تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۴۵۲۸۵۵
رشیدی‌کوچی، نماینده مجلس:

به دوستان بسیجی و انقلابی گفتم فلان فردی که به پهنای صورت در تلویزیون برای امام حسین اشک می‌ریزد، پشت پرده زندگی‌اش با ظاهرش فرق می‌کند

۱
۰
به دوستان بسیجی و انقلابی گفتم فلان فردی که به پهنای صورت در تلویزیون برای امام حسین اشک می‌ریزد، پشت پرده زندگی‌اش با ظاهرش فرق می‌کند
کبنا ؛یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس وشورای اسلامی، تاکید کرد: تمام حرف من از روزی که پا در مجلس یازدهم گذاشتم این بوده که تنها سرمایه این نظام مردم هستند و ما باید مردم داری کنیم. اگر این مردم نباشند این نظاام هم نخواهد بود.
جلال رشیدی کوچی با بیان اینکه بنده معتقد هستم تا زمانی که ما با هر طرز تفکری و از هر جریان سیاسی نتوانیم کنار هم بنشینیم و با هم صحبت کرده و به صورت مستند حرف خود را به کرسی بنشانیم، هیچ چیزی در کشور سرجای خود قرار نخواهد گرفت، تصریح کرد: طبیعتا تخریب و برچسب زدن راه ساده تری نسبت به منطق و استدلال برای دسترسی به اهداف است.
باید مردم‌داری کنیم/ امیدوار به تصمیمات خوب شورای فضای مجازی برای اینترنت هستیمجلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی تفصیلی با ایسنا به سوالاتی در بحث سرعت و کیفیت اینترنت، حضور زنان در ورزشگاه، وضعیت صنعت خودروسازی و سیاست خارجی کشور پاسخ داد.
آیا شما کاهش سرعت و کیفیت اینترنت را به دنبال اجرای پنهانی طرح صیانت تلقی می‌کنید؟
آنچه که در قالب طرح صیانت در مجلس و کمیسیون ویژه در حال بررسی بود دیگر عملا وجود خارجی ندارد اما ممکن است افرادی که هم در مجلس حضور دارند و هم در شورای عالی فضای مجازی وقتی دیدند طرح آنها در مجلس به نتیجه نرسیده است، اهداف خود را در شورای عالی فضای مجازی دنبال کنند. بنده در تمام صحبت هایی که در خصوص طرح صیانت داشتم تاکیدم بر این بود که شورای عالی فضای مجازی باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند چراکه متولی امر فضای مجازی است. دیگر دست بنده به شورای عالی فضای مجازی نمی‌رسد. باید ناظر باشیم و امیدوار که تصمیمات خوبی در بحث اینترنت در شورای عالی فضای مجازی اتخاذ شود. تمام حرف بنده از روزی که به مجلس آمدم این بود که سرمایه این نظام و کشور مردم هستند و ما باید مردم داری کنیم. اگر این مردم نباشند عملا این نظام هم نیست. اگر در خصوص طرح صیانت یا گشت ارشاد یا خودرو انتقادهایی مطرح می کنم به دلیل همین مردم است. بنده نه خودم ماشین خارجی سوار شدم و نه قصد دارم سوار شوم. ولی به دنبال این بودم که این رضایتمندی در بین مردم ایجاد شود. امروز در بحث اینترنت سوال بنده این است که آیا واقعا از زمانی که قیمت تعرفه ها افزایش یافت و بسته های حجیم حذف شد شهروندان تغییری در سرعت اینترنت احساس کرده اند؟ بعد می گوییم چرا مردم ناراضی می شوند. نوع عمل و برخورد ما با مسائل کلیدی اجتماعی صحیح نیست.
باید مردم‌داری کنیم/ فرقی بین برجام رئیسی با روحانی نیست
وضعیت صنعت خودروسازی را از زمان آغاز دولت چگونه ارزیابی می کنید؟
ما در حوزه سوخت مجددا در حال روبرو شدن با مشکل هستیم. بنده خدمت دوستان عرض کردم که مردم بنزین مصرف نمی کنند. این ماشین های بی کیفیت داخلی است که بنزین مصرف می کند. زمانی که یک ماشین تولید داخل در ۱۰۰ کیلومتر  ۱۲ لیتر در جاده مصرف کرده و در شهر نیز بالای ۱۵ لیتر مصرف بنزین دارد مشخص است که خودرو استاندارد نیست. اگر نمی توانیم خودروی استاندارد تولید کنیم باید اعلام کنیم که توان ما اینقدر است اما برای اینکه فردا مجبور نباشیم بنزین با قیمت های گزاف وارد کنیم اجازه واردات خودرو برقی و هیبریدی را صادر کنیم تا در ۱۰۰ کیلومتر به جای ۱۵ لیتر ۳ لیتر بنزین مصرف کند. بعد هم که این ماشین را در اختیار مردم قرار دادیم بنزین را لیتری ۳۰ هزارتومان بفروشیم. در چنین شرایطی هیچ کس اعتراضی نخواهد داشت. وقتی مردم یک باک بنزین می زنند ۲۰۰ هزار تومان و تنها ۵۰۰ کیلومتر می رود از لحاظ اقتصادی به آن ها فشار می آید اما اگر ۳ لیتر بنزین بزند و تا تبریز برود دیگر هرچقدر هم قیمت آن باشد احساس فشار نمی کند. با مسائل محیط زیست و ایمنی هم کار نداریم. از بعد اقتصادی  هم نگاه کنیم ادامه این
روند به صرفه نیست. می خواهیم در صنعت خودرو خودکفا باشیم؟ بنده نمی گویم که ما توانایی خودکفایی در صنعت خودرو را نداریم همان طوری که ما یک شناور با نام شهید سلیمانی ساختیم که خیلی تکنولوژی پیشرفته ای دارد قطعا در صنعت خودرو هم می توانیم. نیسانی که ما استفاده می کنیم برای سال ۱۹۵۶ است حدود ۷۰ سال قبل ژاپنی ها یک ماشینی ساخته اند و ما چسبیده ایم و آن را رها نمی کنیم. هر روز یک چراغ آن را عوض می کنیم و می گوییم ماشین جدید است حرف بر سر ایجاد رضایتمندی در مردم است. خیلی ساده می توان خیلی از مشکلات را حل و فصل کرد.
زنان به ورزشگاه رفتند چه شد؟ برخی می گویند وا اسلاما که زنان رفته اند استادیوم و چگونه خوشحالی می کنند. همین افراد هستند که فشار می آورند.  ما به عنوان حکومت دینی وظیفه داریم که شرایط حضور بانوان در ورزشگاه را جوری فراهم کنیم که از لحاظ اعتقادی به بانوان اسائه ادبی صورت نگیرد. ما باید این بستر را فراهم کنیم نه اینکه بگوییم هیچ خانمی حق ورود به ورزشگاه را ندارد. هر کسی هم اگر حرفی زد بگوییم نفوذی دشمن است. بانوان ما از مردان خیلی جلوتر هستند. باید کمی برای خودمان فهم و شعور قائل باشیم. بنده تا به حال دوبار به استادیوم رفته‌ام از اول تا آخر اینقدر فحش دادند پشیمان شدم. چون این محیط با روحیات بنده سازگار نبود دیگر نرفتم. کسی که خودش احساس کند در آن محیط احساس راحتی ندارد دیگر به آنجا نمی رود. متاسفانه ما مسائل ساده را به معضل تبدیل کرده و سپس از آن بحران می سازیم و بعد می گوییم کار دشمن است. آن وقت دهن همه ما بسته می شود. بنده به دولتمردان گفتم نمی شود همواره به مردم فشار آورد. باید گپی هم برای مردم ایجاد کرد.
بنده همایون شجریان را دعوت کردم تا در تخت جمشید کنسرت برگزار کند. به من گفتند شاه پرست. به من می گویند چرا همایون شجریان را که پدرش زمانی به نظام فحش داده را به تخت جمشید دعوت کردی. بنده می گویم مگر این بنده خدا ۲۰ شب در وزارت کشور کنسرت برگزار نکرد؟ پس باید بگوییم وزیر کشور هم شاه پرست است. بنده تا به امروز کنسرت نرفته بودم. چند وقت قبل ما پنج خواننده معروف پاپ را دعوت کردیم تا در شهرستان ما کنسرت برگزار کنند بنده در سالن کنسرت حضور یافتم علی رغم اینکه فضای کنسرت پاپ باب میل بنده نیست. اما رفتم به جوانان بگویم که من هم شما را به عنوان یک مسئول می فهم. به جای اینکه دلار خرج کنید و به کنسرت تتلو بروید تا به شما فحش دهند بیایید در داخل به کنسرت بروید.
از نظر شما چرا بعضا در مسائل مورد اختلاف تخریب به میان آمده و مسائل اصلی به حاشیه رانده می‌شود؟
از نظر بنده تخریب در جامعه ما از سوی تمام جریان ها صورت می گیرد. در ماجرای خانم مهسا امینی بنده از هر دو طرف مورد هجوم قرار گرفتم یک طرف می گوید تو از جنس خودشان هستی و آمدی دروغ بگویی و ماله کشی انجام دهی. طرف دیگر می گوید تو از خط انقلاب خارج شدی و موافق بی بند و باری هستی. تو اصلا از دین خارج شده ای. بنده خودم همواره سعی کردم در مسیر حق گام بردارم. بنده در مسیری گام برمی دارم که احساس کنم درست است. تا وقتی که ما نتوانیم کنار هم بنشینیم و باهم صحبت کنیم و به صورت مستند حرف خود را بیان کنیم هیچ چیز در کشور سرجای خود قرار نمی گیرد. راحت ترین کار برای رسیدن به اهداف، تخریب است. تخریب کردن هیچ کاری ندارد. بنده یک مصاحبه انجام می دهم اما بعد از آن باید ۱۰ تا مصاحبه انجام دهم تا بگویم منظورم از آن مصاحبه چه بوده است. افرادی تخریب می کنند که قدرت استدلال و استنباط و توان مناظره ندارند. بنده سعی می کنم تا جایی که از دستم بر می آید حقایق را روشن کنم. بنده با جمعی از دوستان بسیجی و انقلابی شهرمان
که خیلی از من خرده می گرفتند جلسه گذاشتم و برای آنها مسائل را تبیین کردم، به آن ها گفتم فلان فردی که به پهنای صورت در تلویزیون برای امام حسین اشک می ریزد پشت پرده زندگیش با ظاهرش فرق می کند. بنده به آن رسیدم و به شما می گویم. یا قبول می کنید یا خیر. اگر قبول کنید که خودتان آرامش دارید اگر هم قبول نکنید یک زمانی خودتان به آن می رسید که شاید دیر شده باشد.
کدام موضوع را به عنوان اعتبار مجلس یازدهم تلقی می‌کنید؟
قانون واردات خودرو دستاورد مجلس است. قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، قانون شفافیت قوای سه گانه که دیر هم شد اما باز هم در حال پیگیری است و قانون تعالی جمعیت و حمایت از خانواده. از جمله قوانینی بود که سال ها بر روی زمین مانده بود اما در این مجلس به نتیجه رسید. قانون رتبه بندی معلمان هم دستاورد خوب برای مجلس یازدهم است. مجلس این قوانین خوب را تصویب کرد اما متاسفانه دولت در نوشتن آئین نامه خراب کرده است مثلا آئین نامه واردات خودرو می توانست خیلی بهتر باشد می توانستند آئین نامه واردات خودرو را به نفع مردم بنویسند اما متاسفانه به نفع خودروسازان آئین نامه را نوشتند. ما در مجلس در تلاش هستیم که آئین نامه اصلاح شود.
باید مردم‌داری کنیم/ فرقی بین برجام رئیسی با روحانی نیست
حضور رئیس جمهور در نشست سازمان ملل چه دستاوردهایی می تواند به دنبال داشته باشد؟
این سفرها فرصت خوبی برای تبیین دیدگاه ها و عقاید جمهوری اسلامی ایران است. این سفر از بعد سیاسی برای کشور مهم بود. بنده به طور کلی سیاست خارجی دولت را در ارتباط با کشورهای خارجی خیلی قوی تر از سیاست های داخلی ارزیابی می کنم. توانستند اتفاقات خوبی در حوزه سیاست خارجی رقم بزنند. دولت قبل در حوزه برجام چشم انتظار آمریکایی ها بود ولی آقای رئیسی و دولت سیزدهم این نگاه را ندارد. بنده با نگاه این دولت خیلی موافق تر هستم. وقتی غربی ها ببینند ما وابسته و معطل آنها نیستیم آنها نیز پای میز می آیند. امیدوارم از این فرصتی که به دنبال جنگ اوکراین و روسیه در حوزه انرژی ایجاد شده است ایران بتواند بهترین بهره را ببرد.  امروز دعوای برجام بر سر چند کیلو و چند روز است. برجام امروز همان برجام قبلی است. آنهایی که به برجام روحانی بد و بیراه می گفتند باید به این برجام هم همان را بگویند. اگر از برجام روحانی هم تعریف می کردند باید از این برجام هم تعریف کنند. هیچ فرقی بین برجام رئیسی با روحانی نیست. بنده نمی دانم چرا عده ای اینقدر در برابر حقیقت مقاومت می کنند. در برجام روحانی امضای کری تضمین بود و در این برجام سخنرانی بایدن تضمین است. از نظر بنده برجام به زودی به نتیجه می رسد. آمریکایی ها خیلی خوب کار می کنند. با به نتیجه رسیدن برجام گشایش های حداقلی اتفاق خواهد افتاد. تنها تفاوت برجام روحانی و رئیسی در این است که روحانی همه تمرکز خود را گذاشته بود و از ظرفیت فضای جامعه نیز استفاده می‌کرد تا برجام را به نتیجه برساند اما رئیسی این نگاه را ندارد. می گوید شد که شد. اگر هم نشد اشکالی ندارد. تفاوت در این نگاه است. اکنون اختلاف بر این است که ما می‌گوییم اگر دولت بعدی آمریکا به یکباره از برجام خارج شد، دو سال و نیم فرصت باشد که شرکت های خارجی قراردادهای خود را با ایران فسخ کنند. این موضوع برای ما خیلی مهم است. اما آمریکایی ها می گویند باید فرصت دو سال و نیم داده شود اما باید دو سال و نیم طول بکشد تا شما هم به سطح غنی سازی قبل برجام بازگردید. ما این را قبول نداریم. دعوا بر سر این موضوعات است. به قول یک بنده خدایی یک میلی متر مانده است. فقط مهم این است که اگر یک میلی متر تا خط پایان داشته باشی اما نرسی به شما برنده نمی گویند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود بر شرافت و بزرگیت انصافا به رویه ای تبدیل شده است/ ریا اندر ریا عامل فلاکت و بدبختی این مملکت ریاکاری شده است ریاکارانی که متاسفانه از خلوت از یک چوب کبریت هم نمی گذرند ...
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
رونمایی از سبک جدید  کی روش

رونمایی از سبک جدید  کی روش

یک پیروزی روحیه‌بخش در مهم‌ترین دوستانه پیش از جام جهانی؛ این رویایی‌ترین شروع ممکن برای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1