کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سازمان هواشناسی اعلام کرد

پیش‌بینی باران و برف برای کهگیلویه و بویراحمد در تعطیلات نوروزی

29 اسفند 1401 ساعت 19:32

اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد برای نوروز آسمانی بارانی با احتمال بارش برف در این استان پیش‌بینی کرد.


اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد برای نوروز آسمانی بارانی با احتمال بارش برف در این استان پیش‌بینی کرد.
سرپرست اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: هوای استان در روز سه شنبه نخستین روز سال ۱۴۰۲، ابری با بارش باران و در برخی مناطق سردسیری و ارتفاع‌ها همراه با بارش برف خواهد بود. در این روز رگبار و رعد و برق و تندباد لحظه‌ای هم دور از انتظار نخواهد بود.
علی کرمی افزود: در روز چهارشنبه دومین روز از فروردین ماه سال ۱۴۰۲، وضعیت جوی استان ابری همراه با بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات و مناطق سردسیری بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: در روز پنجشنبه سوم فروردین ماه، هوای استان صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد و در برخی نقاط مه الود شده و کاهش دما اتفاق می‌افتد.
کرمی گفت: در روز جمعه چهارم فروردین ماه، هوای استان صاف تا قسمتی ابری و گاهی با وزش باد خواهد بود. در روز شنبه پنجم فروردین ماه، هوای استان صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد، از اواخر وقت ابری و در برخی نقاط همراه با بارش باران خواهد بود.
سرپرست اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در روز یکشنبه ششم فروردین ماه، وضعیت جوی استان ابری همراه با بارش باران، در ارتفاعات بارش برف، گاهی رگبار و رعد و برق و تندباد لحظه‌ای خواهد بود.
کرمی افزود: در روز دوشنبه هفتم فروردین ماه، هوای استان ابری همراه با بارش باران، در ارتفاعات بارش برف، گاهی رگبار، رعد و برق و تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: در روز سه شنبه هشتم فروردین ماه، وضعیت جوی استان ابری همراه با بارش باران، در ارتفاعات بارش برف، ، گاهی رگبار، رعد و برق و تندباد لحظه‌ای خواهد بود.
به گفته وی، در روز چهارشنبه نهم فروردین ماه، هوای استان صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
سرپرست اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد که در صورت هرگونه تغییر در نقشه‌های پیش‌یابی، اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌شود.
میزان بارش سال زراعی جاری در یاسوج ۸۱۶، سی سخت ۷۵۳.۹، دوگنبدان ۴۲۲.۱، مارگون ۸۰۸.۱، لنده ۷۶۴.۱، چرام۶۱۴.۹، دهدشت۵۶۲.۸، لیکک ۴۵۴.۸ و امامزاده جعفر ۴۴۳.۷ میلی‌متر گزارش شده است.
میانگین استانی بارندگی سال زراعی جاری در استان ۶۲۶.۷میلی‌متر است و این میزان در سال زراعی گذشته ۵۰۷.۴میلی‌متر بوده است.


کد مطلب: 460028

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/460028/پیش-بینی-باران-برف-کهگیلویه-بویراحمد-تعطیلات-نوروزی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1