تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب : ۴۵۹۶۴۶
یادداشت ویژه کبنانیوز؛

به‌کارگیریِ نیروی شرکتی؛ اسم رمزی برای تخلفات اداری در کهگیلویه و بویراحمد

۴۷
۸
به‌کارگیریِ نیروی شرکتی؛ اسم رمزی برای تخلفات اداری در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛جذب و به‌کارگیری نیروهای شرکتی تبدیل به اسم رمزی برای تخلفات اداری در کهگیلویه و بویراحمد شده است.
به گزارش کبنا، نظام اداری کشور دارای دو بخش اساسی است؛ بخش نخست آن، اسناد بالادستی (قوانین و بخشنامه‌های اداری) است و بخش دیگرش، نیروهای انسانی‌ای است که قرار است این بخشنامه‌ها و قوانین را اجرا کنند.
در یک نظام اداری موفق، هم اسناد بالادستی و هم نیروهای انسانیِ اجرایی، باید بر اساس فرایندهایی همسو با توسعه کشور تنظیم و انتخاب شوند. در واقع، اگر یکی از این بخش‌ها به‌درستی انتخاب و تنظیم نشود، نمی‌توان انتظار پیشرفت همه‌جانبه یک کشور را داشت.
همان‌طور که رهبر انقلاب نیز بارها تأکید کرده، یکی از اصلی‌ترین موریانه‌های یک نظام اداری، فساد در گزینش نیروهای انسانی است؛ چنانچه نیروهای انسانی به درستی، انتخاب و به‌کار گرفته نشوند، حتی اگر بهترین قوانین اداری دنیا را یک کشور داشته باشد،  طوری که مو لای درز آنها نیز نرود، باز هم نمی‌توان امید بست که شاهد پیشرفت آن جامعه باشیم.
اما در سال‌های اخیر شاهد وضعیت بسیار ناگواری در به‌کارگیری نیروهای انسانی در کهگیلویه و بویراحمد هستیم. این به‌کارگیری‌های شبهه‌برانگیز، نتیجه خود را در چینش نیروها نیز نشان داده است. زمانی که نیروهای انسانی در یک نظام اداری به درستی انتخاب نشوند، نمود آن را در چینش مدیران نیز می‌توان دید؛ چرا که حتی اگر این مدیران خود به درستی انتخاب شده باشند، چون در یک فضای غیررقابتی رشد کرده‌اند، تلاش چندانی برای رشد آن مجموعه اداری از خود نشان نمی‌دهند.
چندی است بخش زیادی از حجم نیروهای انسانی در ادارات کهگیلویه و بویراحمد تحت عنوان نیروی شرکتی، جذب و به‌کار گرفته می‌شوند. در واقع این نوع استخدام تبدیل به اسم رمزی برای انجام فساد و تخلفات اداری شده است.
بدیهی‌ترین روش به‌کارگیری نیرو، اعلام فراخوان، ثبت نام داوطلبین و سپس برگزاری آزمون از افراد دواطلب و در نهایت گزنیش و استخدام نیروهای مورد نیاز است. فرایندی که هیچ شک و شبهه‌ای در آن نیست. چرا که این نوع گزینش همچون الک عمل کرده، شایسته‌ها انتخاب و ناشایست‌ها از دو خارج می‌شوند.
اما در کهگیلویه و بویراحمد برخی از مدیران، با استفاده از قدرت و نفوذی که دارند، نیروهایی تحت عنوان نیروی شرکتی، وارد بدنه نظام اداری می‌کنند.
با این نوع ورود نیرو، فاتحه بسیاری از روندها و فرایندهای جذب نیرو خوانده می‌شود و پیامدهای بسیار قابل تأملی برای مجموعه اداری و در نهایت سیستم اداری کل کشور دارد.
قبل از هر چیزی شایستگان، رد و ناشایست‌ها وارد بدنه اداری می‌شوند. کمترین پیامد این اتفاق می‌تواند بدبینی و احساس تبعیض باشد که در نهایت می‌تواند به احساس تبعیض عمیق‌تر، مهاجرت و حتی مقابله با سیستم سیاسی بینجامد.
افرادی که بدون طی رویه‌های درست وارد نظام اداری می‌شوند، به دلیل ورود فسادآمیزشان، احتمال بسیار بالایی می‌رود چنانچه در پست‌های مهم قرار بگیرند، خود نیز دست به فساد بزنند.
وقتی یک نیرو تحت عنوان شرکتی به‌کار گرفته می‌شود، قاعدتاً باید با اتمام فعالیت شرکت، آن نیرو نیز از اداره مورد نظر خارج شود؛ اما بسیاری اوقات با فسخ قرارداد شرکت، این اتفاق نمی‌افتد؛ شرکت می‌رود، ولی نیرو می‌ماند.
از سوی دیگر، زمانی هم که اعتراضاتی علیه ورود این افراد دیده می‌شود، فضا احساساتی می‌شود و با استدلال‌هایی همچون «سنی از این آدم گذشته و دیگر نمی‌تواند کار کند» و یا «زندگی خرج دارد و نمی‌تواند بدون این کار زندگی‌اش را بچرخاند» و ... ورق به نفع این نیرو بر می‌خورد و جا خوش می‌کند تا زمانی که بازنشسته شود و بعد از آن نیز حقوق بازنشستگی‌اش را می‌گیرد و به ریش شایستگانی که از قدرت و نفوذ برخوردار نبودند، هار هار می‌خندد.
رد پای بسیاری از سیاسیون، متنفذین و مدیران در این نوع به‌کارگیری‌ها دیده می‌شود؛ البته این دخالت‌ها در جذب نیرو، تنها محدود به افرادی که بر سر کار هستند نمی‌شود؛ گاهی اوقات، برخی از نیروها که عمر سیاسی آنها گذشته نیز دخیل هستند؛ همان‌ها که چندی پیش ازشان به عنوان قوه چهارم در کهگیلویه و بویراحمد یاد کردیم.
شهرداری‌های استان به‌ویژه شهرداری‌های بزرگ همچون شهرداری یاسوج، مکانی برای چپاندن این نیروها شده که داد همه را درآورده است. این وضعیت در بسیاری از مجموعه‌های اداری دیگرِ استان نیز دیده می‌شود.
اما اخیراً روشی جدید برای جذب نیرو نیز در کهگیلویه و بویراحمد دیده می‌شود؛ عوض کردن نیروی شرکتیِ یک مجموعه با نیروی یک مجموعه دیگر که اصطلاحاً در گویش محلی به آن «گا به گا» می‌گویند. چندی پیش برخی از رسانه‌های استان از گا به گای علوم پزشکی و دانشگاه یاسوج خبر دادند. البته واضح است که این تعویض نیرو تنها به این دو دستگاه محدود نمی‌شود.
هر چند در گذشته نیز حرف و حدیث‌هایی در مورد جذب نیرو در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت، اما برافروخته شدن کیان دهراب‌پور مدیرکل سابق بیمه سلامت و اعتراضش به شهردار یاسوج و رئیس دانشگاه یاسوج که در نهایت لغو حکم مدیرکلی‌اش را به دنبال داشت، بنایی برای پیگیری موضوع تخلف در جذب و استخدام‌ها در استان از سوی ما شد؛ به نظر ما حالا باید کاری کرد دغدغه‌ای که دهراب‌پور مطرح کرد اما با روشی خارج از شأن یک جلسه رسمی، تبدیل به یک دغدغه همگانی شود.
واضح است که متنفذین هیچگاه دست از این دخالت‌ها در مجموعه‌های اداری برنمی‌بردارند؛ چرا که شیرینی قدرت آنقدر زیاد است، که مزه آن را نمی‌توان فراموش کرد و از یاد برد. ازاین‌رو پیشنهاد می‌شود مردم هر جا چنین فسادی را مشاهده کردند به این پایگاه خبری اعلام کنند و یا می‌توانند به صورت کامنت زیر این خبر درج کنند. با این کار که به آن «نظارت جامعه بر جامعه» می‌گوییم، در درازمدت تعداد چنین تخلفاتی کمتر خواهد شد. از سوی دیگر از دولت نیز انتظار می‌رود همان‌طور که امنیت را برای افشاکنندگان و اصظلاحاً «سوت‌زنان» فراهم کند.
گفتنی است برای پیگیری بیشتر علل، عوامل، زمینه‌ها، بسترها و پیامدهای به‌کارگیری تخلف‌آمیز نیروی شرکتی در کهگیلویه و بویراحمد، گفت‌وگوهایی با صاحب‌نظران این حوزه خواهیم داشت که در روزهای آینده به‌مرور منتشر خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

امید
Iran, Islamic Republic of
دقیقا خوب اشاره کردید ۹۰ درصد افراد در ادارات استان ک.ب با نامه این مسئول و اون مسئول و با رابطه و پارتی و طایفه گری به صورت شرکتی استخدام شده اند و بعدا با قوانین من درآوردی تبدیل وضعیت شده اند بدبختی اونجاست که اکثر این افراد در زمان استخدام یا دیپلم بوده و بعدا از دانشگاههای مدرسه واری مثل پیام نور یا آزاد مثل دانشگاه آزاد یاسوج دهدشت و گچساران و بهبهان ! مدرک‌های الکی گرفتن و یا در بهترین حالت آن اصلا رشته این افراد ربطی به کارشان در اون اداره ندارد، کافی است لیست افراد شرکتی و مدارک و تخصص اونها را در ادارات استان بررسی کنید تا ببینید نماینده های بیسواد مجلس استان ما چه خیانتی به افراد تحصیل کرده و متخصص بدون پارتی استان کرده اند و چطور اونها را به استانهای دیگر فراری دادن خود بنده دو دهه پیش در زمانی که مهندس دانشگاه ملی در استان نبود در این استان به خاطر نداشتن پارتی بهم بها داده نشد و مسئولان بی عرضه اش ازم ترسیدند و مجبور شدم سالها در استانهای دیگر کار کنم در حالیکه دوست داشتم به استان خودم خدمت کنم! کافی است سری به اداره گاز و برق و آب و مخابرات و ... استان بزنید تا ببینید چطور فردی با رشته الهیات شده کارشناس فنی! و همینطور دیگر ادارات ... علت پیشرفت نکردن استان ما در طول دهه های اخیر همین بوده و متاسفانه تا وقتی مردم ما دنبال منفعت شخصی هستند نه عدالت تا وقتی دنبال انتخاب نماینده های مجلس و مدیران و مسئولان استان در مهمانی ها با یک شام و دورهمی هستند استان ما هیچ آینده ای نخواهد داشت و در این راه استانداران بومی بدترین خیانت را کرده اند چون بازیچه دست این و اون شدند و به این اتفاقات دامن زدند! شما برید ببینید در چندتا از ادارات استان ما رئیس اون اداره زمانی راننده بوده! مسئولین تمام این اتفاقات آقایان موحد، بزرگواری ، عدل ، تاج گردون، منطقیان، لاهوتی، زارعی و هدایت خواه بودند و هم اکنون هم هستند! تا وقتی مردم ما از ریش سفید پروری و انتخاب افراد غیرمتخصص و منفعت شخصی دست برندارند این استان هیچ آینده ای نخواهد داشت! البته اگر بخواهند تغییر ایجاد کنند...
پارک علم و فناوری
Iran, Islamic Republic of
به سفارش نماینده// چیتابی در پارک علم و فناوری بکارگرفته شد
Iran, Islamic Republic of
موافقم
به فنا رفت
کا کا امید
Iran, Islamic Republic of
امید جان، انرژی نسوزون، ارزش نداره
Iran, Islamic Republic of
درود بر شهید راه حق و حقیقت
دکتر کیان دهراب پور
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کنه اموات دکتر دهراب پور
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا مدیرانی که بیشتر نیروی قاچاقی میارن عمر ریاستشون بیشتره.بر عکس مدیرانی که میخان قانونمند باشن عمر ریاستشون به یک سال هم نمیرسه.نمونه ش تو علوم پزشکی. غلام نژاد که جلوی استخدام فله ای ایستاد برکنارش کردن.الانم دنبال دکتر مرادیان هستن تا برکنارش کنن و راه رو برای وارد کردن نیروهای شرکتی نورچشمی باز کنن
Iran, Islamic Republic of
دکتر دهراب پور از دردها گفت و از دزدها
محمدی
Iran, Islamic Republic of
سازمان بازرسی باید با نیروهای شرکتی بدون ضابطه برخورد کند
Iran, Islamic Republic of
کرمی دانشگاه یاسوج اگه رایت میگه مای حرفش بایسته و استعفا بده
Iran, Islamic Republic of
دهراب پور بنده خدا با اون وزن سیاسیش که هم برادر شهید بود هم داماد شهید هم از خانواده بزرگ بویراحمد همین حرفو زد برداشتنش حالا ما هم بیایم کامنت بزاریم فلان جا فلان نیروی شرکتی با پارتی اومده سر کار.چه منشه؟ کبنا انگار من ای استان زندگی نیکنی جون خوت
جوان بیکار
Iran, Islamic Republic of
ممنونم از کبنا نیوز واقعا جای تقدیر و تشکر فراوان داره ولی متاسفانه این تخلفات در استان ما خیلی زیاد شده به خدایی که مسئولان قبولش دارن من به خاطر بیکاری الان ۹ سال هست افسرده شدمه هر جا هم که قبول شدم بند پ نزاشت من به حق خودم برسم ارزو میکنم یه روزی بیاد که همه به حق خودشون برسن و حق کسی در این استان ضایع نشه با همت شما کبنا عزیز
Iran, Islamic Republic of
هیچگونه استخدام پاک وسالمی در استان کهگیلویه وبویراحمد در هیچ دوره ای برگزار نشده ونخواهد شد به هر نحوی که باشه دست اخر طرف رابطه ودستهای پنهان را دخیل دارد دنبال قطع ید نباشید
Romania
مدیریت ضعیف در آموزش و پرورش عشایر بیداد می کند
Iran, Islamic Republic of
فرمانداری دنا و جذب نیروهای شهرداری که سالیان سال در فرمانداری مشغول بکار بودند بررسی شود.
حق گو
Iran, Islamic Republic of
این استان خیلی از این مشکلات رو داره،جدیدا هلال احمر استان هم میخواد همچین کاری کنه
حق گو
Iran, Islamic Republic of
هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد به علل های مختلف دنبال جذب شرکتی است و فرزندان شاهد و ایثارگر را هم تخریب کرده و در حال حاضر دنبال جذب یک نیروی سفارشی نیز هست
D.n
Iran, Islamic Republic of
باسلام :جناب کبناکجاشو دیدی
امدادگر
Iran, Islamic Republic of
یکی از اداراتی که هیچگونه قانونی در جذب نیرو ندارد هلال احمر است حداقل 50درص نیروهاش بصورت سفارشی هستند اخیرا هم قرار است نزدیک به 30 نفر نیرو با عنوان راننده ونجاتگر وایثار بصورت شرکتی جذب کنند که کاملا خلاف قانون می باشد وفقط برای انتخابات می باشد در اینده نزدیک لیست همه این افراد با ارتباطات آنها را از همین سایت افشا خوهیم کرد
Iran, Islamic Republic of
مدیر محترم کبنا ، مگر نگفتین گزارش فساد ها رو براتون بفستن ، منتشر و پیگیری می کنید ؟
چرا گزارش مستند مرا چاپ نکردین ؟؟
مالک
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان مجلس و افراد اطراف آنها ریشه مردم رو در آوردن
حق گو
Iran, Islamic Republic of
هلال احمر رو پیگیری کنید
Iran, Islamic Republic of
اول به اسم پیمانکاری بعد هم تبدیل وضعیت
نهایت بی عدالتی
لبیک
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استانهایی است که چیزی به اسم عدالت و انصاف و منطق درش وجود ندارد.
و هر کسی در این استان مسئولیت می گیرد .فقط بدنبال منافع شخصی خودش است
Iran, Islamic Republic of
خدایا داد از بی عداالتی
....
Iran, Islamic Republic of
اداره... شده اداره ای برای قوم وقبیله آقای سرپرست از جمله برادراش به اسم مشاور و راننده برای مشاور واداره بعدش هم از طریق شکایت وارد اداره بشن ،باقی اقوامشو هم یا برده نیروی مشاور یا به زور به پیمانکاران تحمیل کرده ،
رزمنده بسیجی
Iran, Islamic Republic of
تمام این خبر زدی فقط اسم علوم پزشکی بیاری لباس گرم بپوش هوا سرده کلاه هم پشمی بپوش کلاه پیشی نذار دویست هزار کلمه اون بالا نوشتی که این پایین علوم پزشکی مثال بزنی از برخی ها نخبه سازی میکنید از برخی بت می‌سازید تعریف و تمجید میکنید که خودش هم باور نداره بابا بیخیال
Iran, Islamic Republic of
برادرهمه ادارات تخلف کرده انداماکی پیگیری کند//برنامه وبودجه،ثبت احوال،محیط زیست،بهزیستی که واویلا کرده،مالیاتی،منابع طبیعی،دانشگاه هاو..................
خانم دکتر
Iran, Islamic Republic of
هیچ کس نمی تواند این مشکل رو حل کنه بيشترين تخلفات شرکتی تو علوم پزشکی یاسوج هست قرار شده گزینه جانشین دکتر مرادیان بیاد و لیست نماینده گچساران و احتمالا بقيه رو به سیستم قالب‌ کنه البته با حمایت مسئولان استان آخرشم بگن و بگن تخلف شده بعد از مدتی هم ههههییییچچچچ مثل همیشه
علی محمدی
United States
بیشترین تخلفات درجهادکشاورزی بوده است، هنوز هم ادامه دارد خیلی از فرزندان جانبازان و ایثارگران وبازنشستگان جهادکشاورزی بیکار هستند وبه کار گرفته نمی شوند اما همین دوهفته پیش بود خواهرزاده یکی از لیدرهای سیاسی رادرجهادکشاورزی گچساران استخدام شرکتی کردند
علی محمدی
United States
بیشترین تخلفات درجهادکشاورزی بوده است، هنوز هم ادامه دارد خیلی از فرزندان جانبازان و ایثارگران وبازنشستگان جهادکشاورزی بیکار هستند وبه کار گرفته نمی شوند اما همین دوهفته پیش بود خواهرزاده یکی از لیدرهای سیاسی رادرجهادکشاورزی گچساران استخدام شرکتی کردند
یا لثارات الحسین(ع)
Iran, Islamic Republic of
سلام و عرض ادب و احترام .
تنها گلوگاه فساد خیز دخالت نمایندگان مجلس در امور دستگاه‌های اداری و دولتی است. این ادعا مستند به فرموده مقام معظم رهبری است که چندین مورد تذکر به مجلس شورای اسلامی داده شد و نمایندگان را از دخالت در انتصابات و سهم خواهی منع فرمودند . ولی کو گوش شنوا ؟
تنها نسخه شفا بخش جهت درمان این غده سرطانی ، اطاعت از رهبری و التزام عملی نمایندگان مجلس از منویات مقام معظم رهبری است . (عدم دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتصابات دولتی و سهم خواهی است)
Iran, Islamic Republic of
بسیار زیبا و شیوا گفتی.
خدایی حق خیلی ها با استخدام های قراردادی و شرکتی و نیروی طرح عمرانی طی این سالها در کشور و خصوصا در استان پایمال شده است.
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
خودش همین امسال 2 نیرو با فشار //واز لوداب وارد بیمه سلامت کرد و هرچه ما به ارگانهای نظارتی شکایت کردیم هیچ کاری نکردن
همچنین 4نیروی از طریق اتیه سازان گرفتن که باز سوالات را خودش طرح کرده بود ودر صورتی که باید سولات از سازمان مرکزی حراست می امد و سوالات را به اقوام خودش و افراد از پیش تعیین شده داد و اونها را سر کار اورد
عادل
Iran, Islamic Republic of
تعداد نیرویی که معاونت اداری و مالی دانشگاه یاسوج اورده را بشمارید. در مدت کمتر از یکسال
منتقد
Czech Republic
کبنا تو هم کلا جانب حق رو‌ نمیگیری، کیان دهراب پور صدای مردم بود اما شما هر زمان کمترین پشتیبانی رو از دهراب کردی در خبرهات پشتش چیزیو بهش بستی که در اذهان مثلا تخریب هم بشه، که نمیشه، این مردم فهیم هستند، حتی موضع شما رو هم کاملا متوجه هستند.
لطفاً از حق جانبداری کن
آگاه
Iran, Islamic Republic of
اداره راه کلا شده اقوام/به اسم مشاور میان تو اداره باقیشون هم به زور تحمیل میشن به پیمانکاران
مهندس
Iran, Islamic Republic of
مدیر محترم کبنا
شهامت داشتن از بهترین نعمات خداوندی است اما به نظر می رسد شما از ان برخوردار نیستید چرا که بنده 3 بار روابط سببی و نسبی کارکنان سازمان نظام مهندسی ساختمان را با اعضای هیات مدیره برای شما ارسال کردم ام اما متاسفانه شهامت انتشار آن را نداشتید.
Iran, Islamic Republic of
از یه طرف بیکاری
از یه طرف تبعیض
ما حاضریم بیکار بمونیم ولی تبعیض در حذب نیروی شرکتی نبینیم
Iran, Islamic Republic of
/امتیاز جانبازی و شهدا و بقیه هم کمتر از نیروی شرکتی نیست/فرزند مردم کلا جوانی اش زیباترین دوران زندگی اش را درس خوانده بعدا باید امتیاز ات جانبازی/شهدا/شرکتی /.در سازمان های این کشور به کار گرفته بشوند اونی که هیچ امتیازی ندارد میشود نیروی انسانی / که در کشور خود جایی ندارد....بنات حتما این پیامد بزن
Iran, Islamic Republic of
غلام نژاد برای همین عوض شد
پرستار
Iran, Islamic Republic of
بنده جایی شنیدم که یکی از پیمانکاران در بیمارستانی از شهر یاسوج برای چند فرد بیمه واریز می کند و اون افراد عملا هم مشغول نیستند.
یا از خانواده ای دو سه نفر به کار گرفته شده است.
دستگاه های ذیربط باید ورود کنند و جلوی این بی عدالتی ها را بگیرند.
کمال
Iran, Islamic Republic of
نیروی شرکتی چیست؟نوعی ادم دوپا که باتشکیل پوشه وپرونده وکپی وسفارش درجایی به کارگرفته میشود....خخخخ😅
کارگر
Iran, Islamic Republic of
نیرو شرکتی نیروهایی هستند که توسط مسولین بویژه نمایندگان به پیمانکاران تحت عنوان بسته های خدمتی سفارش وبه کار گرفته میشوند.اگر در علوم پزشکی بررسی کنید قبل از ریاست دکتر غلام نژاد به همین شکل نیروهای کثیری به کار گرفته شدند که دانشگاه توان پرداخت حقوقشان را نداشت ودکتر غلام نژاد وتیم مدیریتی همراهش اومدند جلوی این رویه بیقانونی وسراسر تبعیض را بگیرند که دکتر غلام نژاد عزل شد والان هم گزینه ای را دنبال میکنند که جانشین دکتر مرادیان بشه که بتونه روال قبل از دوران ریاست دکتر غلامنژاد را ادامه بدهد.بررسی نماییدکه چقدر نیروهای شرکتی مازاد بیکار در زیر مجموعه علوم پزشکی استان وجود دارد که به دلیل کمبود بودجه این نیروهای شرکتی بعد از هر4الی5 ماهی یکبار حقوق میگیرند
Denmark
پ..استان رییس جدیدش توی ۶ ماه ۶ تا استخدام شرکتی کرده از بستگان خودش رو
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
تو را به فاطمه زهرا هلال احمر کنترل کنید.
ای سازمان بازرسی
ای اداره اطلاعات
ای حراست استان
ای شورای تامین
ای که دستت می‌رسد کاری بکن. به ناحق می‌خواهند ۳۰نفر جذب کنند.
Iran, Islamic Republic of
انتصابات طایفه ای آموزش و پرورش معلمان را بد بین کرده به ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

چینی‌ها در سیاست خارجی خود اصلی را تحت عنوان توسعه مسالمت‌آمیز به عنوان راهبرد اصلی چهل ...
1