تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۴۶۲۸۶۹
آگهی و تبلیغات /

رقبای سرسخت هادی چوپان در مسابقات بدنسازی مستر المپیا 2023

۱
۵
رقبای سرسخت هادی چوپان در مسابقات بدنسازی مستر المپیا 2023
کبنا ؛مستر المپیا معتبرترین مسابقه بدنسازی دنیا است. بدنسازهای برجسته‌ای مثل فرانک زین، رونی کلمن، آرنولد شوارتزنگر و فیل هیث افتخار کسب بزرگ‌ترین جایزه بدنسازی دنیا تحت عنوان Sandow Trophy یا جایزه ساندو را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند. در مسابقات امسال، 8 بدنساز مطرح شرکت خواهند کرد و سهم ایران در این رقابت تنگاتنگ، دو نماینده (هادی چوپان و بهروز تابانی) است. پیش‌بینی‌ها نشان از قهرمانی مجدد هادی چوپان در مستر المپیا 2023 دارند.
رقبای سرسخت هادی چوپان در مسابقات بدنسازی مستر المپیا 2023
مستر المپیا 2023
رقابت سال گذشته مستر المپیا در شهر لاس وگاس ایالت نوادا در آمریکا صورت گرفت. مسابقات مستر المپیا 2023 در شهر اورلاندو ایالت فلوریدا آمریکا برگزار خواهد شد. این رقابت‌ها از تاریخ 2 الی 5 نوامبر به طول می‌انجامد و مرکز Orange County میزبان آن‌ها خواهد بود.
هادی چوپان در مستر المپیا 2023
بی‌شک نام هادی چوپان به گوش طرفداران پیگیر اخبار بدنسازی خورده است. هادی بدنساز مطرح ایرانی است که در سال 1987 در شهر سپیدان واقع در استان فارس متولد شد. چوپان به دلیل مشکلات مالی خانواده، دوران کودکی و نوجوانی سختی را سپری کرد و از سنین پایین، مشغول به کار شد. او بدنسازی حرفه‌ای را در سال 2013 با کسب قهرمانی WBPF آسیا شروع کرد. او در سال‌های 2014 و 2015 موفق به کسب قهرمانی در مسابقات جهانی شد.
تغییر مربی از احسان نعمتی به هنی رامبد در سال 2017، برای هادی نقطه عطف آینده حرفه‌ای او بود. او در سال 2017 مدال طلا مسابقات مستر المپیا آماتوران را کسب کرد و در همان سال، موفق به کسب سه جایزه دیگر نیز شد. درخشش مستمر هادی چوپان در عرصه بدنسازی منجر به شناخته شدن وی با لقب گرگ ایرانی شده است.
متاسفانه به دلیل وجود مشکلات متعدد در صدور ویزا برای ایرانیان در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ، هادی موفق به شرکت در مسابقات ایالات متحده آمریکا در سال 2018 نشد. اما با رفع این مشکل، هادی در سال 2022 به قهرمانی مسابقات مستر المپیا نائل آمد. هادی چوپان در مستر المپیا 2023 با پوشش کامل خبری شرکت خواهد کرد که سایت سرخ نیوز همانند سال گذشته این مسابقات را به بهترین نحو ممکن ارائه خواهد کرد.
رقبای هادی چوپان در مستر المپیا 2023
در مسابقات امسال، 8 بدنساز حرفه‌ای به رقابت خواهند پرداخت. نکته جالب در این دوره از مسابقات، حضور دو نماینده از ایران است. هادی چوپان علاوه ‌بر قرارگیری در مقابل بهروز تابانی، باید با سایر بدنسازهای معرفی‌شده در لیست زیر، رقابت کند:
بیگ رامی
بیگ رامی مصری از سرسخت‌ترین رقبای هادی چوپان در مستر المپیا 2023 محسوب می‌شود. زیرا او در سال‌های 2020 و 2021، به‌صورت پیاپی موفق به کسب جایزه ساندو در مسابقات مستر المپیا شده است. ورود او به بدنسازی حرفه‌ای با کسب مقاوم اول در مسابقات جام طلا کویت در سال 2012 و مستر المپیا آماتورها آغاز شد.
رقبای سرسخت هادی چوپان در مسابقات بدنسازی مستر المپیا 2023
او اولین جایزه IFBB Pro Show خود را در مسابقات قهرمانی 2013 نیویورک کسب کرد؛ این دستاورد، نوید ظهور بدنسازی حرفه‌ای به این عرصه را می‌داد. او در اولین مستر المپیای خود در سال 2013، پس از رقابت با فیل هیث، کای گرین، دنیس ولف، شاون رودن، دکستر جکسون و جی کاتلر، در مقام هشتم جای گرفت.
سامسون داودا
سامسون داودا بدنسازی حرفه‌ای از نیجریه است و با نام شیر نیجریه‌ای شناخته می‌شود. او در مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 قهرمان شد. همچنین داودا در رقابت‌ مستر المپیا سال گذشته، پس از هادی چوپان، درک لانسفورد، نیک واکر، برندن کری و بیگ رامی، مقام ششم را کسب کرد. او در کارنامه خود کسب مدال‌های مسابقات جهانی متعددی را ثبت کرده است و با تمرین و تلاش بسیار، قصد در تغییر نتیجه کسب‌شده در سال گذشته را دارد.
بهروز تابانی
بهروز تابانی دیگر نماینده ایران در کنار هادی چوپان در مستر المپیا 2023 است. او تمرینات بدنسازی خود را از 14 سالگی آغاز کرد و از همان ابتدا، استعداد خود را در این زمینه بروز داد. از برجسته‌ترین افتخارات بهروز می‌توان به قهرمانی در مسابقات آرنولد کلاسیک برزیل 2023 و مسابقات بدنسازی مردان IFBB در سال 2016 اشاره کرد.
رقبای سرسخت هادی چوپان در مسابقات بدنسازی مستر المپیا 2023
برت ویلکین
برت ویلکین که به اسم قصاب شناخته می‌شود، در سال 2021 موفق به کسب مقام دوم در مسابقات شیکاگو پرو شد. او اهل آمریکا است و در شهر دنور ایالت کلرادو اقامت دارد. او به همراه همسرش، مدیریت مرکز بدنسازی شخصی خود را بر عهده دارند. او در دوران فعالیت حرفه‌ای به‌عنوان بدنساز، جوایز متعددی دریافت کرده است.
درک لانسفورد
درک لانسفورد آمریکایی یکی از بهترین بدنسازهای جهان است. او با الهام‌گیری از جی کاتلر و فیل هیث، از سنین پایین، بدنسازی را به‌صورت جدی دنبال کرد. ورود حرفه‌ای او به این عرصه در سال 2017 و با برد جایزه Tampa Pro Show رقم خورد. او در طی سال‌های بعد، موفق به کسب جوایز متعددی در مسابقات بدنسازی بین‌المللی شد. اکنون او از شانس‌های مطرح قهرمانی در مستر المپیا 2023 است و افرادی چون رونی کلمن، از قهرمانی زودهنگام او سخن گفته‌اند.
برندن کری
برندن کری آمریکایی در سال 2019 موفق به کسب جایزه مستر المپیا شده‌ است. او فعالیت بدنسازی خود را از سال 2003 و با دریافت جایزه مسابقات بدنسازی Supernatural در دسته سنگین‌وزنان میانی شروع کرد. او در سال 2008، به قهرمانی مسابقات NPC USA در دسته عمومی و سنگین وزن نائل آمد و این آغاز ورود او به عرصه بدنسازان حرفه‌ای بود. برندن پس از قرارگیری در رتبه هشتم مستر المپیا 2011، به محبوبیت بالایی رسید و از رقیبان سرسخت هادی چوپان در مستر المپیا 2023 محسوب می‌شود.
نیک واکر
نیک واکر آمریکایی یکی دیگر از بدنسازهایی است که در مقابل هادی چوپان در مستر المپیا 2023 قرار می‌گیرد. او با دریافت مدال‌ها و جوایز رنگارنگ متعدد در مسابقات بین‌المللی، نام خود را در عرصه بدنسازی به گوش‌های بسیاری رسانده است. نیک واکر در مستر المپیا 2022 موفق به کسب مقام سوم شد. او فعالیت در زمینه بدنسازی را از سنین پایین آغاز کرد و در طول فعالیت خود، افتخارات متعددی کسب کرده است.
نیک واکر در سال 2021 با نائل آمدن به مقام قهرمانی مسابقات آرنولد کلاسیک در اولین تجربه، تاریخ‌ساز شد. سابقه درخشان نیک از او رقیبی سرسخت برای هادی چوپان در مستر المپیا 2023 ساخته است.
رقبای سرسخت هادی چوپان در مسابقات بدنسازی مستر المپیا 2023
جمع‌بندی
همه ما می دانیم که برای قهرمانی، هادی چوپان در مستر المپیای 2023 باید از سد رقبایی سرسخت همچون بهروز تابانی، نیک واکر، سامسون داودا، بیگ رامی و درک لانسفورد بگذرد. رقبایی که هر یک عناوین قهرمانی مختلفی را همراه خود یدک می کشند. تمرینات و تغذیه با برنامه، حضور در مسابقات مختلف و البته حمایت های طرفدارانش می توانند راز موفقیت این بدنساز ایرانی باشند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اکثرا از آمریکا ومسابقات هم در آمریکا وشانس چوپان کمتر میشود
آقای قالیباف! شما و این همه صداقت و صراحت و شجاعت؟

آقای قالیباف! شما و این همه صداقت و صراحت و شجاعت؟

محمد مهاجری خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت: سخنان‌تان درباره اینکه مدیران کشور هر ...
چرا تنش‌ها بین طالبان و ایران ناگهان به نقطه انفجار رسید؟

چرا تنش‌ها بین طالبان و ایران ناگهان به نقطه انفجار رسید؟

تورک فرهادی، تحلیلگر افغانستانی مستقر در ژنو با بیان اینکه هرگونه درگیری بین افغانستان ...
باید خون گریست؛ از ۷۵ هزار مسجد، درب ۵۰ هزار مسجد بسته است

باید خون گریست؛ از ۷۵ هزار مسجد، درب ۵۰ هزار مسجد بسته است

حاج ابوالقاسم دولابی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور روحانیت با اشاره به اوضاع نامناسب ...
1