تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۲
کد مطلب : ۴۵۶۰۰۲
چرا یکی از نشست‌های شورای برنامه‌ریزی به مسأله فرهنگ اختصاص داده نمی‌شود؟

انتقاد مدیر حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد به حوزه‌های فرهنگی و عمرانی استان / کم‌توجهی به سد آبریز، مردم را عصبانی خواهد کرد

۸
۰
انتقاد مدیر حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد به حوزه‌های فرهنگی و عمرانی استان / کم‌توجهی به سد آبریز، مردم را عصبانی خواهد کرد
کبنا ؛
یکی از مهمترین حوزه‌ها و ساحت‌های هر جامعه، فرهنگِ آن جامعه است و بدون توجه به این مقوله، نمی‌توان انتظار پیشرفت یک جامعه را داشت؛ در نظر بسیاری از اندیشمندان نیز، توسعه فرهنگی مقدم بر سایر ابعاد توسعه است. البته تا پیش از دهه 1970، اولویت اساسی به اقتصاد داده می‌شد، اما به تدریج متفکران حوزه توسعه بحث تقدم توسعه فرهنگی را مطرح کردند. مقام معظم رهبری نیز به طور مکرر از اهمیت فرهنگ و مقولات مرتبط با آن سخن گفته است.
در همین خصوص، حجت‌الاسلام صفدر پناهی _مدیر حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد_ معتقد است در این استان، مقوله فرهنگ مورد کم‌توجهی قرار گرفته است. وی در هشتمین نشست شورای برنامه‌ریزی استان که چند روز پیش برگزار شد، در بیانی انتقادی با اشاره به مباحث مطرح شده در این شورا که عمدتا در حوزه‌های عمرانی، زیرساختی و اقتصادی است، گفت: انتظار این است که در میان این همه طرح‌هایی که مطرح می‌شود، یک طرح فرهنگی هم در شورا مطرح شود .
حجت الاسلام پناهی افزود: در این همه طرح عمرانی و اقتصادی که مطرح می‌شود، پیوست فرهنگی هم بیاورید تا همزمان با این حوزه‌ها، حوزه‌های فرهنگی هم توسعه پیدا کند .
وی این‌گونه ادامه داد که تا ارتباط با دهه هشتادی‌ها نداشته باشیم، ارائه آمار و ارقام بی‌فایده است و باید برای ارتباط با این قشر از جامعه برنامه‌های فرهنگی ارائه دهیم .
حجت الاسلام پناهی در ادامه به یکی از برنامه‌های فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۰۰ طلبه در قالب طرح امین در مدارس استان کهگیلویه وبویراحمد مشغول به امر تربیت دانش آموزان هستند و از مسئولین ارشد استان هم انتظار این است که یک جلسه شورای برنامه‌ریزی را اختصاصی برای حوزه فرهنگی تشکیل دهند .
پناهی یکی دیگر از مشکلات این استان را سدهایی می‌داند که صرف توسعه دیگر استان‌ها می‌شود. وی در خصوص اهمیت احداث سد آبریز در گفتگو با یکی از سایت‌های خبری اظهار داشت: در موضوع آب هر آنچه که داریم را برای توسعه دیگر استان‌ها از منابع خود می‌دهیم و تنها سدی که منافع آن صد درصد برای استان خودمان است را نمی‌گذارند اجرا کنیم.
حجت الاسلام پناهی افزود: خوزستانی‌ها نور چشم ما هستند اما این دلیل نمی‌شود که آنها از قدرت و نفوذ خود استفاده کنند و اجازه ندهند ما سد آبریز را در استان اجرا کنیم و ما هم ساکت و نظاره‌گر باشیم.
وی ضمن انتقاد از مسئولین در خصوص سد آبریز گفت: اگر در خصوص اجرای سد آبریز همچنان سهل‌انگاری شود، شخصا کفن می‌پوشم و جلوی مردم به این وضعیت اعتراض خواهم کرد .
حجت الاسلام پناهی ضمن تقدیر از عملکرد استاندار در خصوص پیگیری سد آبریز گفت: کاملاً مطلع هستم که احمدزاده با جدیت پیگیر سد آبریز است اما به نظر می‌رسد اکنون نیازمند حمایت‌های مردمی برای به سرانجام رساندن این سد هستیم.
وی ادامه داد: من به عنوان یک روحانی وظیفه دارم که حق مردم را داد بزنم و اگر اقدامی از طرف دولت برای احداث سد آبریز صورت نگرفت، شخصاً جلوی هر مسئول کشوری که با استان سفر کند خواهم ایستاد و داد مردم را فریاد خواهم زد .
حجت الاسلام پناهی افزود : معنی ندارد سدی که در استان ما است و می‌تواند برای خیل بیکاران و نیازمندان منبع شغل و درآمد باشد اینگونه مورد ممانعت قرار گیرد و اجازه احداث آن داده نشود .
وی ادامه داد : من ازمسئولین می‌خواهم در سفر معاون اول رئیس جمهور به استان، مجوز قانونی برای تجمع مردم در این خصوص داده شود تا مردم خواسته به حق خود مبنی  بر احداث هر چه سریعتر این سد را به اطلاع  وی  برسانند .
حجت الاسلام پناهی در پایان گفت: اینجانب به عنوان یک طلبه دلسوز نظام و مردم هشدار می‌دهم هر گونه کم‌توجهی و سهل‌انگاری در خصوص احداث این سد، مردم را عصبانی خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سلام ، خوبه ولی ای کاش از این همه بی عدالتی درسیستم اداری استان می گفتین
حسن زاده
Iran, Islamic Republic of
آقای پناهی به برخی که به شغل خرید و فروش موی زنان روی آورده اند هم نگاه کنید و آنها رو کنترل کنید.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
به نظرم بعضی حرفها را نباید برنید حاج آقا
اینکه بگوئید کفن می پوشم و جلوی همه حرکت میکنم و از این حرفها خودش میشه منشاء تجمع و .....
بیشتر دقت بفرمایید
طااهر
Europe
احسنت . در مورد فشار اقتصادی که توسط دولت به مردم آورده میشه. شما صحبت کنید. در ضمن تخصص هم داشته باشید
احمد امیری فر
Iran, Islamic Republic of
سدی که با کفن پوشیدن به سرانجام برسه در آینده هزاران نفر را کفن پیچ خواهد کرد
مورداراز
Iran, Islamic Republic of
ببخشید چه ربطی به کفن دارد.
Iran, Islamic Republic of
بله حاج آقا منم جای شما زمین های درمنطقه کلاچو داشتم چنین حرفی میزدم چون ذ ینفع هستی
Iran, Islamic Republic of
جنابعالی در حیطه تخصصی خودتون اظهار نظر بفرمایید
(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

دولت آمریکا روز چهارشنبه و همزمان با سفر زلنسکی به واشنگتن اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی ...
تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
1