کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت؛

گچساران و باشت هوای تازه می‌خواهند

1 مهر 1402 ساعت 21:05

سال‌ها و بلکه دهه هاست شاهد چنبره انحصار طلبی و حضور و تکرار چهره‌های تکراری در عرصه سیاسی گچساران و باشت هستیم. هر چند قصد انکار برخی خدمات را نداریم اما واقعیت این انحصار طلبی و چهره‌های تکراری هزینه‌های بسیاری را برای مردم و حوزه انتخابیه در پی داشته‌اند.


سال‌ها و بلکه دهه هاست شاهد چنبره انحصار طلبی و حضور و تکرار چهره‌های تکراری در عرصه سیاسی گچساران و باشت هستیم. هر چند قصد انکار برخی خدمات را نداریم اما واقعیت این انحصار طلبی و چهره‌های تکراری هزینه‌های بسیاری را برای مردم و حوزه انتخابیه در پی داشته‌اند.
بی انگیزگی و نادیده گرفتن جوانان این دیار از اقل تأثیرات منفی این جو بوده است و هیچ گاه مجال رشد و عرض اندام برای سایر استعداد و ظرفیت‌های گچساران و باشت پدید نیامده است.
نگاهی به لیست نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه این موضوع را بخوبی نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد اگر مردم خود پیش قدم نشوند و نخبگان عرصه را در دست نگیرند این انحصار و تکرار همچنان ادامه خواهد داشت.
البته در هر دوره شاهد حضور برخی چهره‌های جدید و جوان نیز بوده‌ایم که متأسفانه به واسطه بی‌مهری‌ها زود از صحنه سیاسی شهرستان حذف شده‌اند و کسانی هم بوده‌اند که به نظر می‌رسد قصد ر‌ها کردن این عرصه را ندارند و مداومت و مقاومت آن‌ها قطعاً در نهایت نتیجه خواهد داد.
در این دوره نیز شاهد حضور چهره‌های جدید و توانمند و جوان در مرحله پیش ثبت نام انتخابات بوده‌ایم که در این مطلب به سه چهره جدید در این عرصه که حرف‌هایی زیادی برای گفتن خواهند داشت خواهیم پرداخت:
ریحان محمدپور:
چهره جوان و خوش ذوقی که تاکنون نشان داده است حرف‌های جدید و بدیعی برای گفتن و ارایه دارد. او از مدیران هم استانی در مجموعه قوه قضائیه در مرکز کشور است و نگاه و دغدغه‌های فرا استانی دارد و تأکیدات زیادی بر مقوله توسعه داشته است. محمدپور فهم و رابطه درست و نزدیکی با رسانه‌ها دارد.
محمدباقر شریفی:
محمد باقر شریفی یکی از فعالان و چهره‌های شناخته شده نه در سطح گچساران و باشت که چهره‌ای شناخته شده و مؤثر در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در سطح استان می‌باشد و از سابقه و رزومه اجرایی و مدیریتی خوبی نیز برخوردار است. وی تا مهلت استعفا مدیران برای ثبت نام در انتخابات مدیرکل دفتر عملکرد، بازرسی و حقوقی استانداری بود که در دوره حضور وی در این دفتر شاهد فعالیت مؤثر این دفتر و اعتماد مردم نسبت به عملکرد آن بودیم و اینهمه نتیجه پیگیری و دغدغه‌مندی شخص شریفی بود.
شریفی فرد جوان و انقلابی است که نمی‌توان وی را محدود به گروه‌بندی‌های سیاسی کرد و به همین دلیل می‌تواند یک بدیل مناسب در گچساران و باشت باشد که با برنامه و‌ایده‌های خلاقانه به تغییر و تحول اساسی در این حوزه انتخابیه کمک برساند.
شریفی تاکنون به صورت آرام فعالیت‌های سیاسی زیادی را در حوزه انتخابیه باشت و گچساران آغاز کرده است و قطعاً با اعلام رسمی تأیید صلاحیت‌ها و تبلیغات انتخابات برنامه و طرح‌های وی بصورت جدی‌تر در معرض افکار عمومی قرار خواهند گرفت و در نهایت نیز از سوی مردم قضاوت خواهند شد.
هادی زارع پور:
بدون شک هادی زارع پور یکی از محجوب‌ترین و موفق‌ترین مدیران در طول سالیان گذشته در استان است که افکار عمومی از وی به نیکی یاد می‌کنند.
وی حدود ۸ سال مدیرکل آموزش و پرورش استان بود و در طول ۸ سال شاهد یکی از موفق‌ترین دوره‌های مدیریت در آموزش و پرورش بودیم. تجربه مدیریت بعد از زارع پور تا حدود زیادی ارزشمندی کار زارع پور را بیشتر عیان کرده است. او از چهره‌های سیاسی شناخته شده استان نیز می‌باشد و اینکه زارع پور نماینده چهار سال آینده گچساران و باشت باشد بسیار محتمل است.
فارغ از ارزش‌گذاری و بررسی بیشتر این گزینه‌ها و همچنین تأکید بر این نکته که این سه گزینه تنها گزینه‌های جدید و جوان در عرصه انتخابات باشت و گچساران نیستند باید گفت که مهم شکستن انحصار در حوزه انتخابیه باشت و گچساران است. انحصاری که شکل دیگری از آن را در کهگیلویه بزرگ نیز شاهد هستیم.
سابقه شهری و سیاسی گچساران و باشت یک سابقه و تاریخ بلند و طولانی است و این دیار مرکز ثقل تحولات بسیاری بوده است اما وضعیت نگران‌کننده نیروی انسانی این حوزه انتخابیه و همچین شرایط توسعه در این دیار سبب نگرانی‌های عمیق و گسترده شده است که ضرورت هوای تازه و نیروی تازه در این حوزه انتخابیه را بیش از پیش بیشتر و بیشتر می‌کند.


کد مطلب: 467353

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/467353/گچساران-باشت-هوای-تازه-می-خواهند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1