تاریخ انتشار
شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۱۳
کد مطلب : ۴۵۴۸۶۶
جام جهانی 2022 قطر؛

بازتاب جهانی پیروزی تیم ملی ایران مقابل ولز

۴
۶
بازتاب جهانی پیروزی تیم ملی ایران مقابل ولز
کبنا ؛ پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در مرحله گروهی جام جهانی در قطر در مقابل تیم ملی ولز بازتاب گسترده ای در رسانه های مختلف داشت.
دیدار دوم تیم ملی فوتبال ایران در مرحله گروهی جام جهانی مقابل ولز که عصر جمعه برگزار شد با نتیجه ۲ بر صفر به سود ایران به پایان رسید.
تیم‌های ایران و ولز امروز از ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه احمد بن علی در چارچوب هفته دوم مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از گروه B به مصاف یکدیگر رفتند و در نهایت این دیدار با نتیجه دو بر صفر به سود ایران به پایان رسید.
کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در این خصوص گفت: در تیم ما وحدت خوبی ایجاد شد و امروز به ریشه‌های خود بازگشتیم.
بازتاب پیروزی ایران مقابل ولز
وی در نشست خبری پس از برد مقابل ولز اظهار داشت: ما امروز بازی بسیار خوبی داشتیم و همه نشان دادند شخصیت بسیار بالایی دارند. در تیم ما وحدت خوبی ایجاد شد و امروز به ریشه‌های خود بازگشتیم. ما باید بر احساسات بد شکست قبلی غلبه می‌کردیم.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، گفت: اولین بازی ما غرورمان خدشه‌دار شد اما امروز آن را برگرداندیم و توانستیم خودمان را نشان دهیم و این کار ساده‌ایی نبود. ولز بسیار حریف سرسختی بود و آنها خیلی سریع فوتبال بازی می‌کردند و ما باید تمرکز خود را حفظ می‌کردیم.
شادی ایرانیان در قطر
ایرانیان مقیم قطر و افرادی که برای تماشای این بازی به این کشور سفر کرده اند، عصر امروز به دنبال پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در برابر ولز هیجان خود را برای پیروزی تیم ایران با برگزاری جشن ابراز کردند.

آنان در حالی که به صورت گروهی و فردی پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را در دست داشتند ضمن حرکت در اطراف ورزشگاه احمد بن حمد خوشحالی خود را به تماشاگران حاضر در این ورزشگاه نشان دادند.
در همین حال شماری از ایرانیان به دنبال این پیروزی غرورآفرین در برابر یک تیم فوتبال اروپایی در یک حرکت فرهنگی - اجتماعی اقدام به جمع آوری زباله های موجود در محل ورزشگاه مزبور کردند. 

شادی ایرانیان مقیم دمشق 
شماری از ایرانیان مقیم دمشق به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه عصر امروز (جمعه) در محل این رایزنی برای دیدن مسابقه فوتبال بین تیم های ایران و ولز دور هم جمع شدند و با پیروزی تیم ایران به شادی پرداختند.
این برنامه که برای دومین بار توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه برگزار شد، با استقبال خوب هموطنان ایرانی مقیم دمشق مواجه گردید.
          
"سید حمیدرضا عصمتی" رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه در گفت وگو با ایرنا، هدف از برگزاری این برنامه را تقویت همدلی و همبستگی میان ایرانیان مقیم سوریه بیان کرد.
ایرانیان حاضر در سالن رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در دمشق که برای پیروزی تیم فوتبال ایران لحظه شماری می کردند، با گل اول ایران به شادمانی پرداختند و تا پایان مسابقه به صورت ایستاده نظاره گر این مسابقه بودند.
در خیابان های دمشق نیز عصر امروز شماری از سوری ها با راه اندازی کاروان های خودرویی از پیروزی ایران در برابر تیم فوتبال ولز ابراز خوشحالی کردند.
آنان در حالی که پرچم های ایران و سوریه را در دست داشتند و به نشان شادی تکان می دادند، در حالی که چراغ خودرو های خود را روشن کرده بودند، شادی کنان برخی خیابان های پایتخت سوریه را طی کردند.
تبریک رئیس فیفا 
«جیانی اینفانتینو» رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) بعد از برد ایران مقایل ولز در جام جهانی به سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان ایران تبریک گفت.

تبریک پیروزی ایران از سوی حکیم
سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر در مقابل تیم ملی ولز را تبریک گفت.
در این پیام آمده است: پیروزی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران بر تیم ولز در جام جهانی را که با میزبانی قطر در حال اجرا است، تبریک می‌گوییم.

وی تصریح کرد، امیدواریم دیگر تیم‌های عربی و اسلامی نیز در این جشنواره فوتبالی جهانی نتایج درخشانی را رقم زنند.
حضور امیر قطر در جشن ایرانیان
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر عصر امروز در شادی هواداران تیم ملی فوتبال ایران شرکت کرد.

بر اساس فیلمی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است ، بعد از برد ارزشمند تیم ملی فوتبال ایران در مقابل تیم ملی فوتبال ولز در چارچوب بازیهای جام جهانی ۲۰۲۲ ، امیر قطر با حضور در جایگاه ویژه در شادی هواداران تیم ملی فوتبال ایران شرکت کرد .
پیروزی سزاوارانه
نشریه دیلی میل برد تیم ایران برابر ولز در جام جهانی را سزاوارانه دانست.
این نشریه افزود: ایران در دومین جدال خود در جام جهانی کاملا شایسته کسب برد بود و بازی برتری نسبت به ولز به نمایش گذاشت.

پیروزی بزرگ اسلامی
علی محسن التمیمی یکی از رهبران جریان صدر در واکنش به پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ولز نوشت: پیروزی بزرگ اسلامی 
آمریکا نباید ایران را دست کم بگیرد
خبرگزاری آمریکایی فاکس اسپرت درباره شکست ولز از ایران نوشت: آمریکا نباید ایران را دست کم بگیرد.
این رسانه تصریح کرد: فقط یک امتیاز بازی با آمریکا هم می تواند ایران را به مرحله بعد ببرد و این خطرناک است.
فاکس اسپرت نوشت: ایرانی ها خیلی بهتر از بازی برابر انگلیس ظاهر شدند و بازی برابر با ولز بازی واقعی ایرانی ها بود. ایرانی ها با هم می جنگند به هم پاس می دهند و بازی را برای رقیب سخت می کنند.
آرزوی صعود به دور بعد مسابقات 
محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در توئیتی ضمن تبریک به دولت و ملت ایران ، آرزوی صعود به دور بعد مسابقات را کرد .
او نوشت :پیروزی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در برابر تیم ملی ولز را به جمهوری اسلامی ایران تبریک می گوییم و برای همه برادران و دوستان شرکت کننده آرزوی راهیابی به دور سرنوشت ساز جام جهانی داریم.

ولز در آستانه حذف
روزنامه میرر اسپرت انگلیس در این خصوص نوشت : ولز در آستانه حذف از جام جهانی پس از شکست غم انگیز برابر ایران. 

ولز کشوری است که بخشی از پادشاهی بریتانیا و ایرلند شمالی است با مرکزیت شهر کاردیف است.
زهر شدن رکورد گرت بیل را برای ولز 
روزنامه دیاریو اسپورت اسپانیا هم در خصوص پیروزی امروز تیم ملی فوتبال ایران برابر ولز نوشت : ایران رکورد گرت بیل(بیشترین تعداد بازی ملی در تاریخ ولز) را زهر کرد.

شکست غم انگیز ولز 
اسکای اسپورتس هم به عنوان یک شبکه تلویزیونی ورزشی در این ارتباط خبر را با عنوان "شکست غم انگیز ولز برابر ایران پس از اخراج هنسی" اعلام کرد.
خوشحالی گریستن
روزنامه اسپانیایی آاس نیز در ارتباط با موفقیت تیم ملی فوتبال ایران نوشت : ایران از خوشحالی گریست.

ضربه غیرمنتظره
روزنامه دیلی استار هم در مطلبی در ارتباط با پیروزی امروز ایران مقابل ولز خاطر نشان کرد "ضربه غیرمنتظره ایران به ولز با پیروزی در وقت های اضافه همراه بود." 
یوزهای ایران خیز برداشتند؛ دو گل «تمیز» و یک سبد سرود حماسی عراق
 تبریک ها به ایران و توصیف ها از خیز برداشتن یوزهای ایرانی زخمی اما سربلند در عبور از بحران ها در کنار ویدیوهایی ترکیبی از لحظات به ثبت رسیدن گل های تیم ملی ایران در برابر همتای ولزی آن به خوبی در عراق دیده و ثبت شد و توصیف گل های ایران با کلید واژه هایی مانند «گل های تمیز»، «ظهور رعد آسای ایران»، «اولین پیروزی ایران مقابل تیمی اروپایی در جام جهانی» و «دوگانه تمام کننده»، در فضای اجتماعی و رسانه ای عراق پیچید.
چندین رسانه عراقی مانند المستقله، نون، بغداد الیوم، آی کیو نیوز، شفق نیوز و المورد نیوز بر تیترهایی متشکل از «دو گل تمیز» و «دوگانه کشنده و تمام کننده» ایران در برابر ولز متمرکز شدند و نوشتند که این رویداد «اولین پیروزی تاریخی تیم ملی ایران در جام جهانی مقابل یک تیم اروپایی» است.
کرکوک تی وی، گزارش داد که «ایران مانند صاعقه، ولز را در وقت تلف شده و با دو گل شوکه کرد».
در شبکه های اجتماعی عراق برای ساعاتی، اکثر مطالب و تصاویر به رقابت ایران و ولز اختصاص یافت.
در این میان و در کنار تبریک چهره هایی مانند محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق و سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی، پیام یکی از سران جریان صدر نیز با توجه خاص مخاطبان روبرو شد؛ پیامی که در آن، «علی محسن التمیمی» پیروی تیم ملی ایران را «پیروزی بزرگ اسلامی» خواند.
یوزهای ایران خیز برداشتند؛ دو گل «تمیز» و یک سبد سرود حماسی عراق
همچنین، کنفرانس ملی کردهای فیلی عراق به جمهوری اسلامی و ملت ایران تبریک گفت.
اما ورای فضای رسانه های صاحب نام، در شبکه های اجتماعی عراق یک پدیده دیگر نیز دیدنی و برای ثبت در تاریخ، ماندگار شد؛ عکس ها و ویدیوهای مختلفی از برد تیم ملی ایران با ترانه های حماسی عراقی ترکیب شد تا این پیروزی را به ملت ایران تبریک بگوید و سهمی در شیرینی و لبخند پس از آن داشته باشد.
 
برخی کاربران عراقی، ویدیویی را منتشر کردند که در آن، طرفداران تیم ملی ایران، شعار «یا علی مدد» سر دادند.
برخی کانال ها و صفحات شبکه های اجتماعی در عراق، تصویر نماز ظهر تماشاگران ایرانی در مقابل استادیوم احمد بن علی را پیش از دیدار ایران و ولز منتشر کردند.
یوزهای ایران خیز برداشتند؛ دو گل «تمیز» و یک سبد سرود حماسی عراق
برخی دیگر از صفحات نیز ویدیویی با عنوان «اهدایی از برادران عراقی به تیم ملی ایران» و با شعار «ایران و العراق لایمکن الفراق» (جدایی ایران و عراق امکانپذیر نیست) را منتشر کردند؛ ویدیویی که در آن، اشعار عراقی حماسی، روی تصاویر بازی ایران و گل های آن به ولز، ترکیب شده است.
 همچنین، ویدیویی از گل های ایران در این دیدار، ترکیب شده با یکی از سرودهای حماسی «حشدالشعبی» عراق در شبکه های اجتماعی توجه ها را به خود جلب کرد.
             
نام شما

آدرس ايميل شما

110
Iran, Islamic Republic of
قابی توجه وطن فروشان
Iran, Islamic Republic of
شاهنامه رو ....
رضی رامیان گلستان
Iran, Islamic Republic of
تشکر از همه سوریه عراق قطر و....❤❤❤❤❤
مریم
Iran, Islamic Republic of
ما هم ممنونیم از برادرا و خواهرای عراقی چه شیعه و چه سنی
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1