تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۴۶۳۳۰۵
کبنا بررسی کرد؛

ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ جزیره‌ای مستقل در کهگیلویه و بویراحمد

۸
۲
ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ جزیره‌ای مستقل در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
سخنان رادمنش و اصرار وی بر تقدیر از نماینده مرکز استان از همان ابتدا و در مراسم معارفه نگران کننده و نشانه‌ای از دخالت حداقل یکی از نمایندگان در این حوزه بود که اگرچه در ابتدا جدی گرفته نشد ولی گذر زمان حالا نشان می‌دهد که آن تقدیر بی‌راه نبوده است و عملکرد محمود رادمنش نوعی نگاه منطقه‌گرایانه را به ذهن متبادر می‌کند.
به گزارش کبنا، برخی سازمان‌ها و ادارات به جهت کار تخصصی و ویژه‌ای که برایشان تعریف شده است  کمتر در زیر ذره بین افکار عمومی و رسانه ها قرار می‌گیرند. این موضوع از این حیث که آن دستگاه می‌تواند در یک مسیر فنی و تخصصی حرکت کند و مانع از دخالت‌های غیرکارشناسی و سهم‌خواهانه شود مطلوب است. ولی همین حال ممکن است باعث نوعی خیال تختی در این دستگاه‌ها شده و این دستگاه‌ها و مدیران آن بدون نگرانی بعضاً پیگیر مواردی باشند که نمونه‌های دقیقی از همان ناکارآمدی و سیاست‌زدگی باشد آن‌هم با غلظت بیشتر باشد.
«ارتباطات و فناوری اطلاعات» کهگیلویه و بویراحمد یکی از این دستگاه‌ها است که سابقه چندانی از جهت تشکیل و حضور آن در استان ندارد. این سازمان همچنین یک سازمان کوچک با تعداد کم پرسنل و نیروی انسانی است که از برخی جهات دیگر نیز سازمانی با کیفیت بالا برای کارمندان دولت است.
تا پیش از این کمتر نامی از این سازمان در سهم‌خواهی‌های نمایندگان به میان آمده بود و معمولا مدیران آن از میان نیروهای سازمان و با دقت بالا انتخاب می‌شد و به همین جهت کمتر شاهد حاشیه  یا اخباری حول این سازمان بودیم و با وجود بروز برخی مشکلات در بحث آنتن دهی و اینترنت در مناطق مختلف استان اما کار و عملکرد سازمان مورد قبول بوده است.
اما در این دوره سخنان مدیرکل جدید سازمان و اصرار وی بر تقدیر از نماینده مرکز استان از همان ابتدا و در مراسم معارفه نگران کننده و نشانه‌ای از دخالت حداقل یکی از نمایندگان در این حوزه بود که اگرچه در ابتدا جدی گرفته نشد  ولی گذر زمان حالا نشان می‌دهد که آن تقدیر بی‌راه نبوده است و عملکرد محمود رادمنش نوع نگاه منطقه‌گرایانه را به ذهن متبادر می‌کند و جز توجه به نیروی انسانی شهرستان مرکز استان سایر شهرستان‌های استان جایگاهی  در چشم رادمنش ندارند.
سازمان‌هایی از جمله سازمان پست، مدیریت ارتباطات زیرساخت و پست بانک از سازمان‌های تابعه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات محسوب می‌شوند که نگاهی به ترکیب و نحوه انتخاب مدیران این سازمان‌ها به تنهایی گواه همه چیز است و لیست مدیران این سازمان‌ها نشان می‌دهد تمرکز آقای رادمنش تنها بر یک شهرستان و یک شهر در استان است که این موضوع حتی شائبه شهرستانی بودن این اداره کل را به ذهن متبادر می‌کند.
رادمنش احتمالا به مدد ساختار و بافت دستگاه تحت ریاست خود   فضا را آنقدر امن و امان دیده است که خود را به افکار عمومی و رسانه ها پاسخگو نداند و همچون سطح وزارت که با بی‌توجهی به بحران آنتن دهی و وضعیت نگران کننده اینترنت در کشور به هیچ کسی پاسخگو نیستند روزگار را به‌خوبی بر وفق مرادشان به پیش می‌رانند اما واضح است که در دنیای رسانه هیچ کنش و حرکتی از چشم رسانه‌ها و افکار عمومی پنهان نمی‌ماند و هم‌اینک مجال پاسخگویی رادمنش و دستگاه تحت مدیریتش به افکار عمومی است که گزارش عملکرد شفاف و صادقانه‌ای به آنان ارائه شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

هم استانی
Iran, Islamic Republic of
عملکرد مثبتی از ایشون ندیدیم
انتظار داشتیم جهادگرانه بسیاری از ضعف ها را برطرف کنند اما متاسفانه کاری مثبت ندیدیم
فقط در ابتدا چندین شعار دیدیم که گفتند چند کیلومتر فیبر نوری قول گرفتیم و دیگه خبری از عمل نشد
و گفتند چند منطقه و روستا و مسیر های ارتباطی رو زیر پوشش آنتن دهی قرار میدیم و دیگه خبری از عمل نشد
در راستای اجرایی کردن حذف کاغذبازی و الکترونیک کردن سازمانهای دولتی در استان هم اقدام جدیدی از ارتباطات و فناوری استان ندیدیم
در همان ابتدا همراه با نمایندگان چندین آنتن موبایل افتتاح شد
که مربوط به دولت های گذشته بود، کلنگ زنی جدیدی ایشان نداشتند
در خود شهر یاسوج وضعیت آنتن دهی موبایل مشکل دارد
اینترنت افتضاح....
در روستاها که شرم آور است


حقیقتا از ایشان انتظارات بالایی داشتیم ، ولی کار مثبتی ندیدیم


با توجه به این که جوانی پاک و جهادگر بود انتظار داریم که کمی به خود بیاد و در میدان خودی نشان دهد
اگر نمیتونه یا میدان بش نمیدن کنار بره و خودشو بیش از این خراب نکنه
علی
Romania
مطمئنا این بیان شما ریشه در عدم آگاهی و نداشتن اطلاعات کافیتون در این زمینه داره. لطفا بدون اطلاعات کافی در مورد دیگران قضاوت نکنین که بعدا شرمنده خداوند و وجدان خودتون !!!! نشین.
عزیز
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود بر نگارنده این متن که اخیرا دیدگاه عدالت طلبی در پیش گرفته . ای بزرگوار اهل قلم بد نیست قبل از نگارش هر متنی کمی سوابق مدیریتی سازمانهای مورد اشاره تون رو مطالعه بفرمایید.
اول مخابرات استان هست که مدیریت آن کما فی السابق بر عهده مهندس امیری است که از جغرافیای گرمسیری استان هستن.
زیرساخت استان که مدیریت آن مربوط به قبل از انتصاب آقای رادمنش هست و ایشون در این موضوع دخالتی نداشتن.
مدیریت پست استان نیز تا چندی پیش بر عهده مهندس خسروی بزرگوار که ایشونم از جغرافیای گرمسیری استان هستن بوده است.
نکته مهم اینکه سالها مدیریت فناوری اطلاعات نیز دست بزرگواران منطقه جغرافیایی گرمسیری استان بوده است.

و اما مخلص کلام. در این حوزه کاری کمافی السابق که بزرگواران گرمسیری نگاه منطقه ای نداشتند هیچ گونه نگرش خاص وجود نداره و همه مجوعه دارن با صمیمیت و بدون درگیر شدن در حواشی به مردم خدمت میکنن. پس لطفا اگه کینه شخصی یا منافع شخص شما جایی در زیرمجموعه وزارت تامین نشده ، شیطنت نکنید و جو صمیمی حاکم بر مجموعه رو مسموم نکنید. دیگر زمان این نگاههای منطقه گذشته و این افکار به زباله دان تاریخ استان رفته. همه از یک رگ و ریشه هستند و برادر
بی ارتباط
Iran, Islamic Republic of
روستای علی کرمی دمچنار 35 کیلومتری مرکز استان متاسفانه هیچ گونه ارتباطی ندارد،
A
Romania
سلام. آبادی علی کرمی طبق آمار ۵ خانوار جمعیت داره .طبق برنامه دولت فعلا اولویت با روستاهای بالای ۲۰ خانواره و پس از اتمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار نوبت روستاهای زیر ۲۰ خانوار خواهد شد.ضمن اینکه علی کرمی دارای پوشش عالی ایرانسل هست.
لطفا سیمکارت ایرانسل خریداری فرمایید.
Iran, Islamic Republic of
اگه طبق آمار 5خانوار پس چرا شورا و دهیاری بهش دادند
توجیه ایرانسلی هم مثل آمار دادن خانوارته بزرگوار ،
B در جواب به دوستمون A
Iran, Islamic Republic of
در جواب A
اولاً احتمال میدم که کلا فارسی درس خوندین تا ریاضی
خیلی ضعیف بودی تو ریاضی و آمار
در ثانی اگر 5 خانوار شما بوده با مصوبات شورای روستا و دهیاری مغایرت دارد،که هردو رو در روستا فعال میباشند،با همین آمار شما یک شهید تقدیم به این نظام و انقلاب نمودن حق استفاده از سیستم ارتباطی رو ندارند بعد از 44سال انقلاب
ثالثا 90 درصد مردم از سیم همراه اول استفاده میکنند شما میفرمایین برین سیم ایرانسل بگیرید
دانشگاه پیام نور ی
United States
آقای بی نیاز رییس دانشگاه پیام نور استان از ضعیف ترین روسای دانشگاه می‌باشد کافی است سری به دانشگاه و دانشجویان بزنید در این مورد خبری درج کنید
آذری جهرمی: دکتر ظریف را یکی از «کنشگران مرزی» ایران امروز می‌دانم؛ او فرزند ایران است

آذری جهرمی: دکتر ظریف را یکی از «کنشگران مرزی» ایران امروز می‌دانم؛ او فرزند ایران است

آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت روحانی از با انتشار متنی در حمایت از محمد جواد ظریف نوشت ...
آقای قالیباف! شما و این همه صداقت و صراحت و شجاعت؟

آقای قالیباف! شما و این همه صداقت و صراحت و شجاعت؟

محمد مهاجری خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت: سخنان‌تان درباره اینکه مدیران کشور هر ...
چرا تنش‌ها بین طالبان و ایران ناگهان به نقطه انفجار رسید؟

چرا تنش‌ها بین طالبان و ایران ناگهان به نقطه انفجار رسید؟

تورک فرهادی، تحلیلگر افغانستانی مستقر در ژنو با بیان اینکه هرگونه درگیری بین افغانستان ...
1