گوش شنوایی وجود داشته باشد، بار اولی نیست که حرف می زنم، سالهای سال است که این حرف ها را می زنیم ولی متاسفانه کسی کاری نمی کند، امیدوارم کسی بشنود و به داد مردم استان برسند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بفرما ورزشکاران روستایی بایستی از شهر باشند یا روستا
چرا تیم شهر یا تیم های تکراری روانه مسابقات میشن
Iran, Islamic Republic of
بفرما چند سال رئیس هیئت عشایری هستی ۱۶ سال یا ۱۲ سال بس نیست /چرا نمیذارین کس دیگه ای آورد هیئت بشه مگه در ۱۲ سال میخواستی چکار کنی که نکردی و جالا میخوای ادامه بدی
همشهری
Iran, Islamic Republic of
شما واقعا انتظار دارین دهقان بسم الله بگه.بابا دهقان ورزشی نبوده و نیست و نخواهد شد.عمر مدیریتشم ک از بدترین مدیریتا بوده رو به اتمام هستش. حیف افراد توانمند و ورزشکار استان ک کنار گذاشته شدن. فقط کبنا چرا نظرات رو نمیذارین بقیه ببینن. احترام بذارین به حرف مخاطباتون لطفا
چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
1