کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد؛

شهابی‌نسب می‌ماند یا می‌رود؟ / سازمان مدیریت و برنامه محلی برای آزمون و خطا نیست

14 آبان 1401 ساعت 20:25

چندی است که خبرهایی مبنی بر تغییر ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد شنیده می‌شود. کبنانیوز شرایط گزینه‌های مطرح شده را بررسی کرده است. 


چندی است که خبرهایی مبنی بر تغییر ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد شنیده می‌شود. کبنانیوز شرایط گزینه‌های مطرح شده را بررسی کرده است. 
به گزارش کبنا، قطار تغییر مدیران در کهگیلویه و بویراحمد که مدتی از حرکت بازمانده بود، گویا دوباره به حرکت افتاده است. قرعه این بار به نام شهابی‌نسب رئیس برنامه و بودجه استان زده شده است. گفته می‌شود قرار است در روزهای آینده شهابی نسب، ریاست سازمان مدیریت و برنامه را به شخص دیگری واگذار کند.
یکی از گزینه‌هایی که در فضای مجازی و افواه عمومی مطرح شده، یعقوب زراعت‌کیش عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد تهران است. اما با وجود اینکه زراعت‌کیش مسئولیت مهمی در دانشگاه آزاد تهران دارد، به نظر نمی‌رسد که قصد ریاست مدیریت و برنامه استان را در سر داشته باشد. بنابراین اینگونه به نظر می‌رسد که طرح زراعت‌کیش به عنوان یک گزینه بیشتر با هدف تخریب او باشد.
در همین رابطه یعقوب زراعت‌کیش در گفت‌وگو با کبنا، ضمن تکذیب خبر معرفی‌اش برای ریاست این سازمان، اظهار داشت که قصد ندارد که در سازمان مدیریت و برنامه کهگیلویه و بویراحمد پستی بر عهده بگیرد.
از سوی دیگر، جهانگیر شاهینی که سابقه مدیرکلی دفتر آموزش و پژوهش استانداری بوشهر در دولت روحانی را در کارنامه‌اش دارد و کارشناس مرکز آموزش مدیریت دولتی در تهران است، نیز یکی دیگر از این گزینه‌هاست.
علی شهابی‌نسب که اکنون ریاست مدیریت و برنامه استان را بر عهده دارد، هر چند از نیروهای دولت قبل است، اما به دلیل عملکرد مطلوبی که در این سال‌ها داشته است، به عنوان یکی از نیروهای خوش‌نام و متخصص در استان از او یاد می‌شود. از سوی دیگر، بر خلاف رؤسای قبلی، تاکنون هیچگونه خبری در مورد اقدامات تبعیض‌آمیز و خلاف قانون شهابی‌نسب شنیده نشده است. بنابراین چنانچه قرار باشد نیرویی از دولت روحانی به عنوان ریاست این سازمان گماشته شود، چرا نباید همین شهابی‌نسب ابقاء شود؟ به علاوه اینکه شهابی‌نسب بومی استان است و در این سال‌ها آزمون خود را پس داده است. البته گویا نمایندگان استان نیز با شاهینی به علت غیربومی بودن موافق نیستند.
این در حالی است که احمدزاده استاندار گفته بود قصد دارد فردی غیربومی را برای ریاست سازمان مدیریت و برنامه انتخاب کند. استدلالش نیز این بود که با انتصاب یک فرد غیربومی، نگرانی کمتری در توزیع اعتبارات وجود خواهد داشت.
البته چندی گفته می‌شد احسان عسکری معاون اقتصادی استاندار نیز عزم ریاست مدیریت و برنامه استان را در سر دارد. اما چنانچه وی قصد داشته باشد اقدامی اثرگذار در حوزه اقتصاد استان داشته باشد، در همان پست معاونت اقتصادی فضای مانور بیشتری دارد. از سوی دیگر، عسکری بیشتر فردی تئوریک و داننشگاهی است تا اجرایی. بنابراین پست مهمی همچون ریاست سازمان مدیریت و برنامه که بیش از هر چیز نیازمند برنامه عملی است، با ویژگی‌های عسکری سازگار نیست. 
البته در خود این سازمان نیز در این سال‌ها نیروهای متخصصی تربیت شده‌اند که شاستگی ریاست این سازمان را دارند.  گفته می‌شود در کل کشور نیز این سیاست حاکم است که از ظرفیت بومی و از نیروهای بدنه خود سازمان برای ریاست استفاده شود. از سوی دیگر گفته می‌شود سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیازمند یک رئیس بومی است که با ظرفیت‌های اقتصادی و اجتماعی استان آشنایی داشته باشد. یکی از بزرگان استان نیز می‌گوید عین عدالت این است که رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی از خود این سازمان و از بین معاونین آن انتخاب شود. 
برخی از مدیرانی که در دولت جدید در استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد‌ه‌اند، آنقدر ضعیف عمل کرده‌اند که برخی یاد گذشته را خوش‌تر می‌دارند. اگر قرار است فردی همچون مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بر مسند ریاست مدیریت و برنامه استان تکیه بزند، همان بهتر که شهابی‌نسب ابقاء شود. چرا که در این سازمان به دلیل اهمیتی که دارد، فرصتی برای آزمون و خطا فراهم نیست.


کد مطلب: 454153

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/454153/شهابی-نسب-می-ماند-یا-می-رود-سازمان-مدیریت-برنامه-محلی-آزمون-خطا-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1