تاریخ انتشار
شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۵
کد مطلب : ۴۶۷۳۵۳
یادداشت؛

گچساران و باشت هوای تازه می‌خواهند

۲۴
۱
گچساران و باشت هوای تازه می‌خواهند
کبنا ؛سال‌ها و بلکه دهه هاست شاهد چنبره انحصار طلبی و حضور و تکرار چهره‌های تکراری در عرصه سیاسی گچساران و باشت هستیم. هر چند قصد انکار برخی خدمات را نداریم اما واقعیت این انحصار طلبی و چهره‌های تکراری هزینه‌های بسیاری را برای مردم و حوزه انتخابیه در پی داشته‌اند.
بی انگیزگی و نادیده گرفتن جوانان این دیار از اقل تأثیرات منفی این جو بوده است و هیچ گاه مجال رشد و عرض اندام برای سایر استعداد و ظرفیت‌های گچساران و باشت پدید نیامده است.
نگاهی به لیست نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه این موضوع را بخوبی نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد اگر مردم خود پیش قدم نشوند و نخبگان عرصه را در دست نگیرند این انحصار و تکرار همچنان ادامه خواهد داشت.
البته در هر دوره شاهد حضور برخی چهره‌های جدید و جوان نیز بوده‌ایم که متأسفانه به واسطه بی‌مهری‌ها زود از صحنه سیاسی شهرستان حذف شده‌اند و کسانی هم بوده‌اند که به نظر می‌رسد قصد ر‌ها کردن این عرصه را ندارند و مداومت و مقاومت آن‌ها قطعاً در نهایت نتیجه خواهد داد.
در این دوره نیز شاهد حضور چهره‌های جدید و توانمند و جوان در مرحله پیش ثبت نام انتخابات بوده‌ایم که در این مطلب به سه چهره جدید در این عرصه که حرف‌هایی زیادی برای گفتن خواهند داشت خواهیم پرداخت:
ریحان محمدپور:
چهره جوان و خوش ذوقی که تاکنون نشان داده است حرف‌های جدید و بدیعی برای گفتن و ارایه دارد. او از مدیران هم استانی در مجموعه قوه قضائیه در مرکز کشور است و نگاه و دغدغه‌های فرا استانی دارد و تأکیدات زیادی بر مقوله توسعه داشته است. محمدپور فهم و رابطه درست و نزدیکی با رسانه‌ها دارد.
محمدباقر شریفی:
محمد باقر شریفی یکی از فعالان و چهره‌های شناخته شده نه در سطح گچساران و باشت که چهره‌ای شناخته شده و مؤثر در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در سطح استان می‌باشد و از سابقه و رزومه اجرایی و مدیریتی خوبی نیز برخوردار است. وی تا مهلت استعفا مدیران برای ثبت نام در انتخابات مدیرکل دفتر عملکرد، بازرسی و حقوقی استانداری بود که در دوره حضور وی در این دفتر شاهد فعالیت مؤثر این دفتر و اعتماد مردم نسبت به عملکرد آن بودیم و اینهمه نتیجه پیگیری و دغدغه‌مندی شخص شریفی بود.
شریفی فرد جوان و انقلابی است که نمی‌توان وی را محدود به گروه‌بندی‌های سیاسی کرد و به همین دلیل می‌تواند یک بدیل مناسب در گچساران و باشت باشد که با برنامه و‌ایده‌های خلاقانه به تغییر و تحول اساسی در این حوزه انتخابیه کمک برساند.
شریفی تاکنون به صورت آرام فعالیت‌های سیاسی زیادی را در حوزه انتخابیه باشت و گچساران آغاز کرده است و قطعاً با اعلام رسمی تأیید صلاحیت‌ها و تبلیغات انتخابات برنامه و طرح‌های وی بصورت جدی‌تر در معرض افکار عمومی قرار خواهند گرفت و در نهایت نیز از سوی مردم قضاوت خواهند شد.
هادی زارع پور:
بدون شک هادی زارع پور یکی از محجوب‌ترین و موفق‌ترین مدیران در طول سالیان گذشته در استان است که افکار عمومی از وی به نیکی یاد می‌کنند.
وی حدود ۸ سال مدیرکل آموزش و پرورش استان بود و در طول ۸ سال شاهد یکی از موفق‌ترین دوره‌های مدیریت در آموزش و پرورش بودیم. تجربه مدیریت بعد از زارع پور تا حدود زیادی ارزشمندی کار زارع پور را بیشتر عیان کرده است. او از چهره‌های سیاسی شناخته شده استان نیز می‌باشد و اینکه زارع پور نماینده چهار سال آینده گچساران و باشت باشد بسیار محتمل است.
فارغ از ارزش‌گذاری و بررسی بیشتر این گزینه‌ها و همچنین تأکید بر این نکته که این سه گزینه تنها گزینه‌های جدید و جوان در عرصه انتخابات باشت و گچساران نیستند باید گفت که مهم شکستن انحصار در حوزه انتخابیه باشت و گچساران است. انحصاری که شکل دیگری از آن را در کهگیلویه بزرگ نیز شاهد هستیم.
سابقه شهری و سیاسی گچساران و باشت یک سابقه و تاریخ بلند و طولانی است و این دیار مرکز ثقل تحولات بسیاری بوده است اما وضعیت نگران‌کننده نیروی انسانی این حوزه انتخابیه و همچین شرایط توسعه در این دیار سبب نگرانی‌های عمیق و گسترده شده است که ضرورت هوای تازه و نیروی تازه در این حوزه انتخابیه را بیش از پیش بیشتر و بیشتر می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
فقط تاج
والی همه اینها مثل سید ناصر رفوزه اند برای مردم نمی تونند کاری کنند
Romania
نماینده باید در پیشگاه خداوند رفوزه نشه
سید ناصر انقلابی واقعی، ولایی و پاکدست
ایشون کارشخصی وخلاف وپارتی بازی اصلا وابدا انجام نمیده
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
اون که صدرصد آدمی که به اندازه تولید ناخالص داخلی یک کشور میتونه از منابع این کشور /قطعا فرد توانمندیه ...
Iran, Islamic Republic of
اینا کجا هستن که نمیام مدیریت این شهرستان رو بدست بگیرن و خدمتی کنن و فقط دنبال نمایندگی مجلس هستن که میدونن دست یافتنی نیست!
United States
انشالله یه دو ماه دیگه هوا خنک میشه و هوای گچساران و باشت هم تازه میشه
Iran, Islamic Republic of
فقط سیدناصر ،هم انقلابی وپاکدست ،هم پیگیر امور عام المنفعه
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
با اینکه برادران حسینی ضربات سنگینی به توسعه این منطقه وارد کرده اند اگه قرار باشه یک کارشون تمام این سیاهی ها رو پاک کنه همانا تلاش برای رد صلاحیت آدمی مثل تاج بود کسی که تا تونست از منابع این کشور و حیف و میل کرد.
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
مگر میتوان بگوید جعفری پاک نیست نهخیر ایشان پاک ومردمی وزجرکشیده انقلاب اگر کاندیهای در طول این چند دوره کوچکترین حرفی یا مسایل مالی از اقای جعفری داشتند چه طرفدار اصولگرا وچه اصلاح طلب به پیراهن عثمان میکردند پس بهترین گزینه جناب اقای جعفری میباشد
Iran, Islamic Republic of
😄😄😄😄پيگر امور خيلي با حال بود
Iran, Islamic Republic of
😄😄😄😄پيگر امور خيلي با حال بود
Iran, Islamic Republic of
فقط تاج
امید
Iran, Islamic Republic of
آقای حاج علیمراد جعفری شخصیتی مو من،انقلابی،پرنفوذ در تهران،پاک دست که هیچ چیز را برای خود نمی خواهد اصلح می باشد
Iran, Islamic Republic of
میگم مگه وام میدن هر کی رسیده اسم نوشته ؟ اقای محمدپور کجایی هست اصلاح طلبه، اصولگراس؟
اصلا سیاسیه؟
Iran, Islamic Republic of
سید تاصر فقط کار داماداش را درست کرد هیچ کار ام المنفعه انجام نداد.
Iran, Islamic Republic of
سید ناصر داماد ندارد دخترش دبستان می رود
احساس خواه
Iran, Islamic Republic of
فقط مرد متین وبااخلاق حاج هادی زارع پور.
پیش خودشان و دادگاه وجدان وبه افکار عمومی جواب دهند
United States
هادی زارع پور واردشیر یاری باید جواب دهند روزی که به آموزش پرورش آمدند چقدر سرمایه واموال وثروت داشتند بعد از رفتن از آموزش پرورش چقدر سرمایه داشتند؟!!!
Iran, Islamic Republic of
اف بر انسان بی انصافی که اینگونه فکر می کند زارع پور به تمام جهات بر همه مدعیان پاکی وپاکدستی برتری دارد ایشون یک لکه ناحلال در زندگی ندارد
محمد
Iran, Islamic Republic of
بی شک حاج شریفی لایق ترین فرد هستن
Iran, Islamic Republic of
دکتر محمد باقر شریفی شخصیتی پاکدشت, شجاع و نترس ,ولایی و انقلابی که بهترین گزینه است
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
بی دلی در همه احوال خدا با او بود او نمی‌دیدش و از دور «خدایا» می‌کرد . تعجب می کنم به اقلیتی سیاست زده درگچساران که در روز روشن باچشم غیر مسلح خورشید را می بینند و می گویند الان شب است . ما وقتی که به گچساران سفر می کنیم ، جاده ی چهار خطه از خیرآباد تاباشت را می بینیم که تنها راه آبرومند دراستان است ، پالایشگاه باعظمت می بینیم ، زمین‌های زیر کشت لیشتر تا امامزاده جعفر تا باغات مرکبات باشت روستاهای مرتب با کوچه های آسفالت شده مشاهده می کنیم . درمصاحبت با مردمانی بافرهنگ ، بااصالت ، سخنور ، ادیب مواجه می شویم . اینها همه از درایت صاحب منصبی است که در تمام سراسر ایران زمین شناخته شده ، مدیریت ایشان دربرنامه ریزی واقتصاد کشور زبانزد عام وخاص چپ وراست می باشد ما هم به ایشان افتخار می کنیم ، تاجگردون تنها نماینده ی متعهد ، متخصص ، ملی ، مردمی ومایه ی افتخار استان کهگیلویه وبویر احمد درادوار گذشته بوده وانشاء اله خواهد بود . اورا پاس داریم .
Iran, Islamic Republic of
والا زاراع پور شاید بتونه کاری کنه برای این ۲شهرستان ولی اون دوتا برای خودشون هم نمیتون
Iran, Islamic Republic of
چقد جوانای اصول گرا. معلمی قبول شدند وگرینشی رد شدن
و چه جوانان اصلاح طلبی ک فقط امتحان دادن گزینش نیاز نداشتن چون اموزش پرورش از خودشون بود و تایید وقبول شدن و بی شک چوب خدا بی صداس معاونی ک فرزندتو معلم کردی و‌چند نفر دیگه. بدانید چوب خدا بی صداس و تاوان دارد حق خوری
تو که میخاستی بچتو قبول کنی اونی ک نفر اول شده بود هم قبول میکردی . البته همش دستور مدیر کل و‌معاونت اموزش پروزش بود هر کاری خاستن تو هشت سال انجام دادند.استخدامی های .....
Iran, Islamic Republic of
ریحان محمد پور کجایی هست ؟
دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
بحران هویت پایدار ترکیه

بحران هویت پایدار ترکیه

به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه "چیگدم آکیول" روزنامه نگار آلمانی تاریخ جدیدی ...
1