تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۴۶۶۹۲۰
در شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

فقر یا بی‌توجهی والدین؛ 3700 دانش‌آموز هنوز در کهگیلویه و بویراحمد کتاب درسی خرید نکرده‌اند! / بحران آموزشی در سرآبتاوه بویراحمد بیداد می‌کند / 180 دانش‌آموز در مدرسه استیجاری با یک سرویس بهداشتی / پاسخ‌های استاندار به گلایه مدیران آموزش و پرورش در خصوص نبود اعتبار و تجهیزات؛ مبنای تحولات همیشه اعتبارنبوده بلکه تفکر و هنر خوب است /  ۴۸۵ مدرسه سنگی و ناایمن در سطح استان وجود دارد

۱۰
۱
فقر یا بی‌توجهی والدین؛ 3700 دانش‌آموز هنوز در کهگیلویه و بویراحمد کتاب درسی خرید نکرده‌اند! / بحران آموزشی در سرآبتاوه بویراحمد بیداد می‌کند / 180 دانش‌آموز در مدرسه استیجاری با یک سرویس بهداشتی / پاسخ‌های استاندار به گلایه مدیران آموزش و پرورش در خصوص نبود اعتبار و تجهیزات؛  مبنای تحولات همیشه اعتبارنبوده بلکه تفکر و هنر خوب است /  ۴۸۵ مدرسه سنگی و ناایمن در سطح استان وجود دارد
کبنا ؛نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار این استان و با دستور کار آغاز سال تحصیلی برگزار شد که در این جلسه پیرامون ترافیک ناشی آغاز سال تحصیلی، سرویس مدارس، بازگشایی مدارس و پروژه‌های آموزشی صحبت‌های مطرح شد.
به گزارش کبنا، شامگاه امروز چهارشنبه (22 شهریورماه 1402) نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ در سالن دولت اسانداری برگزار شد.
حسنعلی عزت‌خواه_ مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد_ در این نشست که رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار بویراحمد و معاونین آموزش و پرورش استان و جمعی از مسوولان حضور داشتند، اظهار داشت: قرار بود که زنگ مدرسه همزمان با زنگ روز مهدویت (سوم مهرماه) به صدا در بیاید، اما به دلیل فضاسازی دشمنان انقلاب اسلامی آقای رئیس جمهور تاکید کردند که زنگ مدرسه در همان روز اول مهر ماه به صدا در بیاید.
عزت‌خواه گفت: 67 درصد دانش آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر مشغول به تحصیل هستند و این در حالی است که 32 درصد آموزشگاه‌های ما در شهر هستند. 
وی افزود: 32 درصد دانش آموزان ما در روستاها مشغول به تحصیل هستند و باید بگویم که 68 درصد آموزشگاه‌ها در روستاها هستند.
وی ادامه داد: متأسفانه همین مسئله باعث شده که تراکم بیش از 40 دانش‌آموز در کلاس‌های درس شهرستان بویراحمد داشته باشیم.
عزت‌خواه با بیان اینکه خدمات نظام اسلامی به مناطق محروم بی‌نظیر است، افزود: این وضعیت از چالش‌های مهم آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد است. 
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: 700 کلاس درس زیر نرم‌ حضور دانش آموز و 25 مدرسه تک نفری داریم.
عزت‌خواه همچنین این را گفت که 130 دانش‌آموز استان کهگیلویه و بویراحمد با درایت آقای استاندار در پیاده‌روی اربعین حسینی حضور داشتند که کار مبارکی بود که امیدواریم در سال‌های آینده این سفرها ادامه پیدا کنند.
وی برگزاری مسابقات کشوری هندبال و طناب‌زنی پسران و دختران دانش آموز سراسر کشور را در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام بزرگی دانست و گفت: وزارت آموزش و پرورش به ما اعتماد پیدا کرده‌اند که سایر مسابقات کشوری در این استان برگزار شود که این موفقیت را مدیون عنایت آقای استانداری و همکاری سایر دستگاه‌ها هستیم.
 در ادامه این جلسه، محمد جمالی‌مفرد_ معاون آموزشی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد_ به سخنرانی پرداخت و گفت: سال جدید تحصیلی را با 172 هزار نفر دانش‌آموز، سه هزار آموزشگاه و 14 هزار معلم با شعار مهر مهدوی و مدرسه ایران قوی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد شروع خواهیم کرد.
غزتخواه بیان کرد: اول مهر سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ تعداد ۱۷۲ هزار دانش‌آموز در بیش از سه هزار فضای آموزشی سال تحصیلی را آغاز می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: ۱۷ هزار دانش‌آموز کلاس اولی با شعار «مهر مهدوی و مدرسه ایران قوی» در جشن شکوفه‌ها ۲۹ شهریور سال تحصیلی خود را آغاز خواهند کرد.
فقر یا بی‌توجهی والدین؛ 3700 دانش‌آموز هنوز در کهگیلویه و بویراحمد کتاب درسی خرید نکرده‌اند! / بحران آموزشی در سرآبتاوه بویراحمد بیداد می‌کند / 180 دانش‌آموز در مدرسه استیجاری با یک سرویس بهداشتی / پاسخ‌های استاندار به گلایه مدیران آموزش و پرورش در خصوص نبود اعتبار و تجهیزات؛  مبنای تحولات همیشه اعتبارنبوده بلکه تفکر و هنر خوب است /  ۴۸۵ مدرسه سنگی و ناایمن در سطح استان وجود دارد
معاون آموزشی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در ادامه خطاب به استاندار، گفت: توقع و انتظاراتی داریم؛ با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی امتحانات پایه یازدهم و دوازدهم نهایی هستند و همانطوری که می‌دانید، معدل تاثیر بسزایی در سرنوشت دانش‌آموزان دارد و در راستای کیفیت بخشی ما از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌خواهیم که اگر قرار است تحولی در آموزش ایجاد شود، قطعاً نیاز به هزینه داریم که نیازمند توجه سازمان مدیریت و تخصیص اعتبار در این رابطه هستیم.
جمالی‌مفرد تاکید کرد: با این هزینه‌های آموزش و پرورش به جایی نخواهیم رسید.
حسنعلی عزت‌خواه_ مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد_ در ادامه با بیان اینکه 20 آموزشگاه کانکسی در ابتدای مهر ماه جمع‌آوری خواهند شد، گفت: سه هزار میز و صندلی تعمیر و بازسازی شدند که در اختیار هنرستان‌ها قرار می‌گیرند.
عزت‌خواه در ادامه به آماری در خصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان و در خواست کتاب درسی اشاره کرد و گفت: 152 هزار و 700 نفر برای سال تحصیلی جدید ثبت‌نام کرده‌اند که 149 هزار نفر آنها درخواست کتاب داده‌اند که این تفاوت آمار دلایلی دارد. احتمالاً فرد یا والدین به سامانه خرید کتاب مراجعه نکرده باشند. شاید بعضی از والدین هم توانایی خرید کتاب ندارند که ما به مدیران مدارس گفته‌ایم که به هر شیوه‌ای که شده کتاب این دانش آموزان را تهیه کنند.
به گزارش کبنا، در ادامه این جلسه پیرامون سرویس مدارس و ترافیک سنگینی که در ایام آغاز سال تحصیلی در سطح شهر یاسوج ایجاد می‌شود، صحبت‌های انجام گرفت.
سجاد بهرامی_ سرپرست شهرداری یاسوج_ گفت: 7 میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی برای خرید 5 دستگاه اتوبوس گذاشته‌ایم که به ناوگان حمل و نقل شهر یاسوج اضافه می‌شود.
فرماندار بویراحمد هم در این نشست گفت که با شهرداری یاسوج صحبت شده که اتوبوس و تاکسی‌های را که در اختیار دارد برای سرویس مدارس در نظر بگیرد.
 در ادامه به موضوع انشعابات مدارس و مکان‌های آموزشی پرداخته شد. مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: قرار بود که برق، آب و گاز مدارس مجانی باشد، ولی متأسفانه اینگونه نیست و گاز و برق برخی از مکان‌های آموزشی قطع شده است.
در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد سراغ مدیران خدمات رسان را گرفت و عزت‌خواه گفت؛ هر سه مدیرعامل شرکت‌های برق، گاز و آب را دعوت کردیم، اما نیامدند.
سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ با بیان اینکه آموزش از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: گاز هیچ مدرسه‌ای نباید تا اول مهرماه قطع بماند. 
وی در ادامه گفت: مدیرانی که در این جلسه غیبت دارند، اسامی آنها را بدهید تا جریمه سنگین شوند و کارهای سنگین‌تری بر عهده آنها بگذاریم. عزت‌خواه به شوخی به استاندار گفت: کاش جلسه بعدی همه مدیران نیایند تا برای آن جریمه سنگین بگذاریم و از آنها برای مکان‌های آموزشی تجهیزات یا اعتبار بیشتری بگیریم.
ایمان سبحانی‌نژاد_ معاون برنامه و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد_ در ادامه با بیان اینکه ما باید واقعیت‌ها را بگوییم که بتوانیم بر اساس آن اقدام بهتری داشته باشیم، گفت:  به لحاظ تجهیزات مدارس ما در وضعیت بحرانی است و باید به داد مدارس برسیم.
وی با بیان اینکه وجود آسیب‌های اجتماعی و تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی باید اولویت آموزش و پرورش باشد، گفت: وضعیت فضای آموزشی سرآبتاوه دل سنگ را می‌ترکاند. 180 دانش آموز در یک خانه استیجاری با یک سرویس بهداشتی تحصیل می‌کنند.
وی افزود: نه صندلی و میز دانش آموز با کیفیت هست و نه میز معلم مناسب وجود دارد. ما حقیقتاً با بحران آموزشی روبرو هستیم.
سبحانی‌نژاد تاکید کرد: به لحاظ زیرساخت‌ها مشکل اساسی وجود دارد. از طرفی در توزیع زیرساخت‌ها عادلانه عمل نشده و جانمایی مدارس هم عادلانه نبوده است. مدرسه سه طبقه داریم که خالی از سکنه و دانش آموز است.
سیدعلی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ در جمع‌بندی این جلسه، اظهار داشت: ۴۸۵ مدرسه سنگی و ناایمن در سطح این استان وجود دارد که باید با مدرسه‌های جدید جایگزین شود.
سید علی احمد‌زاده در نشست شورای آموزش و پرورش استان از اضافه شدن ۳۴۵ کلاس درس جدید در اول مهر ماه امسال به فضا‌های آموزشی این استان خبر داد و افزود: این فضا‌های آموزشی در مناطق ۱۳‌گانه استان ۴۵۰ میلیارد تومان هزینه داشته‌اند.
وی اظهار کرد: ۹۵۰ میلیارد تومان در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان برای مدرسه‌سازی به استان اختصاص یافت که یک حرکت تحول‌سازی در این حوزه ایجاد خواهد کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جریان مدرسه‌سازی دائمی و باید بر مدار حرکت باشد، خاطرنشان کرد: ۴۸۵ مدرسه سنگی و ناایمن در سطح این استان وجود دارد که باید به سرعت مدرسه‌های نو جایگزین این مدارس سنگی و فرسوده شوند.
احمدزاده تصریح کرد: با آینده نگری و برنامه‌ریزی باید مشکلات و کمبود‌های مدارس رفع شوند و همزمان باید با مدارس در دست اجرا و ساخت، پروژه‌های جدید تعریف کنیم و مدارس آماده برای افتتاح داشته باشید.
وی به تدوین طرح جامعی از نیاز فضا‌های آموزشی در همه نقاط استان تأکید کرد و ادامه داد: در هیچ برهه‌ای از زمان نباید وقفه‌ای در پروژه مدرسه‌سازی و یا احداث فضای آموزشی این استان بوجود آید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به حجم بالای تراکم دانش‌آموزی در یاسوج مرکز استان و شهرستان بویراحمد و کمبود فضای آموزشی در همین منطقه اشاره و عنوان کرد: امروز در این شهرستان با مشکل جدی کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم در حالی که در گذشته فضا‌های آموزشی به غیر مراکز آموزش و پرورش واگذار شده‌اند و این مسأله باید بررسی شوند.
احمدزاده با اشاره به نزدیک شدن به ماه مهر تأکید کرد: از مدیرکل آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و سایر مدیران مرتبط با موضوع تعلیم و تربیت می‌خواهم طوری برنامه‌ریزی کنند که در آغاز سال تحصیلی مشکلات مدارس را به حداقل برسانیم.
وی با بیان اینکه برخی کار‌ها نیازمند مدیریت است، اظهار کرد: اینکه فکر کنیم بدون اعتبار نمی‌توانیم تحول ایجاد کنیم امر معقولی است اما مبنای تحولات همیشه اعتبار و اقتصادی نبوده بلکه تفکر و هنر خوب است و اگر بتوانیم این مهم را حاکم کنیم بسیاری از برنامه‌ها را می‌توانیم بدون اعتبارات سنگین انجام دهیم و موفق شویم.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیاری از مشکلاتی که در جامعه با آن دست به گریبان هستیم بدلیل نبود انسجام در کارهاست، آموزش و پرورش دستگاهی مهم، زیربنایی، تحول آفرین و گسترده است اگر انسجام و بهره‌وری به خوبی در این اداره شکل بگیرد علاوه بر اینکه راندمان کار افزایش می‌یابد جلوی هدر رفت‌ها را هم می‌توان گرفت.
احمدزاده تأکید کرد: آموزش و پرورش بر روی بهره‌وری حساب باز کند و از اعتباراتی که در اختیار دارد نهایت استفاده را ببرد، ضمن اینکه از آموزش و پرورش حمایت می‌کنیم اما انتظار داریم با همین اعتبارات اولیه‌ای که در اختیار دارد می‌دانی و عملیاتی پای کار و در صحنه باشند.
وی از آموزش و پرورش خواست تا کار گسترده‌ای انجام دهد و گزارش دهند که کجای کار هستیم و چه مواردی را نیاز داریم و با چه کمبود‌ها و مشکلاتی مواجهیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تیم آموزش و پرورش پای کار باشد و از مدارس مناطق مختلف سرکشی کنند و آنچه مورد نیاز مدارس است را تهیه و در اختیارشان قرار دهیم.
احمدزاده با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها آماده بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه شوند، تأکید کرد: دشمن کمر همت بسته تا در روند آموزشی کشور اختلال ایجاد کند بنابراین از معلمان و اساتید می‌خواهم پای کار باشند و اجازه این توطئه را به دشمنان ندهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از اول مهر ماه همه مسئولان در کنار دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب باشند، گفت: همه امکانات استان برای بازگشایی باشکوه مدارس و نظام تعلیم و تربیت بسیج شود.
احمدزاده تأکید کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان گاز، برق، آب و مخابرات هر جایی که فضا‌های آموزشی نیازمند کمک، همکاری و ارائه خدمات هستند اولویت کار قرار دهند و نباید گاز مدارس در زمان بازگشایی مدارس قطع باشد و در زمینه هزینه و سایر مسائل آموزش و پرورش و شرکت گاز با هم بررسی کرده و رفع کند.
وی عنوان کرد: برای تأمین سرویس مدارس، دانشگاه‌ها و روان‌سازی ترافیک و ایجاد امنیت در سال تحصیلی جدید شهرداری‌ها، حمل و نقل، نیروی انتظامی و دستگاه‌های مرتبط همکاری جدی داشته باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با توزیع بسته‌های آموزشی و نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان نیازمند در سطح استان تأکید کرد: دستگاه‌ها و نهاد‌هایی که قصد توزیع بسته‌های آموزشی و نوشت‌افزار در سطح استان بین دانش‌آموزان نیازمند دارند طوری عمل کنند که همپوشانی و موازی کاری نشود و با محوریت آموزش و پرورش این مهم انجام شود.
احمدزاده در خصوص ایاب و ذهاب دانش‌آموزان معلول و استثنایی استان تصریح کرد: از محل اعتبارات استانی برای تردد و ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی و معلول کمک خواهیم کرد همچنین شهرداران نیز کمک کنند.
به گزارش ایسنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اقدامات خوبی که در چند ماه اخیر توسط آموزش و پرورش انجام شد تقدیر کرد و گفت: برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر و پسر سراسر کشور کار خوبی بود که فاخر و باشکوه در استان انجام شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

معلم
Iran, Islamic Republic of
تنها سالی که وضعیت مالی مناطق بسیار خوب بود
اما به مدارس نرسید
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار جنابعالی چرا تفکر و هنر برای مدیریت فشل استان بکار نمیگیرید و وضع استان شده این؟!!!
احتمالا تا چند روز دیگه میگید مدیریت و تخصص و توانمندی مهم نیست،اصل ارادتمندی با مرکزنشینان هست که ما داریم!!
البته واقعیت هم همینه!!!!!!
محمد حسینی
Iran, Islamic Republic of
جهت اطلاع آقای عزت خواه و معاونین ضعیفش که برای توجیه عملکرد ضعیف خود چند برنامه وزارتی را بلد و درخواست اعتبار از استاندار دارند ،
اولا اعتبارات وزارت آموزش و پرورش ملی است و هر برنامه و فعالیتی مانند برگزاری مسابقات کشوری یا امتحانات نهایی و... که قرار باشد اجرا شود اعتبار آن ملی تامین و ابلاغ می گردد ، لذا باید آقایان دنبال کنند سهم و حق استان را از اعتبارات وزارتی بگیرند ، نه التماس برای کاری غیر قانونی از استاندار و برنامه و بودجه داشته باشند چون اعتبارات استانی براساس شاخص مربوط به ادارات کلی است که اعتبارات آنها استانی ابلاغ می شود ، واگر استاندار و برنامه و بودجه هم بخواهند کمکی کنند ناچیز و در حد اجرای یک فعالیت شاخص و ابتکاری استانی خواهد بود ،
استان میزبان مسابقه ورزشی هندبال و طناب زنی کشور بود حدود هفت میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد ، ضمن اینکه ده ها مصاحبه دروغ انجام دادند که 1700 دانش آموز از 32 استان شرکت می کنند جمعا کمتر 700 نفر از حدود 20 استان شرکت نمودند ،
دستگاه های نظارتی کنترل کنند تا سند های جعلی و صور برای حیف و میل این اعتبار و حق الزحمه های زیاد و هدیه های حاتم بخشی نشود و صرفه جویی برای تجهیزات مورد نیاز مدارس و ...انجام شود ، پول خیلی زیادی است برای این مسابقه حداکثر یک و نیم میلیارد تومان کافی است و بقیه پول باید نظارت شود در راستای نیازمند ی های آموزش و پرورش هزینه شود نه حق الرحمه های غیر متعارف
غریبی
Iran, Islamic Republic of
چه خوب بود استاندار محترم از نتایج مسابقات جشنواره خوارزمی و.... ، و مسابقات 14 گانه قرآن عترت و نماز کشوری که در چهل سال گذشته استان سرآمد و جز استانهای برتر کشور بود که امسال حتی یک رتبه کسب نکردند سوالی کرد ،
ناکامی ها در آموزش و پرورش در استان و کشور بی سابقه بود ولی عزت خواه با فضا سازی رسانه ای و دادن اطلاعات به استاندار و رسانه ها و بزرگ نمایی چند کار کشوری بر ضعف ها و شکست های تاریخی و رواج طایفه گرایی و قوم گرایی و منطقه گرایی ، سرپوش بگذارد ،
Iran, Islamic Republic of
از نظر نمرات اموزشی در رتبه اخر هستیم
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
اموزش پرورش رو به جای علم اموزی تبدیل به محیط سیاسی کردین.
France
اساس کار جامعه اموزش است ولی از بیخ ویران شد و نتیجه آن بیسوادی بیکاری و فقر و فساد است بعد 40 سال وعده‌اي سر خرمن
زاهدی
Iran, Islamic Republic of
عزل عزت خواه ، تنها راه سامان دادن به آموزش و پرورش استان است ، نجات آموزش و پرورش از این رکود و ضعف بی سابقه غزل عزت خواه است
محمد امین
Iran, Islamic Republic of
نمی دانیم عزت خواه و اعوان و انصار ش از کدام موفقیت صحبت می کنند ،
در حوزه آموزش در امتحانات نهایی متوسطه 32 استان کشور
یعنی اخر ین و ضعیف ترین کشور شدیم ،
در حوزه پرورشی در مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان ، آخرین و ضعیف ترین استان کشور و حتی یک رتبه امسال نداشتیم
، در ارزیابی فعالیتهای نماز دستگاهها ی اجرایی استان ضعیف ترین دستگاه و کمترین امتیاز امسال داشتیم ،
، در جشنواره مختلف علمی و آموزشی علیرغم تبلیغات رسانه ای گسترده. و خبر سازی های رسانه ای و یک رتبه کشوری
نداشتیم ، و مجوز راه یابی در رقابت های کشوری را در رسانه ها استان بعنوان رتبه کشوری رسانه ای و به خورد فرهنگیان کردند ،
چند دانش آموز بصورت آزاد و با هزینه های شخصی خانواده ها توسط یک شرکت خصوصی به یک نمایشگاه در کشور ترکیه دعوت و شرکت کردند ، صد ها خبر و در صدا و سیما بعنوان شگفتی سازان هوش مصنوعی در جهان معرفی شدند و مدیران استان را فریب دادند ،
یک مسابقه ورزشی کشوری با کمتر از 700 نفر شرکت کننده را هزاران خبر 1700 شرکت کننده معرفی کردند و 7 میلیارد تومان اعتبار ملی را حیف و میل کردند ،
اگر همین هدایا و مبالغی را که بعنوان قرادادبا صدا و سیما و هدیه به سایت های خبری همصدا و همراز می دهند برای خبر سازی های جعلی اگر در راستای کیفیت بخشی فعالیتهای آموزشی و پرورشی هزینه می کردند شاهد این ضعف و شکست و بی آبروی تاریخی آموزش و پرورش در کشور نبودیم و لزومی به دروغ گفتن و بود کردن فعالیتهای ناچیز برای جبران و پوشش ضعف های آموزشی و پرورشی نبودید ،
خدا از این خیانت های رسانه ای نخواهد گذشت ،
ایران عزیزم
Iran, Islamic Republic of
چرا لقمه نی پیچونیم اولا استان ما در بحث درآمد و وضع مادی از فقر ترین استان‌های کشور هست ،،که متاسفانه با بی مدیریتی و بی عدالتی و اختلاس و ،،،،مسولین و گرانی و تورم، ،این فقر چندین برابر شده هست و الا چه پدر و مادری دوست داره جلوی تحصیل بچش بگیره من خودم کارگرم دو بچه دارم به زور خرجشون میدم بعد هم میگن جمعیت کشور داره پیر میشه بچه بیارید ،،،،از یک طرف میگن آمریکا و غرب هم پیمانانش نمیتونه غلطی کنه فلانی میکنیم و لهش نمی‌کنیم و تحریم‌ها کارساز نیست و از طرف دیگه ۳۶۰ درجه عوض میشن و معیشت و زندگی مردم به تحریم‌ها گره میزنند ..
گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

با برگزاری هر دوره کنکور برخی موارد همواره به عنوان بحث‌های حاشیه این آزمون بزرگ مطرح ...
(ویدئو) بوفالوهای پلیس

(ویدئو) بوفالوهای پلیس

برخی از افسران کهنه کار پلیس می‌گویند که بوفالوها می‌توانند بوی یک جنایتکار را از فاصله ...
شفافیت ناکام

شفافیت ناکام

طرح شفافیت، از‌جمله طرح‌های بازمانده از مجلس دهم است که قصه پرغصه‌ای دارد. برای بررسی ...
1