تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : ۴۵۴۵۹۷
حداد عادل:

پس از فوت مهسا امینی، تصورشان این بود که مثل زمان انقلاب وقتی عده‌ای راه بیفتند، دیگران هم می‌آیند / باید کاری کنیم که طرف مقابل حساب کار خودش را بکند / اگر هیئت‌ها پای کار بیایند، ماجرا طور دیگر می‌شود / وقتی دشمنان ببینند سر هر چهارراهی ۲۰ تا عنصر مردمی و بسیجی ایستاده‌، باعث دلسردی بیشتر آن‌ها خواهد شد

۷
۲
پس از فوت مهسا امینی، تصورشان این بود که مثل زمان انقلاب وقتی عده‌ای راه بیفتند، دیگران هم می‌آیند
کبنا ؛عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به آشوب‌ها و اغتشاشات دو ماه اخیر گفت: هر کاری می‌کنند که انقلاب اسلامی متوقف شود، اما با حضور مداوم مردم و رهبری، این انقلاب سر جای خودش باقی است و با قدرت و قوت به راهش ادامه می‌دهد.
به گزارش کبنا، غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست استانی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: دیگر زمانی که آمریکا اراده کند و بشود، گذشته است. ۱۳ آبان امسال را ببینید که مردم در هیچ سالی به اندازه امسال در صحنه نبودند.
به نوشته فارس، وی تاکید کرد: اقدامات دشمن بر مبنای تحریم، تضعیف، تحریف و تحریک است. ما نیز متناسب با رفتار دشمن باید رفتارمان را تغییر دهیم. کار سیاسی و تشکیلاتی امروز متفاوت از کار سیاسی در گذشته است. هیچ تشکیلاتی نباید منتظر دیگری باشد.
وی اظهار داشت: این شرایط و حوادثی که در این دو ماهه اخیر اتفاق افتاده ایجاب می‌کند که تأملی بکنیم در این راهی که در این ۴۴ سال طی کرده ایم و ببینیم از این به بعد را چگونه باید طی بکنیم.
وی افزود: این روز‌ها موقف حساسی برای انقلاب است. حقیقت این است که عظمت این انقلاب را باید از وسعت کار دشمنان انقلاب فهمید. ما مثل بازیکنانی هستیم که داخل میدان بازی می‌کنیم و خودمان متوجه نیستیم که برای این انقلاب چه اتفاقی افتاده؛ و آن‌ها که از بیرون نگاه می‌کنند، شاید ارزیابی‌شان متفاوت باشد و بیشتر عظمت این میدان و شکوه کار را می‌بینند.
حدادعادل تاکید کرد: این دنیا تا قبل انقلاب اسلامی، چند قرن به نفع دنیای غرب بود. در ۵۰۰ سال اخیر دنیای غرب از نظر نظامی و قدرت مادی دست بالا را پیدا کرده، اما قبل از آن مردم در همه‌جای دنیا قدرتشان کمابیش قابل‌مقایسه با همدیگر بود. مثلاً جنگ‌های صلیبی را ببینید. جنگ‌های صلیبی مربوط به قرون وسطی است. ۲۰۰ سال جنگ‌های صلیبی بین مسلمان‌ها و مسیحیان طول کشیده و لشکرکشی‌های عظیم از اروپا شده و گاهی مسلمانان لشکرکشی کرده و پیروز شدند و گاهی هم آن‌ها پیروز می‌شدند. در مجموع، قدرت‌ها با همدیگر قابل مقایسه بود.
وی ادامه داد: جنگ‌های قرون وسطایی این‌طور بود که قدرت‌ها هم با شمشیر می‌جنگیدند. اما از وقتی که تفنگ و توپ و سلاح‌های جنگی مبتنی بر دانش و فناوری جدید اختراع شده و انقلاب صنعتی شده است و این فناوری و دانش جدید به کمک قدرت نظامی آمد، دنیا دو سطح پیدا کرده است: یکی اروپا و بعد آمریکا؛ و سطح دیگر هم بقیه کشورها. همین پدیده منشأ استعمار شده است.
حدادعادل گفت: از قرن ۱۶ تا نیمۀ قرن بیستم، پدیده‌ای به نام استعمار، خیلی عادی بود و طبیعی بود که مثلاً انگلیسی‌ها با کشتی بروند آفریقا، آنجا را بمباران کنند، مردم بیچارۀ بومی کشته بشوند، با پیاده‌نظام آنجا را تصرف کنند، کشور‌های کوچک و بزرگ را به نحوی بگیرند، چین و هند را استعمار کنند. جالب است بدانید که جاسوسان این انگلیسی‌ها در هند با آن عظمت و وسعت و تاریخ ۱۰۵ سال حاکم بودند. یعنی شما به جغرافیای دنیا در قرن نوزدهم مراجعه کنید که بعضی کشور‌های استعمارزده چگونه بودند!
وی افزود: یک کتابی از صد سال پیش، کتاب درسی آموزش زبان فرانسه هست که روی آن با صراحت نوشته شده که این کتاب درسی برای مستعمرات فرانسه! طراحی و تدوین شده است. خیلی عادی مستعمرات فرانسه، در شمال آفریقا تونس و مراکش، الجزایر در جنوب شرقی آسیا، ویتنام در آفریقا و. این قاعده دنیا بود. جنگ اول جهانی و جنگ دوم جهانی سبب شد که در شیوه استعمارگری تجدیدنظر شود. قبلاً حاکمان را از کشور خودشان می‌بردند و در کشور‌ها می‌گذاشتند بالاسر این -به‌اصطلاح خودشان- وحشی‌ها، که آدم‌های متمدن این‌ها را تربیت کنند و منافع این کشور‌ها را از اینجا غارت کرده و منافع کشور‌های استعمارگر را تأمین کنند. استعمارگری خیلی عریان بود، ولی بعد از جنگ جهانی دوم این شیوه مکشوف استعمارگری، جای خود را به استعمار نو داد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: برخی کشور‌های مستعمره‌شان را به‌ظاهر مستقل کرده‌اند، ولی در باطن منفعت استعمار تأمین شده است. یعنی گفتند ما بیرون می‌رویم، شما از خودتان حاکم تعیین کنید، قانون اساسی داشته باشید، سرود و پرچم داشته باشید، در سازمان ملل کرسی داشته باشید و حرف‌های قشنگ درست کردند. صلح و آزادی و حقوق بشر و مردم‌سالاری و دموکراسی و آزادی اطلاعات و از این حرف‌ها. اما حقیقت این است که در بر همان پاشنه قرون قبلی می‌چرخد. یعنی باز این کشور‌ها هم اسیر هستند و این ظواهر برای دلخوش کردن عامه مردم است. ولی باطناً همان قدرت فائقۀ دنیای غرب فعلاً با پیشتازی آمریکا؛ بقیه کشور‌ها هم اسیر هستند. به‌ندرت کشوری هست که از این دوگانه استعمارگر و استعمارزده خارج شده باشد. از نظر معنا و از نظر حقیقت در همین منطقه خودمان اگر نگاه کنید، کدام کشور را می‌بینید که مستقل باشد و خودش برای خودش تصمیم بگیرد؟
وی افزود: در زمان مجلس هفتم که رئیس مجلس بودم به پاکستان رفتم. در یکی از جلسات، یکی از سخنران‌ها، سناتوری به نام مجاهد حسین بود که دوست من است و شیعه هم هست. ایشان پشت تریبون رفت و خاطره‌ای از امام‌خمینی نقل کرد. گفت من اوایل جنگ که خبرنگار روزنامه جنگ در پاکستان بودم به ایران رفتم و با امام مصاحبه کردم و از ایشان پرسیدم که این انقلاب شما چه فایده‌ای داشت؟ امام نگاهی به من کردند و گفتند: فرزندم فایدۀ انقلاب این بود که امروز برای ایران در تهران تصمیم گرفته می‌شود.
حدادعادل ادامه داد: واقعا در همین منطقه ما، برای کدام کشور در مرکز آنجا تصمیم گرفته می‌شود؟ ببینید یک حرفی ترامپ زد که این حرف، عصاره همه مطالبی است که من می‌خواهم بگویم. ترامپ در مورد عربستانی که با آمریکا نهایت دوستی را داشت و هیچ‌وقت روابط عربستان و آمریکا تیره نبود، گفت: گاو شیرده. این گاو شیرده یک کلیدواژه است که همه آن دعوای ۵۰۰ ساله تاریخ استعمار را در خود دارد. یعنی با این گاو شیرده شما باید بفهمید که تمام این نظامات جدید و سازمان ملل و شورای امنیت و قوانین و قرارداد‌ها و شعار‌ها هم باطل است. یعنی دنیای غرب همچنان به دنیای غیرغربی به چشم گاو شیرده نگاه می‌کند. این وضعیت دنیای امروز است. یعنی این گاو شیرده فقط عربستان سعودی نیست و همه دنیا باید گاو شیرده دنیای غرب به سرکردگی آمریکا باشند. تمام این واقعیت، به‌اصطلاح تلخی عریان دنیای ماست.
وی گفت: حالا در این دنیا، یک کشور جرأت کرد به این سلطۀ شوم «نه» بگوید، آن هم جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی و به برکت رهبری امام خمینی (ره) و توکل و تقوا و عرفان و ایمان و اخلاص آن مرد که این زنجیر را پاره کرد و این نامعادله را به هم زد. این یک اتفاق ساده نیست، این یک کودتا نیست که شما فکر کنید در یک کشوری مثلاً ۴ افسر نیروی هوایی با جت‌های خودشان کاخ رئیس‌جمهور قبلی را بمباران کنند و فردای آن، حکومت عوض شود. از این مسائل در کشور‌های کوچک و استعمارزده، بسیار اتفاق افتاده و خواهد افتاد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: حالا یک کشوری با یک فرهنگ متفاوت، با یک جهان‌بینی مستقل به نام ایران آمده و گفته می‌خواهیم زندگی خودمان را بکنیم و برای خودمان تصمیم بگیریم. این از نظر استعمارگران و نظام سلطۀ غرب، بزرگ‌ترین گناه و خیلی خطرناک است! چرا که این الگو شدن برای بقیه کشورهاست. اول انقلاب می‌گفتند دو سه ماه دیگر کار نظام تمام است، شش ماه دیگر تمام است و... اول یادتان هست که چه کار‌هایی کردند از خوزستان و ترکمن‌صحرا و کردستان. در یک‌سال و نیم چه غوغایی قبل از شروع جنگ بود. ولی باز دیدند که فایده‌ای نداشت. ۸ سال جنگ را تحمیل کردند، ولی دیدند که جنگ هم نتوانست پرچم انقلاب را سرنگون کند. سراغ تحریم رفتند و به‌اصطلاح ایجاد یک جریان‌های به‌ظاهر سیاسی، ولی غرب‌گرا که جاده را برای آن‌ها باز کنند. اما هر کاری که می‌کنند می‌بینند که انقلاب سر جای خودش است.
وی ادامه داد: آخرین گام هم این تحریم‌های ده سال اخیر بود که به اذعان خودشان، فلج‌کننده‌ترین تحریم‌های تاریخ بوده است. ولی می‌بینند که انقلاب راه خودش را می‌رود؛ و همچنین می‌بینند که نیرو‌های وفادار و متمایل به غرب توسط مردم پس زده می‌شوند و وقتی که از همه این‌ها ناامید شدند و می‌بینند که یک مجلس، دولت و قوه قضاییۀ هماهنگ باهم و همسو با انقلاب اسلامی در کشور سر کار آمده، دوباره به عقب برگشتند و می‌خواهند اوضاع را به تابستان سال ۶۰ برگردانند.
وی گفت: این‌ها می‌بینند که این انقلاب نه‌تنها در داخل از بین نرفت، بلکه یک جریان، یک واقعیت انکارناپذیری در منطقه و در دنیا شد. یعنی در منطقه دیگر اینگونه نیست که آمریکا چیزی را اراده کند و اتفاق بیفتد. این اسرائیل غاصب ۴۰ سال پیش وقتی می‌خواست خود را به بیروت برساند، چند ساعته بیروت را تصرف می‌کرد، اما به برکت انقلاب اسلامی در منطقه اتفاقی افتاد که پس از ۳۳ روز جنگیدن، ۶ کیلومتر هم نتوانستند از مرز عبور کنند. در سوریه ببینیم این‌ها چه برنامه‌ای داشتند؟ حضرت آقا فرمودند که مسئله سوریه با مسائل جا‌های دیگر فرق دارد و باید نظام سوریه باقی بماند. آن‌ها هم گفتند بشار اسد باید برود، اما او در حکومت سوریه باقی ماند. اوضاع لبنان را ببینید، عراق را ببینید، یمن را ببینید، وضع افتضاح خودشان در افغانستان را ببینید!
حدادعادل یادآور شد: حالا این‌ها آمده‌اند سر بهانه فوت خانم امینی که هم ظرفیت جنسیتی داشت به‌لحاظ این‌که خانم بود؛ هم ظرفیت قومیتی داشت که کرد بود و... طراحی‌ها را انجام دادند و در خیابان آمدند، به تصور اینکه مثل زمان انقلاب وقتی عده‌ای راه بیفتند دیگران هم می‌آیند! تصورشان این بود که اگر ۵۰ نفر ۱۰۰ نفر ۲۰۰ نفر امروز آمدند، فردا مثلاً ۵ قسمت شدند پنج تا ۴۰ نفر سر این خیابان سر آن خیابان، آتش بزنند، سنگ بزنند، بکشند، فلان شعار را بنویسند، ایران اینترنشنال و بی‌بی‌سی و همه این شبکه‌ها و ماهواره‌ها و هم به دروغ فراوان و راست کم یک چیز‌هایی پخش کنند و ملت را تحریک بکنند، در دانشگاه صنعتی شریف آن تندروی را بکنند یا در امیرکبیر، آن حرف‌ها را بزنند، در زندان اوین آن برنامه را طراحی بکنند که بلکه مردمی حدود ۱۰۰ هزار نفر ۲۰۰ هزار نفر بیرون بریزند، ولی دیدند که همراه شدن جمعیت طبق میل آن‌ها پیش نرفت.
وی افزود: از طرفی دیدند که هر وقت تلویزیون و رادیو اعلام کند که مردم به خیابان بیایید، حداقل چند صد هزار نفر به خیابان می‌آیند. نمونه‌اش همین ۱۳ آبان را ملاحظه کنید. شما در این چهل و چند سالی که لانه جاسوسی تسخیر شد و ۱۳ آبان مراسم داریم، چه موقعی این حجم از جمعیت را در دفاع از نظام و انقلاب و رهبری دیده بودید؟ از این هم که ناامید شدند، شروع کردند به کار‌های ایذایی ترور! در شهر‌هایی مثل ایذه و اصفهان یک چنین کار‌هایی انجام می‌دهند. مستند عرض می‌کنم که ۴۷ کشور در دستگاه اطلاعاتی‌شان میز ایران دارند. بودجه‌ای که این کشور‌ها برای مقابله با این انقلاب گذاشته‌اند رقمی است که ارزش آن گفتنی نیست پس بدانید که چه اتفاقی افتاده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این نکات را از این جهت گفتم که ما از خودمان بپرسیم وظیفه ما چیست؟ امروز شرایط انقلاب و کشور شرایطی نیست که ما به همان شیوه‌ای که تا به حال کار سیاسی می‌کردیم، کار کنیم. امروز دشمن با شکل دیگری وارد شده و ایجاب می‌کند که ما نیز تغییر رفتار بدهیم. ما باید به روحیه سال‌های ابتدای انقلاب و سال‌های جنگ و ایثارگری برگردیم. مسئله ما ابتدای انقلاب چه بود؟ مسئله ما حفظ این گوهر انقلاب بود که به دست آورده بودیم که چگونه آن را از تعرض منافقین و سلطنت‌طلب‌ها و ساواکی‌ها و آمریکا و این‌ها حفظ کنیم.
وی گفت: شاید فکر می‌کنید وضعیت فرق کرده و دیگر تهدیدی متوجه ما نیست. اما باور کنید کشور در حال یک جنگ اقتصادی است در قالب تحریم، جنگ نظامی هم که شما می‌بینید حالا به صورت جنگ ۸ ساله و بمباران هوایی و ... نیست، ولی یک جنگ ترکیبی و همه‌جانبه است. اگر جنگ نیست، این‌همه سلاح چگونه وارد می‌شود؟ یعنی ۲۰ سال بعد از سقوط صدام از غرب سلاح وارد می‌شود. سلاح‌ها دست این گروهک‌ها و ساواکی‌ها و سلطنت‌طلب‌ها و نفوذی‌ها و به‌اصطلاح جاسوس‌ها قرار گرفته است. الان هم دارند سلاح وارد می‌کنند، از سلاح سرد و قمه و چاقو و این‌ها که دیدید، تا سلاح گرم؛ این یعنی جنگ نظامی.
حدادعادل ادامه داد: برای مقابله با این شرایط مهم‌تر از همه این است که باید روحیۀ ایثارگری داشته باشیم. شما در این دو ماه ببینید چند بار مردم به میدان آمدند. روز دوشنبه ۱۷ ربیع که فراخوان دادند، آن جمعیت چقدر بود؟ جمعیت نماز جمعه، تشییع جنازه‌ها، راهپیمایی‌های بعد از نماز چقدر نسبت به پارسال جمعیت در این دو ماهه اضافه شده است. در ۱۳ آبان چه جمعیت عظیمی وارد صحنه شد؟ این هیئت‌ها مثلاً زنجان را در نظر بگیرید. روز هشتم محرم جمعیتی که می‌آیند تا به حسینیه اعظم زنجان بروند، چند نفرند؟ آیا رواست که الان چهار نفر یا چهل نفر راه بیفتند در خیابان‌ها و بروند مثلاً یک هتک حرمتی بکنند، شعاری بدهند. پس آن جمعیت مؤمن را نباید نادیده گرفت. آن جمعیت‌ها اگر سرازیر شود، مجالی برای آشوب و توطئه نخواهد گذاشت. یعنی شما این‌همه در همین تهران هیئت دارید، این هیئت‌ها با غیرت دینی‌شان پای کار بیایند، ماجرا طور دیگر می‌شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: از راهکار می‌پرسید. بنده فکر می‌کنم ما یک اقدامات کوتاه‌مدت نیاز داریم برای غلبه به این برنامه و بعد از آن باید بنشینیم و قدری فکر کنیم و ببینیم که چه باید کرد؟ در آموزش‌وپرورش چه کنیم؟ در دانشگاه باید چه کار کنیم؟ چه جا‌هایی اشتباه شده یا به‌اصطلاح محاسبه درست نکردیم، کجا به قول حضرت آقا باید نرمش قهرمانانه نشان بدهیم؟ در سیاست داخلی کجا باید حتماً پای چه چیزی بایستیم؟ این‌ها را یک تدبیری کنیم. این‌ها برای مرحله بعدی است.
وی گفت: الان وظیفه همه ما این است که با حضور در صحنه کاری کنیم که طرف مقابل حساب کار خودش را بکند. چون این‌ها دنبال مسائل دیگری هستند. می‌بینید که در شعار‌ها چه می‌گویند. قطعاً وقتی که دشمنان ببینند سر هر چهارراهی بیست تا عنصر مردمی و بسیجی ایستاده‌اند، باعث دلسردی بیشتر آن‌ها خواهد شد.
حدادعادل ادامه داد: ما باید مردم انقلابی را سازمان‌دهی کنیم. درست است که بعضی جا‌ها فشار بر مردم هست، اما شک نکنید که ریشۀ این موضوع تقصیر آمریکاست. شما می‌بینید که وضع مدیریت کشور در سال‌های قبل از تحریم هم خیلی بهتر از حالا نبود، ولی مشکلات فعلی را نداشتیم. نباید یادمان برود که مشکل چیست؟ یکی از فرمایشات حضرت آقا این است که دشمن اصلی و علت اصلی را فراموش نکنیم. دائم به جان خودمان نیفتیم که مثلاً اشکالات چیست. این اشکالات بوده و هنوز هم هست و باید هم آن‌ها را برطرف کنیم. اما دشمن چه‌کار کرده؟ ابتدا تحریم کرده، با اهرم تحریم، تضعیف کرده، با کمک رسانه تحریف کرده و سپس تحریک کرده است. تحریم، تضعیف، تحریف و تحریک چهار مرحله اقدامات دشمن علیه ملت است.
وی گفت: شرایط فعلی ایجاب می‌کند که ما نیرو‌های مردمی و انقلابی را به صحنه بیاوریم و منتظر نباشیم که مشکلات را دیگری حل کند. در نهایت باید بنشینید دور همدیگر، هر کس هر جایی که هست، بدون اینکه منتظر جای دیگری باشید، افراد مثل خودتان رو جمع کنید و بگویید که ما الان نفس حضورمان، کارساز است. برای اینکه این حضرات فکر نکنند که کشور از نیرو‌های انقلابی خالی شده است، نیرو‌های انقلابی الان باید به صحنه بیایند و به‌صورت سازماندهی‌شده حضور داشته باشند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خواص نباید ساکت شوند، گفت: خواص باید معقول و منطقی و مختصر حرف بزنند. ما در منطق چه کم داریم که مثلاً یک کوموله بیاید شعار بدهد و ما کم بیاوریم؟ اولین کلمه شعار انقلاب ما استقلال بود، اولین کلمه شعار این‌ها چیست؟ زن. اگر مقصود از زن، کرامت زن، حقوق زن، درس خواندن زن است، احترام به زن را ما پس از انقلاب به آن عمل کردیم. از ورزشکار زن، از هنرمند زن، از صنعتگر زن، از دانشمند زن. در همین کلاس‌های دانشگاه چند درصد دختر هستند؟ من ۶۰ سال پیش دانشجوی دانشگاه تهران بودم در رشته فیزیک، ما ۷۰ دانشجو بودیم که فقط سه دختر در کلاس ما بود؛ اما الان بروید و ببینید که در همان رشته فیزیک اگر هفتاد تا دانشجو باشد، حداقل ۴۰ نفر، دختر هستند. ما منطق داریم، نباید عقب‌نشینی کنیم و عقب‌نشینی هم نخواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تو ای که سر از ادبیات در نمیاری تو فرهنگستانی، چطور در مورد مسائل دیگه نظر میدی.
Iran, Islamic Republic of
آفربن برشما
Iran, Islamic Republic of
حداد خان فعلا راه افتادن خوب هم را افتادن
قدر ندونستی
فکر کردی مردم مثل گذشته سا کت می مونند
فعلا شعار بده خوب کر خوب
هر کسی انتقاد می کرد در این ۲۰سال اخیر می گفتید داریم توهین می کنیم ظلم می کنیم
ب شهدا می کنیم شهید هارا قربانی می کردید برای هدف های خودتون نکنید فلان بمان هر چی می گفتیم حق مون

حالا بیا جمعش کن چقدر مردم بی گناه و چقدر نظامی بی گناه کشته شده برای چند سیاستمدار همسال تو،

این همه اختلاس
این همه بی عدالتی
ووووووووووو بقیه
Iran, Islamic Republic of
آره بابا.اون زمان راه میفتادند .واسه همین مردم هم نمیترسیدند.
Iran, Islamic Republic of
خدا میداند وجود حداد عادل از مرگ مهسا امینی برای این مملکت مضر تر است
Iran, Islamic Republic of
صددرصد
مستر
Iran, Islamic Republic of
شما الان شدین گاو شیر ده یکمن کره برای روسیه چین
حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با شرایط جامعه و علل آن اظهارداشت: اعتراضات کنونی ناشی ...
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1