تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۳
کد مطلب : ۴۶۰۹۲۲
مدیران کهگیلویه و بویراحمدی برنامه‌هایشان را برای مردم شرح دهند

یادداشت ویژه کبنانیوز؛ شرح این هجران و این خون جگر ...

۱۷
۱
یادداشت ویژه کبنانیوز؛ شرح این هجران و این خون جگر ...
کبنا ؛
مدیران کهگیلویه و بویراحمدی باید پاسخ دهند با چه برنامه‌ای مدیریت در اداره خود را به عهده گرفته‌اند؛ چه تحلیلی از وضعیت موجود داشته و چه تغییری در آن ایجاد کرده‌اند؟ برای بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت چه راهکارهایی ارائه داده‌اند؟ اداره یا سازمان مورد نظر در چه وضعیتی قرار داشته و حال پس از ورود مدیر، چه تغییراتی کرده است؟
به گزارش کبنا، نظام اداری کهگیلویه و بویراحمد به دلایل مختلفی همچون عدم قدمت تاریخی و وجود بستر طایفه‌ایِ حاکم بر استان، رشد لازم را در این سال‌ها نداشته است.
واضح است نظام اداری از دو قسمت بخشنامه‌ها و قوانین بالادستی و نیروهای انسانیِ اجراکننده این بخشنامه‌ها تشکیل می‌شود. بخشنامه‌ها و قوانین و اسناد بالادستی که در همه کشور یکسان است و بین استان‌ها تفاوتی با یکدیگر ندارد. اما نیروهای انسانیِ اجرایی در استان‌ها متفاوت است.
پوسیدگی نظام اداری کهگیلویه و بویراحمد به‌رغم قدمت کم آن، ناشی از فسادهایی است که در رویه به‌کارگیری و جذب نیروهای انسانی وجود دارد. طبعاً نیروهای اداری یا به‌عنوان نیروی انسانیِ کارشناس و بدنه ادارات مشغول به کار می‌شوند یا پست‌ها و مناصب مدیریتی در رأس را به عهده می‌گیرند.
نیروهای انسانی در نظام اداری کهگیلویه و بویراحمد به‌طور تاریخی از ابتدا بر اساس نوعی تخلفات و رانت‌های مختلف بنا شده‌اند. در سال‌های قبل، اغلب فرصت‌های استخدامی و شغلی در اختیار گروه و طبقه خاصی قرار گرفته بود. به‌گونه‌ای که می‌توان عنوان نظام اختاپوسی بر آن نهاد؛ در برخی از ادارات کهگیلویه و بویراحمد اغلب نیروی انسانی در دست یک خانواده و یا طایفه است و با کمترین بررسی می‌توان متوجه روابط سببی و نسبی بین آنها شد. به‌همین خاطر است که می‌توان گفت برخی همچون اختاپوس به جان یک اداره در کهگیلویه و بویراحمد افتاده‌اند. کارکنانی که به شکل اختاپوس در سال‌های قبل جذب شده‌اند و حالا هم اختاپوسی عمل می‌کنند و شبکه‌ای اداره را تبدیل به پاتوق خانوادگی و حیات خلوت خودشان کرده‌اند و به‌صورت گروهی و باند و گروه فشار درست کرده‌اند و مستنداتی در اختیار این سایت خبری وجود دارد که اکثر کارکنان یک اداره یا دانشگاه به‌صورت طایفه‌ای و فامیل خاص هستند و به‌صورت گروه فشار در آن اداره یا دانشگاه حضور دارند.
اما با این حال بسیاری از مدیران نیز نه بر اساس ضوابط، بلکه بر اساس روابط و نزدیکی با متنفذین سیاسی منصوب می‌شوند. به‌همین خاطر است که کمتر مدیری در کهگیلویه و بویراحمد را می‌توان سراغ گرفت که دارای طرح و برنامه از پیش باشد. گویی مدیریت و ریاست در کهگیلویه و بویراحمد یک رزومه و پلی برای ارتقاء محسوب می‌شود؛ ابتدا و انتهای کاری این مدیران مشخص نیست؛ روشن نیست از کجا شروع کرده و قرار است به کجا برسند.
کاش مدیران نشان دهند با چه برنامه‌ای مدیریت در اداره خود را به عهده گرفته‌اند. چه تحلیلی از وضعیت موجود داشته و چه تغییری در آن ایجاد کرده‌اند؟ برای بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت چه راهکارهایی ارائه داده‌اند؟ اداره یا سازمان مورد نظر در چه وضعیتی قرار داشته و حال پس از ورود مدیر، چه تغییراتی کرده است؟ این تغییرات در مقایسه با مدیران پیشین، تا چه میزان همراه با رشد بوده است؟ مدیران کهگیلویه و بویراحمدی باید پاسخ این سؤالات را بدهند.
البته نمی‌توان همه مدیران را با یک چوب راند. برخی از مدیران و رؤسای دستگاه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد همچون وصله نچسب در این نظام اداری هستند؛ نظامی که به دلیل قدمت کم تاریخی که بر بسترهای طایفه‌ای قرار گرفته، از همان روزهای نخست، ناقص‌الخلقه به دنیا آمده است. این مدیران در چنین سیستمی نمی‌توانند دوام چندانی داشته باشند و دیر یا زود عطای ماندن در مدیریت و ریاست را به لقای آن می‌بخشند.
در چنین نظام اداری‌ای پویایی سازمان در پای منافع و مطامع شخصی و خانوادگی قربانی می‌شود. اهداف و رسالت‌های سازمانی نیز در اولویتی پس از اهداف فردی و شخصی قرار می‌گیرند.
روشن نیست حرص و ولع مدیریتی در کهگیلویه و بویراحمد تا کجا قرار است ادامه یابد. اما آنچه مشخص است این است که به صورت تاریخی مدیریت و مناصب مدیریتی در اولویتی بالاتر از اقدامات تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند. به همین خاطر است که یک منصب دولتی هزاران بار اارزش‌تر از یک فعالیت تولیدی و اقتصادی در نظر گرفته می‌شود. نمود آن را می‌توان در شام‌های سیاسی‌ای دید که افراد برای جلب و جذب پست‌ها و مناصب مدیریتی به متنفذین سیاسی در استان می‌دهند.
اما آن دسته از مدیرانی که رویکردی متفاوت با نظام مدیریتی موجود در کهگیلویه و بویراحمد دارند، باید بیش از هر چیز عزم خود را بر افشای کژی‌ها و ناراستی‌های نظام اداری نهند. اولویت نخست این مدیران باید اصلاح جدی این روندها و رویه‌های غلط و اتخاذ رویکردهای جدید، مبتنی بر منافع مردم و عدالت در راستای منافع ماندگار مردم و شایستگان و صالحین باشد.
از سوی دیگر، بعضی از مدیران برای تغییر، تحول و توسعه سازمانی و اجرایی، برنامه‌های مدیریتی خود، واقعاً دستشان خالی است؛ چون در سال‌ها و سنوات قبل، نیروهای بی‌کیفیت و کم‌سواد فامیلی در سازمان تحت مدیران جدید به‌کارگرفته شده است که توانایی اقدامات تحولی و برنامه‌ای در راستای منافع مردم و سازمان دیگر وجود ندارد.
چرا که ادامه این نوع آپارتاید اداری و استخدامی در کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر ممانعت جدی از توسعه‌یافتگی استان، موجب ایجاد احساس تبعیض گسترده در بین شایستگان خواهد شد.
شرح این هجران و این خون جگر / این زمان بگذار تا وقت دگر
نام شما

آدرس ايميل شما

استانداری. بویراحمد فلاکت زده
Iran, Islamic Republic of
خروجی نماینده ضعیف تحمیل نیروی ضعیف به سیستم‌است و می شود آنچه که دارید می بینید
اگر هم‌نیروی توانمندی باشد نماینده مانع آن می شود
طبق اطلاعات واصله در چند مدت اخیر نماینده به شدت مخالف انتصاب و جایگزینی یک فرد قوی و توانمند با سناریو یازی در یک حوزه شد
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اول استاندار محترم برنامه بده تا بعد مديرانش
Iran, Islamic Republic of
در هیچ برهه ای از تاریخ استان طایفه گرایی که الان بر ادارات استان و شهرستان بویراحمد به ویژه آموزش و پرورش حاکم شده است،به این اندازه نبوده است؛ در همه ی دوره های گذشته افراد بیشتر بر مبنای مشی سیاسی شان و از تمام مناطق استان و شهرستان در ادارات منصب و مدیریت داشتند ولی در حال حاضر مبنا فقط طایفه گرایی بخشی از یک طایفه و دو تا خرده طایفه فارغ از نوع نگاه سیاسی آنهاست و همه ی این ضعف های حاکم بر استان متوجه شخص استاندار و نمایندگان ضعیف فعلی استان است.
Iran, Islamic Republic of
مردی مثل منتظریان قادر است این بی عدالتی و طایفه گرایی حاکم بر جو استان و شهرستان های استان را بشکند و در عین حال از همه ی شایستگان از همه ی جای استان به بهترین وجه استفاده شود.
Iran, Islamic Republic of
جهت اطلاع سوابق وحواشی اطراف ایشون حتما بررسی کنید تا ببنید چقدر در اشنباهیید
Iran, Islamic Republic of
مردی فراتر از نگاه قومیتی و جغرافیایی
مردی با کارنامه ی درخشان
مردی برای تمام فصول
مردی از جنس مردم
ناجی استان از نگاه زشتِ طایفه گرایی
نادر دوران
حاج نادر منتظریان
Iran, Islamic Republic of
برای رهایی و خلاصی از بدعت زشت طایفه گرایی، پشتِ مردان مقاومت استان بایستیم؛
درود بر منتظریان
سلام بر هدایت خواه
Iran, Islamic Republic of
باید استانداری مقتدر و در خدمت نظام این شرایط را تغیییر دهد
با بودن احمدزاده در این منصب،اُمیدی به اصلاح وضعیت موجود نیست.
نیست
Iran, Islamic Republic of
اهم برنامه هاشون : جذب برادر زن و دادن پیمون به همریشاش و همراهی نماینده در فاتخونیل
Iran, Islamic Republic of
ساختار طایفه گرایی چرا درست نمیشود؟
ارباب رجوع اداره برق گچساران
Iran, Islamic Republic of
بعنوان پیشنهادی مدیران کل استان روسای ادارات شهرستان ها را موظف می‌کردند تا عملکرد کاری و برنامه ی ۶ ماهه خود را رسانه ای میکردند تا هم مردم و هم مسولین متوجه می‌شدند که چه کسی شایستگی خدمتگذاری به مردم را دارد و چه کسی ندارد!
بعنوان نمونه در شهرستان گچساران ادارات خدمات رسان همچون آب و برق و گاز مورد سنجش قرار می‌گرفتند.
خصوصا اداره ی برق که در تابستان و باید کارایی خود را نشان دهد که مطمئنا....
با این تورو و گرانی مردم دیگر تحمل سوختن وسایل برقی مثل کولر را ندارند.
هر چند بنده که چندین بار برای سوختگی وسایل برقی که ناشی از سوختگی ترانس برق بود و چندین بار برای روشنایی به اداره برق گچساران مراجعه کردم ولی متاسفانه با وضعیت و مدیریتی اسف بار مواجه شدم که نه مدیر پاسخگو بود و نه پرسنل اهمیتی به ایشان میدادند و نهایتا برای رفع مشکل به فرمانداری مراجعه کردم که ایشان هم از اداره برق مایوس بودند و آنجا متوجه شدم که نه اولین ارباب رجوع بدبخت هستم و نه آخرین!!!!!
مسولین بدانند که فردای قیامت باید در مقابل خدا پاسخگوی کم کاری و گماردن چنین روسای ضعیفی باشند.
قنبری
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیل یکی و مدیر صنعت و معدن بپرسه اوسو که اومی برنامت چه بی؟ یا الان که یکسال مدیر کلی چه کاری سی مردم انجام دایی.فقط یه چهار تا کارمند بدبخته انداخت و جون یک. خوشم هر روز من تهرانه التماس ایکنه نوردارنش
حقگو
Iran, Islamic Republic of
درخواست سختی است .بعضی مدیران من جمله آموزش وپرورش بابرنامه وبرنامه کوتاه مدت وبلندمدت ،استراتژیک، راهبردی بیگانه اند کلاس ضمن خدمت براشون بزارید شاید فرجی حاصل بشه
اینها فقط بلدن نیرو جابجاکنن
Iran, Islamic Republic of
وقتی مسئول ارشد استان ضعیف باشه خوب نمی آید مدیر قوی بزاره
m
Iran, Islamic Republic of
تا زمانیکه جناح گرایی حاکم و چوبه های دار فعال نشوند، فساد برطرف نخواهد شد. فساد در هسته با تفکر معیوب ریشه دارد و هرگز رفع نخواهد شد.
وقتی عقل در چشم باشد، فساد را فقط در بیحجابی می بینند که حق شهروندی است اما همه کورند که مردم را در چاه ویل انداخته و جز تباهی دین و انسانیت و زندگی ددمنشانه راهی ندارند.
m
Iran, Islamic Republic of
.با وابسته کردن معیشت مردم بخود و سرگرم کردن انها در کسب و کار، فرصت و انگیزه و اهمیت اعتراضات خود را میگیرد
س - کارمند حوزه بازرسی صمت
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیل یکی و مدیر صنعت و معدن بپرسه اوسو که اومی برنامت چه بی؟ یا الان که یکسال مدیر کلی چه کاری سی مردم انجام دادادی تا حالا بعد معاون توسعه و معاون بازرگانی هم فقط بلدند همکاران را رودرروی همدیگر قرار بدن معاون توسعه که روزی دو ساعت توی اتاقش نیست ساعت ۹ میاد ساعت ۱۱ هم می رود دوربین های حراست نگاه کنید ببینید معاونت توسعه روزی چند ساعت در محل کار حضور دارد زمانی که پول باشد ایشان حضور دارد چون به اندازه ۳۰ سال کارمندیش رفاهیات گرفته در این یکسال کجاست سازمان بازرسی ایشان که اصلاح طلب هست همیشه بد صحبت می کرد
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
میرکاظمی رفت

میرکاظمی رفت

خداحافظی مسعود میرکاظمی از سازمان برنامه و بودجه قطعی شده است؛ بااین‌حال، احتمال جابه‌جایی ...
(ویدئو) جایزه ۴۰ میلیارد تومانی عربستان به قاری ایرانی

(ویدئو) جایزه ۴۰ میلیارد تومانی عربستان به قاری ایرانی

شاهمرادی جایزه ۳ میلیون ریالی (۸۰۰ هزار دلاری) خود را از دستان «ترکی آل الشیخ» رییس کمیته ...
1