تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۸
کد مطلب : ۴۵۷۱۷۰
کبنا بررسی کرد؛

ترافیک شهر یاسوج؛ نتیجه تصمیمات غلط مدیران شهری

۲۵
۵
ترافیک شهر یاسوج؛ نتیجه تصمیمات غلط مدیران شهری
کبنا ؛
ترافیک شهر یاسوج نتیجه تصمیمات غلطی است که در تمامی این سال‌ها توسط نهادهای متولی مدیریت شهری گرفته شده است.  
به گزارش کبنا، ترافیک چند سالی است که به معضل اصلی شهر یاسوج تبدیل شده است. هر کسی چند صباحی در یاسوج زندگی کرده باشد، با خون و گوشت و پوست معایب این معضل را چشیده است.
با وجود این‌که شورای ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد به‌طور مداوم جلسه برگزار می‌کند، هیچ خروجیِ ملموسی از آن در سطح شهر دیده نمی‌شود؛ آثار این جلسات در کاهش ترافیک قابل لمس نیست.
نگاهی گذرا به برخی خیابان‌های مرکز شهر یاسوج نشان می‌دهد که پارک چند ردیف اتومبیل در کنار هم و توقف‌های بی‌جا چه مشکلات و گره‌های ترافیکی‌ای برای مردم به وجود آورده است.
روشن نیست که خروجیِ تصمیمات شورای ترافیک در حل مسأله ترافیک چیست. ترافیک زائیده تصمیمات غلطی است که در این شورا گرفته می‌شود.
از سوی دیگر، حضور شهردار که در چنین جلساتی ضروری است، اما در اغلب جلسات حوزه شهری استانداری، شهردار شرکت نمی‌کند. بارها دیده شده که با تماس‌های مکرر، شهردار، نهایتاً نماینده شهردار در جلسه حاضر می‌شود.  
از سوی دیگر دفتر فنی استانداری که باید به عمران شهری همچون آسفالت‌های معیوب، ترافیک فاجعه‌بار و ... بپردازد، بیشتر درگیر پروژه‌های عمرانی شده است. خبری از عمران شهری نیست. گودبرداری‌های بلاتکلیف خود نماد همه چیز است. شهامت باید پاسخ دهد در چند سالی که مدیرکل امور شهری بوده و حالا هم مدیرکل فنی استانداری است چند درصد در حوزه‌ای مثل ترافیک پیشرفت داشته است. مناقصات ابهام‌داری که در دهیاری‌ها انجام می‌گیرد و مسائلی که در شهرهای استان وجود دارد همگی باید از زیر نظارت دفتر فنی عبور کند، اما گویا این دفتر، عامدانه چشم خود را بر این مسائل بسته است.
گویی اغلب مدیران و معاونین استانداری نگاه سیاسی به مسائل فنی و شهری دارند. همین چندی پیش در یاسوج بتن‌ریزی و خاک‌برداری ممنوع شد. اما با این حال مشاهدات کبنا نیوز نشان می‌دهد که علرغم اعلام ممنوعیت، باز هم بتن‌ریزی در حال انجام است.
گویی توجهی به نظام مهندسی نمی‌شود و اگر نظام مهندسی تخلف کرد، دفتر فنی باید پاسخ دهد. نتیجه همین عدم نظارت‌هاست که ساختمان‌ها در یاسوج نهایتاً 30 سال عمر مفید دارند.
نگاهی به حریم شهر یاسوج نشان می‌دهد که بسیاری از اراضی درجه یک اطراف شهر اغلب تفکیک شده‌اند. چرا به آن ورود نمی‌شود. همین موضوع این شبهه را به وجود می‌آورد که نکند برخی از ناظران خود جزو فروشندگان و خریداران زمین‌ها باشند.
از سوی دیگر، همین عدم نظارت‌ها در ساخت‌وساز به ویژه در مرکز شهر یاسوج، یکی از ریشه‌های ترافیک است.
جلوی چشم شهرداری، سه طبقه اضافه می‌سازند و به‌جای 60 درصد تراکم، 100 درصد می‌سازند. با وجود اینکه مهندس ناظر گزارش این تخلفات را می‌دهد، اما گفته می‌شود گاهاً شهرداری حاضر به پذیرش گزارش مهندس ناظر نیست. چرا که فکر می‌کند در صورت پذیرش این گزارش، جرایم مالی ناشی از تخلف دیگر به حساب شهرداری واریز نمی‌شود. بنابراین می‌گوید به تخلفات اجازه داده شود تا سپس در کمیسیون ماده صد، جریمه تخلف از متخلف گرفته شود.
همین موضوعات است که به طور کلی مدیریت شهری در این استان را با سؤالی بزرگ روبرو کرده است؛ آیا اساساً در این شهر پدیده‌ای به نام مدیریت شهری وجود دارد یا خیر؟
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
فردامیرم پیش شهردا بخاطر خیابانای شهریاسوج که چرا ترافیک شده چرا اب فاضلاب چاله چوله درست کرده، چرا نمیاد شهرو از نو برنامه ریزی کنه خیابون بسازه،، واقعا متاسفم برات. این دنیا باز خواست هم داره تابرسه به اون دنیا، تاحال یک بار روی وجدانت یک تیتر نشر نقد نکردی درمورد شهردار،،،، چوب خدا صدا نداره، بس
مجید
Iran, Islamic Republic of
مگه دروغ میگه
سمیه
Iran, Islamic Republic of
قطعا مدیریت نیست که در شهر کوچکی ترافیک هست. در یاسوج بیشتر سه راهی هست ، چهار راه دیده نمیشه.
Iran, Islamic Republic of
مگه یاسوج شهردار داره؟!!!!
شورا و شهردار کامل تعطیلن!!!
Romania
دقیقا اطلا احساس میکنی شهر دار تو این شهر نیست
سینا
Iran, Islamic Republic of
مغز میخواهد ...
م ف
Iran, Islamic Republic of
یاسوج شهری بدون نظارت وبازرسی قانونمند واصولی توسط نهادهای ذیربط در امور عمرانی و بازسازی وبهسازی امورشهری (فقط رفع تکلیف وفرمالیته کاری) بویژه امور مربوط به زیباسازی و اسفالت و جداول وبلوارها والمانها ومبلمان شهری
برنامه ریزشهری
Iran, Islamic Republic of
برادر کمایی عزیز سلام
ترافیک شهری یاسوج زاییده سه عامل بیش نیست؛
۱_ضعف مدیریت ترافیک
۲_ضعف مهندسی ترافیک
۳_ضعف فرهنگ ترافیک
وتااین سه ضلع اصلاح نشوند ترافیک همچنان یکه تازی میکند.
بعنوان یک شهروند دارای مدرک برنامه ریزی شهری وصاحب چندین اثر علمی درزمینه ترافیک، ۱۸ مورد از عوامل دخیل در ترافیک شهری یاسوج را بصورت مکتوب به یکی ازشهرداران پرآوازه شهر ارائه دادم و عنوان کردم که بدون یکریال چشم داشت و باکمترین هزینه حضرم معضل ترافیک را تا ۸۰ درصد برطرف کنم
ایشان سکوت نمکینی و بامزه ای کرد و گفت بررسی می کنم
بعداز مدتها وزمانی که براسب تبلیغات همچنان یکه تازی می کرد به هم رسیدیم و جویای حال و احوال دست نوشته ای شدم که ۱۸ مورد کلیدی دران ذکر شده بود.
آقای شهردار عزیزم فرمودند:حال دست نوشته شما خوب است و زیر شیشه میزم هرروز التماس نیم نگاهی دارد.
باتشکر از شما و مجموعه کبنا نیوز. (( من مسوول نشریه امیری نامه ثابقم ))
Iran, Islamic Republic of
ببخشید. مکه در یاسوج هم مقامی ویا سازمانی به عنوان ویا در حد مدیر وجود داشته ودارد لطفا با عملکرد ومستند ات کاری ثابت کنید
United Kingdom
با درود. دراین استان کسی برای آینده کاری نمی‌کند. این مشکلات نتیجه عملکرد بد گذشتگان هست و آینده ای نزدیک گره کور تری خواهد آمد که نتیجه عملکرد این دوره است. چه فرصت هایی که ازدست رفت.
Iran, Islamic Republic of
بحث فقط ترافیک نیست
ی خیابون سالم تو یاسوج پیدا نمیشه
، ی وسیله ورزشی تو پارکا پیدا نمیشه
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
سلام مگه یاسوج شهرداری داره!
جوغد
Iran, Islamic Republic of
۶۰درصد کمه برای ساخت باید افزایشش دهند حداقل باید مجوز ۸۰درصد را بدن 🏛🏕
Canada
کبنا نیوز تو نه حرفه‌ای هستی نه میشه گفت رسانه هستی.اگر هم چنتا خبر دست چندم استانی منتشر میکنی همه از روی غرض وبسیار غیر حرفه‌ای و اگر سبیلت را چرب کنند که مدح وثنا از نوع کبنایی می‌کنی اگر هم نکنند که سعی میکنی به نوعی برای همیشه تمامش کنی و در رسانه ها محو کنی.به هر حال متاسفانه چون استان رسانه درست و حسابی ندارد وتو با این ندانم کاری ها فعلأ ترکتازی کن.خبرهات تحلیل‌ها و...همه در سطح پایین و بیشترش ارزش خواندن ندارند می‌دانم منتشر نمیکنی ولی بدان که در میان مخاطبان تو آدم باسواد و کاربلد زیاد هستند و با دقت همه چیز را تجزیه و تحلیل می‌کنند
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
معلومه تو هم از این / دوست نداری لوت بدن
Iran, Islamic Republic of
والا از زندگی تو یاسوج خسته شدیم
سجاد
Iran, Islamic Republic of
مسئولین شورا و شهرداری یاسوج . هیچکدام از آنها حتی نمی‌توانند مدیریت را تعریف کنند . چه برسد به مدیریت شهری!!؟
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
اگه شورای بنام ترافیک وجود داشت ، اولین راه حل برون رفت از وضعیت ترافیک رو جمع کردن بنگاه های اتومبیل در قلب شهر یاسوج یعنی شصت متری عدل یا شهید سلیمانی می‌کرد.
مدیریت استان و شهر یاسوج رو باید بدن به دست غیره بومی ها .
جمع شدن دور هم و شهر یاسوج رو نابود کردن
هدایت اکبری و احمدی کیش و آشنا و عباس نژاد و هدایت امیری می‌خوان برای این شهر تصمیم بگیرند
جناب آقای احمد زاده استاندار این بود که موافق ادامه کار مقدم شدن
حمایت همه ی اینا باعث تداوم شهردار شدن مقدم و حضور آقای اکبری و احمدی کیش و آشنا و عباس نژاد در شورا شد
مت
Iran, Islamic Republic of
کلا مدیران استان ما، ناکاربلد هستند و مدیر دلسوز نداریم که دوتا تصمیم خوب به نفع آرامش و آسایش مردم بگیره ولی از اون طرف هم واقعا فرهنگ رانندگی افتضاحی در یاسوج داریم و بنظرم باید آموزشگاههای رانندگی هم نقد اساسی بشن که چرا اینقد بد رانندگی میکنیم( پارک دوبل و سوبل و چوبل، سبقت از راست، سرعت بالا در شهر، عدم حرکت بین خطوط، لایی کشیدنها و از این خط به اون خط رفتن ها و...)
Iran, Islamic Republic of
شهرداراصفهان یا شیراز یه سال بیارید تا مشکل ترافیک یاسوج حل کنه.این مدیران یاسوج فقطفکرجیب خودشونن.ترافیک پدر همه رو درآورده.
Iran, Islamic Republic of
به همراه شوراهاشون
Iran, Islamic Republic of
دلتون میاد آقای مقدم و شورای شهر یاسوج را نقد میکنید آقای مقدم و اعضای شورای شهر ایقد فعال هستند و به شهرشون رسیدن که بعنوان شهردار و شورای شهر نمونه کشوری باید معرفی بشن 😂😂😂😂
Iran, Islamic Republic of
احتمالا به عنوان شهر دار اینده پاریس لنتخاب کنند
لراصیل
Iran, Islamic Republic of
سلام خسته نباشید اگ واقعا به فکرهستین عمل کنید نه حرف یه بچه یه ساله هم میتونه بگه ترافیک...یاسوج نه زیرگذرداره نه راه دیگه ای فقط یه راه اول تاآخرشهرهست ورودی وخروجی شهرمون تو یه خیابون خلاصه میشه
mahmud
Europe
شهر یاسوج سال‌های ساله که دست بافراد داره اداره میشه آخه چندتا خیابون یک طرفه کردن نه بودجه میخاد نه سواد شعور و فرهنگ میخاد که نداریم
نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
1