تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۴۵۳۵۹۰
ویژه‌های کبنانیوز؛

انگلیس سه مقام ایرانی را تحریم کرد / واکنش محسن رضایی به شایعه وجود سلاح‌های ایرانی در جنگ اوکراین / وزارت علوم: دفتر نیروهای مسلح در دانشگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود / جمهوری اسلامی: مسئولان ببینند که نارضایتی در جامعه فراوان است/ (عکس) استوری سروش رفیعی هافبک تیم فوتبال پرسپولیس

۱
۰
انگلیس سه مقام ایرانی را تحریم کرد / واکنش محسن رضایی به شایعه وجود سلاح‌های ایرانی در جنگ اوکراین / وزارت علوم: دفتر نیروهای مسلح در دانشگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود / جمهوری اسلامی: مسئولان ببینند که نارضایتی در جامعه فراوان است/ (عکس) استوری سروش رفیعی هافبک تیم فوتبال پرسپولیس
کبنا ؛در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های کبنا نیوز» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه رسانه‌ها و روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

«قوه قضائیه طوری برخورد کند که دیگر کسی هوس اغتشاش نکند»



امام جمعه موقت تهران گفت: قوه قضائیه طوری با اغتشاشگران برخورد کند که بعدی‌ها دیگر هوس اغتشاش نکنند.
به گزارش ایسنا، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: افرادی که در دفاع از امنیت کشور به لقاءالله پیوستند در میدان جهاد با دشمنان ملت بودند و اجر این شهیدان به اندازه شهیدان دفاع مقدس و حرم است و باید تبریک و تسلیت به خانواده این شهیدان گفت و آرزوی شفا داریم برای کسانی که در عرصه دفاع از امنیت کشور جانباز شدند.
وی یاد و خاطره مصطفی خمینی را گرامی داشت و گفت: مجالس بزرگداشت و سخنرانی ایشان جرقه انقلاب بود، جرقه‌ای که به سقوط سلطنت پهلوی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ منجر شد.
خطیب جمعه تهران همچنین یاد مرحوم آیت الله مهدوی کنی را گرامی داشت.
خاتمی با اشاره به حوادث یک ماه اخیر گفت: وزیر کشور اعلام کردند اغتشاشات به پایان رسیده است. اغتشاشات فتنه ۷۸، ۸۸، ۹۸، و مسایل مربوط به بنزین و ۱۴۰۱ رخ داده است. این‌ها خواب‌های فراوانی علیه ملت بزرگ ایران دیده بودند، اما این خواب آشفته شد و دشمنان به هیچ یک از اهداف شان نرسیدند. باور کنید دست دیگری پشت انقلاب هست. همان که بار‌ها مقام معظم رهبری گفتند؛ هر زمانی که آتشی علیه انقلاب روشن کردند خدا آن را خاموش کرد.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد:، اما سوال این است تا کی این شیطنت‌ها ادامه دارد؟ تا وقتی ما پای دین ایستادیم و با افتخار می‌گوییم پرچم ما پرچم الله و الله اکبر است.
خاتمی با طرح این پرسش که آینده انقلاب چه می‌شود؟ آیا می‌ماند؟ با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: این انقلاب ماندنی است. این‌ها مدام شیطنت می‌کنند تا نور خدا را خاموش کنند. خدا می‌خواهد دین بماند و مکتب بماند. این اراده خداست که اسلام ناب محمدی که تجلی یافته در مکتب اهل بیت است جهانگیر شود. آینده انقلاب روشن‌تر از گذشته است، دو بار رهبری گفتند آینده انقلاب را به یاری خداوند روشن‌تر از گذشته می‌دانم و آنچه می‌ماند پرچم توحید و الله در کشور است.
وی گفت: در جریان اغتشاشات کسانی که فریب خوردند با تعهد آزاد شوند به شرطی که به اغتشاشات برنگردند، اما برای سردسته اغتشاشات جایی برای رحم نیست و قوه قضاییه باید طوری با این افراد برخورد کند که در آینده کسی فکر اغتشاش نکنند.
خاتمی با طرح این مساله که راه خروج از این توطئه‌ها چیست؟ این توطئه تمام شد، اما چه کنیم در آینده اگر باز هم شیطنت داشتند؟ گفت: همیشه باید آمادگی داشته باشیم، در همه زمینه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی. اگر عنصر مقاومت را داشته باشیم که خسته نشویم دیگر تکرار نمی‌شود و به فضل خدا ملت ایران نه تنها خسته نشده بلکه خستگی را خسته خواهد کرد. صبر و مقاومت و تقوا سبب می‌شود همه توطئه‌ها ناکام بماند. همچنین عنصر قوی بودن مهم است. باید قوی شویم و به امر خدا در این مسیر حرکت می‌کنیم. هر چه در توان دارید علیه دشمنانتان فراهم کنید تا بترسانیدشان. استراتژی ما بازدارندگی است. در این سال‌ها ما به کشوری حمله نکردیم بلکه دفاع می‌کنیم.
خطیب جمعه تهران گفت: یک ماهی که گذشته است جنگ احزاب بود. همان طور که کفار قریش متحد شده بودند با یهود که گازانبری نظام اسلامی را قیچی کنند، در این یک ماه ما شاهد این احزاب بودیم و آمریکا و رژیم صهیونیستی و مرتجع و نوکر آمریکا در منطقه و منافقین آدم کش و سلطنتی‌ها آماده شده بودند و به بچه‌های فریب خورده گفته بودند یک هفته در خیابان باشید نظام شکست می‌خورد و نظام در شیب سقوط است و دیدید در فضای بیگانه چه خبر بود و هر روز یک جور می‌گفتند که نظام افتاد، اما به فضل خدا در جنگ احزاب نظام نبوی رو به عظمت و رشد تلالو بود و این‌ها نظام را آبدیده می‌کند.
امام جمعه موقت تهران گقت: در این ماجرای یک ماهه تا توانستند همه امکاناتشان را در اختیار اغتشاشات قرار دادند و به همین دلیل است که شما مردم شعار «مرگ بر آمریکا» از دهانتان نمی‌افتد. در این ایام شاهد شهادت عزیزانمان بودیم و نشان دادند باب و باغ شهادت باز و با نشاط است. آن‌ها که در راه خدا کشته شدند اعمالشان از بین رفتنی نیست و به برکت خون آن‌ها این نظام مانده و خواهد ماند و ما پای علم این نظام و انقلاب تا آخرین نفس و قطره خونمان ایستاده ایم.
وی گفت: در این مدت شاهد وحشی گری، قرآن سوزی، مسجد سوزی، حجاب از سر زن مسلمان برداشتن و ماموران امنیتی را لب تیغ قرار دادن، بودیم که نمونه این اقدامات را منافقین داشتند و این‌ها دومین بعد از منافقین در وحشی گری بودند. در حالی که زندگی عادی مردم ادامه دارد، هر روز در شبکه‌ها سخن از این است که اغتشاش در ایران است. خطر دیگر خطر بی اعتمادی و تردید و القای دروغ گویی به مسئولان و خطر کشته سازی است. در این مدت چندین نفر را کشتند و زنده
کردند، اما بعد که فهمیدند دروغ است به روی خودشان نیاوردند. یکی خودکشی می‌کند یکی بیماری زمینه‌ای داشته، می‌گویند در اغتشاشات بوده است.
خاتمی گفت: فتنه فضا را برای شما غبار آلوده می‌کند، بدانید چراغ این راه ولایت است، ببینید ولایت کجا ایستاده، شما همان جا بایستید.

(عکس) کار قشنگ سروش رفیعی در حمایت از مردم



سروش رفیعی هافبک تیم فوتبال پرسپولیس با انتشار استوری از کسانی که کسب و کار اینترنتی شان در یک ماه اخیر با مشکل روبرو شده، خواست با تگ کردن او را مطلع سازند تا برایشان رایگان تبلیغ کند.
رفیعی تاکید کرد این تنها راهی است که در این شرایط از دست او بر می‌آید.



جمهوری اسلامی: مسئولان ببینند که نارضایتی در جامعه فراوان است
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در گرماگرم ناآرامی‌ها که هنوز در بعضی نقاط کشور ادامه دارد، انتظار این بود که حکمرانان ما با اقدامات عملی نسبت به کسانی که اعتراض دارند انعطاف‌هایی نشان می‌دادند و زمینه را برای برطرف شدن مشکلات موجود فراهم می‌کردند. مدیریتی که ذره‌ای انعطاف نشان ندهد آیا می‌تواند مانع ادامه یافتن ناآرامی‌ها شود؟!
درست است که باید اغتشاش را از اعتراض جدا دانست، ولی آیا نباید به سخن معترضین اعتنا کرد؟ اگر قرار است صف اعتراض کنندگان از صف اغتشاشگران جدا شود، راهکار اساسی اینست که مطالبات برحق و قانونی آنان برآورده شود. عدم اقدام برای حل بعضی مشکلات اقتصادی را چگونه می‌توان شنیدن سخن معترضان دانست.
مردم می‌خواهند زندگی کنند. حتی اگر مسائل سیاسی و حقوق شهروندی و بسیاری از مطالبات دیگرشان را هم کنار بگذارند، آنچه بر سر سفره‌شان می‌آید را که نمی‌توانند نادیده بگیرند. چرا به این واقعیت ملموس معیشت مردم توجه نمی‌شود؟ چرا با زبان ملایم همانگونه که در شأن مردم است و در توصیه‌های قرآنی آمده با معترضین سخن گفته نمی‌شود؟
دشمن برای ایجاد اغتشاش، سوء‌استفاده کردن از نارضایتی‌ها را بهترین ابزار می‌داند. اینکه معترضان را در عده‌ای از جوانان که تحت تأثیر القائات دشمن قرار گرفته‌اند محدود بدانیم، چیزی غیر از نادیده گرفتن واقعیت‌های جاری در زندگی مردم نیست. گرانی، بیکاری، فقر، تبعیض و ضعف مدیریت، اموری هستند که مستقیماً به زندگی و معیشت مردم مرتبطند. این‌ها زمینه‌ساز نارضایتی می‌شوند و دشمن از همین زمینه است که بهره‌برداری می‌کند و هنگامی که موجی به راه افتاد، بر آن موج سوار می‌شود و درصدد تحقق اهداف خود برمی‌آید.
مدیریت ضعیف است که سایر عوامل را به وجود می‌آورد. اگر مسئولان با تدبیر و درایت عمل کنند و عملکردهایشان با وعده‌ها و گفتارهایشان منطبق باشد، قطعاً سایر عوامل بروز نمی‌کنند و زمینه نارضایتی فراهم نمی‌شود.
چرا به جای اعتراف به ناتوانی و تصحیح سیاست‌ها، اصرار بر درست بودن راه خود داریم و بر ادامه آن پافشاری می‌کنیم؟ در ماجرای مرگ مهسا امینی درست است که اعلام نظر پزشکی قانونی فصل‌الخطاب است، اما براساس همین تشخیص با توجه به اینکه این واقعه زمانی رخ داد که او در اختیار گشت ارشاد بود، مسئولین شرعاً و قانوناً وظایفی برعهده دارند که عذرخواهی، یکی از آنهاست و باید به این وظایف عمل کنند، ولی انجام نداده‌اند.
این کوتاهی حتی اگر ناشی از غفلت هم باشد، پذیرفتنی نیست. انجام این وظایف در قبال خانواده امینی و جامعه، با اینکه کار دشواری نیست آثار مهمی دربردارد که یکی از آن‌ها گرفتن فرصت سوء‌استفاده از اغتشاشگران است.

نکته بسیار مهمی که مسئولان باید به آن توجه جدی نمایند اینست که مردم ایران دارای ویژگی‌های ممتازی هستند که به دلیل آن ویژگی‌ها هرگز دشمن نمی‌تواند از آن‌ها به نفع خود بهره‌برداری کند. اگر گاهی دشمن فرصت سوء‌استفاده پیدا می‌کند، به این دلیل است که ما زمینه را برایش فراهم می‌کنیم. مردم به اسلام وفادارند، از مسئولین خدوم و دلسوز حمایت می‌کنند، به قانون پای‌بندی نشان می‌دهند و حتی خودشان با افراد خاطی برخورد و آن‌ها را طرد می‌کنند.
این مربوط به زمانی است که مسئولان کشور به وظایف خود عمل کنند و شرایط زندگی را در حد معمول برای آنان فراهم نمایند و عرصه را برای معیشت آبرومندانه تنگ نکنند. هرچند از سخنان این روز‌های مسئولین اینطور فهمیده می‌شود که به نظر آن‌ها همه چیز بر وفق مراد است و هیچ مشکلی برای زندگی راحت وجود ندارد، ولی واقعیت این نیست.
اگر حضرات از اطاق‌های دربسته تصمیم‌گیری‌ها خارج شوند و از حقوق و مزایای ویژه خود بگذرند و در میان مردم و هم‌سطح با مردم درآمد داشته باشند و با ادارات به مثابه افراد عادی فاقد رانت و جایگاه مسئولیتی مراجعه کنند، به این واقعیت پی خواهند برد که نارضایتی در جامعه فراوان است.
دشمن این را می‌داند و با استفاده از همین نارضایتی است که اهداف شوم خود را پی می‌گیرد. حتی فضای مجازی را هم می‌توان از دشمن گرفت به این شرط که مردم از مسئولین چیزی غیر از صداقت، خدمت، عدالت و یکرنگی نبینند و فشار‌های اقتصادی عرصه زندگی را بر آن‌ها تنگ نکند. اگر مردم چنین رفتاری را از مسئولین ببینند، به آن‌ها اعتماد می‌کنند و در تمام زمینه‌ها حتی در فضای مجازی عرصه را بر دشمن تنگ خواهند کرد بدون آنکه نیازی به فیلتر کردن باشد. شما مردم را داشته باشید، مردم دشمن را فیلتر
خواهند کرد.
وزارت علوم: دفتر نیروهای مسلح در دانشگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود
سخنگوی وزارت علوم اعلام کرد: بر اساس شرایط فراهم شده روند همکاری پژوهشی دانشگاه‌ها در طرح‌های دفاعی با راه‌اندازی دفتر تعامل (همکاری با نیروهای مسلح) تسهیل می‌شود.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، علی شمسی‌پور، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: با تعامل صورت گرفته با وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح، موافقت اولیه اعطای امریه سربازی به محققان پسادکترا و کسر خدمت دانشجویان ارشد و دکترا که پایان‌نامه‌های مرتبط با حوزه دفاعی دارند، فراهم شده است.
وی ادامه داد: مقرر شد مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح اذن مقام معظم رهبری را برای این امر اخذ کنند و در صورت موافقت برای تسهیل همکاری پژوهشی دانشگاه‌ها با حوزه دفاعی، دفتری (دفتر تعامل) در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود.
دفتر تعامل پیگیری کارهای اداری قراردادهای پژوهشی
شمسی‌پور افزود: این دفتر که در برخی دانشگاه‌های بزرگ و مرتبط با حوزه دفاعی دایر می‌شود، پیگیری کارهای اداری قراردادهای پژوهشی، معافیت تحصیلی، کسری سربازی مربوط به پارساهای نیازمحور، امریه پسادکترا، امریه فناوری و سربازی را برعهده دارد.
سخنگوی وزارت علوم در ادامه تاکید کرد: هدف اصلی این طرح، خدمت‌رسانی به جامعه فرهیخته دانشگاهی، صرفه‌جویی در زمان و تسهیل امور است و تنها یک کارشناس اداری در این دفتر حضور خواهد داشت.

وی افزود: قراردادهای همکاری پژوهشی متعددی طی سال‌های قبل میان وزارت دفاع و دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی برای افزایش قدرت دفاعی کشور منعقد و اجرا شده و بسیاری دستاوردها و پیشرفت‌های حوزه دفاعی در نتیجه این همکاری است.
به گزارش ایسنا، دکتر محمدعلی زلفی‌گل نیز روز گذشته و در پنجاه و هفتمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور، درباره استفاده از ظرفیت دستیار فناوری و پسا دکتری فناوری، گفت: در اثر تعامل وزارت علوم با ستاد کل نیروهای مسلح، قرار شد چند اتفاق بیفتد؛ اول این که اجازه امریه پسا دکترا را قرار شد ستادکل نیروهای مسلح از مقام معظم رهبری بگیرند.
وی ادامه داد: همچنین برای امریه سربازی پارک‌های علم و فناوری قرار شد یک دفتر در هر دانشگاهی به نماینده نیروهای مسلح اختصاص داده شود تا قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی که با نیروهای مسلح قرار است انجام شود، از این طریق پیگیری شود.
اروپا بداند ناآرامی‌ها در کشورمان پایان یافته؛ آبروی خودتان را نبرید
سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، نماینده تبریز و آذرشهر و اسکو گفت: هر چند تاریخ نشان داده کشور‌هایی مانند فرانسه همواره در صف دشمنان ملت ایران ایستاده‌اند لذا اقدامات اخیر آن‌ها تازگی ندارد؛ به عنوان مثال میراژ‌های فرانسوی که برای بمباران در اختیار صدام قرار داشت یکی از اقدامات ضدایرانی پاریس محسوب می‌شود.
میرتاج الدینی در واکنش به اظهارات مقامات اروپایی مانند رئیس جمهور فرانسه و مسئول سیاست خارجی این اتحادیه نسبت به حوادث اخیر کشورمان، اظهار کرد: امانوئل مکرون و سایر مقامات اروپایی باید بدانند ناآرامی‌ها در کشورمان پایان یافته و هیچ خدشه‌ای در روند پیشرفت جمهوری اسلامی وارد نمی‌شود؛ لذا توصیه می‌شود آبروی خودشان را نبرند.

به گزارش ایسنا، نماینده تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هر چند تاریخ نشان داده کشور‌هایی مانند فرانسه همواره در صف دشمنان ملت ایران ایستاده‌اند لذا اقدامات اخیر آن‌ها تازگی ندارد؛ به عنوان مثال میراژ‌های فرانسوی که برای بمباران در اختیار صدام قرار داشت یکی از اقدامات ضدایرانی پاریس محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نظام اسلامی ایران دارای پشتوانه مردمی است، ادامه داد: ملت بصیر و آگاه ایران به خوبی می‌دانند کسانی با تحریک بیگانگان و گروه‌های معاند دست به اقدامات خرابکارانه می‌زنند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه صف مردم از افرادی که درصدد ایجاد ناامنی هستند جدا است، افزود: در این میان مطالبات و انتقادات مردمی از سوی مسئولان شنیده شده و به طور جدی پیگیری می‌شود.
عضو فراکسیون نیرو‌های انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس به مقامات قاره سبز یادآور شد می‌شود نمی‌توانند با اقدامات خودشان به کشورمان آسیب بزنند.
رئیس کمیسیون انرژی: پیش‌بینی می‌کنیم در زمستان بیش از ۲۳۰ میلیون مترمکعب کاهش گاز خواهیم داشت / همه قوا بدانند ناترازی‌های انرژی در صورت عدم مدیریت به یک بحران امنیتی تبدیل خواهد شد
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: همه قوا باید بدانند ناترازی ها در حوزه انرژی تهدیدی هستند که در صورت عدم مدیریت به یک بحران امنیتی تبدیل خواهند شد.
به گزارش «انتخاب»؛ فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:
«نبود سرمایه‌گذاری در سال‌های گذشته و تحریم جدی حوزه صنعت نفت و نبود منابع مالی و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی منجر شده است که کشور با شرایط ناترازی روبه‌رو شود، اگر مجلس در برنامه هفتم توسعه و بودجه سال ۱۴۰۲ و پس از آن فکر جدی نکند با بحران‌هایی بیش از پیش روبه‌رو خواهیم شد.
یکی از آثار موضوع ناترازی به‌طور مستقیم
در حوزه نیروگاه‌های برقی است، نیروگاه‌های برقی چه در تابستان و چه در زمستان با کاهش تأمین سوخت روبه‌رو هستند. در زمستان پارسال حدود ۱۹۰ میلیون مترمکعب کاهش و ناترازی گاز داشتیم. پیش‌بینی ما افزایش هشت درصدی این آمار در زمستان است که معادل بیش از ۲۳۰ میلیون مترمکعب کاهش گاز خواهد بود.
نیروگاه‌های برق‌آبی کشور که حدود ۱۲ هزار مگاوات تولیدبرق دارند و بیشتر در استان خوزستان فعال هستند، به‌ دلیل خشکسالی‌ها تقریباً همه آنها از مدار تولید برق خارج شده‌اند و امروز تعطیل هستند. یعنی مضاف بر ناترازی و نبود تأمین سوخت نیروگاه‌ها با مشکل نیروگاه‌های برق‌آبی نیز روبه‌رو هستیم.
همه مسئولان کشور به ناترازی و آثار منفی آن اذعان دارند. ناترازی گاز، تعطیلی کارخانه‌ها را در تابستان و زمستان به‌دنبال دارد. تعطیلی کارخانجات، بیکاری کارکنان، نبود تولید، نبود صادرات و ارزآوری را به‌دنبال دارد و در عمل زنجیره‌ای از موضوع‌های امنیتی، سیاسی و اجتماعی خود را نشان می‌دهد. امیدواریم در نشست سران قوا موضوع ناترازی‌ها مطرح شود تا همه قوا بدانند ناترازی‌ها تهدید هستند و در صورت مدیریت نشدن، به بحران‌های امنیتی تبدیل می‌شوند.»
(عکس) استوری معنادار یحیی گل‌محمدی با هشتگ ایرانم
سرمربی پرسپولیس در اینستاگرام خود با انتشار یک استوری با مردم ایران ابراز همدردی کرد.
یحیی گل محمدی با انتشار یک استوری با هشتگ ایرانم در اینستاگرام شخصی خود همدردی خود را با مردم ایران ابراز کرد. پست اینستاگرام او به شرح زیر است:
(عکس) استوری معنادار یحیی گل‌محمدی با هشتگ ایرانم

انگلیس سه مقام ایرانی را تحریم کرد
وزارت امور خارجه انگلیس با اتکا به ادعای فروش پهپاد به روسیه توسط ایران، چند مقام ایرانی را تحریم کرد.
وزارت امور خارجه انگلیس پنجشنبه شب چند مقام جمهوری اسلامی ایران را بابت ادعای فروش پهپاد به روسیه تحریم کرد.
«جیمز کلِوِرلی» وزیر امور خارجه انگلیس ادعا کرد حمایت ایران از جنگ غیرقانونی و بی‌رحمانه روسیه علیه اوکراین مایه تأسف است.
این مقام انگلیسی افزود در همین ارتباط، تحریم‌هایی را علیه سه مقام ایرانی تدارک دیده است. وی همچنین ادعا کرد همکاری نظامی ایران و روسیه در این زمینه، مدرکی واضح از نقش ثبات‌زدای ایران در امنیت جهانی است.
«محمد حسن باقری»، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، ژنرال (سردار) سید حجت‌الله قریشی مسئول تامین و تحقیقات وزارت دفاع ایران و سرتیپ سعید آقاجانی فرمانده واحد پهپادی نیروی هوا‌فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و صنایع هوایی شاهد در فهرست تحریم‌های انگلیس قرار گرفته‌اند.

این تحریم‌ها در حالی وضع شده‌اند که امروز اتحادیه اروپا این سه مقام ارشد ایرانی را با اتکا به همین ادعای فروش پهپاد به روسیه تحریم کرده است.
مقام‌های اوکراین و کشورهای غربی در روزهای گذشته مدعی شده‌اند هواپیماهای بدون سرنشینی که روسیه با استفاده از آنها زیرساخت‌های اوکراین را هدف حمله قرار می‌دهد ساخت ایران هستند. جمهوری اسلامی ایران این ادعاها را تکذیب کرده است.
«ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز سه‌شنبه) ۲۶ مهرماه این ادعاها را فاقد صحت خواند و آن را «بخشی از فضاسازی سیاسی و هدفمند دستگاه‌های رسانه‌ای برخی از کشورها علیه جمهوری اسلامی ایران» قلمداد کرد. کنعانی گفت ایران آماده است با اوکراین در خصوص رفع این اتهامات گفت‌وگو کند.
واکنش محسن رضایی به شایعه وجود سلاح‌های ایرانی در جنگ اوکراین
به گزارش مشرق، محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، در توییتی با تکذیب وجود سلاح‌های ایرانی در جنگ اوکراین نوشت: هیچ سلاحی از ‎ایران در جنگ اوکراین وجود ندارد. هدف ‎غرب این است که با این اتهامات، مانع ورود قانونی ایران به بازار جهانی تسلیحات شود و تحریم‌های تسلیحاتی را احیا کند.
آن‌ها در حالی ما را متهم می‌کنند که خود در دوران تنهایی ملت ایران، ‎صدام را تا دندان مسلح کرده بودند.


عکس/ میشه هم زن بود هم مادر و هم نخبه
یکی از کاربران در صفحه شخصی خود در توییتر با تصویری از دیدار رهبرانقلاب با نخبگان و استعدادهای برتر نوشت: میشه هم زن بود، هم مادر بود، هم نخبه بود...

طارمی قاتل بزرگ اژدها شد +عکس
مهدی طارمی باز هم به مرد اصلی پورتو در دیدار مهم ال‌کلاسیکوی پرتغال بدل شد.
امشب در چارچوب رقابت‌های لیگ پرتغال، پورتو در ورزشگاه دراگائو میزبان بنفیکا، مهمترین بازی فصل است.
نشریه رکورد چاپ لیسبون، سلاح بزرگ پورتو در این مسابقه را «مهدی طارمی» دانست و با تیتر «قاتل حرفه‌ای» به تمجید از او پرداخت.
ستاره ایرانی ماه گذشته بهترین مهاجم پرتغال نام گرفت و اکنون با ۱۳ بازی آمار درخشان ۹ گل و ۷ پاس گل را به ثبت رسانده است.
رکورد پرتغال نوشت که نگاه‌های روی طارمی درباره تیم پورتو به شدت متمرکز شده و همه معتقدند که او در بازی امروز نقش بزرگی برای اژدها ایفا خواهد کرد.
 طارمی قاتل بزرگ اژدها شد +عکس
از سوی دیگر گونزالو راموس به مهره بزرگ بنفیکا نام گرفت. او در ۱۶ بازی برای این تیم توانست آمار ۱۰ گل و ۶ پاس گل را به ثبت رساند و به همین دلیل امشب دوئلی بزرگ با طارمی خواهد داشت.
بنفیکا با ۲۵ امتیاز صدرنشین است و پورتو با ۲۲ امتیاز در رده دوم جای دارد. یاران طارمی برای نزدیک شدن به صدر و قهرمانی باید در این مسابقه خانگی به برتری دست یابند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خش وحالت خاتمي
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
اوین؛ از گاف لندنی تا بحران روایت

اوین؛ از گاف لندنی تا بحران روایت

اغتشاش در اوین، به‌واقع یک گاف بزرگ انگلیسی بود. اول از جهت آنکه تصور کردند اوین را می‌توانند ...
1