تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۴۳
کد مطلب : ۴۶۶۷۱۵
کبنا گزارش می‌شود

بلغارستان صفر- ایران یک؛ برد اروپایی یوزها با قلعه‌نویی (+ فیلم و تصاویر )

۱
بلغارستان صفر- ایران یک؛ برد اروپایی یوزها با قلعه‌نویی (+ فیلم  و تصاویر )
کبنا ؛تیم ملی فوتبال کشورمان در یک بازی تدارکاتی برابر بلغارستان به پیروزی رسید.
به گزارش کبنا، تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه هریستو بوتف شهر پلوودیف در یک دیدار تدارکاتی به مصاف تیم ملی بلغارستان رفت.
لازار لوکیچ با کمک‌های دراگان بوگیچویچ و بویان بابوویچ از صربستان، قضاوت این دیدار را بر عهده داشتند.
بلغارستان صفر- ایران یک؛ برد اروپایی یوزها با قلعه‌نویی
بازی از همان دقیقه اول سرعتی و جذاب آغاز شد و نشان داد که هم ملادن کرستاییچ و امیر قلعه‌نویی با یک تاکتیک هجومی به دنبال رسیدن به برتری هستند. با وجود تلاش بلغارها برای زیر فشار قراردادن تیم کشورمان در این بازی خانگی اما از همان دقایق اول ملی‌پوشان ایران برتری نسبی نسبت به میزبان داشتند.
در اولین موقعیت جدی مسابقه شوت محمد محبی از داخل محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دروازه بلغارستان به بیرون رفت.
سرانجام در دقیقه ۱۴، اشتباه مدافع بلغارستان سبب شد تا توپ در جناح راست محوطه جریمه به سامان قدوس برسد و او هم با یک پاس بلند عرضی محبی را مقابل دروازه خالی صاحب توپ کرد و ملی‌پوش ایرانی روستوف با یک ضربه سر دروازه بلغارستان را باز کرد تا تیم ملی کشورمان یک بر صفر پیش بیفتد.
بلغارستان صفر- ایران یک؛ برد اروپایی یوزها با قلعه‌نویی
دقایقی از گل برتری تیم ملی نگذشته بود که در دقیقه ۲۱ علیرضا بیرانوند پس از یک پرتاب بلند از ناحیه کشاله ران دچار مصدومیت شد، مصدومیتی که باعث شد نتواند به بازی ادامه بدهد و پیام نیازمند جایگزین او در دروازه ایران شود.
در ادامه بازی بلغارستان برای جبران گل زده هجومی‌تر ادامه داد اما دفاع فشرده تیم کشورمان سبب شد تا این تیم نتواند موقعیت جدی روی دروازه نیازمند به وجود بیاورد و در نهایت نیمه اول با برتری یک بر صفر ایران به پایان برسد.
با شروع نیمه دوم بلغارها برای جبران گل خورده سعی در زیرفشار گذاشتن تیم کشورمان داشتند اما با گذشت دقایقی باز هم این تیم کشورمان بود که بر بازی مسلط شد و در در دقیقه ۵۰ باز هم محبی می‌توانست ایران را به گل برساند اما شوت محکم او راهی به دروازه نبرد.
در دقیقه ۶۱ باز هم ایران صاحب یک موقعیت خطرناک شد و ضربه سرضرب سعید عزت‌الهی روی پاس با سر شجاع خلیل‌زاده از روی دروازه به بیرون رفت.
بلغارستان صفر- ایران یک؛ برد اروپایی یوزها با قلعه‌نویی
نکته قابل توجه در این نیمه مانند نیمه دوم، بازی پربرخورد و خشن بازیکنان بلغارستان بود که با روی آوردن به خشونت دوست نداشتند در این دیدار خانگی بازنده از زمین بازی خارج شوند.
در ادامه باز هم این تیم کشورمان بود که با توجه به یک بازی رو به جلو و هماهنگ خطرناک‌تر نشان داد و تلاش بلغارها برای خلق موقعیت جدی روی دروازه نیازمند با توجه به بستن راه‌های نفوذ به جایی نرسید تا در نیمه دوم توپی از خط دروازه‌ها عبور نکند.
در نهایت تیم ملی فوتبال کشورمان توانست در این بازی تدارکاتی با نتیجه یک بر صفر برابر بلغارستان به پیروزی برسد و با دست پر به تهران برگردد و آماده دومین بازی تدارکاتی شهریورماه در روز ۲۱ شهریور در استادیوم آزادی برابر آنگولا شود.
ترکیب اولیه بلغارستان:
دیمیتار میتوف، دیمو کراستف، الکس پتکوف، ایلیا گروف، ویکتور پوپوف، ایوان یوردانوف، آندریان کرایف، ایوایلو چوچف، لوکاس پتکوف، کریل دسپودوف و پرسلاو بوروکوف
سرمربی:ملادن کرستاییچ
ترکیب اولیه ایران:
علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، شجاع خلیل‌زاده، سیعد عزت‌اللهی،علیرضا جهانبخش، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی طارمی، سامان قدوس، محمد محبی، احمد نوراللهی و رامین رضائیان
سرمربی: امیر قلعه‌نویی
     
بهترین بازیکن زمین:
سامان قدوس بازگشت قدرتمندانه‌ای به تیم ملی داشت. او در این دیدار عملکرد‌ خوبی از خود به نمایش گذاشت و این عملکرد با ثبت پاس گل تکمیل شد، قدوس روی صحنه گل با پرس شدیدی که روی مدافع بلغارستان وارد کرد، او را وادار به اشتباه کرد و در‌ ادامه با یک پاس زیبا محبی را مقابل دروازه خالی قرار داد تا این بازیکن گل برتری ایران را به ثمر برساند.
اتفاق ویژه:
تیم ملی با این پیروزی پنجمین برد متوالی خود را با سرمربیگری امیر قلعه‌نویی کسب کرد. مصدومیت علیرضا بیرانوند و اولین بازی ملی محمد دانشگر دیگر اتفاقات قابل ذکر این مسابقه بود.
لحظات حساس:
دقیقه 5: مهدی طارمی با پاس پشت مدافعین در آستانه تک به تک با دروازبان حریف قرار گرفته بود که مدافع بلغارستان توپ را به کناره‌ها فرستاد در ادامه ضربه محبی خطرناک به بیرون رفت.
دقیقه 50: محمد محبی روی پاس طارمی صاحب موقعیت گلزنی شد که ضربه او از زاویه بسته به شکلی خطرناک به بیرون رفت.
دقیقه 60: سماجت شجاع خلیل زاده با پاس او برای سعید عزت اللهی همراه شد که این بازیکن در فرصتی خوب توپ را به بالای دروازه فرستاد.
دقیقه 86: بازیکنان بلغارستان پشت محوطه جریمه ایران پس از چند پاس کوتاه ضربه خطرناکی به سمت دروازه ایران شلیک کرد که توپ با برخورد به روزبه چشمی برگشت داده شد.
دقیقه 87 : ضربه نیکولا ایلیف با شوت از راه دور دروازه نیازمند را تحدید کرد که با فاصله کم به بیرون رفت.
حاشیه:
 *در شرایطی که نیمی از ظرفیت ورزشگاه پر شده بود، حدود 200 نفر از هواداران ایرانی نیز با حضور در ورزشگاه به حمایت از شاگردان قلعه‌نویی پرداختند.
*علیرضا بیرانوند در دقیقه ۲۱ پس از یک پرتاب بلند از ناحیه کشاله ران مصدوم شد و جای خود را به پیام نیازمند داد‌.
*پس از بیرون آمدن دروازه‌بان اصلی تیم ملی از زمین، محمدرضا اخباری در گفت و گو با بیرانوند واکنش تعجب‌آوری داشت و واکنش او با به کار بردن واژه "نه بابا"، نشان داد بیرانوند شرایط مناسبی ندارد.
* محمد محبی، هافبک تیم روستوف روسیه با گلزنی در این مسابقه تعداد گل‌های خود را به چهار در نهمین بازی ملی رساند‌.
* در دقیقه 92 احسان حاج‌صفی به‌دلیل مصدومیت از زمین مسابقه بیرون رفت و محمد دانشگر به جای او وارد زمین شد.
* محمد دانشگر، مدافع سپاهان اولین بازی خود را برای تیم ملی در دوران فوتبالش انجام داد.
* سامان قدوس هافبک لژیونر تیم ملی بعد از جام جهانی قطر برای اولین‌بار در ترکیب ایران به میدان رفت.
* با این‌که داور بازی برای نیمه دوم 5 دقیقه وقت اضافی گرفت اما بازی تا دقیقه 97 ادامه یافت و این مسئله اعتراض بازیکنان ایران را به دنبال داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرایی که صبح شنبه ۱۱ شهریورماه مثل بمب در فضای رسانه‌های جنایی پیچید، انگار خاطره مهین ...
چرا روس‌ها از شکست در جنگ اوکراین می‌ترسند؟

چرا روس‌ها از شکست در جنگ اوکراین می‌ترسند؟

بسیاری از روس‌ها می‌ترسند در صورت پیروزی اوکراین در جنگ جاری "ولادیمیر پوتین" از قدرت ...
1