تاریخ انتشار
شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۸
کد مطلب : ۴۵۷۶۸۰
کبنا گزارش می‌دهد

بخش اول) وضعیت اسفبار جایگاه‌های CNG کهگیلویه و بویراحمد / بررسی عملکرد مدیریت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان؛ سالار خشایی چکار می‌کند؟

۲
۱
بخش اول) وضعیت اسفبار جایگاه‌های CNG کهگیلویه و بویراحمد / بررسی عملکرد مدیریت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان؛ سالار خشایی چکار می‌کند؟
کبنا ؛تدارک و تهیه سوخت‌های بنزینی، گازوئیلی و گازی برای خودرو‌های کل کشور بر عهده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است که این وظیفه در سطوح پایین‌تر متوجه منطقه‌های استانی می‌باشد. در استان کهگیلویه و بویراحمد این وظیفه متوجه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد به مدیریت سالار خشایی است که سابقه طولانی در شرکت نفت داشته است. 
در پرانتز قابل ذکر است که متأسفانه به علت عدم وحدت رویه در پرداخت حقوق‌های کارکنان دولت، سال‌هاست که اشتهای سیری ناپذیری برای جذب و استخدام و انتقال برخی از نیروی‌های دولت از سایر دستگاه‌ها به شرکت ملی نفت، شیوع پیدا کرده است؛ نمونه این امر را حتی در میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توان یافت؛ غلام محمد زارعی در دوره اول نمایندگی خود، با رابطه‌ای که با بیژن زنگنه وزیر نفت داشت، پرونده استخدامی خود از استانداری کهگیلویه و بویراحمد را به وزارت نفت منتقل کرد. سال‌ها پیش از آن، سید محمد موحد نیز در هنگام نمایندگی، پرونده استخدامی خود از دادگستری را به وزارت نفت منتقل کرد. شایسته است که پس از دهه‌ها اعتراض و نارضایتی کارکنان دولت از عدم پرداخت یکسان حقوق دستگاه‌ها و حقوق‌های گزاف برخی از دستگاه‌ها همچون شرکت نفت، یکبار برای همیشه این مسأله ساماندهی شود تا بسیاری از اصحاب قدرت برای دریافت حقوق بیشتر و عدم داشتن تخصص مرتبط، سودای انتقال به این دستگاه پرزرق و برق را نداشته باشند.
علیهذا با این توصیفات، چندی است که وضعیت جایگاه‌های CNG در سطح شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بشدت موجب نارضایتی مردم شده است که در گزارش‌های مکرر، مردم مجدانه از این پایگاه خبری خواستار انعکاس مسائل و سهل انگاری‌های دستگاه‌های مربوطه از جمله شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد شده‌اند که به تناسب به آن‌ها خواهیم پرداخت؛
بر اساس مقررات عمومی کشور، اعطای مجوز برای تأسیس و راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت (اعم از بنزین، گازئیل، گاز و... ) با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است که با بررسی وضعیت و شرایط و اصل تناسب و مکان‌یابی و.... ، مجوز لازم را صادر می‌نماید. در ادامه تأسیس این جایگاه‌ها، نظارت مستمر بر رعایت مقررات و عدم تعطیلی و استمرار لحظه‌ای ارائه خدمات به آحاد مردم نیز بر عهده این دستگاه می‌باشد که می‌بایست دقت لازم را داشته باشند که خدمات عمومی تعطیل بردار نیست و در سخت‌ترین شرایط به لحاظ استثنائات، نیز این خدمات ادامه داشته باشد و مدیران شرکت ملی نفت از این جایگاه‌ها سرکشی داشته و تذکرات لازم را در کلیه اوقات سال داشته باشند.
در خصوص جایگاه‌های سوخت‌گیری شهر یاسوج و سایر مناطق استان، داستان‌ها مفصل است که به فراخور آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. آنچه هم اکنون ضروری است، تعطیلی بیش از حد و خارج از ضوابط جایگاه‌های سوخت گاز می‌باشد که داد مردم را درآورده و منجر به صفوف طولانی خودرو‌های در جوار این جایگاه‌ها شده است. عدم نظارت کافی بر این جایگاه‌ها، موجب شده که گاهی به میل خود ساعات کار و تعطیل را تنظیم نمایند. علاوه بر مواردی همچون افت فشار گاز که شاید موجب تقلیل ساعات کار این جایگاه‌های شده باشد، دیگر ساعات تعطیل موجه نخواهد بود؛ گرچه می‌بایست این ساعات که بر اساس افت فشار گاز تعطیل می‌شوند نیز حتی المقدور کاهش یابد.

نیازسنجی شهر یاسوج در احداث و راه‌اندازی این جایگاه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و با توجه به رشد و توسعه شهر، تعداد این جایگاه‌ها افزایش یابد. قریب به ۸ سال است که بر تعداد جایگاه‌های سوخت گاز در شهر یاسوج اضافه نشده و دستگاه‌های مسئول خدمات‌رسان (به طور خاص شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی) در این خصوص می‌بایست مسئول باشد و احساس مسئولیت نماید و با اعطای تسهیلات و تهیه مقدمات سرمایه‌گذاران را به تأسیس این جایگاه‌ها تشویق نماید تا وظیفه خود در ارائه خدمات به مردم را به انجام برساند.
صف‌های طولانی خودرو‌ها در جایگاه‌های سوخت گاز، در سطح شهر‌های یاسوج، دهدشت و گچساران به هیچ وجه شایسته نیست و می‌بایست مسئولانه در این خصوص اقدام شود که در شماره‌های آتی مفصلاً به آن‌ها پرداخته خواهد شد و تحلیلی از وضعیت نابسامان جایگاه‌های فعالِ فعلی نیز ارائه خواهد شد.
قابل توجه: در شماره‌های آتی سایر دستگاه‌های مسئول و مرتبط در خصوص این جایگاه‌های سوخت CNG مورد نقد و بررسی قرار خواهند گرفت؛ از جمله سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی استان، شرکت ملی گاز منطقه کهگیلویه و بویراحمد، شهرداری یاسوج و حتی مرکز بهداشت استان و اداره کل راه و شهرسازی استان و اداره راهداری کهگیلویه و بویراحمد (در خصوص اعطای مجوز‌های جایگاه‌ها و مراکز اقامتی رفاهی بین راهی) مورد نقد و بررسی قرار خواهند گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
نفت در جاهای خاص توزیع می کند،وضعیت جایگاهها هم که مناسب نیست؛هم ایشان و هم‌شهردار یاسوج باید کنار بروند،نیروی انقلابی جایگزین شود.
دنا
Iran, Islamic Republic of
والا ماادم داشتیم بادیپلم زورکی رفت شرکت نفت وبعدکه مدرک گرفتن خودشو کشیدبالا...ببینید داره چه حقوق ومزایایی ازاین نفت میگیره..کارمتدهم داریم بااستعدادولایق ببینیدحقوق ومزایاش چقده؟روزگاری شده الان ملت ما ارزوی سرایداری وخدماتی شرکت نفت رابه شغلهای دیگه ترجیح میدن...نتیجه ثروت های باداورده وسرسفره پهن نشستن جز این نیست آخرش....
تیراندازی و گروگانگیری در تهران؛‌ گروگانگیر خودکشی کرد

تیراندازی و گروگانگیری در تهران؛‌ گروگانگیر خودکشی کرد

حوالی ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه امروز مردی ۴۵ ساله به دلیل اختلافات شخصی و خانوادگی با مراجعه ...
نامه رئیس صداوسیما به رئیسی

نامه رئیس صداوسیما به رئیسی

پیمان جبلی رییس صدا وسیما در نامه به ابراهیم رییسی درباره فیلیمو نوشته است: از قرار اطلاع ...
عسکری از طرح مجتمع بزرگ فرهنگی گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد / تحول در استان نیازمند همت و گام‌های بلند است

عسکری از طرح مجتمع بزرگ فرهنگی گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد / تحول در استان نیازمند همت و گام‌های بلند است

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از طرح بزرگ مجتمع فرهنگی گردشگری در استان ...
1