تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۹
کد مطلب : ۴۶۶۵۷۵
کبنا در آستانه آغاز سال تحصیلی گزارش می‌دهد

بوی مدرسه و ترافیک سنگین در خیابان‌های یاسوج می‌آید / ضرورت ساماندهی سرویس‌های ایاب و ذهاب مدارس / آقای استاندار لطفاً ورود کنید

۶
۰
بوی مدرسه و ترافیک سنگین در خیابان‌های یاسوج می‌آید / ضرورت ساماندهی سرویس‌های ایاب و ذهاب مدارس / آقای استاندار لطفاً ورود کنید
کبنا ؛در آستانه آغاز سال تحصیلی قرار داریم و به نظر می‌رسد با این شرایط دو باره ترافیک‌های کلافه‌کننده و خسته کننده به خیابان‌های شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بر می‌گردد. در ماه‌های گذشته بارها در باره وضعیت ترافیک در ایام مدرسه گزارش‌های متعددی نوشته شد اما متأسفانه مسوولان مربوطه اقدام جدی برای رفع این معضل نداشتند و تنها به ایجاد محدودیت‌های ترافیکی در چند خیابان اکتفا کردند. هر چند همین‌ روزها بعضی اوقات ترافیک نسبتاً سنگین بر خیابان‌های شهر یاسوج سوار می‌شود و تا بخواهی از این ترافیک خودت را نجات بدهی زمان زیادی وقت می‌برد و اگر سال تحصیلی آغاز و مدارس باز شوند این مشکلات چندان برابر می‌شود و دودش تنها به چشم مردم می‌رود. مسوولان کهگیلویه و بویراحمد باید از همین ابتدا به فکر سرویس ایاب و ذهاب مدارس و وضعیت ترافیک در ایام بازگشایی مدارس باشند و تدابیرهای لازم را برای برون رفت از این معضل اساسی چاره‌اندیشی کنند.
ایرنا در گزارشی به این موضوع پرداخت و نوشت: بازگشایی مدارس و نبود سرویسی برای رفت و آمد دانش‌آموزان در شهر یاسوج ترافیک کلافه‌کننده‌ای درخیابان‌های این شهر ایجاد می‌کند که متولان مربوطه معتقد هستند ساماندهی سرویس مدارس یاسوج نیازمند تصمیم و مداخله استاندار کهگیلویه و بویراحمد است تا با تعامل و هماهنگی برای رفع این معضل چاره‌اندیشی شود.
با شیوع کرونا درصد زیادی از رانندگان سرویس مدارس از چرخه فعالیت خارج و حرفه دیگری را برای خود برگزیدند که با بازگشایی مجدد مدارس از سال ۱۴۰۰به بعد تأمین سرویس مدارس در بیشتر شهر‌های کشور از جمله یاسوج با مشکلاتی مواجه شد.
بازگشایی مدارس پس از کرونا در شهر یاسوج ترافیک کلافه‌کننده صبحگاهی و سردرگمی دانش‌آموزان بدون سرویس را در پی داشت که بدلیل مهاجرپذری و نبودن حمل و نقل عمومی این مشکل دوچندان شد.
در سال تحصیلی ۱۴۰۱با بازگشایی مدارس، خیابان‌های اصلی شهریاسوج در ساعت ۷ تا ۸ و پس از آن هم ساعت ۱۱ تا ۱۴ کاملاً قفل بود بطوری که جابه جایی مسیر پنج دقیقه‌ای در زمان ترافیک بیش از نیم ساعت زمانبر بود.
امروزه سرویس حمل و نقل مدارس به یکی از ضروریات شهر یاسوج تبدیل شده که ساماندهی و نظارت بر عملکرد مؤثر آن یکی از مهمترین دغدغه‌های والدین و مسوولان تعلیم و تربیت استان است.
روز یکشنبه رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در سال‌های گذشته مدیریت سرویس مدارس با آموزش و پرورش و انجمن اولیا بود که با توافقنامه بین وزیر آموزش و پرورش و وزیر کشور این موضوع به معاونت حمل و نقل شهرداری‌ها واگذار شد.
"مظفر برافراشته" ادامه داد: طی این توافتنامه مقرر گردید آموزش و پرورش نیازمندی‌های خود مبنی بر تعداد سرویس‌های مورد نیاز را به شهرداری اعلام کند و متقابلا شهرداری بر اساس مجوز‌هایی که به شرکت‌ها واگذار کرده، نیازمندی‌های سرویس مدارس را تأمین کند.
برافراشته گفت: شهرداری اسامی ۹ شرکت را برای آموزش و پرورش فرستاده که با پیگیری‌ها مشخص شده این تعداد شرکت‌ها کمتر از ۲۰ خودروی ون یا مینی بوس دارند که پاسخگوی نیاز مدارس مرکز استان نیست.
وی تأکید کرد: تعداد سرویس‌های مورد نیاز مدارس شهر یاسوج ۲۵۰ دستگاه است و شرکت‌های معرفی شده از طرف شهرداری یاسوج توان جابه جایی دانش‌آموزان مدارس شهر یاسوج را ندارند که باز همان مشکلات سال قبل ادامه خواهد داشت.
رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به شهرداری پیشنهاد شد با نبود خودروی لازم در شهر یاسوج مناقصه‌ای عمومی برگزار شود که با مشارکت شرکت‌های استان‌های همجوار نیازمندی‌های سرویس مدارس یاسوج تأمین شود و تاکنون شهرداری پاسخی به این پیشنهاد نداده است.
برافراشته تصریح کرد: تأمین سرویس مدارس یاسوج دغدغه همگانی است چرا که مشکلات فراوانی برای شهر یاسوج بدنبال دارد و نیازمند تصمیم قاطعانه استانداری برای برطرف کردن مشکل سرویس مدارس و ترافیک شهر یاسوج است.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج نیز گفت: شهرداری یاسوج تأمین سرویس مدارس را به بخش خصوصی واگذار کرده و شرکت‌های متقاضی باید در سامانه شهرداری ثبت نام کنند.
"عبدی دانش مقدم" ادامه داد: تاکنون همه شرکت‌ها ثبت نام نکرده‌اند و از طرفی اغلب مینی بوس و اتوبوس‌های شهر یاسوج فرسوده و بلااستفاده هستند.
دانش مقدم نبود زیر ساخت‌های لازم در شهر یاسوج را مشکلی برای تردد اتوبوس در خیابان‌های این شهر دانست و تصریح کرد: با مداخله استانداری و دیگر سازمان‌ها با ارایه تسهیلات بانکی به شرکت‌های متقاضی برای تأمین خرید خودروی "ون"، ترافیک شهری و نیاز‌های مدارس تأمین می‌شود.
وی در پاسخ به سؤالی درباره برگزاری مناقصه عمومی برای مشارکت شرکت‌های غیربومی گفت: تاکنون شهرداری مناقصه‌ای برگزار نکرده است اگرچه با پیگیر‌ها و رایزنی از شهرداری استان‌های همجوار مبنی بر تأمین مینی بوس غیربومی تاکنون پاسخ مثبتی دریافت نشده است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت، هشت شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه است که ۵۰ درصد آن‌ها در شهرستان بویراحمد به مرکزیت یاسوج حضور دارند و جمعیت شهر یاسوج با حاشیه‌های آن طبق برخی امار‌ها بیش از ۲۵۰ هزار نفر است.
بیش از سه هزار آموزشگاه دولتی و غیردولتی استان برای بیش از ۱۷۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف و افزون بر ۱۴ هزار معلم، آمادگی پذیرش و آغاز سال تحصیلی جدید را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Iran, Islamic Republic of
بعضی از مسئولین در خوابند و برخی در حال پرسه زدن در معیت نماینده درمراسمات و کوچه پس کوچه ها بدنبال رای ، و برخی در حال التماس برای حفظ میزی که نیز تیز میگذرد !!
Iran, Islamic Republic of
اخ وری گل
Iran, Islamic Republic of
آقاهه تو پیاده روی داره به عروج روحانی فکر میکنه چکارداره ترافیک باشه یانباشه
توفیقاتش رزومه شد خانم حسن زلده هوش مصنوعی معدل نهایی کم افتخاری نیستند بخت بوام
پرستار
Iran, Islamic Republic of
۵۰ سال یه کمربندی را نتونستید سامان دهی کنید که خروجی خودروها نخواد وسط شهر باشه ، با چهارتا ون و اتوبوس مشکل شهر برطرف نمیشه ، زیر ساختهای شهری مشکل داره
یوسفی
Iran, Islamic Republic of
برنامه ۳۶۰ شبکه دنا هم به این موضوع پرداخت دیشب و مشخص شده هیچ مسئولی به فکر مهر و ترافیکش نیست و تازه شهرداری و راهنمایی و رانندگی میگفتند باید بشینیم برنامه ریزی کنیم .آخ و بخت عسکر
Iran, Islamic Republic of
آغاهه رفته با اعراب مباحثه تاری خ تشییع کنه ترافیکو بی خیال
فردا با دو جلسه صوری و تقدیرنمایندگان اعتراضاتو کنترل میکنه په موسوی سیچنشه اگه برای ماستمالی امور نیومده
قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرایی که صبح شنبه ۱۱ شهریورماه مثل بمب در فضای رسانه‌های جنایی پیچید، انگار خاطره مهین ...
چرا روس‌ها از شکست در جنگ اوکراین می‌ترسند؟

چرا روس‌ها از شکست در جنگ اوکراین می‌ترسند؟

بسیاری از روس‌ها می‌ترسند در صورت پیروزی اوکراین در جنگ جاری "ولادیمیر پوتین" از قدرت ...
1