تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۹
کد مطلب : ۴۵۳۰۲۴
کبنا گزارش می‌دهد

تجمعات امروز دانشگاه‌های تهران: دانشجویان شعارهای تند سیاسی سر دادند / وساطت نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برای آزادی دانشجویان بازداشتی / دانشجویان باقیمانده در بازداشت کمتر از ۱۵ نفر

۴
۱
تجمعات امروز دانشگاه‌های تهران: دانشجویان شعارهای تند سیاسی سر دادند / وساطت نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برای آزادی دانشجویان بازداشتی / دانشجویان باقیمانده در بازداشت کمتر از ۱۵ نفر
کبنا ؛دانشگاه علامه نیز ظهر امروز شاهد تجمع جمعی از دانشجویان معترض بود. برخی دانشجویان در این تجمع که حدود یک ساعت طول کشید با سر دادن بعضی شعارهای تند سیاسی اعتراض خود را نشان دادند.
خبرگزاری فارس نوشت: امروز برخی دانشگاه‌های تهران شاهد اعتراضات دانشجویی بود.
در تجمع دانشگاه تهران که حوالی ظهر امروز آغاز شد دانشجویان گاهی شعارهای سیاسی و فرهنگی تندی می‌دادند اما طبق معمول در فضای دانشگاه خبری از آسیب زدن به اموال عمومی نبود. تعداد دیگری از دانشجویان نیز تجمع همزمانی را ترتیب داده بودند و در واکنش به آشوبگری‌ها شعارهایی نظیر « حرف ما یک کلام، بازی نخور والسلام، گفت وگو،گفت وگو، چاره این مسئله است » سر می‌دادند.
دانشگاه علامه نیز ظهر امروز شاهد تجمع جمعی از دانشجویان معترض بود. برخی دانشجویان در این تجمع که حدود یک ساعت طول کشید با سر دادن بعضی شعارهای تند سیاسی اعتراض خود را نشان دادند. دانشجویان انقلابی نیز تجمع مشابهی را در این دانشگاه ترتیب دادند و موضع خود را به طور شفاف اعلام کردند.
در دانشگاه شریف و الزهرا نیز شرایط تا حدودی مشابه بود. تعداد دانشجویان معترض با دانشجویان انقلابی برابری می‌کرد. هر دو گروه نیز تلاش کردند مواضع خود را در شعارهایشان نشان دهند.
حضور دانشجویان سال بالاتر، مدیریت مسوولان حراست و اراده خود تجمع‌کنندگان برای عدم درگیری سبب شد در این تجمعات شاهد درگیری نباشیم و دانشجویان پس از اعلام مواضع و شعارهای خود در کلاس‌های درس حاضر شوند.
دستگیری ۱۲ نفر از اعتراضات شب گذشته لرستان
دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان از شناسایی و دستگیری ۱۲ نفر از عوامل اصلی اغتشاشات شب گذشته در لرستان خبر داد.
داریوش شاهون‌وند در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: به دنبال اغتشاشات و ناآرامی‌های شب گذشته در برخی محلات و مناطق خرم‌آباد، 12 نفر از اغتشاشگران دستگیر شدند.
‫‫وی افزود: شب گذشته برای ساعاتی کوتاه یکی از خیابان‌های اصلی شهر شلوغ و تعدادی از اغتشاشگران به دنبال بر هم زدن نظم و امنیت و آسیب به اموال عمومی و بیت‌المال بودند که بلافاصله با اقدامات پلیسی تعدادی از آنها دستگیر و اوضاع آرام شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان خطاب به جوانان و نوجوانان استان عنوان کرد: نسل جوان و نوجوان نباید فریب رسانه‌های معاند و جوسازی‌های آنان را بخورند، چرا که دشمنان و رسانه‌های معاند تنها به دنبال حاشیه‌سازی و برهم زدن نظم و امنیت عمومی هستند و بر کسی پوشیده نیست که دلشان به حال این کشور نمی‌سوزد.
وی بیان کرد: اینکه در پی حادثه‌ای، همه معاندین داخلی و خارجی علم حمایت از زنان بر داشته و سعی در ایجاد جوی پرتنش و ناآرام دارند، قطعاً به دنبال به چالش کشاندن نظم و امنیت کشور هستند.
شاهون‌وند گفت: امنیت عمومی استان خط قرمز دستگاه قضا است و و با کسانی که با امنیت مردم بازی کنند، بدون هیچ گونه مماشاتی با آنها برخورد می‌شود.

 معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اعلام کرد: بسیاری از دانشجویان بازداشتی در جریان درگیری‌های اخیر با وساطت این نهاد و وزارت علوم آزاد شده‌اند و تعداد دانشجویان همچنان در بازداشت بسیار محدود و حداکثر ۱۵ نفر است که پرونده آنها در حال رسیدگی است.
حجت الاسلام و المسلمین مهدی فاطمی پور
 افزود: طبق گزارش های دریافتی تعدادی از بازداشتی های اغتشاشات اخیر در خارج از دانشگاه ها از دانشجویان بوده اند و  تلاش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و وزارت علوم این است که تا حد امکان با وساطت و میانجی گری دانشجویان باقیمانده در بازداشت که در اغتشاشات و خرابکاری ها نقش جدی نداشتند با دعوت از خانواده های آنها با وثیقه و پذیرش کفالت و تعهد آزاد شوند.
وساطت نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برای آزادی دانشجویان بازداشتی/ دانشجویان باقیمانده در بازداشت کمتر از ۱۵ نفر
وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش های دریافتی و آخرین آمارها از دانشجویان بازداشتی، بیشتر این دانشجویان آزاد شده اند و تعداد محدود باقیمانده مواردی هستند که مسایل دیگری در خصوص آنها وجود دارد.
معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: ممکن است دانشجویی در تخریب، آسیب رساندن و آتش زدن اماکن عمومی یا خصوصی و رفتارهای ساختار شکنانه نقش داشته است که برای تعیین تکلیف خساراتی که احیانا این دانشجویان به اموال عمومی و خصوصی وارد کرده اند، در کنار مسایلی همچون اینکه آیا آنها با جریان نفاق و گروهک ها ارتباطی دارند باید پیگیری قضایی بیشتر انجام شود.
وساطت نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و وزارت علوم برای آزادی دانشجویان بازداشتی/ دانشجویان باقیمانده در بازداشت کمتر از ۱۵نفر
حجت الاسلام فاطمی پور همچنین گفت: تلاش ما این است که تا حد امکان دانشجویان بازداشتی از این بحران عبور کنند و افرادی که احیانا در شرایط احساسی وارد اتفاقات و تحرکاتی شده اند و دستگاه قضایی یا پلیس مجبور به بازداشت آنها شده است، با پادرمیانی و وساطت آزاد کنیم و دانشجویان به فضای دانشگاه و کلاس درس بازگردند.
وی یادآور شد: تلاش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و وزارت علوم این است که با تعامل با یکدیگر و همچنین همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی بازدداشت دانشجویان اتفاق نیافتد اما بعضا حرکات ساختار شکنانه و تندی اتفاق می افتد که دستگاه قضایی و پلیس را مجبور به ورود به مساله می کند.
معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها افزود: دانشجویانی که همچنان در بازداشت هستند، در فضای دسته جمعی خارج از دانشگاه ها و در تجمع یا خرابکاری یا سردادن شعارهای ساختارشکنانه بوده اند.
وساطت نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و وزارت علوم برای آزادی دانشجویان بازداشتی/ دانشجویان باقیمانده در بازداشت کمتر از ۱۵نفر
حجت الاسلام فاطمی پور در  ادامه در خصوص آمار دانشجویان بازداشتی های دانشجو نیز اظهار داشت: تعداد دانشجویانی که همچنان در بازداشت هستند حداکثر ۱۵ نفر است که پرونده آنها به منظور بررسی های بیشتر و اینکه آیا آنها وابستگی به گروهگ های ساختارشکنانه دارند یا خیر، در حال بررسی است و در صورت نبود مشکل خاص آنان نیز با قید ضمانت و وثیقه آزاد می شوند.
وی تاکید کرد: البته ابلاغیه ای وجود دارد مبنی بر این که تعداد زیادی از دانشجویانی که در مراکز مختلف بازداشت شده اند با سپردن ضمانت و کفالت از آزادی بهره مند شوند تا بعدا اگر مشکلی هم وجود داشته باشد به مسایل آنها رسیدگی قضایی شود.
معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها یادآور شد: در شرایطی که فضا متشنج و غبارآلود می شود، واقعیت مشخص نیست و بسیاری اوقات تصمیمات احساسی گرفته می شود و ذیل این تصمیمات احساسی، ممکن است بعضا اقداماتی صورت بگیرد که پشیمانی به دنبال داشته باشد اما وقتی افراد به دور از فضای متشنج، فکر می کنند، متوجه می شوند که نباید این رفتار را از خود نشان می دادند.
حجت الاسلام فاطمی پور به همه دانشجویان توصیه کرد که به مسایل و موضوعات کشور عالمانه تر نگاه کنند و ضمن احترام به قانون، مسایل و مشکلات را از مجاری قانونی پیگیری کنند.
وساطت نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و وزارت علوم برای آزادی دانشجویان بازداشتی/ دانشجویان باقیمانده در بازداشت کمتر از ۱۵نفر
وی همچنین گفت: اگر دانشجویان مطالباتی دارند، روش های زیادی برای بیان آنها وجود دارد و می توان با گفت و گو و به دور از توهین و رفتارهای ساختار شکنانه آنها را بیان کرد.
معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها  ادامه داد: فضای دانشگاه ها برای بیان مشکلات و مطالبات بسیار مناسب است و سالیان سال است که در دانشگاه ها کرسی های مناظره، آزاد اندیشی و تریبون آزاد وجوددارد و دانشجویان نظرات خود را مطرح می کنند و هیچ وقت هم به سمت تنش و رفتارهای ساختار شکنانه نرفته اند.
حجت الاسلام فاطمی پور  تاکید کرد: دانشجویان نباید در زمین دشمنان جمهوری اسلامی ایران همچون جریان نفاق، ضد انقلاب و سلطنت طلب ها بازی کنند و امیدواریم این چالش هم از کشور رخت بربندد و فضای آموزش عالی هم با تعقل و پایبندی به قانون در بازگرداندن آرامش به جامعه پیش قدم باشد.
۹ نفر از دانشجویان بازداشتی دانشگاه علامه طباطبائی آزاد شدند

 مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی از آزاد شدن ۹ نفر از دانشجویان بازداشت شده این دانشگاه خبر داد.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، محسن حبیبی گفت: با تلاش های مستمر و همه جانبه هیات رییسه دانشگاه به ویژه عبدالله معتمدی رییس دانشگاه علامه طباطبائی، ۹ نفر از دانشجویان بازداشت شده دانشگاه آزاد شدند.
وی با بیان این که پیگیر آزاد کردن دیگر دانشجویان هستیم، افزود: رییس دانشگاه علامه طباطبائی روز گذشته در جمع دانشجویان از پیگیری های شبانه روزی هیات رییسه دانشگاه برای آزادی دانشجویان بازداشت شده خبر داد و به دانشجویان اطمینان خاطر داد که هر چند همه دانشجویان در فضای بیرون از دانشگاه دستگیر شده اند ولی هیات رییسه دانشگاه همه تلاش خود را برای آزاد شدن آنها به کار می گیرد.
مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی تاکید کرد: از روزهای نخست دستگیری دانشجویان، هیات رییسه دانشگاه در بخش‌ها و قسمت های مختلف در تلاش و پیگیر امور بودند. در روزها و شب های گذشته با دوستانی که می توانستند کمک کنند در تماس بودند تا همه دانشجویان بازداشت شده آزاد شوند.
حبیبی یادآور شد: ما تا جایی که امکان دارد، پیگیری می کنیم، حتی اگر نیاز به وثیقه بود، تلاش می کنیم وثیقه تامین شود تا زمینه آزادی همه دانشجویان بازداشتی فراهم شود.
وی گفت: با خانواده همه دانشجویان دستگیر شده دانشگاه در تماس هستیم و خبر آزادی دانشجویان آزادشده را به خانواده آنها داده ایم. همه ما از نگرانی دانشجویان و شرایط موجود ناراحت هستیم.
به گزارش ایرنا، علی شمسی پور سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز در صفحه توئیتر خود نوشت: با تلاش وزیر علوم و همکاری دستگاه‌های امنیتی و قضایی اکثر دانشجویان دستگیرشده در ناآرامی‌های اخیر آزاد شدند. رایزنی ها برای آزادی مابقی آنها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اکثر دانشجویان
دستگیرشده با پیگیری‌های وزارت علوم و دستگاه‌های امنیتی آزاد شدند، اعلام کرد: کلاس‌های درس در دانشگاه‌های کشور به صورت حضوری برگزار شده است و به همین شکل ادامه خواهد یافت.
هفت دانشجوی بازداشتی دانشگاه تهران آزاد شدند
روز گذشته ساعاتی پس از ناآرامی‌ها در اطراف دانشگاه تهران و برگزاری تجمع توسط دانشجویان در داخل این دانشگاه، تعدادی از آنها بازداشت شدند.
با پیگیری های مسوولان این دانشگاه، بازداشت این دانشجویان توسط یکی از مراجع مسوول تایید شد.
بدنبال پیگیری های سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران امروز (یکشنبه ۱۰ مهر ماه) با مقامات این مراجع مسوول، هفت نفر از دانشجویان بازداشتی آزاد و تحویل مسوولان دانشگاه شدند.
پس از آزادی این دانشجویان، خانواده‌های آنها در محل حوزه ریاست دانشگاه تهران حاضر شدند و هفت دانشجو با حضور مقیمی رییس دانشگاه و علیرضا وجهی معاون دانشجویی دانشگاه تهران تحویل آنان شد.
علی شمسی پور سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز در صفحه توئیتر خود نوشت: با تلاش وزیر علوم و همکاری دستگاه‌های امنیتی و قضایی اکثر دانشجویان دستگیرشده در ناآرامی‌های اخیر آزاد شدند. رایزنی ها برای آزادی مابقی آنها ادامه دارد.
وی با بیان اینکه اکثر دانشجویان دستگیرشده با پیگیری‌های وزارت علوم و دستگاه‌های امنیتی آزاد شدند، اعلام کرد: کلاس‌های درس در دانشگاه‌های کشور به صورت حضوری برگزار شده است و به همین شکل ادامه خواهد یافت.
دانشگاه علامه طباطبائی نیز پیش از ظهر امروز از آزاد شدن ۹ نفر از دانشجویان بازداشت شده این دانشگاه خبر داد.
چهار دانشجوی دانشگاه شریف هم که دوشنبه هفته قبل بازداشت شده بودند با پیگیری مستمر رییس این دانشگاه و مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، قرار است تا ساعاتی دیگر به جمع خانواده خویش بازگردند.

پشت پرده آشوب‌های اخیر به روایت آمار

پشت پرده آشوب‌های اخیر به روایت آمار
 بیانیه روز گذشته وزارت اطلاعات درباره پشت پرده حوادث اخیر در کشور حاوی نکات مهمی بود که از برنامه‌ریزی سنگین و طولانی‌مدت دشمنان قسم خورده مردم ایران برای به نتیجه رساندن پروژه آشوب و اغتشاش در کشور حکایت دارد.
تخاصم و عداوت دشمنان ایران اسلامی داستان تازه‌ای نیست و در طول عمر ۴۳ ساله جمهوری اسلامی از این نوع همدستی‌ها، توطئه‌ها و کارشکنی‌ها بسیار ثبت شده؛ از ترورهای کور تروریستی در سال‌های اولیه انقلاب ۵۷ تا وطن‌فروشی در دوران جنگ تحمیلی و نیز آشوب‌های مقطعی که در دهه‌های گذشته ثبت شده، همگی به نحوی نیات دشمنان را برای مردم نشان داده و دست آنها را رو کرده است.
اما در داستان آشوب‌های اخیر که از انتقادات و اعتراضات مردمی به مرگ یک بانوی جوان در یکی از مراکز انتظامی آغاز شد، دشمنان سعی کردند از این رویداد بیشترین بهره‌برداری سیاسی را داشته باشند؛ زیرا در همان روزهای نخست دستگاه‌های مسئول و در رأس آنها رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس شورای‌عالی امنیت ملی و مسئول اجرای قانون اساسی دستور پیگیری قانونی موضوع را به وزارت کشور داده بود و سایر قوا نیز به فراخور وظیفه ذاتی خود وارد میان شدند تا با رفع شبهات و ابهامات پیش آمده، ابعاد واقعه را برای خانواده وی و مردم روشن سازند.
در روزهای ابتدایی شاید اعتراضات رنگ و بوی نقد داشت اما به مرور و با ورود دشمنان قسم خورده ایران به ماجرا، اشرار و مرتبطان با گروه‌های معاند، تروریست‌ها، سلطنت‌طلبان و تجزیه‌طلبان سعی کردند اعتراضات را از فضای مسالمت‌آمیز به سمت خشونت و درگیری سوق دهند و فضای آشوب و ناامنی را بر جامعه حاکم سازند؛ اکنون با گذشت حدود دو هفته از این ماجرا، وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای تفصیلی جزئیات بیشتری از تحرکات این معاندان را علنی کرد که مرور آنها خالی از لطف نیست:
همیشه پای یک منافق در میان است
گروهک تروریستی منافقین که کشتار بیش از ۱۷ هزار تن از شهروندان کشورمان را در ترورهای کور به‌ویژه در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی در کارنامه سیاه خود ثبت کرده است، در روزهای گذشته هم یکی از میدان‌دارانی بود که نه تنها سعی کرد با استفاده از نیروهای سرسپرده خود در آلبانی عملیات‌های روانی کشته‌سازی و هشتگ‌زنی را اجرا کند، در داخل نیز با استفاده از عناصر فریب‌خورده و پیاده‌نظامش سعی در سازماندهی اغتشاشگران داشت.
در این راستا وزارت اطلاعات از دستگیری ۴۹ نفر از عوامل و مرتبطین گروهک نفاق خبر داده است که بنا به دستور تروریست‌های آلبانی‌نشین، از تولید اخبار جعلی تحریک‌کننده‌ اغتشاشگران تا سازماندهی ترور و تخریب، جهت‌دهی به شعارها، حضور مستقیم در اغتشاشات خیابانی و تخریب اموال عمومی، تأمین تجهیزات مختلف برای مقابله با پلیس و مواد محترقه برای به آتش کشیدن اماکن و خودروهای عمومی و شخصی فعالیت داشته‌اند.
نقش تجزیه‌طلبان در آشوب‌ها  
ایران سرزمین قومیت‌هایی است که در اعصار گذشته وحدت و انسجام ملی خود را حفظ کرده‌اند؛ در طی چهار دهه گذشته نیز برخی گروهک‌های تجزیه‌طلب سعی داشته‌اند با تحریک احساسات قومی در غرب، جنوب و جنوب‌شرق کشور، توده مردم را با خود همراه کنند اما با وجود روحیه میهن‌پرستی ایرانیان موفق به تحقق هدف شوم خود نبوده‌اند که نمونه آن را در فرجام گروهک جندالشیطان در سیستان و بلوچستان یا گروهک‌هایی در غرب و جنوب غرب کشور دیده‌ایم.
این بار نیز ردپای این گروهک‌ها در حوادث اخیر دیده شد که بعد از مدت‌ها از مخفی‌گاه‌های خود بیرون آمدند تا بار دیگر عرض اندام کنند اما با ضرب شست نیروهای مسلح جمهوری اسلامی مواجه شدند و مقرهای آنها در آن‌سوی مرزها هدف قرار گرفت. بر اساس آمار وزارت اطلاعات، ۷۷ نفر از عوامل گروهکی کردستان اعم از عناصر مزدور کومله، دمکرات، پاک و پژاک تا تعدادی از کادرهای رده‌بالای این گروهک‌ها که در دو سوی مرزهای غربی کشور مشغول دسیسه و توطئه‌چینی علیه مردم مظلوم کردستان بودند، دستگیر شدند. 
ذکر این نکته ضروری است که در میان بازداشت‌شدگان، یک کادر برجسته و عضو مرکزیت یکی از گروهک‌های مستقر در اقلیم کردستان عراق نیز حضور دارد. وی آموزش‌های نظامی را در پایگاه‌های آمریکایی ـ صهیونیستی اقلیم مذکور فراگرفته و به‌عنوان فرمانده مبرز نظامی شناخته می‌شود. این فرد در حال طراحی، سازماندهی و هدایت هسته‌های آشوبگر برای منطقه غرب کشور بود که طی یک عملیات غافلگیرانه، دستگیر و به محل‌های از پیش تعیین شده منتقل و هم‌اکنون در زندان است.  
ورود تروریست‌های تکفیری‌ به ماجرا
دستگیری ۵ عضو گروهک‌های تکفیری ـ تروریستی همراه با ۳۶ کیلوگرم مواد منفجره که با استفاده از فرصت اغتشاشات، درصدد بمب‌گذاری در محافل مردمی و نیز در جمع آشوب‌گران و انتساب انفجارها به طرف‌های مقابلِ هر یک، برای تشدید نزاع و درگیری طرفین بودند، از این منظر حایز اهمیت است که این گروهک های تکفیری از عراق و سوریه سیلی سخنی از محور مقاومت و بخصوص شهید قاسم سیلمانی خورده بودند.
اینکه این تروریست‌ها با طراحی ترور یکی از مسئولان ارشد کشور، طرح‌های بمب‌گذاری در یکی از هیآت عزاداری شیراز و در میدان شهدای مشهد را داشتند، نشان می دهد که اینها از اساس با اسلام و تشیع زاویه دارند.
بهاییت؛ دست پنهان صهیونیسم
این‌که عناصر فرقه ضاله بهاییت تحت لوای رژیم صهیونیستی ابزاری برای جاسوسی و خرابکاری به شمار می‌روند، بر کسی پوشیده نیست. استقرار مرکز بهاییت در حیفا در فلسطین اشغالی گویای همه ابعاد این همکاری است؛ آن‌ها این‌بار نیز بیکار ننشستند و ورود پر حجمی به صحنه‌ آشوب و اغتشاش و تشویق به خرابکاری و تخریب اماکن عمومی داشتند که در این رابطه هسته اصلی و سرّی بهاییت شامل سه نفر از سران بهاییت و دو نفر از تیم رسانه‌ای آن‌ها بازداشت شدند.
ردپای عناصر تاریخ مصرف گذشته
اینکه ۹۲ نفر از وابستگان رژیم پهلوی و از سلطنت‌طلبان نشان‌دار در صحنه‌های اغتشاش و پشت صحنه‌ها شناسایی و بازداشت شدند، نشان می‌دهد که بقایای این رژیم تاریخ مصرف گذشته هنوز سودای حکومت بر مردمی را دارند که حضورشان در اریکه قدرت نتیجه‌ای جز تباهی و وابستگی و عقب‌ماندگی برای کشور نداشت. در حوادث سال ۸۸ نیز چهره‌های شاخص و سرسپردگان این گروه تلاش وافری برای به آشوب کشیدن اعتراض‌ها داشتند.
حضور اتباع خارجی در تجمعات
آن‌طور که وزارت اطلاعات به مردم گزارش داده، در حوادث اخیر ۹ تبعه‌ بیگانه از اتباع کشورهایی چون آلمان، لهستان، ایتالیا، فرانسه، هلند، سوئد نیز در صحنه‌ اغتشاشات یا در پشت صحنه‌های توطئه بازداشت شدند. این موضوع نیز مسبوق به سابقه است و در حرکت‌هایی چون فتنه ۸۸ و حتی حوادث سال ۹۸ اقدامات مشابهی از سوی اتباع خارجی یا حتی وابستگان سفارتخانه‌های خارجی در تهران صورت گرفته بود که برای نمونه می‌توان به بازداشت اخیر معاون سفیر انگلستان به علت «انجام تحرکات اطلاعاتی از محل رزمایش‌های موشکی» اشاره کرد و حتی سفیر این کشور در آبان ۹۸ در تجمع مقابل دانشگاه امیر کبیر تهران حضور داشت.
اوباش در کانون تخریب اموال عمومی  
یکی از شگردهای معاندن در تجمعات و اعتراضات استفاده از اوباش سابقه‌دار است که با اهداف گوناگون در صحنه حضور یافته و به مراکز دولتی و انتظامی و حافظان نظم و امنیت حمله می‌کنند. حوادث اخیر نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در این ارتباط ۲۸ نفر از اراذل و اوباش دارای سابقه‌ زندان، خرید و فروش و مصرف مواد مخدر، اوباش‌گری و تجاوز به عنف دستگیر شدند و از آنها دو کارگاهِ تولید کوکتل مولوتف هم کشف شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

ایرانی
Iran, Islamic Republic of
وقتی رتبه برتر های کشور ۷۰ درصد از متمولین کشور که با مدارس غیر دولتی و نجومی بگیر و کلاس کنکورهای میلیونی به این رتبه ها رسیده باشند توقعی نباید داشت که دغدغه این دانشجویان علم باشد این ها در خانواده هایی پرورش یافتند که پر قو و بی دردی و سفر خارجه و گشتن با ان طرف اب ها را تجربه کردند و دنبال پوشش های دانشگاه های اروپا و امریکا هستند نه علم .خود را کشتند که به دانشگاه برسند تا بتوانند با جنس مخالف همسن خود ازادانه کنارهم باشند ته کار بقیه علم را با نمرات کم هم میشود مدرک گرفت اصل کار ورود بوده که رد شدند و جای نخبگان دردمند را به راحتی اشغال کردند دنبال مدرک یک کشور ونهایت عزیمت به خارج را دارند .این ها دیگر دانشمندان و پزشکان و فرهیختگان قدینی و دردمند و از طبقات پایین مذهبی نیستند از جمع متمولین و تیپ فرنگی هستند .از اینها توقعی نیست که درد یکپارچگی کشور یا تجزیه نشدن خاک وطن داشته باشند درد اینها در حد پوشش دانشگاه اروپاو امریکاست نه ملت ایران و خاک وطن اقتدارش عظمتش اتحادش . باید دیگر فاتحه چنین طالبان علمی را خواند و دنبال مغزها و نخبگان در انها نگشت ان ها درحد دهان بینان و گوش به فرمان های بی بی سی و من و تو هستند نه عالمان واقعی به علم مصیبتی دیگر بالاتر از این برای کشور مانیست .
Iran, Islamic Republic of
عالی
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه معاندین رو که برای جونامون درد سر ساز میشن
فق
Iran, Islamic Republic of
هنرمند بی هنر و بی ادب زیاده. فقط میان دانشگاه انتلک بازی در بیارن. ‌وگرنه هنرمند واقعی بیست و چهار ساعت هم واسش کمه. چه برسه به اینکه بخواد هی آشوب و بلوا درست کنه
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

محسن رضايي ازدولت خارج شد تا به سمت جديد «رييس دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران ...
1