تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب : ۴۶۲۵۸۹
حاشیه‌های ادامه‌دار شورای شهر یاسوج و چند سئوال؛

اختلاف بر سر رفتن و ماندن نستهن مقدم، شهردار یاسوج / امیری: شهردار فعلی توان اداره شهر را ندارد / عباس‌نژاد: ازعملکرد شهرداری ناراضی هستم / اکبری: دود مماشات شورا و شهردار به چشم مردم می‌رود / آشنا: مدافع شهردار هستم

۴۰
۱
اختلاف بر سر رفتن و ماندن نستهن مقدم، شهردار یاسوج /  امیری: شهردار فعلی توان اداره شهر را ندارد / عباس‌نژاد: ازعملکرد شهرداری ناراضی هستم / اکبری: دود مماشات شورا و  شهردار به چشم مردم می‌رود / آشنا: مدافع شهردار هستم
کبنا ؛نشست شورای شهر یاسوج با موضوع طرح سوال از شهردار با حضور اعضای این شورا برگزار شد که با جدال لفظی برخی اعضا در خصوص شهردار یاسوج ، جنجال‌ها در شورا ادامه داشت.
«هدایت امیری»، عضو شورای اسلامی شهر یاسوج
 در این زمینه به  ایسنا گفت: همچنان بر این عقیده هستیم که باید در شهرداری یاسوج تغییر و تحول ایجاد شود و شهردار فعلی توان مدیریت این شهر را ندارد و از عهده اش خارج است.
وی با بیان اینکه هر چقدر شهردار بماند شهر و مردم یاسوج آسیب و لطمه بیشتر می بیند، افزود: شهردار پس از ۶ ماه هیچ برنامه ای برای شهر و شهرداری ندارد. هر چقدر مدیریت شهردار فعلی ادامه پیدا کند برای این شهر مصیبت است.
امیری با بیان این مطلب که تعدادی از اعضای شورا به این نتیجه رسیده اند که شهردار فعلی توان اداره شهر را ندارد، مدعی شد که زد و بندها و سهم خواهی ها اجازه نمی دهد که شهردار استیضاح شود و برخی ها دنبال منافع شخصی خود هستند.
این عضو شورای شهر یاسوج خاطرنشان کرد: نحوه مدیریت جلسات شورا تخلف است، امروز قرار بود شهردار در نشست شورا حضور پیدا کند اما حضور نیافت.
امیری تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی پای کار بیایند، ورود کنند و وضعیت شهر یاسوج را آسیب شناسی کنند، چراکه منافع تعدادی از اعضای شورای شهر نمی گذارد که روند در مسیر درستی حرکت کند.
«کیوان آشنا»، رئیس شورای شهر یاسوج نیز گفت: سوال از شهردار و نظارت بر عملکرد شهردار و شهرداری وظیفه اعضای شوراست، و چنانچه یک سوم از اعضا از پاسخ های شهردار به سوالات شورا قانع نشوند، بحث استیضاح شهردار مطرح می شود، تا کنون سوال از شهردار داشتند و هیچ کدام از اعضای شورا، استیضاح را مطرح نکردند و اگر مطرح شود باید روند آن طی شود. تنها سوال از شهردار داشتند که شهردار نیز پاسخ تعدادی از سوالات را بصورت کتبی برای شورا فرستاد و مابقی را قرار بود حضوری پاسخ دهد. امروز درخواست حضور شهردار را دادند که از شهردار برای حضور در نشست شورا طی روز سه شنبه دعوت شد. کسی مانع سوال و نهایتا استیضاح شهردار نیست.
وی افزود: بنده بعنوان یکی از اعضای شورای شهر مدافع شهردار هستم و نظرم اینست که با توجه به منابعی که در اختیار دارد، منهای وضعیت آسفالت خیابانهای شهر که به دلایل مختلف است، شهردار کارش را خوب انجام می دهد.
آشنا اظهارکرد: اعضای شورای شهر آنچه تشخیص دادند عمل کردند، مردم با شرکت در انتخابات به ما تفویض اختیار کردند و ما از حقوق مردم دفاع می کنیم، به هر حال در صحن شورا یکی تشخیص می دهد که شهردار بد عمل می کند و یکی نیز تشخیص می دهد که شهردار خوب عمل می کند به هر حال تضارب آرا و اختلاف سلیقه وجود دارد.
رئیس شورای شهر یاسوج خاطرنشان کرد: در صحن شورا اکثریتی که قانون مشخص کرده، آنچه که بگویند عمل می شود.
آشنا تصریح کرد: از شهردار برای حضور در نشست روز سه شنبه شورا دعوت شد و پاسخ مابقی سوالات اعضای شورا را می دهد، اگر اعضا قانع شدند که شهردار به کار خود ادامه می دهد و اگر اعضای شورا قانع نشدند استیضاح را درخواست می کنند و طبق قانون در دستور کار قرار می گیرد و نهایتا در کمتر از یک ماه دیگر تکلیف ماندن یا رفتن شهردار یاسوج مشخص می شود.
«بهنام عباس نژاد»، یکی دیگر از اعضای شورای شهر یاسوج نیز گفت: اختلافات شورا برای حل مشکلات شهر و شهروندان است و بنده بعنوان عضو شورای شهر از عملکرد شهردار ناراضی هستم.
وی افزود: روز چهارم اسفند ۱۴۰۱ طی نامه ای از رئیس شورا درخواست طرح سوال از شهردار را مطرح کرده ایم که به هر دلیلی میسر نشد، نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به شهردار ابلاغ شد و شهردار طبق قانون ملزم به جواب یا حضور در صحن شورا جهت پاسخگویی به سوالات است، در قانون آمده که شهردار ۱۰ روز برای حضور و پاسخگویی وقت دارد، پس از ۱۰ روز تقاضای جلسه فوری کرده ایم که نهایتا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ مهلت ۱۰ روزه شهردار تمام شد و چون استنکاف کرده بود ۱۰ روز دیگر طبق قانون مهلت داده شد و ۲۰ روز مهلت شهردار به اتمام رسید و امروز باید رئیس شورا پاسخ های شهردار را به شورا ارائه می کرد و به رای می گذاشت.
عباس نژاد تاکید کرد: این وضعیت بلاتکلیفی به شهر آسیب می زند و جلوی تصمیم گیری شورا را گرفته است، به اینکه در ادامه شهردار ابقا یا استیضاح شود کاری نداریم. ۲۰ روز ابلاغ درخواست شورا می گذرد و شهردار امروز در جلسه شورا حضور نیافت، و پاسخگوی شورا نیست.
این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: نگاه ما به شخص(شهردار) نیست بلکه به شهر است، دنبال این هستیم که شهر یاسوج از این مشکلات خارج شود و یک شهرداری که توان مدیریت داشته باشد در این جایگاه قرار بگیرد و اکثریت شورا بر این باورند اما از سوی تعداد معدودی از اعضای شورا زیر سوال می رود.
عباس نژاد بیان کرد: شهردار یاسوج عملکرد خوبی ندارد اما تلاش می کند که ماندگار شود و صندلی خود را حفظ کند در حالی که باید عملکردش او را حفظ کند اما قطعا به هر دلیلی که شده، در آینده نزدیک آقای مقدم شهردار یاسوج نخواهد بود. برخوردها در شورای شهر شورایی نیست و فشارهای بیرون از شورا تصمیمات این شورا را تحت تاثیر قرار می دهد.
«عطاالله دانشی»، یک عضو شورای شهر یاسوج نیز گفت: شهر یاسوج هیچ گونه توسعه ای در زمینه زیرساخت‌ها و ارائه خدمات به شهروندان ندارد و برخی از مدیران از این وضعیت معترض و نگران هستند.
وی افزود: چهره شهر یاسوج به گونه ای است که همه مردم معترض و ناراضی هستند، توجه نکردن به مصوبات شورا، نظرات همه اعضای شورا و انجام کارهای تک بعدی و چند نفری باعث نگرانی هایی شده در حالی که کار باید شورایی باشد.
دانشی اظهارکرد: شهر یاسوج در روزمرگی مانده است و این مشکلات، شهرداری یاسوج را فروپاشید و از پا درآورد، عملا ما تنها ساختمان شهرداری یاسوج را داریم نه یک شهرداری کارآمد.
این عضو شورای شهر یاسوج تاکید کرد: از مسئولان بالادستی و نظارتی انتظار داریم تا شورای شهر به تعطیلی نکشیده، تصمیم جدی در رابطه با شهر یاسوج بگیرند و ادامه این وضعیت نتیجه ای برای شهروندان ندارد و عملا یک فرصت سوزی صورت گرفت که البته برخی افراد و سیاسیون از بیرون در این زمینه نیز دخالت می کنند.
دانشی ابراز عقیده کرد ؛ با این شهردار، از این وضعیت عقب گرد و پس‌رفتی که در شهر شاهدیم بیرون نمی رویم. شهردار، ماندن را بر منافع عمومی ترجیح می دهد و با تفرقه انداختن بین اعضای شورای شهر ماندگاری خود را بیشتر می کنند.
وی بیان کرد: از دستگاه‌های نظارتی از جمله بازرس کل استان انتظار داریم با توجه به مستنداتی که در اختیار دارند به وضعیت شورا و شهرداری ورود کنند. ۹۹ درصد مردم شهر یاسوج نگران وضعیت شهر شهرداری و شورای شهر هستند. مردم از استانداری بخواهند که محاسبه کند چرا شورای شهر و شهردار یاسوج ناتوانند؟
«سید هدایت اکبری»، عضو شورای شهر یاسوج نیز گفت: دود مماشات تعدادی از اعضای شورا با شهردار به چشم مردم می رود، از دستگاه‌های نظارتی درخواست داریم که به موضوع کار شورا و شهردار یاسوج و روند استیضاح شهردار ورود کنند و با هر کس تخلف دارد، برخورد کنند.
وی افزود: تحت هیچ عنوان وضعیت شهر یاسوج مناسب نیست، شورا هم اینقدر ضعیف دارد جلو می رود که کسی به آن بها نمی دهد.
سؤال افکار عمومی، شهروندان و رسانه‌های استان اینجاست که حاشیه های شورای شهر و شهرداری یاسوج بر سر چه موضوعی است و تا کی ادامه خواهد داشت؟ درست است که شورا محل تضارب آراست و اختلاف نظر در شورا طبیعی است اما آیا اعضای این شورا در بین مردم حضور پیدا نمی کنند تا نظر آنها را نسبت به شهر، شورا و شهرداری بدانند و متوجه شوند که مردم چه نمره ای به عملکردشان می دهند؟ تکلیف شهر یاسوج چیست؟ آیا این شهر در شأن مردم مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است؟ آیا شورا و شهردار حاضرند که با کار علمی و دقیق در خصوص عملکردشان از مردم نظر سنجی شود و هر چه نظر مردم بود اعمال کنند؟ آیا حالا که حاشیه های شورای شهر  یاسوج تمامی ندارد، دستگاههای نظارتی به این موضوع ورود خواهند کرد؟
این سئوالاتی است که هم اکنون در مقابل اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج قرار دارند و اعضای شورا موظف هستند هرچه سریع‌تر نسبت به آن پاسخگو باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
نه تنها شهردا بلکه تمام اعضای شورای شهر باید برکنار شوند .چرا که هیچ کدام ذره ای از مدیریت شهری که الان بعنوان یک علم در دانشگاه های معتبر رواج دارد بهره ای نبرده اند .دستگاه های نظارتی بیطرف تاکید میکند بیطرف که قوم و خویش همین افراد نباشند باید عملکرد این شورا و شهردار رو بررسی کند
Romania
آشنا هم ۲ سال دیگه.
واقع بین دنا
Iran, Islamic Republic of
هر موقع جلسات شورای شهر یاسوج را می بینم یاد مدرسه موشها می افتم.😂😂
داور
Iran, Islamic Republic of
کبنای عزیز منتشر کن
اخ و بخت ای شهر
اخ‌و بخت ای مردم ک هفت نفر بی برنامه شدند نمایندشون
وای بر این شهر که مقدم شده شهردار مرکز استان
دریغ و درد بر این همه فرصت هایی ک در هزار توی معاملات شهردار و شورا از این شهر گرفته شد
بازنده این وضعیت فقط شهروندانن
برنده اقای شهرداره ک بدون هیچ تجربه و کار در حوزه شهرداری یکباره شد شهردار
و بازنده اصلی تر اعتماد مردم به نهاد مقدس شوراست که با این معاملات و بی برنامگی و منفعت طلبی فقط جسم بی جانی از ان در این شهر به جا مانده
اقای مقدم خواهشا به صحبت اقای دکتر شریعتی گوش کن تو نتوانستی شش سال به این مردم خدمت در خوری داشته باشی برید
شش سال نتوانستی
شصت سال دیگه هم نمی توانی
کمایی
Iran, Islamic Republic of
تو دیگه دستت برای همه رو شد یک معانله گر و گدایی هستی که با پانصد تومان صد درجه میچرخی
پس دیگه سایت شما ارزشی ندارد
Iran, Islamic Republic of
مقدم باید سریع استعفا و در انتخابات مجلس ثبت نام کند
Iran, Islamic Republic of
احمدی کیش داره سبک سنگین ایکنه خیلی آدم زرنگیه
Iran, Islamic Republic of
سلام شورایی/ نماینده مردم می شود بیش از این انتظاری از ایشان نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اعضای محترم شورای شهر اگه هر هفته و هر روز یک ساعت وقت بذارین و در قسمت شهرسازی ناظر عملکرد کارکنان باشید حتما متوجه کنه خراب شهرداری میشین
Iran, Islamic Republic of
بخت بَووم هیچ فایده ای نیاره
مّ آیَم آبردارییَم
Iran, Islamic Republic of
سوال افکارعمومی این است که / که ک لیسانس تاریخ است پایش را دریک کفش کردده است وبا بویراحمدسفلی مخالف است قافیه وارونه ننویس برادر کمایی
Iran, Islamic Republic of
/ آشنا جاودانه را که فقط دنبال منافع خودشان هستند وضعیت این شهر را نه می‌بینید
Iran, Islamic Republic of
کمایی اگر دنبال حقیقت هستی برو ببین کارکنان بنیادنخبگان اهل کدام طایفه هستند اینقدر دنبال بهادر هستند؟!!
سالهاست که فامیلهایشان را دانشگاهها یاسوج و جذب کردند الان شما دنبال چی هستی؟!!
چرا الان بایدحمدلله اکوانی ۶سال است رئیس بنیاد نخبگان است وباشد؟!
Iran, Islamic Republic of
وقتی شهردار می بیند ۳ تا طرفدار بی تخصص دارد اون هم قطعا خیالش تخته کاری به آبادانی شهر نداره
ب
Iran, Islamic Republic of
مردم یاسوج که به این هفت نفرشورا ویک نفرشهردار. خیابونهای پرازسنگ لای ومرکزشهری که عصر دستفروش گوجه وخیاراشغال کرده..
Iran, Islamic Republic of
واقعا مردمی که آقای آشنا می گویند کیستند ؟مرد حسابی شهر به روستا تبدیل شد؟مدیریت شهر افتضاح
کارمند
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای کمابی و پایگاه خبریش متاسفم برای بعضی دستگاهها ی اجرایی که مدام پول میریزند در حلقومش جایی برای کامنت نمیزاره ولی هرکسی پول نمیده مثل مقدم اینجور خرابش می کنه و برای کامنت گذاری تا دلت بخاد می تونی کامنت بزاری اگه مردی اینو منتشر کن که میدونم نمی کنی.
United Kingdom
رای طایفه ای ندهید ککا نتیجه کار طایفه ای از بین رفتن استانه قضاته
Iran, Islamic Republic of
لیسانس تاریخ ا چه ویرایش میکنی ؟!!
شواری شهر ولیسانس دبیری تاریخ‌ از دانشگاه آزاد داراب
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام .
عضو خنثی ایمان جاودانه
خدانگهدار .........
علی
Iran, Islamic Republic of
احمدی کیش به مع مخالفان شهردار پیوسته و می خواهد تصمیم عاقلانه بگیره
هادی
Iran, Islamic Republic of
احمدی کیش حضرت عباسی بیا و یه کار ماندگار کن
به گروه اکثریت بپیوند و رای بر استیضاح شهردار بده در تاریخ ماندگار خو.اهی شد و مردم کلی دعات می کنند
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
مشکل این شهر و شورا تنها با استعفا یا استیضاح مقدم حل خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
کبنا بی انصاف چرا جا برای کامنت گذاشتن و نقد مدیران سازمان جهاد کشاورزی نمی زاری !!!!!!!!!!!!!! البته همه می دانند چرا!!!!!!!!!!!! نگاه اوضاع مرغ بکن و خجالت بکش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
یه شری من پوزشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست به این شهردار بگه کار مثبتی که انجام دادی برا این شهر چیه دودستی صندلی را گرفتی ول نمیکنی مردم خیلی از شهردار ناراضی هستند خودت با ابرو جمع کن برو
Iran, Islamic Republic of
/سر از شهر و شهردار در میاره نشسته مشکل شهر ما همینه چند نفر ادم مثل این اقای مثلا عضو شورا میخاد براش تصمیم بگیره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ایا واقعا دستگاههای نظارتی نمی بینند .که شهردار این شهرو به چه افتضاحی رسانده ایا نمی بینند دو نفر عضو شورا که از طایفه خود شهردار هستند چه بر سر این شهر اوردند باید واقعا بحال این شهر تاسف خورد با این نوع تفکرات
Iran, Islamic Republic of
آشنا پشیمانم از این چند دور حمایت
دانا
Iran, Islamic Republic of
مقدم شهرداری را نتوانست اداره کند
چراغ سحر هم برای تامین اجتماعی نتوانست و همه انتقال می گیرند و می روند

مدیریت طایفه ای و قومی و قبیله ای یاسوج را نابود کرده است.
Iran, Islamic Republic of
//نباید وارد شورا و شهرداری بشه
حسین
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که شورا به فکر منافع شخصی خودشان هستند همین آش و همین کاسه هست....! یه استضاح رو چند ماهه مطرح کردن و هیچکاری نمیکنن...
شورا هم از شهرداری ضعیف تر عمل میکنه!!!!
Iran, Islamic Republic of
هم شورا و هم شهردار زحمت بکشند استعفا بدهند نا دچار نفرین بیشتر نشوند
شاهین
Iran, Islamic Republic of
شهر بی صاحب .شورا هرکه سی خو .بی در و پیکر.شهر چاله چوله.
Iran, Islamic Republic of
امیری تخصصش تا یخ است
علی آراسته
Iran, Islamic Republic of
مقدم مثل کوه مقتدار و استوار هست ❤️
دنا
Iran, Islamic Republic of
هدایت امیر ۱۶ سال در این شورا هست یه کار مثبت انجام نداده چون به خواسته های خود نرسیده داره مقدم رو تخریب میکنه .
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر معامله گران تاریخ
خدایا خودت کمک عسکر وعیالش کن
آخ وبخت عسکر وعیالش
Iran, Islamic Republic of
مدیریت طایفه ای از مجلس تا شهردار همین مشکلاتو داره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شهردار بی لیاقت بدرد چی میخوره
صدای این آژیر خطر آیا به گوش کسی خواهد رسید؟

صدای این آژیر خطر آیا به گوش کسی خواهد رسید؟

طی یک دهه آینده یعنی زمانی که دهه شصتی‌ها به سن بازنشستگی برسند، بحران یا حتی فاجعه‌ای ...
کم‌کاری رئیس راهداری شهرستان کهگیلویه مانع احداث پل روستای سرگچ

کم‌کاری رئیس راهداری شهرستان کهگیلویه مانع احداث پل روستای سرگچ

کم‌کاری رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کهگیلویه مانع تسریع احداث پل روستای ...
پایان دریابان در «شورا»

پایان دریابان در «شورا»

اتفاقی که خیلی قبل‌تر منتظرش بودیم رخ داد. سرانجام سردار علی‌اکبر احمدیان با حکم رهبری ...
1