تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : ۴۵۵۴۴۰
جام جهانی 2022 قطر؛

فرانسه و انگلیس؛ جدال کلاسیک ستاره‌ها در دوحه

۰
فرانسه و انگلیس؛ جدال کلاسیک ستاره‌ها در دوحه
کبنا ؛ تقابل فرانسه و انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ با حضور ستاره‌های دو تیم، دیداری کلاسیک و سراسر هیجان خواهد بود.
به گزارش کبنا، حضور تیم‌های ملی فوتبال انگلیس و فرانسه در جمع ۸ تیم برتر جهان و مصاف آنها در دیدار فردا شنبه، بی‌شک یکی از بهترین و جذاب‌ترین دیدارهای جام‌جهانی قطر است. دیداری که بر اساس پیشنیه و شناختی که از آنها داریم باید جدالی جذاب و تماشایی باشد.
ژیرو با سبقت از هانری، برترین گلزن تاریخ فرانسه لقب گرفته و حضور او در این دیدار می‌تواند آبستن حوادث بسیار باشد. او با گلی که در بازی مقابل لهستان به ثمر رساند به عنوان بهترین بازیکن تاریخ این کشور معرفی شد و باید دید خروس‌ها در جدال مقابل سه‌شیرها چه واکنشی را از خود نشان می‌دهند.
فرانسه و انگلیس؛ جدال کلاسیک ستاره‌ها در دوحه
از سوی دیگر هوگو لوریس، دروازه‌بان تیم ملی فرانسه نیز در بازی مقابل لهستان به آمار ۱۴۲ بازی ملی رسید و با رکورد لیلیان تورام، ستاره اسبق این تیم برابر شد. حضور او در ترکیب فرانسه برابر انگلیس رکوردی تازه برای سنگربان این کشور به شمار می‌رود و بی‌شک به دنبال آن است تا روند موفقیت خود را در این جام ادامه دهد.
فرانسه و انگلیس؛ جدال کلاسیک ستاره‌ها در دوحه
فرانسه در شرایطی پا به این جام گذاشت که ستاره‌هایی از جمله کریم‌ بنزما، انگولو کانته و پل پوگبا را در اختیار نداشت اما دشان نه تنها گلایه‌ای از نبود بازیکنان سرشناس خود نداشت بلکه در کمال آرامش تیم خود را تا این مرحله به خوبی هدایت کرده و یکی از امیدهای قهرمانی نیز به شمار می‌رود. باید قبول کرد جنس فرانسه به نوعی جور است که سرمربی خروس‌ها با وجود نبود چند ستاره مطرح خود،‌ گلایه‌ای ندارد و دستش برای تغییرات و تصمیم‌گیری باز است.
بدون شک جدال فرانسه و انگلیس را می‌توان یکی از جذاب‌ترین بازی‌های جام‌جهانی تصور کرد. دیداری که هر لحظه‌ آن می‌تواند آبستن یک حادثه و اتفاق باشد. هواداران فوتبال در اقصی نقاط جهان فارغ از حس هواداری و طرفداری، بیننده یک دیدار سوپرکلاسیک خواهند بود.
فرانسه و انگلیس؛ جدال کلاسیک ستاره‌ها در دوحه
هر چند لیگ فرانسه در حد و اندازه‌های لیگ جزیره نیست اما حضور بازیکنانی مانند مسی یا نیمار در لوشامپیونه باعث شده نگاه هوادران فوتبال به این کشور معطوف شود و باید دید تقابل این دو تیم به کجا خواهد کشید. به نظر می‌رسد شانس فرانسه برای حضور در مرحله بعدی و قرار گرفتن در ۴ تیم برتر این جام به مراتب بیشتر باشد.
فراموش نکنیم امباپه با ۲ گلی که در مرحله قبل وارد دروازه لهستان کرد،‌ با پنج گل در صدر جدول گلزنان جام جهانی فوتبال قرار گرفته و شمار گل‌های خود را در ادوار مختلف جام جهانی به عدد ۹ رسانده است. این ستاره فرانسوی حالا از فوق ستاره پرتغالی هم پیشی گرفته چرا که رونالدو در ۵ دوره حضور در جام‌های جهانی هشت گل وارد دروازه حریفان کرده بود.
امباپه اکنون با ۹ گل در کنار مسی قرار گرفته هر چند ستاره آرژانتینی ها هنوز در جام حضور دارد و می‌تواند در بازی برابر هلند بازهم اقتدار و گلزنی خود را به رخ بکشد.
فرانسه و انگلیس؛ جدال کلاسیک ستاره‌ها در دوحه
البته امباپه هنوز فرصت‌های بسیاری برای افزایش آمار گلزنی خود دارد چراکه مهاجم ۲۴ ساله فرانسوی‌ها این شانس و فرصت را دارد تا در ادوار آتی جام‌جهانی نیز برای خروس‌ها به میدان برود. او در دیدارهای آتی حتی این فرصت را دارد تا از میرسلاو کلوزه مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال آلمان که در چهار دوره حضور در جام جهانی ۱۶ گل به ثمر رسانده و بهترین گلزن ادوار جام جهانی است هم عبور کند.
فرانسه و انگلیس؛ جدال کلاسیک ستاره‌ها در دوحه
در آن سوی میدان انگلیس پس از عبور از مرحله گروهی با ارائه یک بازی خوب و روان برابر سنگال، خود را در قامت یک مدعی نشان داد. نمایش شکوهمند سه‌شیرها در دیدار قبلی، شاگردان گرت ساوگیت را به نوعی به آینده امیدوار کرده و آنها در فینالی زود هنگام به صخره سختی به نام فرانسه خورده‌اند. از سوی دیگر جود بلینگهام در بازی برابر سنگال با پاس گلی که به جوردن هندرسون داد، نام خود را در میان پاس گل‌دهندگان جام جهانی هم ثبت کرد و حالا نامش در کنار لیونل مسی که در سال ۲۰۰۶ به نخستین بازیکن زیر ۲۰ سال جهان تبدیل شد که در مرحله حذفی موفق شده پاس گل بدهد، ثبت کرده است.
فرانسه و انگلیس؛ جدال کلاسیک ستاره‌ها در دوحه
انگلیس در این جام می خواهد ناکامی‌های قبلی را از یاد برده و به نوعی اعتبار گذشته را به فوتبال و کشور خود بازگرداند و باید دید آیا خروس‌ها این اجازه را به آنها می دهند یا خیر. آنها با حضور ستاره‌هایی مانند هری کین، بوکایو ساکا و جو بلینگهام به دنبال آن هستند تا هواداران متعصب خود را راضی کرده و خاطره خوشی از جام‌جهانی قطر برای آنها به ثبت برسانند.
دیدار تیم‌های انگلیس و فرانسه در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، روز شنبه (۱۹ آذر) ساعت ۲۲:۳۰ برگزار خواهد شد.

  •  
نام شما

آدرس ايميل شما

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1