تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب : ۴۵۷۰۲۹
کبنا بررسی کرد؛

بید انجیر علیه آبریز؟ / معاون عمرانی پاسخ دهد

۳
۲
بید انجیر علیه آبریز؟ / معاون عمرانی پاسخ دهد
کبنا ؛
اگر قرار بر احداث سد آبریز است، کلنگ‌زنی پل روستای «بید انجیر» چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟
به گزارش کبنا، در هفته‌های اخير با حضور کیامرث حاجی‌زاده _معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ و برخی دیگر از مسوولان استانی، پل روستای «بید انجیر» کلنگ‌زنی شد.
فارغ از این‌که احداث پل در چنین مناطق محرومی دارای ضرورت است، اما بنا به برخی منابع آگاه این پل در مخزن سد آبریز قرار دارد که در صورت شروع به فعالیت برای احداث سد ۱۰ خانوار ساکن در روستا باید به نقطه دیگری منتقل شوند. اما گفته می‌شود که این پل ۶۲ متری در روستای «بید انجیر» بر روی رودخانه مارون احداث خواهد شد و این روستا را به جاده  پاتاوه_ دهدشت متصل می‌کند.
مسئولان استانی به‌ویژه معاون عمرانی استاندار که تاکنون مواضع صریحی در خصوص سد آبریز اتخاذ نکرده به یک باره پلی با هزینه 55 میلیارد ریال و قرارداد 12 ماهه کلنگ زنی می‌کند که بنظر می‌رسد اگر بنا به احداث سد در این منطقه باشد، معارض و غیرمفید تلقی‌می شود.
اگر قرار است آبریز پیگیری شود، احداث پل در محل مخزن سد چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ اگر قرار است اهالی روستا در مراحل ساخت سد نقل مکان کرده و روستا را ترک کنند این هزینه‌های سرسام آور میلیاردی با چه منطقی توجیه‌پذیر است؟
آیا این هزینه را نمی‌توان جهت تملک اراضی به اهالی برای احداث سد واگذار کرد؟ آیا این اقدامات توسط برخی مسوولان برای دلسرد کردن مردم از احداث سد آبریز نیست؟ چگونه بعد از گذشت ۴۰ و اندی سال به یکباره معاونت عمرانی استاندار که خوزستانی نیز می‌باشد یاد مردم محروم بید انجیر افتاده است؟

در حالی که برخی اوقات زمان اتمام پروژه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد تا دهه ها طول می‌کشد، چرا به مجری پروژه ضرب الاجل ۱۲ ماهه داده می‌شود؟
این‌ها سوالاتی است که می‌بایست توسط مسوولان زیربط به ویژه معاون عمرانی استاندار به آنها پاسخ دهند. یکی از کارشناسان در این خصوص گفت: پلی که چند روز پیش برای بید انجیر کلنگ‌زنی شد حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه دارد. این پل با دهانه ۶۲ متری که عرشه فولادی آن مربوط به شرکت نفت گچساران بود، به صورت اهدایی آن را به کهگیلویه دادند.
تنها نصب پل با تعدیلش ۷ میلیارد تومان است. البته زیرسازی آسفالت جاده نیز حدود ۴۰ میلیارد تومان هزینه دارد. با این هزینه‌ها می‌توان پرسید این هزینه‌ها برای 10 خانوار که قرار است جابجا شوند، قابل توجیه است؟ اما برای سد آبریز فقط ۱۶ میلیارد تومان؟
با احداث این پل، مهاجرت معکوس صورت می‌گیرد و افراد ساکن در شهر به روستا برمی‌گردند. بنابراین معارضات زیادی برای سد آبریز به وجود می‌آید.
اگر بنا بر حمایت از سد آبریز است این‌گونه احداث تناقض آمیز پروژه را نمی‌توان با دید مثبت به آن توجه کرد، اگر احداث سد آبریز درکار نیست و مسوولان صرفاً جهت اقناع افکار عمومی و مردم در حرف و نه در عمل از آن حمایت می‌کنند، پس هر چه زودتر جهت تنویر افکار عمومی آن را روشن کنند.

نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
مطمئنا با هماهنگی جناب نماینده کهگیلویه می‌باشد
کبنا مواظب خودت باش
Iran, Islamic Republic of
کبنا طبق چه منبعی آمار 10 خانوار اعلام میکنید
میدانی بخاطر محرومیت و نداشتن مدرسه راهنمایی چند نفر از اهالی همین روستا ترک تحصیل کردن
خبر داری آبریز کجاست بیدانجیر کجاست
بیش از 80 خانوتر محروم در منطقه بید انجیر ساکن میباشد
طایفه ایی نگان نکنید
Iran, Islamic Republic of
آبریز بیدانجیر آخر دنیاس
این گزارش مغرضانه هست
رقابت پیچیده چین و آمریکا در کشورهای حوزه خلیج فارس

رقابت پیچیده چین و آمریکا در کشورهای حوزه خلیج فارس

کشور‌های حاشیه خلیج فارس باید چارچوب دیپلماتیکی ایجاد کنند تا از تبدیل شدن منطقه به عرصه ...
سرآشپز پوتین برای هدیه نمک اوکراین دندان تیز کرده است!

سرآشپز پوتین برای هدیه نمک اوکراین دندان تیز کرده است!

سولدار پیش از آغاز جنگ اوکراین حدود ۹۰ درصد نمک کل آن کشور را تامین می‌کرد و منازعات ...
عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س)

عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س)

علاقمندان می‌توانند روز شنبه ۲۴ دی ماه با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان ...
1