تاریخ انتشار
شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب : ۴۶۲۸۴۹
یادداشت|

مدیران کهگیلویه و بویراحمدی چگونه رفتار کنند؟

۱۱
۰
مدیران کهگیلویه و بویراحمدی چگونه رفتار کنند؟
کبنا ؛رابطه بین دولت و ملت، یکی از مهم‌ترین مباحث فلسفه سیاسی است. انواع مختلفی از روابط بین این دو ترسیم شده است. اما اگر نگاه طیفی به آن داشته باشیم، می‌توان گفت در یک سر طیف، دولت باید تابع مردم باشد و مردم همه‌کاره هستند و در سر دیگر طیف، دولت تمام قدرت را در دست دارد و مردم تابع نظام سیاسی هستند؛ بین دو نوع دموکراسی و دیکتاتوری انواع دیگری از اشکال رابطه بین دولت و مردم وجود دارد.
روشن است که هر چه به سمت طیف دموکراسی پیش برویم، امکان توسعه در همه جوانب بیشتر می‌شود. هر چه مدیران و مسئولین با در نظر گرفتن منافع مردم دست به تصمیم‌گیری بزنند، رضایت عمومی از آن‌ها بیشتر می‌شود.
اما گاهی اوقات برخی از مسئولین کهگیلویه و بویراحمدی به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی توجهی به نتایج اعمال و رفتار خود ندارند. در حالی که رابطه مستقیمی بین خوشایندی عمومی و نوع رفتارهای مسئولین وجود دارد.
گاهی اوقات برخی از مسئولین دستوراتی صادر می‌کنند که موجب گلایه جمعی از مردم می‌شود. البته واضح است که نارضایتی جمعی مردم، نباید همیشه ملاک و معیار تصمیم‌گیری قرار گیرد، اما همین چندی پیش، یکی از مسئولین استانی غیرمستقیم می‌خواست مانع برگزاری یک پیاده‌روی همگانی شود. اما هر چه نشد، نتوانست و نشد.
در گذشته نیز دیده این‌گونه رفتارها دیده شده است؛ گاهی اوقات برخی از مردم فکر می‌کنند مسئولین مستقیماً در مقابل آنها موضع می‌گیرند.
اما فراتر از این، مسئولین ناخواسته به گونه‌ای رفتار می‌کنند که نارضایتی گسترده به وجود می‌آورند. رفتار برخی از مدیران بانک‌ها در این روزهای استان، مصداق بارز این نوع رفتار است.
شفافیت نیز یکی دیگر از اصول ارتباطی مسئولین و مردم است؛ بر اساس داده‌های بانک جهانی و سازمان شفافیت بین‌الملل، هر چه شفافیت در یک دستگاه و به طور کلی نظام اداری وجود داشته باشد، فرصت‌های توسعه نیز بیشتر است؛ در واقع رابطه مستقیمی بین میزان شفافیت و توسعه وجود دارد.
در شفافیت، میزان فساد نیز کاهش می‌یابد؛ هر چه شفافیت افزایش یابد، در مقابل از احتمال میزان فساد نیز کاسته می‌شود. بنابراین واضح است که لازم است مسئولین با مردم شفاف ارتباط برقرار کنند.  
اما گاهی اوقات دیده می‌شود مسئولین کهگیلویه و بویراحمدی اهمیتی به موضوع شفافیت اطلاعات نمی‌دهند و همین موضوع موجب نارضایتی عمومی می‌شود.
مسئولین باید در نظر داشته باشند که گفته‌ها و رفتارهای آن‌ها پیامدهای اجتماعی مهمی در پی دارند، گاهی اوقات رفتارهای آن‌ها موجب بدبینی و بی‌اعتمادی و در نهایت احساس تبعیض می‌شود.
شایسته‌سالاری و رعایت شایسته‌‌گزینی یکی دیگر از رفتارهایی است که افکار عمومی نسبت به آن حساسیت بسیار زیادی دارد. مخصوصاً در کهگیلویه و بویراحمد، که افکار عمومی حتی نسبت به کوچک‌ترین عزل و نصب‌ها واکنش نشان می‌دهد.
بنابراین، مسئولین کهگیلویه و بویراحمدی علاوه بر مراقبت در نوع رفتار و گفتار خود باید اصول شفافیت و شایسته‌گزینی را نیز در مورد نظر قرار دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
یکی از بد اخلاقترین مدیران مدیر کل اداره ثبت هستش فقط طایفه گرایی وفامیل گرایی
Iran, Islamic Republic of
شایسته گزینی فقط آموزش و پرورش 😂😂😂
Iran, Islamic Republic of
درآموزش وپرورش دموکراسی مقوله گم شده است زیرا درحال حاضر اقلیت براکثریت حاکم است
Iran, Islamic Republic of
آموزش وپرورش استان دردوره عزتخواه مبتکر آمارهای غیرواقعی وبه قصد اثرگذاری بر مسئولین ارشد استان شده ، بعنوان نمونه آمار اشتغال
سجاد
Iran, Islamic Republic of
مسئولین استان و مدیر کل ها
همشهری
Iran, Islamic Republic of
دولت ضعیف نماینده ضعیف مدیران ضعیف ازاینهاچه توقعی میرودواقعاصالحی درحدمدیرعاملی ابه یاعزت خواه درحداموزش پرورشه
Iran, Islamic Republic of
به نظر ما مدیری در این استان که اکتسابی بر اریکه مدیریتی نشسته باشد نیست همه انتسابی و با قدرت نماینده امده اند
شرکت گاز
جهت اطلاع رسانه ها تعداد ۱۸ نفر نیروی جدید بنا به مکاتبه روشنفکر نماینده بویراحمد و دنا در مجلس و ۴ نفر نیروی جدید بنا به مکاتبه موحد نماینده کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی در حال انجام تشریفات استخدامی در شرکت می باشند بصورت جذب شرکتی (ارکان ثالث)
رزمنده
United States
مسئولین باید با شما هماهنگ کنند و هرکسی را که شما تآیید میکنید انتصاب کنند نیروهای امنیتی مثل شما نمی‌دانند مردم هم باید از مسئولین بخواهند که چه کسی انتصاب بشه خود مسئول هم پشم
Iran, Islamic Republic of
کبنا خواهشمندیم سری به علوم پزشکی بزنید و گزارشی از وضعیت اشفته این سازمان و نارضایتی کارگران بگیرید چهارماه است ک مناقصات را نگه داشتن و حرکات مشکوکی دارن انجام میدن تورا خدا پیگیری کن جناب کمایی پیمانکارانی ک بهاشون همسو نیستن دارن نابود میکنن و بعداز دوبار ک مناقصات را ابطال کردن هنوزم دارن کم کاری میکنن و با این همه خسارت به پیمانکاران بازهم بازگشایی نمیکنن
Iran, Islamic Republic of
آموزش وپرورش به کما رفته وجسم بی جانش نمایان است .استاندار سریعا اقدام نماید شاید از مرگ نجات یابد
آگهی استخدامی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

آگهی استخدامی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

واحد گشت و مراقبت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با مدرک ...
موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

افتتاحیه موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز، عصر روز پنج‌شنبه(1402/03/04) ...
بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بررسی‌ها حاکی از آن است که ارز دستوری با نرخ ۲۸هزار و ۵۰۰تومانی، واکنش‌های سیاسی و کارشناسی ...
1